Pastafazool Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Klockan är 4 på morgonen och pastan är fortfarande vaken. Lite CBS 60 minutes medan man railar lite på Full Tilt. LarsLuzak satte sig ner på ett headsup bord mot mjorgenson och båda gick in med 40K. Nu har Larsluzak 173(!!)K medan Mj sitter och refill varannan hand Mellan allt det här bestämde jag mig för att kolla upp hur mycket jag plussat under de här två turnering- och sitngoefria dagarna. 150 dollar har det blivit på sammanlagt 3.03H. Alltså ett snitt på 50 dollar per timma. Det här kan vara att jag run good men det känns verkligen inte så. Jag känner att självförtroendet börjar hitta tillbaka och att den där edgen jag en gång hade börjar sakta men säkert återvända. Jag känner att jag redan nu har en stor edge på NL25 och att jag borde vara tillbaka på NL50 inom de 17 dagar som jag har som mål. Något som stör mig lite grann är att jag spelat väldigt korta sessioner. Visst har jag haft gröna resultat. Men frågan är; Nu när jag har mycket tid. Borde jag spela flera långa sessioner? För jag känner verkligen att jag för tillfället gör ett bra och intensivt jobb. Jag går in på sex bord, spelar en ganska intensiv 30minuter till 1H session och lämnar bordet så fort värdet försvinner. Det här kan bero på två saker; Att jag innerst inne är livsrädd att bad beats börjar hagla över en och därför slutar spelar ELLER att jag för första gången någonsin nöjer mig med stabil ökning av rullen. Anledningen till varför jag förlorade mycket pengar efter turneringsvinsterna var helt enkelt tack vare antal kval till sunday million som jag spelade. Visst hamnade jag i en sjuk downstreak, men på ett sätt lyckades jag alltid repperera det jag förlorade. Det betyder alltså att jag donkade bort pengarna på turneringar som jag spelat halvdant. Nu känner jag verkligen att jag inte vill lira några fler turneringar på Pokerstars. Varken turneringar eller sitngoes till jag har en riktigt stabil rulle. Det känns som att jag sammanfattar de här två dagarna och får det att låta som att jag har plussat stabilt nu i två månader, men det är verkligen inte så. Utan jag känner verkligen att jag har spelat bra. "Get your money in when you have the best of it, protect it when you don't". För jag har personligen dragit ut väldigt få gånger, oftast går pengar in som ledare vilket ger en självförtroende. Nu hoppas jag bara att jag lyckas plussa minst ett inköp om dagen. Om det blir så att jag plussar lika bra som de två senaste dagarna så kommer jag ju att ha rullen för NL50 ungefär två veckor tidigare än beräknat. Och just nu känner jag mig redo för NL50. Men jag har inte bråttom. Så nu ska jag kolla på lite rounders sen lägga mig. Det ska bli intressant att se resultaten om 2-3 veckor. Jag förväntar mig inte att plussa varje dag men det känns verkligen som att jag har en stor edge nog att ta mig till NL50 i tid. När jag väl når där kommer jag nog att inleda med att spela två bord. Sedan utöka det om det går bra. Aja over and out from Pastan8-)
Pastafazool Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Session 1 - Cash game Datum: 15e November-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 17:40 - SLUT: 18.50 Antal H: 1.10H Antal bord: 5 Resultat: 50 cent dollar plus Bankrulle: 740.50 dollar Haha lol session . Började med att spela lite dåligt, sen började jag bli irreterad och gjorde en riktigt sjuk syn som kostade mig 15 dollar. Då började jag spela uselt och var nere på 700 dollar men skärpte mig och spelade mina kort rätt. Fick inga monsters, när jag väl hade en hand där jag kunde få en annan person all in och vinna ALLA hans jävla marker så parade sig bordet och jag var lite småfeg idag så jag synade bara. I dag var allt egentligen kaos förutom några reads som jag var nöjd över. Jag var inte uppmärksam nog att se genom dåligt spel av fi och blev utdragen tre gånger om av shortisar. Men jag gick upp 50 cent på 1.10H vilket är ganska loligt. Är ganska besviken på mitt spel i början men sen skärpte jag mig. Aja.. får skärpa mig.. mat nu, sjukt hungrig.
Pastafazool Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Session 2 - Cash game Datum: 15e November-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 22:21 - SLUT: 00.32 Antal H: 2.11H Antal bord: 6 Resultat: $11.65 minus Bankrulle: 728.85 dollar Kommentar: Började sessionen med att spela fucked up dåligt. Alltså helt åt jävla skogen. Commitade mig själv i en pott som det var uppenbart att han fick in färgen på turn, han raise hårt på river efter check på turn och jag re-raise 15 dollar. Han ställer mig och jag kan inte folda med 5 dollar kvar. Först började allt med att jag aldrig fick en bra hand. Jag spelade enbart suited connectors osv utan att pricka något. Sakta men säkert försvann dollarna då jag spelade uselt. Inte dåligt, utan uselt. Var helt ofokuserad på grund av en sak som hände idag och på grund av att jag måste till någon skitgrej imorgon på morgonen. Jag spelade helt enkelt bajs. Och det gjorde inte saken bättre att när jag väl fick set så foldar alla. Fick set tre gånger, var passiv två gånger och vann lite $ åtminstone. Den gången jag var aggressiv höjer jag re med 3-3. Fyra pers synar.. jag får triss på 3-10-5 bord. jag höjer igen.. ALLA FOLDAR. WTF, inte en enda firre med j-10? Sen fortsatte skiten ner till 685 dollar, efter det var hela min session en jäkla grind. Jag kommer även ihåg att jag blev rivrad och loosade 20 dollar men jag kollade aldrig på kontot. I frustration grindade jag mig fram till runt 700 men kom aldrig över den gränsen. Sen släppte det sig och jag började nu få lite händer. Jag var även uppe på 740, och precis när jag ska stänga av tänker jag; "det kommer sluta på 739, det klarar jag inte av att se". Så jag synar ner en person som har kåk med Q-9 . Sen hade jag 729.95. Men än en gång tänkte jag; "vinner bara 5 cent sen ut". Höjer en pott som jag helt och hållet missar och stängde av helt. Har några intressanta händer men kommer inte att posta dem. I vissa av dem spelar jag så jäkla dumt att jag skämms. Idag var jag dålig, inga ursäkter. Gjorde några sexiga reads men men.. Hand 1 Kommentar: Här synar jag ner till rivern med tanken "kommer ingen ruter är jag good to go". Sen har jag Q-Q, K-K och A-K på tre andra bord, ser på river 11 dollar bett.. trycker bara som reflex på syn:evil:. Borde ha re-raise på flopp spelade USELT. PokerStars Game #12647233272: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 17:50:27 (ET)Table 'Antigone II' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: IfoolU ($31.35 in chips) Seat 2: ChipCommand ($10.70 in chips) Seat 3: januszcon ($23.60 in chips) Seat 4: floflying ($18.80 in chips) Seat 5: l@zy student ($14.60 in chips) Seat 6: Holiday_PhD ($33.05 in chips) Holiday_PhD: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU ChipCommand: folds januszcon: raises $0.75 to $1 floflying: calls $1 l@zy student: folds Holiday_PhD: folds IfoolU: calls $0.75 *** FLOP *** IfoolU: checks januszcon: bets $1.50 floflying: calls $1.50 IfoolU: calls $1.50 *** TURN *** IfoolU: checks januszcon: checks floflying: bets $5 IfoolU: calls $5 januszcon: folds *** RIVER *** IfoolU: checks floflying: bets $11.30 and is all-in IfoolU: calls $11.30 *** SHOW DOWN *** floflying: shows (a flush, Ace high) Hand 2 Kommentar: Här gör jag en riktigt grym syn. Jag bettar fram till river där jag saktar ner och checkar. Han bettar då ut 7 dollar från ingenstans. Jag såg att det fanns färgdrag där men det hade han inte. Så jag tänkte ganska länge faktiskt och satte honom på två händer han kan tänka sig syna ner med; K-J(öppen stegedrag) eller AK med en klöver vilket på turn gav honom nutflush drag. Nu om han hade haft en hand så hade han väl velat ha betalt? Så att slänga ut 7 dollar är inte direkt övertygande, jag hade KANSKE foldat till en lägre bet. Men jag synar honom och gör en underbar syn. PokerStars Game #12646943910: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 17:34:51 (ET)Table 'Phocaea V' 6-max Seat #1 is the button Seat 1: richio01 ($36.40 in chips) Seat 2: IfoolU ($29.90 in chips) Seat 3: Fischlupy ($23.15 in chips) Seat 4: phrogman123 ($33.60 in chips) Seat 5: ericnr1 ($26.35 in chips) Seat 6: golfbizo ($16.55 in chips) IfoolU: posts small blind $0.10 Fischlupy: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU phrogman123: folds ericnr1: raises $0.75 to $1 golfbizo: folds richio01: folds IfoolU: calls $0.90 Fischlupy: folds *** FLOP *** IfoolU: bets $1 ericnr1: calls $1 *** TURN *** IfoolU: bets $3 ericnr1: calls $3 *** RIVER *** IfoolU: checks ericnr1: bets $7 IfoolU: calls $7 *** SHOW DOWN *** ericnr1: shows (high card Ace) IfoolU: shows (a pair of Queens) IfoolU collected $23.10 from pot ericnr1 said, "gc" Hand 3 Kommentar: Här commitar jag mig själv helt onödigt. Så jävla vidrigt dumt. Det här är något jag måste jobba på, i början av en session är jag för non-chalant. PokerStars Game #12645724453: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 16:29:43 (ET)Table 'Gerda III' 6-max Seat #4 is the button Seat 1: IfoolU ($24.65 in chips) Seat 2: Suila62 ($24 in chips) Seat 3: pokienl ($13.45 in chips) Seat 4: dabash08 ($22.85 in chips) Seat 5: Tasos17 ($37.20 in chips) Tasos17: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU Suila62: calls $0.25 pokienl: folds dabash08: folds Tasos17: calls $0.15 IfoolU: raises $1 to $1.25 Suila62: folds Tasos17: calls $1 *** FLOP *** Tasos17: checks IfoolU: bets $1.50 Tasos17: calls $1.50 *** TURN *** Tasos17: checks IfoolU: checks *** RIVER *** Tasos17: bets $5.50 IfoolU: raises $9.50 to $15 Tasos17: raises $9.50 to $24.50 IfoolU: calls $6.90 and is all-in Hand 4 Kommentar: Så dumt spelat att jag nu i efterhand skämms en hund.. Stor hjärnsläpp, igår och förrigår hade jag kunnat folda den här handen pre-flop utan problem. När han pre-flop raise 1,25$ kändes allt så skumt men jag har spelat så dåligt idag att jag synade. Sen inte nog med det, jag check, en person raise och RE-RAISE. Och jag med kung, DAM KICKAR re-raise. Alltså förstår ni hur dumt jag spelade här? PokerStars Game #12645946062: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 16:41:27 (ET)Table 'Phocaea V' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: sm0kelm ($24.40 in chips) Seat 2: IfoolU ($32.75 in chips) Seat 4: phrogman123 ($19.05 in chips) Seat 5: SCz1Nonly ($10.70 in chips) Seat 6: Anaxil ($67.95 in chips) sm0kelm: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU phrogman123: raises $1 to $1.25 SCz1Nonly: calls $1.25 Anaxil: folds sm0kelm: folds Anaxil leaves the table IfoolU: calls $1 *** FLOP *** IfoolU: checks phrogman123: bets $2 SCz1Nonly: raises $2.25 to $4.25 Matsche84 joins the table at seat #6 IfoolU: raises $4.75 to $9 phrogman123: raises $4.75 to $13.75 SCz1Nonly: calls $5.20 and is all-in IfoolU: raises $4.75 to $18.50 phrogman123: calls $4.05 and is all-in *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows (a pair of Kings) phrogman123: shows (a pair of Aces) phrogman123 collected $16.30 from side pot SCz1Nonly: shows (two pair, Kings and Nines) SCz1Nonly collected $30.60 from main pot Hand 5 Kommentar: Här sätter han en runner runner, men stor lol @ min syn på river. Alltså just den här spelaren hade varit fiskig och synat med typ händer som J-8. Men det var ändå dumt av mig. När han bettar 12 dollar så är det bara lol, men min syn är lol gånger 100. PokerStars Game #12640892882: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 11:50:31 (ET)Table 'Carlova III' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: andrzejewski ($24.75 in chips) Seat 2: sm0kelm ($24.30 in chips) Seat 3: Sead_10 ($74.60 in chips) Seat 4: redscorpionx ($29.60 in chips) Seat 5: IfoolU ($24.65 in chips) redscorpionx: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 2M-2T: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU andrzejewski: folds sm0kelm: folds Sead_10: calls $0.25 redscorpionx: folds IfoolU: raises $1 to $1.25 Sead_10: calls $1 *** FLOP *** 8 of Diamonds5 of Spades7 of Clubs IfoolU: checks Sead_10: checks *** TURN *** 8 of Diamonds5 of Spades7 of Clubs7 of Spades IfoolU: checks Sead_10: bets $1.50 IfoolU: calls $1.50 *** RIVER *** 8 of Diamonds5 of Spades7 of Clubs7 of Spades6 of Spades IfoolU: checks Sead_10: bets $12.25 IfoolU: calls $12.25 *** SHOW DOWN *** Sead_10: shows King of Spades2 of Spades (a flush, King high) IfoolU: mucks hand Sead_10 collected $28.65 from pot Hand 6 Kommentar: Det här just varför man inte ska vara aggressiv. PokerStars Game #12647135878: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 17:45:11 (ET)Table 'Antigone II' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: IfoolU ($29.55 in chips) Seat 2: ChipCommand ($12.80 in chips) Seat 3: januszcon ($30.40 in chips) Seat 4: floflying ($22.10 in chips) Seat 5: l@zy student ($7.90 in chips) Seat 6: Holiday_PhD ($30.70 in chips) floflying: posts small blind $0.10 l@zy student: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU 3 of Clubs3 of Diamonds Holiday_PhD: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 ChipCommand: calls $1 januszcon: calls $1 floflying: calls $0.90 l@zy student: folds *** FLOP *** 3 of Hearts10 of Clubs2 of Clubs floflying: checks IfoolU: bets $2 ChipCommand: folds januszcon: folds floflying: folds IfoolU collected $4.05 from pot IfoolU: doesn't show hand Hand 7 Kommentar: Det här varför man inte ska vara passiv. Alltså herregud, kolla min förbannade donk/fisk/donky kong/nemo raise på turn. Wtf 4 dollar? Typ pott bet när andra esset kommer. PokerStars Game #12646809929: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 17:27:38 (ET)Table 'Tithonus III' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: rasputinkill ($21.20 in chips) Seat 2: IfoolU ($25.45 in chips) Seat 3: Dagget21 ($25 in chips) Seat 4: Beenieman V ($24.60 in chips) Seat 5: Ferch18 ($34 in chips) Seat 6: popeye18 ($24.30 in chips) rasputinkill: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU 7 of Clubs7 of Spades Dagget21: folds Beenieman V: folds Ferch18: raises $0.75 to $1 popeye18: folds rasputinkill: folds IfoolU: calls $0.75 *** FLOP *** 7 of DiamondsAce of Diamonds9 of Spades IfoolU: checks Ferch18: bets $1.25 IfoolU: calls $1.25 *** TURN *** 7 of DiamondsAce of Diamonds9 of SpadesAce of Clubs IfoolU: bets $4 Ferch18: folds IfoolU collected $4.40 from pot IfoolU: doesn't show hand Hand 8 Kommentar: Kolla bara hur uselt jag spelar. OMG. Alltså vad är fan fel på mig idag:evil:? Den här fisken synar min höjning på river, ge mig en jävla bra anledning till varför han INTE skulle syna min all in på flopp? fyfan PokerStars Game #12646980429: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/15 - 17:36:48 (ET)Table 'Aidamina III' 6-max Seat #4 is the button Seat 2: DangeAA ($28.95 in chips) Seat 3: IfoolU ($26.25 in chips) Seat 4: Stillzy ($45.80 in chips) Seat 5: Xxgoodballer ($21.80 in chips) Seat 6: Biosludge ($26.35 in chips) Xxgoodballer: posts small blind $0.10 Biosludge: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU Ace of DiamondsAce of Hearts DangeAA: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 Stillzy: folds Xxgoodballer: calls $0.90 Biosludge: folds *** FLOP *** 7 of Clubs3 of Hearts9 of Hearts Xxgoodballer: bets $1.25 IfoolU: calls $1.25 *** TURN *** 7 of Clubs3 of Hearts9 of Hearts8 of Hearts Xxgoodballer: bets $1 IfoolU: calls $1 *** RIVER *** 7 of Clubs3 of Hearts9 of Hearts8 of Hearts6 of Hearts Xxgoodballer: bets $1 IfoolU: raises $3 to $4 Xxgoodballer: calls $3 *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows Ace of DiamondsAce of Hearts (a flush, Ace high) Xxgoodballer: mucks hand (Seat 5: Xxgoodballer (small blind) mucked 10 of Hearts10 of Spades= IfoolU collected $14.05 from pot
Pastafazool Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Nu har man fixat ett medlemskap på Sviten och det ska bli kul att börja lira live igen. De tre senaste dagarna har jag enbart spelar cashgame vilket har varit ganska trevligt. Jag har plussat 138 dollar vilket är bra nog bevis för mig att sluta lira turneringar eller sitngoes till jag har en 1K+ rulle. Idag var min värsta pokerdag någonsin. Då talar jag inte om utdragningar eller dylikt. Utan jag spelade riktigt dåligt. Första sessionen var jag hungrig och spelade helt allmänt uselt. Den andra sessionen var bara rolig. Jag spelade stundtals väldigt dåligt men det känns bra att jag trots efter en så usel inledning lyckades sluta på bara 11 dollar minus. Då ska det tillläggas att när jag skärpte mig så spelade jag bra och gjorde fina reads. Det jag måste jobba på är att sluta begå onödiga misstag vid början av en session. Det känns som att jag börjar oseriöst för att senare ge mig själv mentala örfil och börja spela bra. Från och med nu när jag sätter mig ner vid ett bord så ska jag in med inställningen; "Nu fan ska jag rensa alla". För den inställningen får jag enbart när jag backat lite. Att dagen slutade på minus 11 dollar stör mig inte så himla mycket. För det kunde ha varit så mycket mer, och ifall jag hade tagit dagen seriöst så kunde jag ha varit plus så otroligt mycket mer att det svider lite när jag tänker på det. Mina valuebets var helt åt skogen och idag kunde de kallas för "fish-thinks-its-a-value-bet bet". Men det är helt okej, trots att jag spelade som en fisk idag så vet jag att jag har nog med edge på NL25 att klara mig utan problem AJUSTE! En sak jag glömde skriva. Idag gick pengarna in som stor favorit två gånger om och vid rivern blev det split pot på båda händerna. Jag sparade tyvärr inte dem men kan säga att båda satt inne med stacks på 40$ var. Det gjorde att man blev sjukt irreterad. Tidigare tiltad det här mig mer än en utdragning, men att posta händerna och kolla genom dem på kvällarna har utvecklat mig enormt. Men som jag skrev så påverkar inte dagens resultat mig så mycket då jag vet att jag kan dansa mig förbi den här nivån som Muhammed Ali dansade sina motståndare till knockout. Det blir nog en turnering på sviten innan man åker till Italien för att beskåda världens vackraste klubblag spela fotboll; Juventus. Det kommer att bli en svår match mot Zlatans Inter Milan men jag tror att klonken finns där. Ännu bättre besked är att fyra Juventusspelare är uttagna till u-21 landslaget. Grazie Zola . Bra val av honom! Nu blir det nog att man sitter och analyserar dagens händer för att se vad jag gjorde för fel(blir alltså en lång kväll). Ni som redan spelar på Sviten, vilka dagar är turneringarna och vad har de för buy in? Det blir ingen cash game där då CG-live är sjukt segt. Men jag vill gärna prova mig på någon turnering eller två. Det är bara att PM:a mig eller skriva ett inlägg här på dagboken. Om ni tycker att jag skriver för långa texter så är det bara att skriva att jag ska tona ner tankarna en anning. Ha det bra, over and out. Pastan
Pastafazool Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Session 1 - Cash game Datum: 18e Oktober-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 00:10 - SLUT: 01:40 Antal H: 1.30H Antal bord: 6 Resultat: 28.55 dollar plus Bankrulle: 760.30 dollar Antal spelade händer: 759 BB/100 händer: 7.52 En riktigt stabil insats av mig idag. Kunde tyvärr inte spela på dagen då jag var upptagen och sjukt trött. Men senare nu mot kvällen kände man att suget för grind fanns där, så jag satte igång 6 bord. I dag bestämde jag mig för att från och med nu börja använda mig mer av Poker office. Det här fungerade sjukt då jag nu visste vilka som var tajta osv. Det gjorde att jag kunde anpassa mitt spel efter spelarna vilket gick riktigt bra. Tyvärr har jag inte så spännande stats på Poker Office då jag nu(TILLFÄLLIGT PÅ DEN HÄR NIVÅN) är aggressiv pre-flop men jävligt passiv post-flop. Det här beror på att jag lärt mig att man inte tjänar något på att C.B eller försöka sig på avancerade bluffar på den här nivån. Därför spelar jag passivt. Jag var uppe yttligare 10 dollar men förlorade dem i en tre-manna all in där jag har floppat två par mot FIs öppna stege drag sm han sätter på river. aja nu till lite Poker Office stats: Vol. Put $ In Pot: 15.8 Pre-flop Raise: 11.1 Aggr.factor Total: 2.0 Inga överdrivet bra stats antar jag, men det är över 759 händer vilket inte är så mycket. Men på just NL25 känner jag att jag har rätt spelstil. Ni som kan mer om stats, vad säger dem er?
Dead-Inside Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Hand 7Kommentar: Det här varför man inte ska vara passiv. Alltså herregud, kolla min förbannade donk/fisk/donky kong/nemo raise på turn. Wtf 4 dollar? Typ pott bet när andra esset kommer. Hand 8 Kommentar: Kolla bara hur uselt jag spelar. OMG. Alltså vad är fan fel på mig idag:evil:? Den här fisken synar min höjning på river, ge mig en jävla bra anledning till varför han INTE skulle syna min all in på flopp? fyfan Hand 7: Vafan bettar du ut för när du har nötterna? De enda du får syn av är A samt 99. Ytterst sällan han orkar gå vidare med ett färgdrag där, och du HAR HONOM SLAGEN om han sätter den. Checka, hoppas han bettar. Checkar han efter, 90% potbet river, går färgen in kan du få raise och då är de bara slaska in med degen. Slowplay ftw här alltså, sjukt dåligt spelat. Hand 8: Antingen raisar du flopp eller turn eller båda. Du ger upp massvis med värde till alla möjliga händer och rangen han synar med som du slår är större än vice versa. Sen att du drar nötterna på rivern och han är dum nog att syna är bara tacksamt. Ta ut mer värde ur handen. Edit: Angående hand 6 så spelar du pissfel om du INTE bettar, så ändra inte det spelet. Bara hoppas att du får syn av ett färgdrag eller en T där. Edit 2: Vad ... fan gör du i hand 5? Tror du att han ska betta in i dig efter att du 3bettat pre eller vadå? Ändå större argument för att betta när killen är donk. Sen att du synar river har du redan inset att det inte var speciellt bra.
Pastafazool Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2007 text.. Tusen tack för feedbacken. Igår, eller det blir förrigår nu, så spelade jag riktigt dåligt. Du har nog säkert läst inledningen också. Jag gör i princip allt fel i samtliga händer. Tro mig de händer som du kritiserat, tro mig jag vet. Spelar som en jävla kråka. Därför jag la upp dem. Nu skämms jag , vilket otroligt nog är ganska positivt då jag aldrig mer vill spela på liknande sätt någon mer på grund av två anledningar; Vill inte förlora pengar och vill inte skämma ut mig. Jag ser fram emot fler feedbacks från dig i framtiden då jag verkligen vill utveckla mitt spel så mycket som möjligt. Nu var det där inte mitt spel, men u get it Glömde posta händer so here it goes; Hand 1: Kommentar: Mitt pre-flop spel är tveksamt men tanken var att om han sitter på t.ex JJ+ och floppen kommer någorlunda lågt så kan jag få in hela degen med tanke på att han börjar tala. Han slänger ut 5.50, och jag ser inget annat val än att slänga in degen. Rätt eller fel? PokerStars Game #12667063818: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/16 - 18:14:03 (ET)Table 'Patricia V' 6-max Seat #2 is the button Seat 1: manu94 ($6.05 in chips) Seat 2: dennis-kelly ($7.45 in chips) Seat 3: padelange ($55.40 in chips) Seat 4: shedmanator ($24.65 in chips) Seat 5: IfoolU ($24.50 in chips) Seat 6: SENDITSON80 ($38.55 in chips) padelange: posts small blind $0.10 shedmanator: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU IfoolU: raises $0.75 to $1 SENDITSON80: folds manu94: calls $1 dennis-kelly: calls $1 padelange: raises $0.75 to $1.75 shedmanator: folds IfoolU: raises $1.25 to $3 manu94: raises $3.05 to $6.05 and is all-in dennis-kelly: folds padelange: calls $4.30 IfoolU: calls $3.05 *** FLOP *** padelange: bets $5.50 IfoolU: raises $12.95 to $18.45 and is all-in padelange: folds *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows (a pair of Kings) Hand 2: Kommentar: emesderboss är en tajt spelare med stats; 9.4/6.3/4 på lite som 32 händer. När han mini-reraise mig så synar jag såklart och floppen är äcklig. Här foldar jag då jag känner att jag investerat alldeles för lite för att syna ner honom oavsett om han bara CB eller inte. Rätt eller fel? PokerStars Game #12667202227: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/16 - 18:21:38 (ET)Table 'Itha II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: wdeadwyler ($18.30 in chips) Seat 3: emesderboss ($46.85 in chips) Seat 4: CANADAMOUSE ($25.65 in chips) Seat 5: IfoolU ($26.15 in chips) Seat 6: msde ($26.40 in chips) wdeadwyler: posts small blind $0.10 emesderboss: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU CANADAMOUSE: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 msde: calls $1 wdeadwyler: folds emesderboss: raises $0.75 to $1.75 IfoolU: calls $0.75 msde: calls $0.75 *** FLOP *** emesderboss: bets $5 IfoolU: folds msde: folds emesderboss collected $5.10 from pot emesderboss: doesn't show hand
Pastafazool Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 OMG....... .......... Beskriver mina 3.24H alldeles nyss. Session 1 - Cash game Datum: 17e Oktober-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 23:08 - SLUT: 02:32 Antal H: 3.24H Antal bord: 6 Resultat: $8.85 dollar minus Bankrulle: 751.45 dollar Fyyyyyyyyyyfan är allt jag har att säga. Vilken jävla session. Började med att jag otroligt nog plussade. Trappade en shortis. Satte triss på flopp med tre ruter. Jag höjer han synar. På turn parar bordet sig och jag bara ber att det kommer en till ruter på river. Vi båda checkar och river är en underbar ruter vilket gör att jag rensar shortis. Sen börjar helvete. Det börjar med att jag non-stop blir rivrad. Det påverkar mig inte så mycket och jag bara fortsätter grinda på. Sen försöker jag mig på två bluffar som går rakt åt helvete, men jag håller mig lugn. SEN.. SEN kommer [Hand 1] som fick mig att steama så mycket att jag svettades. Det här bordet han satt på förlorade jag MINST 3½ inköp om inte mer. Det satt en fisk inne på bordet som t.ex synade min all in med 8-8[Hand 2] och svarade; "I felt lucky". Den här jävla pajasen var även han som fick färg mot min stege. Det roliga var, visst man förlorar på badbeat och vinner tillbaka dem senare. Men han vann pengar från mig och FÖRLORADE DEM TILL ANDRA. Utöver det här skitet så blev jag pissnödig hela tiden vilket tiltade skiten ur mig. Så jag måste springa bort varje jävla 10 minuter medan en fisk jag förlorar pengar till förlora dem vidare till andra. Den här jävla fisken förlorade allt han vann från mig till andra och jag fick aldrig en halvduglig till jag rensade en fisk på samma bord [Hand 3]. Jag var nere på 665 dollar ett tag och när jag senare åkte på en äcklig badbeat så var jag hur nära som helst på att slänga laptopen i golvet. Jag var frustrerad som i helvete. Men det som var skönt var att istället för att spela sämre så skärpte jag till mig och började spela bättre än normalt. Bluffade perfekt, synade perfekt och för första gången på NL25 gjorde jag C.B utan att få stora omslag. Ajuste.. ännu en sak som tiltade mig var. Första timmen spelade det ingen roll hur stort jag bettade.. det fanns fiskar som synade ner mig med årets jävla skitkort, typ tredje-fjärde paret med skitkicker. Sen när jag hade något bra checkfoldade de. Till slut började jag få betalt för mina händer men beatsen var inte över. Jag tiltade ut på chatten(vilket kommer att framkomma i mina "hands") och höll helt seriöst på att få flipp när mina händer ständigt blev våldtagna på river. Men jag fortsatte spela mitt bästa och kämpade mig upp till minus 9 dollar innan jag stängde av. Sedan gjorde jag även en riktigt sjuk syn tack vare PokerOffice stats. Statsen sa att han var helt reckless aggressiv vilket gjorde att jag synade ner en riktigt farlig bluff. Gjorde även MONSTERFOLDS vilket var underbart för självförtroendet då FI otrolit nog(tack ni som gjorde det) visade sina händer. Hand 1: Kommentar: Den nya Stu Ungar? NEJ! Bara en jävla fisk. Jag VET att jag har fiskjäveln och planerar en bluff på river. Det kortet jag letade efter kommer och jag bettar ut fyra dollar, en bett han inte ska syna. Table Kraz IV 6-max Seat #2 is the button Seat 1: calamityrand ($17.30 in chips) Seat 2: SupaDupaBoi ($27.55 in chips) Seat 3: EfePasa ($86 in chips) Seat 4: klumpa ($27.65 in chips) Seat 5: IfoolU ($25 in chips) EfePasa: posts small blind $0.10 klumpa: posts big blind $0.25 knacky: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU IfoolU: raises $0.75 to $1 calamityrand: folds SupaDupaBoi: folds EfePasa: folds klumpa: calls $0.75 *** FLOP *** EfePasa leaves the table klumpa: checks IfoolU: checks *** TURN *** n0odl3 joins the table at seat #3 klumpa: bets $2 IfoolU: calls $2 *** RIVER *** klumpa: checks IfoolU: bets $4 klumpa: calls $4 *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows (a pair of Fives) klumpa: shows (a pair of Sixes) klumpa collected $13.45 from pot Hand 2: Kommentar: Här är jag titlad. Tiltad som i helvete och jag vill bara att fisken foldar sin hand. Sen ser ni själva vad som händer. Ja det var fel av mig att gå all in från ingenstans men HUR FAN HITTAR HAN SYNEN? Han skriver i chatten; "I feelt lucky". Table 'Kraz IV' 6-max Seat #4 is the buttonSeat 1: gil0m ($23 in chips) Seat 2: clites1 ($24.65 in chips) Seat 3: EfePasa ($71.80 in chips) Seat 4: klumpa ($25.95 in chips) Seat 5: IfoolU ($25 in chips) Seat 6: Stivosch ($34.70 in chips) IfoolU: posts small blind $0.10 Stivosch: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU gil0m: folds clites1: raises $2.75 to $3 EfePasa: folds klumpa: folds EfePasa is sitting out IfoolU: raises $22 to $25 and is all-in Stivosch: folds clites1: calls $21.65 and is all-in *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows (a pair of Fours) clites1: shows (a full house, Eights full of Fours) clites1 collected $47.10 from pot Hand 3: Kommentar: Här fångar jag fisken till slut. Jag har även position på honom så allt är perfekt. Jag floppar nötterna och kolla vad han synar på river med PokerStars Game #12687096472: Holdem No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/17 - 18:57:32 (ET)Table Kraz IV 6-max Seat #5 is the button Seat 2: SupaDupaBoi ($37.15 in chips) Seat 3: n0odl3 ($14.15 in chips) Seat 4: klumpa ($29.05 in chips) Seat 5: IfoolU ($25 in chips) SupaDupaBoi: posts small blind $0.10 n0odl3: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU klumpa: raises $0.75 to $1 IfoolU: calls $1 SupaDupaBoi: folds n0odl3: folds *** FLOP *** klumpa: bets $2 IfoolU: calls $2 *** TURN *** klumpa: bets $6 IfoolU: calls $6 *** RIVER *** klumpa: checks IfoolU: bets $15 klumpa: calls $15 *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows (a straight, Nine to King) klumpa: mucks hand klumpa is sitting out IfoolU collected $46.35 from pot Hand 4: Kommentar: Hur ska man spela här? Jag vet att han inte har något men att han kommer bomba på då även han vet att jag är tiltad som in i helvete. Jag lyckas få honom att bomba på men på river gör jag en hel fel bet. Borde nog dubblat eller höjt med 10 dollar. Enda sättet att få betalt om han hade något. Men hans "good" som han skriver i chatten tyder väl på att han inte hade något. PokerStars Game #12685379165: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/17 - 17:22:23 (ET)Table 'Dodona IV' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: DropB4UDance ($30.55 in chips) Seat 2: IfoolU ($25.05 in chips) Seat 3: EJ@Jarno ($12.20 in chips) Seat 4: hkievit ($41.10 in chips) Seat 5: Shaver67 ($32.55 in chips) Seat 6: mahoney01 ($23.10 in chips) hkievit: posts small blind $0.10 Shaver67: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU mahoney01: folds DropB4UDance: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 EJ@Jarno: folds hkievit: calls $0.90 Shaver67: folds *** FLOP *** hkievit: bets $2.50 IfoolU: calls $2.50 *** TURN *** hkievit: bets $2.50 IfoolU: calls $2.50 *** RIVER *** hkievit: bets $5 IfoolU: raises $12.75 to $17.75 hkievit: folds IfoolU collected $21.20 from pot IfoolU: doesn't show hand hkievit said, "good" Hand 5: Kommentar: Mot en större stack hade jag foldat. Men jag tänkte lite innan jag var säker på att firren satt med något skit som KJ eller K10. River skrämde mig men vad ska jag säga..k-8... PokerStars Game #12688397981: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/17 - 20:09:14 (ET)Table 'Alva III' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: IfoolU ($36.25 in chips) Seat 2: Asataram ($14.20 in chips) Seat 3: Guylncognito ($21.15 in chips) Seat 4: blitztwn36 ($25 in chips) Seat 5: squale412 ($24.65 in chips) blitztwn36: posts small blind $0.10 squale412: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU IfoolU: raises $0.75 to $1 Asataram: calls $1 Guylncognito: calls $1 blitztwn36: folds squale412: folds *** FLOP *** IfoolU: bets $2 Asataram: raises $3 to $5 Guylncognito: folds IfoolU: raises $30.25 to $35.25 and is all-in Asataram: calls $8.20 and is all-in *** TURN *** 9 of ClubsKing of Hearts5 of DiamondsAce of Spades *** RIVER *** 9 of ClubsKing of Hearts5 of DiamondsAce of Spades10 of Clubs *** SHOW DOWN *** IfoolU: shows King of SpadesQueen of Diamonds (a pair of Kings) Asataram: mucks hand IfoolU collected $28.30 from pot Hand 6: Kommentar: Jag får damerna och höjer. Får två syn och floppen är låg. Jag raise, en annan synar och en 11.2/7.8/2.3 re-raise med 6 dollar. Han har varit riktigt tajt och när han slår om på det sättet så blir jag lite galen innan jag foldar. PokerStars Game #12687530617: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/17 - 19:21:24 (ET)Table 'Dike IV' 6-max Seat #1 is the button Seat 1: goshax ($55.50 in chips) Seat 2: howard174 ($47 in chips) Seat 3: Whodie1 ($27.60 in chips) Seat 4: Montoya1988 ($24 in chips) Seat 5: IfoolU ($24.55 in chips) Seat 6: metalspork ($24.65 in chips) howard174: posts small blind $0.10 Whodie1: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU Queen of HeartsQueen of Spades Montoya1988: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 metalspork: calls $1 goshax: calls $1 howard174: folds Whodie1: folds *** FLOP *** 3 of Spades5 of Diamonds2 of Clubs IfoolU: bets $2.50 metalspork: calls $2.50 goshax: raises $6 to $8.50 IfoolU said, "HAHAHAHHAHHAA" IfoolU said, "HAAHHAHAHAHA" IfoolU said, "HAHAHAHHAA" IfoolU said, "MY FKIG DAY IS IT RIGHT?" IfoolU: folds metalspork: folds goshax collected $10.35 from pot IfoolU said, "qq" goshax: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot $10.85 | Rake $0.50
Pastafazool Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 11/10-07 | 56 dollar 12/10-07 | 84 dollar (Turnering + Sitngo) 13/10-07 | 87.3 dollar (Bara CG f.o.m nu) 14/10-07 | 63.95 dollar 15/10-07 | 11.15 dollar 16/10-07 | Ingen poker 17/10-07 | 28.55 dollar 18/10-07 | 8.85 dollar 19/10-07 | Resultat NL25= 131.80 dollar Det har gått sju poker dagar sedan jag bytte ner till NL25. Snittet ligger på 18.8 dollar per dag vilket tyvärr inte är det jag förväntat mig. Jag har t.ex loosat 84 dollar på tre sitngos+två turneringar och ett inköp minus. Sedan jag la av att spela turneringar eller sitngos så har jag plussat stadiga 150.9 dollar. Alltså 32 dollar i snitt på fem dagar. Som jag skrev tidigare så är valet ganska enkelt; Jag fortsätter med Cash game ett bra tag framöver. Jag har tio dagar kvar från och med imorgon att grinda ihop 250 dollar vilket inte borde vara omöjligt. Jag kommer att dra igång grindsessionen lite tidigare än beräknat imorgon och kommer att grinda till jag känner att värdet försvunnit hur samtliga bord. Jag känner att sedan jag förlorade mina 700 dollar helt plötsligt blivit mer tålamodig och försiktig om min bankrulle. Jag vill sänka variansen och bygga rullen så effektivt som möjligt. Det gör jag bäst genom att spela cash game. Så det blir cashgame en bra tid framöver. Det viktigaste just nu är att jag har rullen för NL50 till NoIqPoker. Over and out, Pastan
Pastafazool Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Session 1 - 10K guarantee Prispott: 14.430 dollar Antal med:481 Placering: 349a Antal H: 45 mnuter Resultat: - 33 dollar Såg den här turneringen och då jag registrerade mig (30 sek kvar) var det runt 390 pers med vilket betyder att det är lite pers med. Jag reggar mig och såklart droppar det in 3204923948294 personer på slutet. Det börjar helt okej då jag tar hem en pott på runt 200, sen blir jag shortstackad efter en dryga 30 minuter efter att ha ställt med AK mot AA. Jag spelade reckless enligt mig som bara ställde sådär. Men men. Hade runt 400 kvar där hela bordet hela tiden lät mig syna bb. Till slut med 230 kvar ställde jag med KQ då två har limpat och fick en syn av A-4 suited som vann på high card. En ganska dyr turnerning som jag spelade men kände att det var lite personer med. Men men. så blir det..
Pastafazool Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Session 1 - Cash game Datum: 19e Oktober-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 11:59 - SLUT: 13:06 Antal H: 1.07H Antal bord: 6 Resultat: $64 dollar plus Bankrulle: 775.35 dollar 25/250 Finns inte mycket att säga egentligen. Det var en bra session. Fick betalt för mina händer, hade flyt. Satte även en runner-runner straight flush vilket jag inte hade något emot. Hade sjukt tur med fiskarna. En fisk satt på mitt bord och skrev "Im tilted after a previous hand" och med 8-9 dollar ställde han i princip varje hand. Jag får K-Q raise, en annan syn och han ställer som vanligt. Jag synar, sätter min kung och vinner mot hans 10-3. Trappade en person bra då jag hade sett att han floatade som in i helvete. En tidigare hand så bombade en person på fram till river där han checkar, då slog den här killen ut en stor raise som han den andra foldade. Sen hände det här igen men då blev han synad, då såg jag att han satt med skräp och spelade alla händer såhär. [Hand 1] visar resten. Annars så var det en helt stabil session. Blir nog lite till lir senare. Har uppnått dagens mål iallafall. Hand 1 Kommentar: Jag floppar en riktigt grym flopp. Bettar på fram till river där jag checkar då han tidigare bombat en stor bett på river. Han bettar som beräknat en bet på 10 dollar och han antar väl att jag missat färgdraget. Jag slår om all in(dubbla 10) och han stekfoldar PokerStars Game #12715511382: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 06:48:01 (ET)Table 'Pongola' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: dynamo01 ($36.60 in chips) Seat 3: drama_settah ($26.50 in chips) Seat 4: Erbauer ($24.40 in chips) Seat 5: I StackManz ($24.55 in chips) Seat 6: IfoolU ($29.50 in chips) nojoke7 joins the table at seat #2 IfoolU: posts small blind $0.10 dynamo01: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU drama_settah: folds Erbauer: folds I StackManz: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 dynamo01: calls $0.75 *** FLOP *** IfoolU: bets $1.25 dynamo01: calls $1.25 *** TURN *** IfoolU: bets $3 dynamo01: calls $3 *** RIVER *** IfoolU: checks dynamo01: bets $10.75 IfoolU: raises $13.50 to $24.25 and is all-in dynamo01: folds IfoolU collected $30.45 from pot IfoolU: doesn't show hand Hand 2 Kommentar: Behöver jag ens kommentera? PokerStars Game #12715492001: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 06:45:17 (ET)Table 'Pongola' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: dynamo01 ($31.90 in chips) Seat 2: E.M.1983 ($8.55 in chips) Seat 3: mensebes ($4.15 in chips) Seat 4: Erbauer ($24.65 in chips) Seat 5: I StackManz ($24.65 in chips) Seat 6: IfoolU ($24.75 in chips) IfoolU: posts small blind $0.10 dynamo01: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU E.M.1983: calls $0.25 mensebes: folds Erbauer: folds I StackManz: folds IfoolU: calls $0.15 dynamo01: checks *** FLOP *** IfoolU: bets $0.50 dynamo01: raises $0.75 to $1.25 E.M.1983: calls $1.25 IfoolU: calls $0.75 *** TURN *** IfoolU: bets $3 dynamo01: calls $3 E.M.1983: folds *** RIVER *** IfoolU: bets $7.75 dynamo01: folds
Pastafazool Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2007 JÄÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAA SKIT MISSLCICK ASDSAUHDSUAUDHASHUDHUSAHUDSAIUDHADASDHSAHUHUDSHUADSADHUASUPIDUPASNUDNJUADS BLIR SÅ JÄVLA SUR PÅ FKING MISSCLICKS. PokerStars Game #12723684471: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 16:47:48 (ET)Table 'Marlu II' 6-max Seat #5 is the button Seat 2: SexyPoncho ($25 in chips) Seat 3: ggplz ($29.70 in chips) Seat 4: IfoolU ($31.15 in chips) Seat 5: 3citypl ($34.75 in chips) Seat 6: Pappi ($24.40 in chips) Pappi: posts small blind $0.10 SexyPoncho: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU ggplz: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 mormegil92 leaves the table 3citypl: calls $1 Pappi: folds SexyPoncho: folds *** FLOP *** IfoolU: checks 3citypl: bets $0.75 IfoolU: calls $0.75 *** TURN *** IfoolU: checks 3citypl: bets $0.75 IfoolU: calls $0.75 *** RIVER *** IfoolU: checks 3citypl: bets $19 IfoolU: calls $19 *** SHOW DOWN *** 3citypl: shows (two pair, Jacks and Tens) IfoolU: mucks hand 3citypl collected $41.35 from pot IfoolU said, "omg" HELVETES JÄVLA SKIT. VAR UPPE PÅ 840 DOLLAR SÅ GÖR JAG EN MISCLICK OCH KOLLA VAD SOM HÄNDER
Pastafazool Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2007 Session 2 - Cash game Datum: 19e Oktober-07 Blinds: NL25 Start- och sluttid: 21:40 - SLUT: 22:55 Antal H: 1.15H Antal bord: 6 Resultat: $44.45 dollar plus Bankrulle: 819.45 dollar 69.45/250 Som ni läste i inlägget innan så var jag uppe på 840 dollar innan jag gjorde en missclick som kostade mig ett helt inköp. Fy i helvete. Ni ska ha sett mitt spel idag, alltså självförtroendet är på topp och kände mig helt jävla ostoppbar. Alltså i princip ALLA mina moves var rätt och jag satt folk på exakt händer. Det började med en standard bluff[Hand 1] som gick in, det här gav mig sjukt med självförtroende då jag gjorde bluffen tack vare statsen på poker office. En hand har jag en väldigt marginell hand med K-10. Bordet parar sig och han slänger ut en ganka stor bett, jag sätter honom på EXAKTA händer(inte suiten da) och det stämmde exakt. Det här gjorde bara saken bättre och sessionen gick helt perfekt innan det här hände. Kände att jag nu blev för tiltad för att fortsätta vidare så ska sova bort det. Jag vet att missclicks händer, men fan jag var in the zon. Spelade perfekt innan det här hände . Hand 1 Kommentar: Standardspel som gör att mitt självförtroende höjs då det stod på Poker Office att han var aggressive både pre- och postflop. Så det var en själv omslagning som gjorde att mitt spel bara blev bättre. PokerStars Game #12722927974: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 16:06:30 (ET)Table 'Fini II' 6-max Seat #1 is the button Seat 1: ekar93kft ($9 in chips) Seat 2: Montoya1988 ($52 in chips) Seat 3: IfoolU ($28 in chips) Seat 4: S_Vogel81 ($39.10 in chips) Seat 5: Danpil ($25.60 in chips) Montoya1988: posts small blind $0.10 IfoolU: posts big blind $0.25 .TilTandWiN.: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU S_Vogel81: folds Danpil: folds ekar93kft: folds Montoya1988: raises $0.75 to $1 IfoolU: calls $0.75 *** FLOP *** Montoya1988: bets $1.75 IfoolU: raises $2.75 to $4.50 Montoya1988: folds IfoolU collected $5.25 from pot IfoolU: doesn't show hand Hand 2 Kommentar: Mustafa är en firre. Anledningen till varför bordets snitt var så högt. Han var så förutsägbar i allt. Jag floppar en helt okej flopp. På flopp check-raisar han 2 dollar vilket är ganska mycket, men jag vet att han inte sitter på något RIKTIGT BRA som ett högt pp då han synade en killes FYR-BETT med K-J OF SUIT. Han checkar på turn vilket jag checkar ner för jag vill ju klart se ett gratis kort. Det kommer en tia och när han slänger ut 4 dollar så är de enda tänkbara händerna; A-8, K-8, 9-9. Det här är i princip de enda händerna han blir hårdhänt med. Så jag synar ner med par i tior och vinner. PokerStars Game #12723426969: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 16:33:24 (ET)Table 'Tea II' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: mustafa1374 ($25.40 in chips) Seat 2: stmac77 ($17.90 in chips) Seat 3: IfoolU ($57.05 in chips) Seat 4: Don_Dolcetto ($49.15 in chips) Seat 5: GutiMan ($17 in chips) Seat 6: mabedi ($47.35 in chips) mabedi: posts small blind $0.10 mustafa1374: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU stmac77: folds IfoolU: raises $0.75 to $1 Don_Dolcetto: calls $1 GutiMan: folds mabedi: folds mustafa1374: calls $0.75 *** FLOP *** mustafa1374: checks IfoolU: bets $0.75 Don_Dolcetto: calls $0.75 mustafa1374: raises $2.75 to $3.50 IfoolU: calls $2.75 Don_Dolcetto: calls $2.75 *** TURN *** mustafa1374: checks IfoolU: checks Don_Dolcetto: checks *** RIVER *** mustafa1374: bets $4 IfoolU: calls $4 Don_Dolcetto: folds *** SHOW DOWN *** mustafa1374: shows (two pair, Nines and Fours) IfoolU: shows (two pair, Tens and Fours) IfoolU collected $20.60 from pot Hand 3 Kommentar: TILT TILT TILT TILT. PokerStars Game #12723363633: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 16:29:53 (ET)Table 'Marlu II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: mormegil92 ($18.80 in chips) Seat 2: Conankrieger ($5 in chips) Seat 3: ggplz ($26.75 in chips) Seat 4: IfoolU ($26.80 in chips) Seat 5: 3citypl ($41.45 in chips) Seat 6: Pappi ($27.25 in chips) mormegil92: posts small blind $0.10 Conankrieger: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU ggplz: folds IfoolU has timed out while being disconnected IfoolU: folds IfoolU is sitting out IfoolU has returned 3citypl: calls $0.25 Pappi: folds mormegil92: calls $0.15 Conankrieger: raises $1 to $1.25 3citypl: calls $1 mormegil92: folds *** FLOP *** Conankrieger: bets $3.75 and is all-in 3citypl: folds Conankrieger collected $2.65 from pot Conankrieger: doesn't show hand Hand 4 Kommentar: Den här readen var nice. Jag checkar och fråga mig inte ens varför jag synade 1 dollar raise på flopp. Jag kommer inte ihåg så mycket från flopp synen, bara att jag just då för tillfället var säker på att jag ledde då samtliga limpat. På turn får jag även ett färgdrag och jag vet att om färgen kommer så har jag en stor chans att rensa någon. Jag syn och det kommer en till sjua. Nu checkar gutiman så jag är övertygad om att han antigen satt på nian eller kung med en risig kicker. När sen stmac77 bettar 4 dollar så tänker jag lite på vad han kan ha synat ner till river med. Med en sjua? Men varför skulle han då syna en ganska stor höjning på turn när även jag synat. Jag tänkte lite och enda handen han kan ha synat med är 10-8. AK,KQ,KJ hade han höjt med. En sjua hade han foldat min på turn. Jag lovar, man ska sätta folk på range men jag satte honom på 10-8 med öppen stegedrag. Sen att han försökte sno potten från mig. Efter att jag såg hans hand så njöt jag verkligen PokerStars Game #12723145209: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/19 - 16:18:05 (ET)Table 'Tea II' 6-max Seat #2 is the button Seat 1: mustafa1374 ($47.45 in chips) Seat 2: stmac77 ($24 in chips) Seat 3: IfoolU ($34.65 in chips) Seat 4: Don_Dolcetto ($40.05 in chips) Seat 5: GutiMan ($27.10 in chips) Seat 6: mabedi ($23.30 in chips) IfoolU: posts small blind $0.10 Don_Dolcetto: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU GutiMan: calls $0.25 mabedi: folds mustafa1374: calls $0.25 stmac77: calls $0.25 IfoolU: calls $0.15 Don_Dolcetto: checks *** FLOP *** IfoolU: checks Don_Dolcetto: checks GutiMan: bets $1 mustafa1374: folds stmac77: calls $1 IfoolU: calls $1 Don_Dolcetto: folds *** TURN *** IfoolU: checks GutiMan: bets $2.25 stmac77: calls $2.25 IfoolU: calls $2.25 *** RIVER *** IfoolU: checks GutiMan: checks stmac77: bets $4 IfoolU: calls $4 GutiMan: calls $4 *** SHOW DOWN *** stmac77: shows (a pair of Sevens) IfoolU: shows (two pair, Kings and Sevens) GutiMan: mucks hand (utiMan mucked )
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Session 1 - Turneringar Namn: Vem fan i helvete bryr sig Prispott: $9,450 Antal med: 945 Placering: 159a Antal H: 1.25H Resultat: - 11 Rulle: 808 dollar Vad ska jag säga? Lite steamad. En kille torskar sin AK suit mot 66 pre som träfffar set på flopp. Jag får KK, en person framför mig limpar och jag tänker; Perfekt, han är tiltad och synar. Jag ställer, han synar med AA. Och för att försäkra mig om att turneringen är helt över för mig så får jag långfingret upp i nyllet när ett till A visar sig på floppen. Nästa kort något bajsskit och jag draw dead. Bryr jag mig? Fuck no. Fuck no. Sen efter det har jag runt 1,6K kvar och är shortis med blinds på 200/400. Blir BB, får K-10 suited i ruter. Utg limpar, utg+1 raisar stort och jag synar vilket blir min all in. Han har två svarta AK. Flopp . Jag har alltså 15 outs. 60% att jag sätter någon av horkorten. Kort som ger mig färg: , , , , , , , , Kort som ger mig stege: , , , Kort som ger mig par: , , Sammanlagt kort som mig bästa handen: , , , , , , , , , , , , , , . Men jag sätter såklart inget. För att irritera mig kommer en äcklig vidrig kung som en "fuck-you"-present. :gubbe som pekar fuck you med långfingret: Oj fanns det ingen sån gubbe? My bad;-)
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 800 dollar dwfsdkfdasöfkd¨spofid¨poskf¨p oaskf¨pks¨pfkopas¨fk¨pasok¨pfk¨padsf k¨pskf¨pasofÅkädspkfpdsökfjk dsaåofjadspfjtasåpdfjdespoajf¨dspaojfd pöuasjft¨pajsf¨pjosad¨jpofj¨poadsjfdjfsafjposdjoöfjp osdfjoasdjfjropsädf¨jposa¨jpodfto¨pdasa¨jpof¨j oappds¨jofåps¨jpoafjpo8.80äsdjpokf¨jpovas¨ fjopsajpofjploäsdjofasjod¨pfoj¨pasd¨jopfädspjf¨psadjf¨pjas¨pfjoads¨pjof¨poajsd fjas¨pjfsa¨pdojf¨padsojfspoadjfpasofjpasodjf¨psoadjf¨pojasdf¨pjosa¨pdfjosad¨pojfpo¨jdsfjoas¨pjo f¨sjpoadjo¨pf¨jojo¨jöodfpodsjjdsadsjojdfs¨poajdfpos¨jdfsj¨dfspoaja¨poda¨dfsjpoadfsjodafs¨jpoad fjo¨jafsod¨pjoadfdjafsojadfsoajdfso¨dofs¨j¨jdoafs¨djoaf¨djof¨dfpasdfjasdpojf¨posajf¨pdoasjf¨p dsjafpjosad¨pjf¨psajfpösajf¨pdsofj¨pasojf¨pasodjf¨posajf¨podsajfpöjads¨pojf¨poadsj¨fjpoasofsö adjpfpjsad¨jpfas¨dpjf¨psoadjf¨pasodjfas¨dpojfsädpojf¨pasojf¨jpodasjpofjpoajpofjpoa¨jpjdsafapo dsjpoad¨jodojpdojpdpjojpodajopad Vilar lite nu för att steama av. Blir antigen lite grind eller Weeds grind. Jag menar, känns som att idag är en sån där :fuck you pastan: dag.
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 TILT Helvetes jävla skitdag!!!!!!!!!!!!! :evil: Först åker jag ut ur en turnering helt rättvist då jag ligger under pre, och det tiltar mig. Sen första handen på sunday million kval(8.80 dollar buy in, så inget farligt:P). Sen ser jag att Gudfadern tog slut alldeles nyss. Seriöst fan Alltså om det visar sig att det något är fel med Weeds så kommer jag att gå koko. Vissa dagar känner man sig som en turk i en turkisk landslagströja omringad av fem cypriotiska bögar i en mörk gränd i Cypern. Fyfan
TomtarnasKonung Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Tjena pastan, tråkigt att det har gått dåligt? när du skrev i förra inlägget 800 med röda siffror? är bankrullen på 800 eller vad har hänt? ville också bara berömma dig för att du skriver en riktigt nice dagbok. gillar den lilla sammanfattningen av turneringar samt cg. antal pers med osv osv. riktigt nice. GL med lirandet
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Tjena pastan, tråkigt att det har gått dåligt? när du skrev i förra inlägget 800 med röda siffror? är bankrullen på 800 eller vad har hänt? ville också bara berömma dig för att du skriver en riktigt nice dagbok. gillar den lilla sammanfattningen av turneringar samt cg. antal pers med osv osv. riktigt nice. GL med lirandet Tjenare! Har bara gått minus 19 dollar idag så det är egentligen inget speciellt hehe . Bara jag som överreagerade då jag åkte på en KK mot AA, sen att jag missade mina miljoner outs. Men annars går allting prima för tillfället. Så aa rullen ligger på 800 dollar Tack så jättemycket. Skönt att någon läser dagboken . Min dagbok känns ju lite som sahara öknen. Helt dött... sen ibland dyker det upp en turist som skriver något . Man har ju även turistguider som wheelinho som dyker upp när det behövs haha.
TomtarnasKonung Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Tjenare!Har bara gått minus 19 dollar idag så det är egentligen inget speciellt hehe . Bara jag som överreagerade då jag åkte på en KK mot AA, sen att jag missade mina miljoner outs. Men annars går allting prima för tillfället. Så aa rullen ligger på 800 dollar Tack så jättemycket. Skönt att någon läser dagboken . Min dagbok känns ju lite som sahara öknen. Helt dött... sen ibland dyker det upp en turist som skriver något . Man har ju även turistguider som wheelinho som dyker upp när det behövs haha. Hehe, jag kollar in ibland i din DB. detta är dock första gången jag skriver nåt i den, kan ha något med det o göra. okej då var det inte så farligt med $19 minus.blir det nåt mer lir inatt?, hehe tjejen ligger och sover brevid här, ska själv slagga snart tror. verkar bara bli 3 timmar då det är live-sänd ufc gala =). Härligt med 3 timmar sömn när man druckit massa alko nu i helgen, well well. gl med lirandet.
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Hehe, jag kollar in ibland i din DB. detta är dock första gången jag skriver nåt i den, kan ha något med det o göra. okej då var det inte så farligt med $19 minus.blir det nåt mer lir inatt?, hehe tjejen ligger och sover brevid här, ska själv slagga snart tror. verkar bara bli 3 timmar då det är live-sänd ufc gala =). Härligt med 3 timmar sömn när man druckit massa alko nu i helgen, well well. gl med lirandet. Nice . Nee det tar jag igen så fort jag börjar lira. Vet inte om det blir något idag. Känner mig lite trött/osugen. Får se . Nice, vart spelar du? Va är det sant? Vilken kanal? tv4sport?
TomtarnasKonung Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Nice .Nee det tar jag igen så fort jag börjar lira. Vet inte om det blir något idag. Känner mig lite trött/osugen. Får se . Nice, vart spelar du? Va är det sant? Vilken kanal? tv4sport? Jag lirar på bambapoker dvs B2B nätverket . Ufc galan är på tv4sport och det är en av årets bästa fights. Rich Franklin vs Anderson Silva. Båda två är monster. hoppas själv på Franklin. Tränar du någon form av sport? =). Själv tränade jag Muay Thai för ett halvår sen hade jag inte tid på grund av jobbet =/. gymmet har också blivit lidande, dock ska jag komma i samma form som jag var förut. fan e sugen på o se ufc!!
Pastafazool Postad 20 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2007 Jag lirar på bambapoker dvs B2B nätverket . Ufc galan är på tv4sport och det är en av årets bästa fights. Rich Franklin vs Anderson Silva. Båda två är monster. hoppas själv på Franklin. Tränar du någon form av sport? =). Själv tränade jag Muay Thai för ett halvår sen hade jag inte tid på grund av jobbet =/. gymmet har också blivit lidande, dock ska jag komma i samma form som jag var förut. fan e sugen på o se ufc!! b2b. inte hört bra om det Nej inte nu för tiden. Min morbror var tae kwon do tränare, så jag är uppväxt med det. Men skulle jag upp på mattan idag hade jag nog brytit något. Är så sjukt otränad. La av fotboll efter x antal år nu i vintras och man upptäckte en helt ny värld; Festa, äta onyttig mat och sitta hemma utan att behöva oroa sig för träning sju dagar i veckan osv. Njuter Ska du börja på det snart igen? Själv har man funderat lite på thai, men vettefan.
TomtarnasKonung Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Postad 20 Oktober , 2007 b2b. inte hört bra om det Nej inte nu för tiden. Min morbror var tae kwon do tränare, så jag är uppväxt med det. Men skulle jag upp på mattan idag hade jag nog brytit något. Är så sjukt otränad. La av fotboll efter x antal år nu i vintras och man upptäckte en helt ny värld; Festa, äta onyttig mat och sitta hemma utan att behöva oroa sig för träning sju dagar i veckan osv. Njuter Ska du börja på det snart igen? Själv har man funderat lite på thai, men vettefan. Njaa söker nytt jobb så har ingen aning om jag har tid längre. Gym träningen ska dock bli som vanligt igen (förut var det 4-6ggr i veckan), ska försöka komma igång med det igen. inte hört om b2b nätverket? hehe rätt populärt nätverk. stilren grafik och inte något extra tjafs(har dock inget emot det men skönt utan också).
bomanski Postad 21 Oktober , 2007 Rapport Postad 21 Oktober , 2007 Hallå där... nu har du iaf en läsare till... ser bra ut, håll hårt i slantarna!
Recommended Posts