bossbaver Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 jätteny vid bordet, hittar TPTK som jag bettar på floppen, och får rejs mot mig, slagen av klonkad triss va? eller synar man? ...vet bet på floppen iofs.... 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 september 2007 23:58:13 Anna Turbo 47 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Riggtime (97.50) Plats 2: Orvelarm (100.00) Plats 3: pangela (217.72) Plats 4: HERO (100.50) Plats 5: Guldotto (239.27) HERO lägg LM 0.50 Orvelarm lägg SM 1.00 Guldotto lägg SM 1.00 ** Giv ** Riggtime [N/A, N/A] Orvelarm [N/A, N/A] pangela [N/A, N/A] HERO [Kns, Es] Guldotto [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Riggtime Lägg Orvelarm Passa pangela Lägg HERO Höj till 5.00 Guldotto Syna 5.00 Orvelarm Syna 5.00 *** Flop(Board): *** : [4s, 5k, Knh] *** Bet Runda 2 *** HERO Satsa 7.00 Guldotto Lägg Orvelarm Höj till 29.00 HERO ?????? Citera
Dead-Inside Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Under halvpott ftl. Tror han raisar AJ, KJ, QJ, JT, QQ+, 55, 44 samt alla stegdrag. Med det sagt vekfoldar jag här och kommer ihåg att betta 70-80% pot nästa gång vilket ger mig lättare beslut. Citera
skalle88 Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Klassiskt problem men jag tycker att du borde betta flopp hårdare eftersom många händer kommer betala ett större bet och samtidigt underviker du en svår situation när du inte känner bordet. Citera
bossbaver Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Under halvpott ftl. Tror han raisar AJ, KJ, QJ, JT, QQ+, 55, 44 samt alla stegdrag. Med det sagt vekfoldar jag här och kommer ihåg att betta 70-80% pot nästa gång vilket ger mig lättare beslut. låter rimligt! Citera
skalle88 Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 låter rimligt! Inte i mina öron tyvärr. Ang handen så är det som att famla i mörker utan reads, bordsklimat eller din image men vad jag tänkte på var att det är en ganska stor raise på en sån bräda med de flesta sannolika händer. Det känns lite stort både för att vara ett set eller en hand som KJ/QJ eller TT/99 men samtidigt känns det överdrivet stort för att vara en bluff om han tror att du är helt ren. Hade jag varit Fi och sett ditt CB utan reads eller nåt hade jag förmdoligen sett det som ett feelerbet med något PP och då tycker jag att Fi's raisesize makes sense om han bluffar. Hade kunnat se hans rasie med lägsta 2par också dock. Din linje bör väl vara att syna raisen och syna turn typ 50% av gångerna för att alltdi folda river? Citera
bossbaver Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 gör det verkligen det bäver? ahh du editerade skalleman... då gör jag oxå det //Beaver Citera
bossbaver Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Din linje bör väl vara att syna raisen och syna turn typ 50% av gångerna för att alltdi folda river? menar du att jag leder 50% av gångerna? förstår inte annars resonemanget att göra en sak varannan gång, och tvärt om resten av gångerna... för att gardera sig på nåt sätt eller är det bara så man säger? lite som att rösta på både rött och blått... eller är jag ute och tandemcyklar? Citera
Dead-Inside Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Handlar om att variera spelet, inte vara svag, och inte bli läst. Men liksom, du behöver inte bry dig över sånt utan bara spela optimalt på 0.5/1. Citera
Recommended Posts