Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta skulle bli en dubbeldagbok men jag kör en helt egen istället. Jag har fått ta ut nästan hela min bankrulle då jag behövt pengar för mitt år i USA. Detta leder nu till att jag ger mig in på detta projekt efter inspiration av Chris Ferguson. Han jobbade upp sig från 0$ till 10 000$ på runt 16 månader men då det tog honom drygt 8 månader att stabilisera sig på runt 10$. Jag tänker följa samma strategi som honom men jag kommer att börja på 100$ mest för att slippa allt freeroll grindande vilket jag inte är sugen på. Reglerna är som följande:

* I'll never buy into a cash game or a Sit & Go with more than 5 percent of my total bankroll (there is an exception for the lowest limits: I'm allowed to buy into any game with a buy-in of $2.50 or less).

* I won't buy into a multi-table tournament for more than 2 percent of my total bankroll and I'm allowed to buy into any multi-table tournament that costs $1.

* If at any time during a No-Limit or Pot-Limit cash-game session the money on the table represents more than 10 percent of my total bankroll, I must leave the game when the blinds reach me.

Dessa låter lämpliga och förohoppningsvis ska jag följa dem blint vilket hindrar mig från att gå gul. Jag tänker spela på pokerstars då de har bäst utbud på bord och turneringar. Den 15 maj återvänder jag till Sverige och förhoppningsvis har jag kommit en bra bit på vägen mot mina 10 000$, vem vet kanske har jag kommit hela vägen fram.

Postad

Gl med bodog-turren, kul att se en uppsalabo skriva :-) vad gör du i USA btw? Ska bli kul att följa, jag kör ungefär samma upplägg förutom att jag kör cg på svenska spel och mtts på övriga siter, ftp just nu. Har samma problem som du med att tilta på cg efter turretabbar. Gl med liret, ska bli kul o följa!

Postad

Tackar :)...Är o studerar ett år i USA, pluggar du själv i Uppsala?

Den första turren gick inte alls bra, åkte tyvärr ur tidigt då jag överspela litegranna. Ska spela en ny turre nu snart, $50+5 10k guaranteed, kommer vara många färre deltagare o förhoppningsvis kommer jag att kunna spela den bättre o mer seriöst.

• 2 weeks later...
Postad
...Jag och Kautsky...

Snudd på varumärkesintrång här. Fan om man registrerat kausti :mrgreen: Men seriöst, Kautsky, nån som var full när dom skulle stava till kausti? :-P Varifrån kommer nicket Kautsky? Kul och veta :-D

• 3 weeks later...
Postad

Har funderat lite till och jag ska göra detta till en dubbelutmaning mot själv. Kommer börja med 100$ på två olika siter och bygga rulle på respektive site helt skiljt från den andra. Målet är alltså att gå från $100 till $10 000 men nu har jag en livlina genom att jag försöker klara av samma site på två siter. Kommer jag att lyckas på nån av dem eller gula snabbt på båda? eller kommer jag t.o.m lyckas på båda :)

Postad

Har bestämt mig för att nöta SnGs nu i början iaf för kommer inte orka sitta på bord som 0.05/0.10 o neråt. Tror jag ska gambla med början av projektet och lirar $5 SnGs vilka jag har drygt 20 inköp till vilket kanske är i minsta laget men på nån av sidorna ska man väl kunna lyckas grunda på :)

Postad

Ähh hur svårt får det vara ?`

Började en stack på 4 $ Lirade mej upp till 1600$ på 2 dygn .. Tyvärr var man omogen ( Som jag fortfarande är ) och förlorade allt , så det gäller att ha tålamod och VÅGA Enormt.

MvH/KriHa

Postad

Blev en irriterande start på allt igår. Spelade 2 $5 SnGs på båda siterna och på ena vann jag åkte ut på en jobbig 4 plats då jag blev rejält utdragen på river. På den andra siten blev det en 3e plats trots att jag ledde med tre kvar, men TT stod inte AT. Blev även 7e plats där toppar på flop fick stryk av indraget set på turn. Spelade även två MTTs en Razz och en Omaha Hi/Low. Lyckades bubbla Omahan då man åkte på en 1 outare på river för att förlora high. Gick iaf +- noll trots detta så det var ju alltid nått.