Teddybear Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Jag har ett konto på en pokersite som jag registrerade innan jag fyllde 18 och det står därför i farsans namn (moraliska diskussioner undanbedes, och ja, farsan vet om det). Nu är jag dock 18 och har skaffat ett Neteller-konto i mitt eget namn. Frågan är om jag kan ta ut från kontot som står reggat i min farsas namn på pokersiten till ett neteller-konto som är reggat i mitt namn? Kollar de (pokersiten dvs) ifall namnen överrensstämmer och vad kan i så fall hända? Citera
Bluwajt Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Är ganska säker på att dom checkar att namnen stämmer överens. Lättast är väl att ta ut pengarna till din pappas neteller, ut till bank och sedan in på ditt neteller (Eventuellt göra netellertransfer från din pappas konto till ditt om det fungerar). Citera
Teddybear Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Tack för svaret. Farsan har inget Neteller, pengarna som jag har på siten kommer från freerolls ursprungligen så jag har aldrig satt in något där. Dock så har siten en funktion där man kan skicka pengar mellan användare, så jag skulle kunna öppna ett konto i mitt eget namn, skicka över pengarna till det kontot och ta ut till Neteller därifrån. Känns det som ett bättre alternativ? Citera
dunkarn Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Jag hamnade i en liknande situation häromdagen. Skulle ta ut pengar från mitt pokerkonto till min Neteller som står i min pappas namn. Pengarna kom till Neteller men de låste mitt pokerkonto och bad mig sända över mitt ID, min pappas ID samt en redogörelse från bägge parter varför detta uttag gjordes till konton som stod i olika namn. Kändes lite jobbigt men när man tänker efter är det rätt bra med den säkerheten. Jag skickade in allt och därefter så öppnades kontot direkt. Citera
sexyterran Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 blanda inga namn alls för att undvika trubbel, och sen får du ta o fixa så att alla dina konton står i ditt namn (det var iaf så jag gjorde, var oxå rädd inför neteller och så, spelade i mammas namn). fixa skiten, med andra ord. Citera
jinxad Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Tack för svaret. Farsan har inget Neteller, pengarna som jag har på siten kommer från freerolls ursprungligen så jag har aldrig satt in något där. Dock så har siten en funktion där man kan skicka pengar mellan användare, så jag skulle kunna öppna ett konto i mitt eget namn, skicka över pengarna till det kontot och ta ut till Neteller därifrån. Känns det som ett bättre alternativ? låter bra det Citera
Recommended Posts