Gå till innehåll

Hur lång tid innan ni vart duktiga?


BrajjaN

Recommended Posts

Blev tillkallad som ren och skär fisk i början kommer ihåg att jag satt och betade min A9 hela vägen men nu har jag gått plus för det mesta och känner att jag har mer koll på hur man spelar poker än jag hade innan. Känner mig inte som en fisk längre om man säger så ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 50 dollar på multipoker och gulade dessa. Satte 3 månader senare in 500 dollar på Partypoker ägnade ett jullov till att titta på när en vinnande kompis spelade poker och lära mig så mycket jag kunde från honom, och har plussat sedan dess. Har dock aldrig varit speciellt duktig, bara aningens bättre än medelspelaren. Haft rätt simpel TAG stil från starten och det har gått att plussa med den stilen tills idag. Den tiden kan vara över dock när alla LAG äter upp en och tokfiskarna sinar. Tror även att jag sluppit rake helt. Haft bonusar och rakeback plus extra erbjudanden(race etc) konstant.

 

Dock är jag nästa gul nu lustigt nog för första gången på nästan tre år, iaf online. Cashar ut regelbundet och har rätt liten bankroll på nätet för säkerhets skull. Gular jag så har jag en snäll vän som stakear mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag undrar hur lång tid det tog för er att bli tillräckligt duktiga att ni gick börja gå plus?

Och ni som idag är proffs och kanske lever på pokern. Har det alltid gått bra för er eller förlora ni också i början på er karriär? Hur fick ni upp er br osv?

 

Började på 0.5/1 FL, hade tak på insättning 100 dollar per månad. Det var gamla Expekt-tiden på Prima (hösten 04). Tog ca 3-4 månader innan jag noterade ett plus på $30, månaden efter +$250. Rullen tog nog fart när jag började spela in signupbonusar på 5-10 sajter via PSO. Är inte proffs och tänker inte bli det heller pga att jag är för tiltprone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade till dåvarande spelklubben i sthlm för sådär 16år sen. Kom ITM i mina 3 första turneringar (TNL TPL) för att sen börja förlora på cash game. Eftersom jag inte har full koll monetärt på mitt spelande så utgår jag från att jag backade. Men det var klart lärorikt, eftersom det spelades mot sthlm absoluta elit av spelare på den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat 2 år och jag har bara lyckats vinna ordentligt dom senaste månaderna, innan det har det varit ungefär så här: Jag börjar från 0 och lirar ihop typ 1-2k, sen efter en tung vecka eller ibland bara en dag så tiltar jag ivär hela skiten på NL1000 eller liknande och börjar om igen med freerolls. Jag har alltid försökt lösa detta och dom senaste månaderna har jag lyckats snitta > $100/h sen början på sommarn då jag har lirat $100 SnG's med av profit ~$10 + rakeback/bonushoreri ~$5/game och 8-12 SnG's/h. Jag har aldrig riskerat ett öre på poker förutom ren vinst som jag har flyttat mellan pokersajt, och det kan jag rekommendera att aldrig göra. Kan du inte vinna freerolls så kan du förmodligen inte vinna på låga nivåer, kan du inte vinna på låga nivåer kan du inte heller vinna på högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade mest freerolls i början eftersom jag inte fattade ett skit av Hold'em

men tillslut så lärde man sig när den första timmen hade gått i en freeroll så var det inte lika mycket tomtespel som det var i början när den startade & ofta

el snarare någon g så spelades det seriös poker tillslut så vågade jag mig på att spela för riktiga pengar

4 vunna turrar har det blivit 2a 3 ggr & finalbord har jag totalt suttit vid 25 ggr

 

skulle dock vilja lira dom riktigt stora turneringarna

ska visst finnas någon mille$ turre på pokerstars har jag för mig

& det vore en utmaning har dock fan inte råd

prövade Primas 175 000$ men fick då en jävla korttorka under 1,5 timmar

& kunde inte göra annat än att ställa in med mina JJ som givetvis mötte AA

& inga mer JJ kom det & då var det kört för min del

 

men försök att hålla koll på spelarna är dom tighta är dom värdelösa & chansa inte allt för möe så ska det nog gå bra ska du se

& lär dig att folda i tid..

 

 

kan ju för övrigt säga att jag inte lever på pokern

cashgame lirar jag knappt bara fixed limit & där är det mycket tomtespel

dock så plussar man ändå

turrar är däremot min grej..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När unibet började med poker förde jag över 25€ (ett halvt inköp på lägsta nivån) från sportsbettingen och torskade dem. Sen förde jag över 25€ till och de hade jag tur med. Det var tre år sen. Ett par månader senare började jag försörja mig på poker och gör det fortfarande. Jag ser mig inte som särskilt duktig dock, men hoppas på att bli det en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske inte kan kalla mig dukig men bättre än medelspelaren på låga nivåer i alla fall(?)

 

fick upp ögonen för poker och fick då i tips att läsa någon bok, pokerhandboken var ett förslag men jag köpte P Hellmuths(stavning) Play poker like the pro´s, satte sedan in runt 500 kr samman lagt under en månad på nordic bet som jag hann lira en timme för... Köpte pokerhandboken, la in en hundring på svs och den har jag byggt rulle för idag, den är rätt fjuttig än dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...