Gå till innehåll

Tjoffe, Flabbes och Killssons pokerdagbok.


Flabbe

Recommended Posts

Hej pf.

 

Vi är 2st killar på 19år som älskar poker:D. Vi startade våra pokerkarriärer samtidigt för drygt två år sedan. Vi har länge funderat på att starta en dagbok på pf för att se om det kan tillföra våra resultat något!

 

Presentation av Flabbe:Presentation av Flabbe:

 

Har somsagt spelat poker drygt två år med väldigt blandade resultat. Det jag mestadels har spelat är låga dollarnivåer såsom NL100 och neråt. Mitt stora problem med spelet är att jag inte kan hålla tilten borta. När jag spelar plussar jag inte stabilt utan degar oftast in, vinner för att dagen efter förlora allt. Jag kan aldrig hålla i min br och hålla den stabil och plussande vilket jag vill ha hjälp med från er pfare:D.

 

Jag har alltför många gånger sagt till migsjälv: "Den här gången degar jag in, spelar nivåer som min br klarar och hålla tilten borta." DET är mitt stora problem som pokerspelare och det ska ändras IOM denna dagbok! Här kommer jag att posta HHs och posta dagliga resultat.

 

Det jag vill ha ut av denna dagbok är att få reda på om jag är en vinnande pokerspelare eller ej och sakta men säkert bygga upp en br. Inte dessa uppswings, och sedan gula allt på tillt och dåligt spel.

 

En annan anledning till att jag skapar dagboken är att jag vet att här på pf finns det folk som är väldigt duktiga pokerspelare som jag verkligen hoppas kommer kika in här och ge feedback och stöttning på mitt spel;-)

 

Har degat in 800$ på prima där jag kommer att spela NL50. Mitt första mål är att vara plus minst 3000$ med hjälp av ENDAST denna BR vid nyår.

 

Presentation av av Tjoffe:

 

Tjena pf ! man får ursäkta sig att man är sen med pressen men ikväll hade jag inget val längre när flabbbe gnäller som en kärring;)

jag är iaf också 19 år och har precis som min käre kollega spelat poker i ungefär 2 år. mestadels plussat rätt stabilt men aldrig riktigt tagit steget till dom högre nivåerna, många gånger degat in 3-400 kr på SS för att spela bra och right tills jag har 2-3000 sen har jag en kväll när nånting slår slint i skallen på mig och jag backar relativt mycket sen blir jag feg och degar ut:P

bara för att dega in ett par dar senare och börja om igen.

 

när dagboken tjuvstartades av min gode vän flabbe så hade jag 5000 som från början var 700r inne på svenska spel som nu förvandlats till 6500, kommer mestadels att hålla till på 1-2kr men förhoppningsvis lite senare också en hel del på 2,5-5 om det går som jag vill, några HHs kommer senare ikväll på några potter som varit lite luriga senaste dagarna.

 

målet med dagboken är att jag ska hålla bättre fokus på pokern och inte ha mina tiltdagar som kommer titt som tätt, plus att jag inte ska fega ur och dega ut så fort jag har en dålig dag/kväll utan verkligen försöka koncentrera mig i varje pott och därigenom kunna jobba mig uppåt mot nya nivåer

 

Jag anses av de allra mesta jag spelat mot som väldigt solid och nästan på gränsen till för tight, ska också försöka släppa lite på tightheten vilket jag tror skulle gynna mitt spel. målet rent pengamässigt blir att innan jul var uppe i 22 K ungefär 5 K i månaden alltså=)

 

Ny medlem i dagboken:D

 

Är mycket stolt över att presentera att vi just har fått en ny medlem i dagboken:D

 

Presentation av Killsson

 

Tjenare PF. Har följt den här dagboken så länge den har funnits eftersom Tjoffe och Flabbe är mina polare. Jag brukar ofta vara med och lana med dem och hade nu tänkt ge mig in i dagboken. Jag spelar just nu NL200 och NL400 på Ongame. Har en BR på ungefär 14k$. Mina stora problem är att mitt spel ofta kan bli ojämt och jag tappar, för att sedan spela mig upp igen. Målet med dagboken är att bli stabilare och nå 20k$ innan årets slut. Kommer uppdatera med HHs i den mängd jag hinner med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar med en liten session på 503 händer och resultatet blev kanon!

 

+192.42$

 

Började lite knackigt med ett torsk med AA allin flopp på j-7-3 rainbow, turn 9, han visar upp 99. Trots detta försökte jag att inte tilta och det gick bra:).

 

Postar en HH nedan.

 

 

[Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- razios182 sitting in seat 1 with $49.25

- LorBailer sitting in seat 2 with $49.25

- HERO sitting in seat 3 with $81.79 [Dealer]

- d_Evil sitting in seat 4 with $85.13

- Bebbe sitting in seat 5 with $68.36

- Messi sitting in seat 6 with $37.01

 

d_Evil posted the small blind - $0.25

Bebbe posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 9 of Clubs, 9 of Diamonds

Messi folded

razios182 folded

LorBailer raised - $2.00

HERO called - $2.00

d_Evil folded

Bebbe folded

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 7 of Hearts, 10 of Clubs

LorBailer bet - $4.00

HERO raised - $12.00

LorBailer raised - $26.00

HERO went all-in - $67.79

 

 

 

Vad har ni att säga om spelet? Är jag helt ute och cyklar, väljer jag rätt bana? FI har jag 43 händer på och på dem spelar han 34/26/5

 

Nu blire sova, ska upp och jobba imorn:(. Mer lir imornkväll :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Du kanske ska spela i samma rum som Tjoffe så att han kan hålla dig lugn när du tiltar?

 

Tack Juggler!

 

Hehe, vi spelar tyvärr inte på samma nätverk men vi sitter oftast bredvid varandra när vi spelar.

 

 

Har nu spelat min andra session för dagen på 604 händer. Resultatet blev +125.33$ :D

 

Gick väldigt bra och tiltade inte som tidigare idag. Jag låg tillochmed pluss ett tag där men tappade denna sista handen. Vad gör jag fel/rätt i handen?

 

 

[Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Yxel- sitting in seat 1 with $49.25

- HERO sitting in seat 2 with $137.33

- BennyMiles sitting in seat 3 with $50.00 [Dealer]

- bollen1976 sitting in seat 4 with $314.30

- Jupe sitting in seat 5 with $49.50

- CabForFayth sitting in seat 6 with $49.95

 

bollen1976 posted the small blind - $0.25

Jupe posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: Queen of Spades, Ace of Diamonds

CabForFayth folded

Yxel- folded

HERO raised - $2.00

BennyMiles folded

bollen1976 called - $2.00

Jupe raised - $6.50

HERO called - $6.50

bollen1976 called - $6.50

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, Queen of Diamonds, 5 of Diamonds

bollen1976 checked

Jupe bet - $11.00

HERO called - $11.00

bollen1976 folded

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

Jupe checked

HERO checked

 

** Dealing the river: 10 of Hearts

Jupe bet - $20.75

HERO called - $20.75

Jupe shows: 10 of Spades, 10 of Clubs

HERO mucks: Queen of Spades, Ace of Diamonds

Jupe wins $80.00 from the main pot

 

End of game

 

Nu ska jag fara och spela innebandy!:) Mer grind senare ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag menade, jag uppmanade inte till collusion. När någons svordomar överstiger en viss gräns per minut kan den andre tvinga en avtiltningspromenad eller något :-)

 

Aha, nu förstår jag:) Vi spelar ofta i samma rum som varandra, och försöker hjälpa varandra, men det går inte alltid så bra. Tilta gör man tyvärr i alla fall. Nu när jag måste posta alla mina resultat här så hoppas jag att det kan hjälpa mig att alltid vara koncentrerad på spelet osv:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu spelat en låååång session på 1029 händer och resultatet blev +117.39$ :D:D:D kändes väldigt bra och låg ett tag -100$ men vände. Träffade senare väldigt bra vilket gjorde att jag kunde hålla tilten så gott som borta.

 

Min totala br är nu 1095$+lite bananer som jag kan köpa ut om jag vill! Än så länge känns det bra med tilten och jag hoppas att det fortsätter så:)

 

Har två stycken frågor som jag hoppas någon kan besvara.

 

1. Hur gör man så att texten blir t ex grön när jag skriver ett inlägg?:P

 

2. Har problem med att vissa händer inte importeras i PT vilket är enormt störande.. någon som har något tips?:D

 

Är trött nu och ska upp och jobba imorn, så postar lite HHs senare !:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jao, och coolt att du itne började skrika på mig, kanske får följa den här :-)

Och jag ber om ursäkt jag tog ut min tilt på er.

 

Haha, har sett dig en hel del på forumet:D du verkar vara en bra spelare!:D skulle vara fruktansvärt roligt att ha dig som följare av dagboken:D:D:D Du kanske har någon kommentar på någon av mina hhs?:)

 

Ang att du var arg är det lugnt.. vet själv att det inte är så roligt att följa lowlimitdagböcker, och sen lägger jag ut en själv:D MEN jag gör det mestadels för att jag tror att det kommer att hjälpa mig att hålla tilten borta:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet nu:( Är sjukt sugen på att fara hem och träna/grinda.. men jobbar till 21.00 :( Har dock lärt mig att göra texten grön nu:D:D

 

Återkommer med grindresultatet för kvällen senare:)

 

Angående tjoffe så är han lite lat, han har skrivit sin presentation nu och kommer att ge sig in i dagboken snarast:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att följa en dagbok från grunden!

Flabbe din presentation skulle passa perfekt in på mig, känner igen det där med tilten :-D

 

 

GL boys

 

Tjenare boban ! härligt att se dig här inne=)

 

Låter "bra" att du har samma problem som mig, vi får se till att ge varandra tips som fungerar bra !:D Vad lirar du för nivåer själv osv?:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...