nysta Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Vilka typ av starthänder bör jag spela när det är shorthanded lowstakes? Ge gärna förslag på tidig, mellan och sen position för att spela vinnande ABC-poker på lowstakes. Eller är det farligt att vara för tight i ett 5-handed bord så man bara äts upp av blindsen tillslut? Citera
sturedenstore Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Vilka typ av starthänder bör jag spela när det är shorthanded lowstakes?Ge gärna förslag på tidig, mellan och sen position för att spela vinnande ABC-poker på lowstakes. Eller är det farligt att vara för tight i ett 5-handed bord så man bara äts upp av blindsen tillslut? På låg nivå brukar tight spel vara det vinnande. Citera
nysta Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Hur låter denna starthandstabell? Höja med: AK-A10 KQ KJ QJs AA-99 Syna med: Tidig pos: Alla över 10 Sen pos: Alla över 9 Suited connectors ner till: 65 Alla suited ess Spela 88-66 från alla positioner 55-22 med två limpare före. Är detta för löst? Citera
mpee Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Vilka händer man startar med variera ju beroende på många faktorer som t.ex stackdjup, motstånd osv. Men jag komemr svara lite generellt. Från tidig position(ung, ung+1)raisa AQ+(och AJs), KQ, JQs, och 99+, limpa resterande par och folda resten. Sen posetion raisa samma händer men lägg till AJ och A10 och raisa stundtals även lägre pp. Är du först in från knappen så höj typ AXs, A9, 10j, hyffsade SC osv och alla pockets. Från blindsen syna 1010 och neråt, slå om fyra gånger med JJ+ AQ+. FOLDA RESTEN. Syna raise så lite som möjligt, reraise eller fold är vad som gäller allt som oftast. Även om vissa händer som t.ex låga pockets är härliga att bara syna med. Sen ska man givetvis variera sig en del. T.ex SC kan man syna med i posetion, och gärna mot flera moståndare. Skriver detta samtidigt som jag dunkar en massa bord så jag har säkert missat en del, men fick nog med det mesta hoppas jag.... Citera
kausti Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Från tidig position(ung, ung+1)raisa AQ+(och AJs), KQ, JQs, och 99+, limpa resterande par och folda resten. Sen posetion raisa samma händer men lägg till AJ och A10 och raisa stundtals även lägre pp. Är du först in från knappen så höj typ AXs, A9, 10j, hyffsade SC osv och alla pockets. Från blindsen syna 1010 och neråt, slå om fyra gånger med JJ+ AQ+. FOLDA RESTEN. Stämmer rätt bra med hur jag spelar. Men i sen position så höjer jag gärna upp SC. Först in från knappen raisar jag en ganska stor del av händerna. Folk på NL50 är ju så veka på blindsen att dom nästan aldrig raisar upp. Antingen foldar dom, eller så synar dom bara. CBa floppen, och dom lägger sig oftast. Citera
Ignatius Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 På NL50 foldar jag ofta KQo och låga pockets UTG. AJo och ATo är väl i princip ospelbara UTG. Citera
mpee Postad 9 Oktober , 2007 Rapport Postad 9 Oktober , 2007 På NL50 foldar jag ofta KQo och låga pockets UTG. AJo och ATo är väl i princip ospelbara UTG. Är väl nästan olagligt att folda ett pp preflop på micro-limit? Majoriten stackar ju av med valfritt överpar. Citera
Recommended Posts