Gå till innehåll

Riverbeslut med AA - NL50 5-max


Recommended Posts

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-51454221-2534

played at "Indianapolis" for USD RM from 2007-10-10 10:33 until 2007-10-10 10:34

 

Seat 3: Reimbou ($68.85 in chips)

Seat 5: mrkurre ($30.45 in chips)

Seat 6: ph1985x ($87.20 in chips)

Seat 7: juggel ($107.25 in chips)

Seat 10: HERO ($49.30 in chips)

 

SHOWDOWN

HERO:s hand [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

 

ANTES/BLINDS

ph1985x posts blind ($0.25), juggel posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, Reimbou folds, mrkurre folds, ph1985x calls $1.75, juggel calls $1.50.

 

FLOP [board cards: 10 of Clubs,3 of Diamonds,King of Clubs ]

ph1985x checks, juggel checks, HERO bets $5, ph1985x calls $5, juggel folds.

 

TURN [board cards: 10 of Clubs,3 of Diamonds,King of Clubs,2 of Hearts ]

ph1985x checks, HERO bets $11, ph1985x calls $11.

 

RIVER [board cards: 10 of Clubs,3 of Diamonds,King of Clubs,2 of Hearts,5 of Hearts ]

ph1985x checks, HERO?

 

Vad gör ni nu och varför?

 

Det vi vet om fi är att han/hon bettar lite med nöten. Samt att han kan tro att jag är tiltad då jag förlorat ett inköp till honom där jag har nästnötkåken mot hans nötkåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som anser att all in kan vara ett bra spel här?

Självklart vet jag inte hur FI spelat innan osv.

 

Men i dessa situationer har jag märkt att FI gärna synar hela smeten hellre än en " betala av " bet eftersom all in representerar en missad hand då floppen var väldigt dragig. Har han missat helt med en ofärdig hand får du ändå inte betalt men är du som du säger tiltad i FI´s ögon och du går all in där tror jag han hittar synen med K-respektabel kicker. Två par tror jag inte han hade checkat med på river.

 

Någon som håller med?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som anser att all in kan vara ett bra spel här?

Självklart vet jag inte hur FI spelat innan osv.

 

Men i dessa situationer har jag märkt att FI gärna synar hela smeten hellre än en " betala av " bet eftersom all in representerar en missad hand då floppen var väldigt dragig. Har han missat helt med en ofärdig hand får du ändå inte betalt men är du som du säger tiltad i FI´s ögon och du går all in där tror jag han hittar synen med K-respektabel kicker. Två par tror jag inte han hade checkat med på river.

 

Någon som håller med?:roll:

Nä, jag håller inte med. Tror inte många synar en all in med en ensam kung. Möjligen att du skulle kunna bluffa bort ett svagt 2par.

Men då har handen plötsligt blivit en bluff8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee, överbet luktar ju monster nästan hela tiden, lite för liten pot för det, men en bet på ganska exakt 2/3 pot blir mumma, har fi synat dittills med färdig och fått blank turn+river så viker han knappast.

 

bet mer turn, inge vidare bräde direkt...

 

Bet 2/3 pot= ca 25$

 

Bet all-in= ca 31$

 

Pott: ca 38$

 

Då är väl inte all-in överbet? Medan ett 23$ bet skriker värdebet, aldrig att jag bluffar en sådan summa. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill veta hur handen slutade så gick jag all-in för 31$ och fi synade och visade upp QQ! Mitt resonemang var som följer:

 

Allt bättre än TPTK hade han höjt eller betat någonstans i handen(dessutom var tvåpar rätt otroligt med tanke på brädan).. Så återstod gjorde En kung eller färgdrag. Det senare synar han ju aldrig med, hur då få mest betalt av kungen, jag valde allin eftersom det kan vara ett "tiltbet" vid missat färgdrag eller att jag helt enkelt bluffar. Ska jag betta mindre borde det väl vara typ 15$ eller nåt men eftersom allin var mindre än ett pottbet och han verkade fiskig så ställde jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyller på att jag inte råkade räkna ^^ såg bara att turnbettet va litet och att fi hade rätt stor stack å drog slutsatsen att all-in va ett rejält överbet :P givetvis är det allin som gäller om det är runt/strax över potbet. Sen spelar det inte sådär jättestor roll för fi egentligen om den har QQ, KJ(nåja) eller 66, synar nog iaf om fi synat dittintills (framförallt om lite fiskig, hjältesyner är alltid dom bästa ^^)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som anser att all in kan vara ett bra spel här?

Självklart vet jag inte hur FI spelat innan osv.

 

Men i dessa situationer har jag märkt att FI gärna synar hela smeten hellre än en " betala av " bet eftersom all in representerar en missad hand då floppen var väldigt dragig. Har han missat helt med en ofärdig hand får du ändå inte betalt men är du som du säger tiltad i FI´s ögon och du går all in där tror jag han hittar synen med K-respektabel kicker. Två par tror jag inte han hade checkat med på river.

 

Någon som håller med?:roll:

Missade stackdjupen:oops:, men jag gillar ändå inte resonemanget riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror seriöst att det är bättre värde i att beta typ halvpott här på den här nivån än att ställa in även fast det inte är en överbet. Folk på den här nivån blir automatiskt rädda när de ser en spelare ställa in och kan mycket väl folda Kx bara för det. Betar man 50-60% av potten får man syn av ALLA kungar + andrapar många gånger om fi är en average NL50 spelare. Jag säger inte att ställ är fel men jag tror det är mer värde i en mindre bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...