Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer en hand från NL200 på Prima, tror allt är rätt standard men vill bara ha en liten linecheck :-)

Har inte tillgång till en riktig HH så jag tar den direkt ur minnet.

FI 1 här är o_x_e_n på PF, duktig TAG med statsen 22/12/3 typ.

FI 2 är jättemaniac med statsen 75/38/4.

Har själv nyss kommit till bordet och hittils spelat stabilt.

Här kommer handen då: (Effektiva stackar 100bb)

UTG foldar, UTG+1 foldar, FI 1 (CO) höjer till 8, FI 2 (Button) höjer till 20. SB foldar.

Jag sitter på BB med AKo. Tycker syn oop mot två motståndare känns jättedåligt och fold finns uppenbart inte på världskartan.

De jag vill veta är hur stort ett 4-bet här bör vara? Och om någon pushar sen måste jag väl syna?

Postad

Raisa till 70 eller 80 beroende på stacks, oftast foldar nog båda.

Folda mot ställ från FI1, syna FI2.

FI1, om han är så duktig du säger, pushar QQ-AA, där QQ är tveksamt. Resten bör åka i mucken. FI2 var maniac så, liksom, du leder över hans range antar jag, samt även FE mot han.

Postad
Raisa till 70 eller 80 beroende på stacks, oftast foldar nog båda.

Folda mot ställ från FI1, syna FI2.

FI1, om han är så duktig du säger, pushar QQ-AA, där QQ är tveksamt. Resten bör åka i mucken. FI2 var maniac så, liksom, du leder över hans range antar jag, samt även FE mot han.

Hmm, okay. Jo, att jag synar en push från FI 2 känns ju rätt självklart. Grejen är den att jag tycker att det känns onödigt att 4-betta och sen lägga mot omslag överhuvudtaget när vi ändå har AK. Känns som att vi lika gärna kan göra en 4-bet squeeze här med 72o då om vi ändå bara höjer för att få en fold.

Som jag ser det så synar FI 1 mitt 4-bet här med samma händer som han pushar ungefär. Kan väl knappast finnas många händer han kan tänka sig att syna med men inte pusha?

Tycker också det är lite jobbigt när FI 2's 3-bet är så litet, hade de varit typ 30hade jag bara 4-betat till 100 å sen tryckt in pengarna men de känns som besvärligare nu.

Postad

Finns redan runt 30 i potten. En potsize raise är typ runt 70-75 och din stack är 200. En höjning gör dig comitted i vilket fall varför jag tycker att du ska pusha hela stacken här o sätta maximalt med press.

Att höja o vika mot omslag var nog det dummaste jag hört.

Viktigt är ur balanshänsyn att du även pushar QQ+ i liknande situationer.

Att höja pott och syna omslag funkar också, om du hade gjort samma sak med QQ+. Fast personligen pushar jag alltid när jag ändå kommer att vara comitted, oberoende av hand.