Gå till innehåll

NL50, AJ i position


Recommended Posts

Som i alla andra poster --> HERO är mest höjbenägen. Det är ingen som gör sig besvärlig i någon pott. Alla spelar standard och foldar alt höjer med TT+.

 

Jag har höjt--> 4BB, 1limp=tot4BB, 2limp=tot 6BB

 

 

 

 

0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- barnarama sitting in seat 1 with $69.75

- Federer14 sitting in seat 2 with $57.67

- Raiser88 sitting in seat 4 with $45.69

- HERO sitting in seat 5 with $100.29

- foppmeister sitting in seat 6 with $35.34 [Dealer]

- R_Hoyzer sitting in seat 7 with $71.80

- Premonition sitting in seat 8 with $53.79

- daveybazz sitting in seat 9 with $20.27

- CuongNC sitting in seat 10 with $54.89

 

R_Hoyzer posted the small blind - $0.25

Premonition posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to HERO: Jack of Hearts, Ace of Clubs

daveybazz folded

CuongNC called - $0.50

barnarama folded

Federer14 folded

Raiser88 folded

HERO raised - $2.00

foppmeister folded

R_Hoyzer folded

Premonition folded

CuongNC called - $2.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, Jack of Spades, 5 of Diamonds

CuongNC checked

HERO bet - $4.00

CuongNC raised - $8.00 (mögrais)

 

 

Syn?

Fold?

Höj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är mest nyfiken på att folk foldar TT+ ^^

 

iaf, fold går väl bort, om inte annat för att oavsett om det tom skulle vara rätt spel är det inget spel man nånsin gör med tptk mot miniraise i pos på dragig bräda på flopp i liten pott?

 

synar nog den, höjer du får du spela för stackar vilket knappast känns så roligt (går knappast folda vid höjning) och han kanske viker sämre knektar då. syn - hoppas på icke-spader och utvärdera turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på straters och kaustis utvärdering efter turnkortet. De skulle ju göra en ny utvärdering då. Var är ni? :-)

 

Själv håller jag till på denna nivå och NL100 och jag tycker situationen känns svår. Raisen på flopen säger inte så mycket. Det är standard raise känns det som. Det är nästan så jag skulle kunna tänka mig att fi också sitter med AJ. Är det helt dumt att tro att fi skulle ha synat 4xbb preflop med AJ från knappen. Jag tycker inte det känns så bra att folda AJ från knappen men det är ingen höjdarhand att höja preflop med heller. Så en syn kan slinka in. Men det känns heller inte bra. Det känns aldrig bra med AJ.

 

Mest troligt tycker jag det är att fi har 44 eller 55. Turnbeten känns så där lagom låg för att hålla fi kvar i potten. Skulle själv beta i den storleken på turn om jag sitter med kåk. På flopen skulle jag dock betat mer. Jag kör med den banala taktiken att jag betar stort när jag träffat triss och fi kan misstänka att jag sitter på färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh, med det turnkortet kommer du ju torska allt om han har dig slagen, han sitter garanterat på kj/qj/sämre tillräckligt ofta för att väga upp sets... betta ut en knapp potbet eller nåt och resten river (tja, eller syna hans allin). synar han å spader så vettefan, orkar inte räkna om du orkar lägga den :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många kör en minibet på turn när det ligger stegdrag, färgdrag och parad bräda? Vad fan vill man åstadkomma med det när man har en FI som är intresserad av potten och som dessutom är i position?

 

Den beten har inte jag i mitt register (förutom vid färdig hand) så kom med förslag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...