Gå till innehåll

Dags att dawwa rullen


ludvvig

Recommended Posts

Klart du kan hitta synen, finns ju tre händer, kanske fyra, du ligger under mot, och vi kan anta att han trycker alla mellanpockets.

 

AQ, KQ, AA, KK. Du leder mot 66-TT, alla AdXd, alla femmor utom 55 osv. Problemet är att han trycker set här också, vilket gör just QQ, 55 och 22 till fullt gångbara händer.

 

Med din read kan jag nog ta syn här dock, beror på hur säker man är. De andra som talar för syn är att du har 13k kvar i stacken och därmed har råd att förlora potten :).

 

Med allt detta resonemang vill jag säga att du ska 3betta honom och ta ner den pre, och syna ställ. Mycket lättare beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för en otroligt bra och genomtänkt kommentar!

Anledningen till att jag inte slår om preflop är väl lite diffus egentligen, vill inte riskera innan jag ser floppen i det skedet mot en happy trigger. Jag ser inte gärna en allin preflop med JJ. Känns lite riskabelt på något vis.. =)

 

Jo, jag har absolut råd att förlora potten och jag borde kanske ha tagit synen...jag foldade och han visade upp 1010. Men återigen, tack för en bra kommentar och jag ska ha med det till mainevent! =)

 

Förstår inte riktigt. Du vill INTE att han tar syn med en sämre hand all-in för att då kan han dra ut? Om du är rädd för coin-flip syner som ak + aq (kanske kq), du tror inte han synar med några lägre par då? Blir väldigt vekt spelat nu, där du lägger 2400 på att låta dig bli utspelad av en mindre stack. Han hade nog synat dig all-in pre-flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Första handen får bli syn även om det är ruskigt tveksamt. Tror att läget är 30-70 till din nackdel men chansen att ta ut han och ta ledningen i turren finns ju i alla fall.

 

I andra handen tycker jag det är läggning som gäller, blindsen är inte så höga ännu så att du behöver ta en sådan chansning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
tja...sitter nu här på natten efter en dag av tilt och massa skit..usch så irriterande och arg jag är..men det är som vanligt...vet inte riktigt vad jag ska göra för att undvika min tiltproblem :)

 

Är det verkligen tilt eller spelar du bara aggressivt och blir irriterad på något vis? Ibland överanvänder folk ordet tilt nämligen. Kan räkna gångerna jag verkligen varit tiltad på ena handens fingrar, och då har jag ändå spelat poker i snart två år på relativt höga nivåer. Och du skall vara mental coach? Kräves skärpning. Följer dig så smått dock, så gör mig inte besviken. Snart blir det Skåne?

 

/Staash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...