Gå till innehåll

Hur många nya spelare tillkommer?


decoy

Recommended Posts

Finns det någonstans uppgifter om hur stor tillströmningen av nya spelare är på olika siter? Vet någon något om detta?

 

Läste att det var åtminstone ett nätpokerföretag som skurit ned i sin personalstyrka, i Sverige.

 

Är nätpokern på tillbakagång, eller har den stagnerat? Spelar själv på SvS, och tycker att andelen nya spelare inte längre är så stor som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl bara att se till din egen omgivning..inte fan är det någon som börjar spela poker nuförtiden..

I Sverige har onekligen nyrekryteringen åtminstonde stagnerat, fast hur det ser ut i andra delar av europa vet jag inte. Skulle vara spännande att se lite statestik på detta.

Östeuropeiskas spelare är väl på väg frammåt i antal?

 

Fast överlag så ser det nog inget vidare ut för stunden? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, de penningstinna polackerna, tjeckerna och balterna är snart här!

Väntar tills de pumpar in hela månadslönen på 100$ in i sajterna.

Då jävlar blir det drag!

 

Hehe när man tänker på det så skulle de ju kunna tjänna vad de skulle kalla för "förmögenheter" där borta på 0.02/0.04 borden där västeuropas 13-åringar sitter o slaskar :). Samma sak gäller delar av Asien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett mycke fler fransoser och italienare på senare tid. Vet inte riktigt var, men läste att ngn på WTO påstått att USA kommer att tvingas ta bort blocken från spelare att sätta in pengar på sajter inom 1 år, till följd av stämning från Antigua, ngn som kan bekräfta eller som är mer insatt i detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fransmän och Tyskar verkar det bli mer av, nån som vet vilka nätverk som inriktar sej på dom ? På i poker där spelet varit tight med en massa grinders som kör vip race, så utmärker sej frmförallt fransmännen som idioter .

Kan det kanske finnas ett nätverk med nästan bara fransmän ?

Tyskar är iaf väl representerade på party. Finns även en hel del tokiga Fransmän, dock har jag ingen aning om dem är fler på party än på andra nätverk.

 

 

Vet inte riktigt var, men läste att ngn på WTO påstått att USA kommer att tvingas ta bort blocken från spelare att sätta in pengar på sajter inom 1 år, till följd av stämning från Antigua, ngn som kan bekräfta eller som är mer insatt i detta?

Intressant, vill även jag veta mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att många av de som är fransmän och italienare på Everest egentligen kanske är svenskar?

Och så spelar de asdåligt och ger bort pengar så ingen ska avslöja dem?

 

Finns inget sätt att se varifrån folk kommer inne på everest.

Vilket land man kommer ifrån ställer man in själv.

Det är så många som har ändrat defaultinställningarna så den infon är i princip värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fransmän och Tyskar verkar det bli mer av, nån som vet vilka nätverk som inriktar sej på dom ? På i poker där spelet varit tight med en massa grinders som kör vip race, så utmärker sej frmförallt fransmännen som idioter .

Kan det kanske finnas ett nätverk med nästan bara fransmän ?

 

Jag har inga siffror att komma med, men jag vet att bland annat unibet och winamax har en hel del fransmän. Man var tvungen att vara inskriven hos sponsorn unibet för att delta i franska mästerskapen, france poker tour. Det var 4000 som kvalade live och 100000 kvalförsök på internet, så det bör vara några som fastnat.

 

Winamax får kunder via ett franskt forum liknande detta.

 

Sen kan det tilläggas att vi fortfarande väntar på att det ska bli lagligt... Frankrike vs. EU ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk ställer in lite vad som helst där ja.

Förvånansvärt många holländare, fransmänn, tyskar, greker etc skriver mycket bra svenska.

 

Och förvånansvärt många svenskar skriver mycket bra franska, tyska, engelska, spanska, italienska, etc.

Man kan fan ta mig inte lita på någon i pokervärlden! :evil:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga siffror att komma med, men jag vet att bland annat unibet och winamax har en hel del fransmän. Man var tvungen att vara inskriven hos sponsorn unibet för att delta i franska mästerskapen, france poker tour. Det var 4000 som kvalade live och 100000 kvalförsök på internet, så det bör vara några som fastnat.

 

Winamax får kunder via ett franskt forum liknande detta.

 

Sen kan det tilläggas att vi fortfarande väntar på att det ska bli lagligt... Frankrike vs. EU ;-)

 

vad är winamax för nätverk? stort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom unibet och winamax som jag nämnde innan tillkommer det många fransmän på pokerstars. En fransk tv-kanal som heter direct8 kör speedpoker på tv och den här gången kvalar man in på pokerstars. Det är frirullar och fpprullar varje dag nu.

 

Intresset för poker håller på att explodera i Frankrike nu, både live och online, även om onlinespel inte är lagligt ännu.

Förra säsongen var det på everest som man kvalade till direct8 och det förklarar säkerligen att det finns många fransmän där som någon påpekade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...