Gå till innehåll

Jag genomskinlig el. han kass? NL50 riverbluff


dr_kvist

Recommended Posts

Tycker spelet är onödigt, men i sig ganska bra. Jag skulle vikt, iallafall utan read. Fiskigt av honom att tro att du är så desperat att du bluffar där. Bettet va lite väl litet, som nån skrev, så lite l'tt för honom att ta synen. Bra spelat flr att commita honom, om du verkligen skulle haft nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör mest spelet för att jag är övertygad om att han är svag. Men färg skulle väl inte vara särskilt orimligt?

 

svårt att se ditt flop+turn spel med färg(drag) ser ut sådär... känns som att du blev sönderläst hehe ^^ Enda som du egentligen kan reppa känns väl som en slowspelad/infiskad kåk, thats it...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör mest spelet för att jag är övertygad om att han är svag. Men färg skulle väl inte vara särskilt orimligt?

 

mer eller mindre, varöfr nånsin checka den floppen med FLdraw när du har såpass fin FE? Och när bordet är parat är det väl mer eller mindre Ahögflush antar jag ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog hittat synen ganska lätt med J9, varför checka en K på flopp och sen ge action när färgen sitter? varför checka ett färgdrag HU på flopp på parad bräda? osv.. jag hade misstänkt något i stil med AsJ< och, möjligtvis motvilligt, tagit synen, de brukar ju va lite så de går till på NL50$ på prima också, hybrisbluffar på missade drag, spelet är ju ganska standard hos en hel del, ibland får man se den gode 22an dessutom

 

Sen hade jag iof inte gett mig in med J9 för den delen.

 

(edit: ända rimliga handen jag hade kunnat tänka mig dig visa upp OM jag satt med J9 är väll i princip ett lägre kåkset)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara suttit typ 10 händer. Enda av minsta lilla intresse tidigare är en hand där jag jag raisade, blev trebettad, synade och checkfoldade flop. Kan dra mina tankar genom handen sen om nån är intresserad. Ser nu i efterhand att jag bettade för lite på river, men det gör ju nästan att det ännu mer ser ut som ett värdebet, eller?

 

- -Elusive1- sitting in seat 1 with $151.61

- dr_kvist sitting in seat 2 with $51.03

- COBRABOY sitting in seat 4 with $40.35 [Dealer]

- groooovy sitting in seat 5 with $42.18

- laban79 sitting in seat 6 with $45.00

 

groooovy posted the small blind - $0.25

laban79 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to dr_kvist: Ace of Hearts, 10 of Clubs

-Elusive1- called - $0.50

dr_kvist raised - $2.50

COBRABOY folded

groooovy folded

laban79 folded

-Elusive1- called - $2.50

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, King of Hearts, King of Diamonds

-Elusive1- checked

dr_kvist checked

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

-Elusive1- bet - $5.75

dr_kvist called - $5.75

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

-Elusive1- bet - $8.62

dr_kvist raised - $26.00

-Elusive1- called - $26.00

dr_kvist shows: Ace of Hearts, 10 of Clubs

-Elusive1- shows: 9 of Spades, Jack of Spades

-Elusive1- wins $66.25 from the main pot

 

Du representerar missad A hög på floppen.

Du representerar missad A hög med hög hjärter på turn.

Du representerar en jätteotrovärdig bluff på rivern. Jag hade synat med 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalsågning med andra ord. Hehe =)

 

Mina tankar om handen:

 

Det blev en konstig situation eftersom jag checkade flop. Eftersom jag inte gör det i vanliga fall blev det ju något av en "icke-situation" eller vad man ska säga, dvs den uppstår inte i vanliga fall.

 

Hur som helst. Jag checkar för att folda turn oförbättrad. Men när han bettar full pott väldigt snabbt på turn blir jag övertygad om att han är svag. Hade han bettat $4 hade jag foldat. Detta i kombination med mitt upplockade färgdrag gör att jag synar turn. Hans halvpottbet på river göra att jag återigen känner att han är svag och nu vill komma till SD så billigt som möjligt.

 

Kort sagt funderar jag väl inte sådär supermycket på om jag verkligen kan representera en färg eller ett K, utan agerar mest utifrån övertygelsen att han inte kommer att kunna syna med sin hand.

 

Det sagt så skulle jag inte bli förvånad om någon som agerat som jag satt på stål utifrån hur spelet är på NL50. Skulle se det som ett givet försök till slowspelad nötish hand (nötish är väldigt relativt i fiskens värld). Men det kanske är jag som underskattar mina motspelare. Många verkar säga "nice call" till fi, men jag är mycket tveksam till att den synen är EV+ på NL50. Detta spelar dock inte så stor roll, då det är mitt spel som ska ses över.

 

Ska fundera mer på att se till att min linje är konsekvent med en stark hand nästa gång jag bluffar (vilket jag som sagt i princip aldrig gör i en sån här sits, då jag inte brukar befinna mig i dom).

 

Tack för inputen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...