Krille88 Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Hej. Hur vill ni man egentligen att fi tänker om en vid pokerbordet, att man e dålig eller att mn e bra? Liksom, om man de tycker att man e bra får man större respekt och kan lättare plocka upp småpotter, om de tycker att man e dålig så fattar de inte riktigt vad man gör och spelar lösare mot en.. Vilken image föredrar ni? Citera
rk2005 Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Fi skiter i om du inte ha spelat en hand på två timmar och sen raisar utg så är alla par och alla A samt KQ-QT fortfarande nöten. Ändå gången jag har märkt att de noterar hur man spelar är på finalbord i olika turneringar och man helt plötsligt börjar dega alla händer då KANSKE de noterar något. Om alla får som alla vill blir alla missnöjda det är det som kallas psykologi Citera
hager Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Fi skiter i om du inte ha spelat en hand på två timmar och sen raisar utg så är alla par och alla A samt KQ-QT fortfarande nöten. Ändå gången jag har märkt att de noterar hur man spelar är på finalbord i olika turneringar och man helt plötsligt börjar dega alla händer då KANSKE de noterar något. Om alla får som alla vill blir alla missnöjda det är det som kallas psykologi Vilken nivå snackar du nu? Citera
Rexusinferni Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Halloj, Om jag möter en överagg spelare vill jag gärna verka weak och släpper ofta mot höjningar där jag kanske har någorlunda odds för att syna. Denna överagg FI kommer omgående sätt i system att postflopp/turn överbeta sina händer då han vet att jag oftast viker. Jag kommer sen kunna plocka honom på flertalet stora potter innan han inser att jag anpassat mitt spel efter hans överaggressiva beteende. Hmm låter kryptiskt men det funkar enligt min mening och på de nivåer där jag spelar /Rex Citera
maximuzz Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 jag spelar alltid weak så att dom tror dom är bättre men sen sätter jag in en stött. Citera
strater Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Postad 14 Oktober , 2007 min tableimage är alltid maniacaggro weak callingstation fish, funkat bra hittils... sen är det ju alltid bekvämare om fis har respekt för en och inte försöker med så mycket moves Citera
Sekko Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Jag vill att fi ska tror att jag e tajt aggro å har poker som yrke. Mkt respekt där. Då kan man ofta bluffa hem stora potter på turn eller river. Citera
Recommended Posts