Gå till innehåll

Gavelin Söker Lite Stabilitet I Vardagen Via NL1k$


Gavve

Recommended Posts

Hej

 

22 årig kille från Härnösand har som har levt på poker i ca 8 månader nu. Levde ett tag på det innan, men tog en paus och började jobba igen.

 

Just nu tänkte jag börja skriva en dagbok för att reda upp situationen lite. Jag har haft såna extremt sjuka swings de två senaste månaderna så det är inte klokt (dock med härliga månadsresultat som varit gröna ett par månader i rad nu). Normalt sett spelar jag 5/10 och 10/20, men jag hade en fin tid på 20/40, som gav mig en extremt bra timlön i några veckor. Sen dess kunde jag inte riktigt ta mig ner igen och spela mitt vanliga spel på de lägre nivåerna (som dock är fullt nog för mig). Nu den 1:a oktober kommer jag att börja med 10k$ och spela 3/6-5/10. Det räcker bra för mig, inte speciellt stort nätverk så det är inte alltför ofta man kan 4 tabla 5/10 (ungefär en-tre ggr/månad).

 

Kommer att spela via ett ganska litet nätverk, som jag hade för avsikt att hålla litet, så jag kommer inte att berätta vad det heter. :) Klienten stödjer inte någon form av PokerOffice, PokerTracker eller liknande verktyg, så jag har verkligen inte en aning vad jag spelar med för stats, eller vad mina motståndare spelar med för stats heller för den delen.

 

Målen med dagboken är att hitta foldknappen igen i stort sett, samt hålla mig ifrån 20/40 och det där jävla 50/100 som är så roligt att spela, men ger såna sjuka swings :)

 

Månadsmål: 20k euro (redigerat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

Ditt nick påminner om en svensk som klonkade en EPT i säsong två.

Var det du? :D

 

Hade varit nice! Men tyvär var det inte jag, jag spelar inte så mkt live. Har en tendens att vilja visa att jag är bäst, vilket leder till att jag spelar sisådär... :)

 

Tack förresten!

 

Liten tjuvstart ikväll, en 45 min session som slutade 477$ upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cake eller bodog?

 

Haha, ptja, vem vet? :)

 

Just nu strejkar mitt NT konto, så jag får inte in nån deg på mitt nya konto.

 

+ att jag glömde att det numera är Euro som vi ska spela med...

 

Rullen är för stunden: 1700€ (utan insättningen som jag skulle börja med)

 

 

Är det någon som har lyckats få höja sina limits på Neteller? Dom har ju helt sanslösa krav som det är nu... Måste ge en lista på vilka man ska "samarbeta" med, ett avg. cashflow på 32k/usd PER VECKA... Var snack förut om att dom skulle lätta på kraven, men de verkar ta tid alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update bara

Spelat i 2h nu skulle jag tro, 2x 3/6 och 1 5/10.

 

En sak jag funderade på bara, råkade felbetta floppen här när jag trebettade pre

UTG Raise 50€ to 60€

HERO Raises 130€ to 190€

Fold fold fold

UTG Calls 130€

 

Flop AT4

Jag missar floppen med QJs, ska betta ut 310€, men missklickar och får de till 31€, FI synar.

Turn blankar, hur agerar ni här? Skjuter ni ut de första "tänkta" betet, eller checkar ni?

 

Rulle på 4120€ för stunden, inte kunnat sätta in än heller, bah.

 

 

 

Till hand. Spelar 3 handed 5/10, en duktig norrman vid bordet som är BB i denna hand.

Får 5h5s, jag har 100 bbs, norrmannen täcker

HERO raises 30€ to 40€

SB Folds

BB Calls 30€

Flop 2h3h6s

BB Checks

Hero bets 75€

BB Calls 75€

Turn 4s

Hero Bets 195€

BB Raises to 1200€

Hero Calls xxx (jag har inte summan i huvudet)

BB Shows JhJd

HERO Shows a straight, 6 high

River Ts

 

Hero wins 1998€ with a straight, 6 high

 

Rulle: 4955€ just nu, spelar 1 bord, ska åka o träna snart.

 

Till session nu, kör 2 3/6 och 2 5/10

 

Raisar QQ till 40 på 5/10 utg, fisk på knapp slår om till 120 (100 bb stackar)

Alla andra foldar, synar

Flop

2s3h9c

Fi pottar ut, hur väljer ni att spela den när ni tror ni har bäst hand? Mys-syn eller tar man den berömda miniraisen?

Jag synade iaf, han bettar ut 400 på turn, som är ett J

All in eller fold?

 

Just nu är de rulle på 8414€, en ganska ok dag hittils med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet bra, kul som någon annan skrev att följa en på lite högre limits. 6,2k euro är ju sjukt mkt, fin timlön :D du sa att du spela med euro? är det b2b? hehe

detta ska bli kul o följa.

 

Rulle vid dagens start: 7717€ (tror jag skiter i att sätta in mera, iaf till en start)

 

Japp de är en helt ok timlön. Slutade på prick +6k€ igår, tappade nån töntpot till. Det är dock inte b2b :)

 

Hoppas att det blir en bra dagbok, ska göra mitt bästa.

 

Ska äta brunch om nån timme, ska försöka få in lite lir nu före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rulle vid dagens start: 7717€ (tror jag skiter i att sätta in mera, iaf till en start)

 

Japp de är en helt ok timlön. Slutade på prick +6k€ igår, tappade nån töntpot till. Det är dock inte b2b :)

 

Hoppas att det blir en bra dagbok, ska göra mitt bästa.

 

Ska äta brunch om nån timme, ska försöka få in lite lir nu före.

haha jäkligt nice är det, har börjat lira lite på B2B igår faktiskt, det var därför

jag blev intresserad och följa en dagbok med en spelare som också spela på B2B. Spelar low limit men det går bra har plussat åminstonde 170euro sen igår. jaja skratta på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jäkligt nice är det, har börjat lira lite på B2B igår faktiskt, det var därför

jag blev intresserad och följa en dagbok med en spelare som också spela på B2B. Spelar low limit men det går bra har plussat åminstonde 170euro sen igår. jaja skratta på :P

 

Det är väl iaf 1,5k kr så de är väl inget man ska skratta åt =)

 

Är äkta kukmätartävling nu på 5/10 borden, typ 3 skandinaver som tävlar om vem som "vågar" mest. Typ trebetta för attt sedan fyrbetta tillbaka med junk är mest status...

 

Rulle just nu: 9057€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT

 

Rulle: 5786€

 

Hamnar i en tråkig sits när jag trebettar med K9h på 10/20, får syn. Bettar ut en låg bräda, träffar TP med 9an på turn, check check, 8a riv, han checkar till mig, jag värdebettar ut 900, han synar med A9...

 

Sen tappar jag lite småpotter, toptvå mot en inside drar 1k av mig också.

 

Holla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT

 

Rulle: 5786€

 

Hamnar i en tråkig sits när jag trebettar med K9h på 10/20, får syn. Bettar ut en låg bräda, träffar TP med 9an på turn, check check, 8a riv, han checkar till mig, jag värdebettar ut 900, han synar med A9...

 

Sen tappar jag lite småpotter, toptvå mot en inside drar 1k av mig också.

 

Holla

Aj då det där lät tråkigt, lät fel i mitt förra inlägg då jag spelar NL på låg nivå och inte low limit. =P blir mer spel ikväll. ska du spela mer ikväll lr lirar du nu kanske? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då det där lät tråkigt, lät fel i mitt förra inlägg då jag spelar NL på låg nivå och inte low limit. =P blir mer spel ikväll. ska du spela mer ikväll lr lirar du nu kanske? :P

 

Körde igång för en timme sen typ. Har hunnit med att båda vinna och förlora 300 bb potter...

En när jag överflushade fi som hade Q hög mot min A höga.

 

Sen en trebettad KK mot en idiot som fiskade in tvåpar med Q6.

 

 

Har lång historia mot FI i denna hand, vi respekterar varandras spel, men jag tycker att han har gjort en del dåliga syner på sistonde, svårt att sätta honom på ngt bra här.

 

Eff stackar runt 110 bbs

Raisar Ac9s på c/o.

Fi synar i bb, alla andra foldar

Kc5sJc

Fi bettar 50, floatar den och synar

Turn 8c, fi checkar, jag bettar 120, han synar

Riv blankar, fi bettar 195

 

Hur gör ni här? Känns som ett stopbet för alla Kx samt ev tvåpar.

Jag slog iaf om till 595

bra eller anus?

 

 

 

 

 

Just nu

4080€ i rullen, kallt kallt kallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...