smiskos Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 En till hemsnickrad Party Speed 22+2, BB är 600 UTG - 3070 HERO - 3940 SB - 3700 BB - 8390 UTG pushes 3070 Hero? Tilläggas kan att UTG verkar ganska räddhågsen. Hon har två ggr lagt SB till mig trots att hon borde pusha alla händer i universum. Typisk "vänta på bättre läge"-spelare känns det som. edit: la till blindsnivåerna Citera
smiskos Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Sorry, glömde, la till blindstorleken i originalinlägget. Citera
smiskos Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Fasen också. Och jag som tvingade mig själv med våld att lägga denna. Är det verkligen så uppenbart givet den read jag hade på UTG? Citera
_ekan_ Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Han har ju bara 6bb lär ju pusha med vilket ess som helst. Citera
dekutree Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Han har ju bara 6bb lär ju pusha med vilket ess som helst. Edit: det var inget förresten, skyller på bakfylla.. Citera
smiskos Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Han har ju bara 6bb lär ju pusha med vilket ess som helst. Det låter visserligen troligt i normala fall. Men det ska tilläggas för tydlighetens skull: Detta var verkligen universums tightaste spelare. Människan spelade inte en hand. Har suttit och foldat sig genom i princip hela turneringen och foldade även SB som sagt med c:a 6BB i stacken, mot mig som är ungefär jämnstack. Så plötsligt trycker han på från UTG rakt mot storstacken. Jag bara kunde inte föreställa mig något annat än stål öht. Så här i efterhand kändes det lite väl pessimistiskt att bara förutsätta att spelaren var konsekvent dock. Jaja, live and learn. Citera
jog76 Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Det låter visserligen troligt i normala fall. Men det ska tilläggas för tydlighetens skull: Detta var verkligen universums tightaste spelare. Människan spelade inte en hand. Har suttit och foldat sig genom i princip hela turneringen och foldade även SB som sagt med c:a 6BB i stacken, mot mig som är ungefär jämnstack. Så plötsligt trycker han på från UTG rakt mot storstacken. Jag bara kunde inte föreställa mig något annat än stål öht. Så här i efterhand kändes det lite väl pessimistiskt att bara förutsätta att spelaren var konsekvent dock. Jaja, live and learn. Jag kan förstå att du är tveksam eftersom du möter en supertight motståndare. Men eftersom blindsen är så höga förhållande till era stackar så skulle det kunna vara ett move ifrån honom. Hade det varit lite tidigare i turneringen så hade nog folden varit lättare. Iofs så sitter du på knappen och vet ej vad blindarna ska göra. Detta skulle göra det till en bra fold. Men generellt sett är AKo en för bra hand att lägga när man är 4 kvar. Jag hade nog kunnat lägga denna hand på knappen eftersom jag inte har lagt in nåt i potten och att han är extremt tajt. Men mot en normal spelare hade jag synat. Citera
Recommended Posts