Gå till innehåll

TIDNING: Firstpoker


Boost

Recommended Posts

Sen så kommer dom till 99% att ringa hem till en & erbjuda ett fantastiskt erbjudande om att få en helårspremunation till ett mycket fint pris

samt så får du en kepa el 2 kortlekar

 

premunera en gång i tiden på denna men så sket sig allt & jag avslutade min premunation

tidingen var ju klart läsbar

så himla dålig är den ju trots allt inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tidningen är ju inte trovärdig. Sedan dag ett har man noterat ett otal stav-, meningsbyggnads- samt allmänt störande fel i grammatiken. Konstiga grejer med marginalerna och ett inkonsekvent sätt att hantera rubrikgradering gör att det blir tröttsamt efter ett tag, samt att det omedelbart ger ett opålitligt intryck.

 

Dessutom har det genomgående varit en hel del felaktigheter när det gäller oddstabeller, viktiga detaljer i artiklar, HH's, felstavade namn etc, dvs rena faktafel. Man har många gånger fått sitta och gissa sig till vad det EGENTLIGEN skall stå (vilket iofs kan vara bra ibland så hjärnan får jobba lite), och är man inte insatt i förväg och skall försöka lära sig något nytt, ja då blir det ju inte så bra...

 

Förutom alla dessa grodor som ger ett så slappt intryck (är det ingen som korrekturläser eller märker om det är uppenbara faktafel???) så har man inte sett röken av en varken rättelser eller ursäkter en endaste gång.

 

Börjar bli ordentligt trött på tidningen och hoppas att de antingen lägger ned eller skärper sig ordentligt. Man kan ju t ex börja med att skära ned på antal nummer och lägga ned mer tid på det utseendemässiga och att få alla fakta rätt, så att man som läsare inte hakar upp sig på sådant som för tidningen borde vara självklarheter att få rätt från första början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Läste ett reportage i senaste numret av First Poker (nr 4, 2008, s 94) med rubriken ”The Brat Pack”. Där man intervjuar Sorel Mizzi, Justin Bonomo och Tom Dwan ”onlinestjärnor som pratar med oss om skickligheten och viljan som krävs för att nå toppen”.

 

Mizzi resa är rätt fashinerande. Först investerar han $50 och bygger upp det till $17000, sen förlorade han allt på två dagar. Sen klonkade han i två turneringar och vann $50000, som han förlorade på två veckor. Sen vann han $50000 och förlorade snabbt $40000.

 

Efter detta kommer ett uttalande som fick mig att skratta högt för mig själv.

 

Det var ett så klockrent exempel på en pokerspelares självbedrägeri.

 

Efter alla upp och nergångar så ”kom jag på första plats i en av PokerStars nattliga turneringar och jag har i grund och botten använt samma bankrulle sedan dess, med ett par undantag, där jag förlorat allt och blivit tvungen att börja om på nytt”.

 

I grund och botten, samma bankrulle, med ett PAR undantag, där jag förlorat allt… fantastiskt att han får ihop denna logik. Vilja? Ja!, Skicklighet?

 

Lol, tycker jag i alla fall…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...