Pastafazool Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Du kanske helt enkelt inte är en särskilt bra spelare? Många, många, många spelare överskattar sin förmåga. Fråga 10 slumpvalt utvalda pokerspelare så säger MINST 9 stycken att de är vinnande... självinsikt är guld värt som pokerspelare. Att döma av din blogg så saknar du dessvärre det. Du har bara en massa "otur".Och underskattar såklart variansen som de flesta gör. Men du skall väl börja plugga? Klokt val. Jo det är jag väl medveten om. Men tydligen så är jag en vinnande spelare. Jag känner att enda stället jag verkligen kan "få ut mina känslor" är genom att skriva av mig här. När jag skriver att det är ett mirakel att jag plussar så överdriver jag såklart. Men jag är nöjd med att jag är för ärlig och överdriver, hellre det än att försöka gömma något och leka som att jag plussar när jag går igenom en svår period. Sedan är jag väl medveten om att jag inte ens är närheten av bra än, men jobbar ju för att nå dit. Tycker även att det är lite av en överdrift att säga att jag skyller mina förluster på "otur". Det gjorde jag under Prima perioden, tycker att jag alltid varit snabbt framme med att skriva att jag haft "oflyt" och "spelat dåligt". När jag skriver "oflyt" så menar jag; när jag 3-bettar blir det 4-bettat/pushat. Setminar jag så sätter jag 1 av 10, blir tvungen att släppa otroligt många händer och när jag väl får nog så sitter de på monster. Men dina tankar är intressanta och jag förstår definitivt vart du fått dem ifrån. Den här dagboken är väldigt vilseledande. Det bästa är nog att lägga ner den, men tycker bara att det är synd att spola ner allt i toaletten. Som jag skrivit förut så vet jag att det kommer gå bra för mig i Poker. Jag har självinsikt och har aldrig "gömt något". Kan garrantera dig att det finns många dagböcker där skrivaren förskönar situationer. Kanske glömmer att skriva en röd siffra där eller här. Kunde också ha gjort det, men enda sättet att utvecklas är att "lägga fram" hela sanningen. Jag vill heller inte ändra på något, får jag tilt-psyko tankar så vill jag att ni ser dem, backar jag 25% av rullen så vill jag att det kommer en kommentar och tar ner mig på jorden igen. Det här är inte en massa ursäkter, utan mitt mål från dag 1 har varit att utvecklas som spelare och bli bättre. Men men.. kanske får stänga dagboken. Den har tappat all kvalitet och förvandlats till en gnällhörna. Antigen det eller så får jag skärpa mig på allvar, börja skriva allt som det verkligen händer och inte överdriva så att jag missuppfattas. Aja ty för din post, ha det bra och gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Session 1 - HU SitnGO @ iPoker Datum: 10e februari-08 Buy in: $ 20+1 Antal: 7 st Vinst / Förlust: 5 / 2 Resultat: $53 Är otroligt besviken på mina två förluster. Tycker att jag utan tvekan kunde ha vunnit mot båda. Den första som jag torskade var mot en någorlunda duktig norsk där jag i slutet med riktigt höga blinds hamnade all in med A2 mot hans Q-6 som prickade två par. Innan det så tog jag en tveksam syn som jag står för:-P. Med k-6, jepp ni läste rätt. Var en någorlunda ofarlig bräda med färgdraget, han var en spelare kapabel till att ställa in på färgdrag så tog syn. Oturligt nog hade han lägsta paret med 9-2.. Den andra jag torskade var bara ett stort lol . Var redan innan handen ute efter att bluffa. Hade 500 chip övertag. Han höjer, jag syn med 9-10.. flopp kommer 6-6-2. Han höjer igen, jag slår om då det är en ofarlig flopp. Han skriver "hmm" i chatten och synar efter en lång betänketid.. det här är ju årets lololololololololol. Det är ju så jävla uppenbart att han har en sexa . Men ställde in på turn och han slowrollar mig och synar till slut med J-6. Spelade upp mig till 1200 sen igen från 500 och hamnade till slut all in med 77 mot hans AA. Ska fortsätta med HU lite till. Går det bra imorgon så stannar jag på iPoker ett litet tag till då varje HU SitNgo ger mig 15 FPP. Har en 920 dollar bonus som väntar på mig. Måste "bara" spela 4343 HU sitNgoes:mrgreen: . Men spelar turbo så det är liksom inget omöjligt. Talar då inte om den här månaden:-P , utan kanske tar mig två månader. Men måste även tänka på att jag nästa månad kommer ha en green(25 fpp) eller blue(30fpp) status vilket betyder att FPPsen kommer rulla in snabbare. Sedan om jag lyckas gå upp i nivå så blir det mer i rejk, vilket bara betyder mer FPP. Tänkte fortsätta med 20 dollar HU sitngo till jag har 1K dollar. Resten tar jag med tiden. Orkar inte lägga upp planeringar och planer. Men en fråga; Hur många HU sitngoes tror ni man hinner med per dag/3-4 timmar? Spelar turbo HU med 4 minuter blindhöjning, startstack; 1500. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Session 2 - Cash game @ iPoker Datum: 10e Februari-08 Blinds: NL50 Start- och sluttid: 17:00 - 18:13 Antal H: 1.13H Antal händer: 499 Antal bord: 6 Resultat: $70.58 Spelade mycket tajtare idag och låg på statsen; 14/12/3. Tycker att det fanns andra spelare som tog över rollen som "raisers", så kände att jag kunde sitta tillbaka och lira lite lugnare. Har även tajtat till min 3-bet range lite grann då jag haft en "svår" period på sistone. Har ju backat en hel del och på CR säger de i en "intro to lag"-video; "Om ni är inne i en svår period och korten spelar emot er, försök inte att tvinga fram action". Skyller inte senaste tidens förluster på downswing, utan allmänt dåligt spel av mig. Nu tar jag en kort rast fram till 19:00. Ska ta en alvedon, dricka lite te, sen blir det grind igen. Blir nog lite mer CG sen avslutar jag nog dagen med runt 20 HU sitngoes. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 12 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2008 Bob är en bob Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 12 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2008 norsk skitsnack såg inte att du var norsk.. fu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 12 Februari , 2008 Rapport Share Postad 12 Februari , 2008 såg inte att du var norsk.. fu! Jag är lika norsk som dig dude Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 12 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2008 Jag är lika norsk som dig dude "Ort: Norge"? Sedan var jag sur igår när jag skrev det. Kommer det in en norsk som leker rolig blir jag tvungen att ge svar på tal, om du är svensk så kan jag inget annat än skriva sorry;-). gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 12 Februari , 2008 Rapport Share Postad 12 Februari , 2008 "Ort: Norge"? Sedan var jag sur igår när jag skrev det. Kommer det in en norsk som leker rolig blir jag tvungen att ge svar på tal, om du är svensk så kan jag inget annat än skriva sorry;-). gl Haha, så det är omöjligt att vara svensk och bo i Norge? Nu ska jag inte OT:a sönder din tråd mer. GL på dig med! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 25 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Februari , 2008 Kan säga att inget så speciellt har hänt. Jag är fortfarande kvar på 1500 dollar och får helt enkelt inte vinna. Är för första gången i en svacka som nu varat nu i över två veckor. Spelar ingen roll vad jag spelar, jag måste förlora. Försöker verkligen att vinna men det går inte längre. Därför jag har börjat nöta stars 5 dollar sitngoes. Kör en Rainkhan och 21 tablar. Spelarna är så äckligt värdelösa och idag var min andra RIKTIGA 21 tabling-session. Har deg inne på många sidor och shiftar lite mellan dem men kommer att lira 5 dollar sitngoesen ett bra tag framöver. Det är riktigt hjärndöda idioter som spelar 5dollarsen och visst blir utdragen hela tiden men tack vare att jag har så månag bord uppe så hinner aldrig tänka på dem. Det enda som stör mig är antal gånger jag kommer på fjärde plats tack vare att folk gör orimliga moves. Den här sessionen backade jag 21 dollar, men det gör inget för det blir fler sessioner och igår plussade jag 66 dollar på dem så det kan vända. Senaste sessionen sammanfattar den senaste perioden; Iomed att bigstack träffar två par och vinner mot båda så kommer han med A8 på andra plats tack vare att han täcker mig med 300 marker:-) PokerStars Game #15542415933: Tournament #78666502, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2008/02/25 - 12:30:36 (ET)Table '78666502 1' 9-max Seat #8 is the button Seat 3: IfoolU (2540 in chips) Seat 6: wibmaster (8250 in chips) Seat 8: Dallas Rob (2710 in chips) IfoolU: posts the ante 50 wibmaster: posts the ante 50 Dallas Rob: posts the ante 50 IfoolU: posts small blind 300 wibmaster: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to IfoolU Dallas Rob: raises 2060 to 2660 and is all-in IfoolU: calls 2190 and is all-in wibmaster: calls 2060 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** wibmaster: shows (two pair, Kings and Tens) Dallas Rob: shows (high card Ace) wibmaster collected 340 from side pot IfoolU: shows (a pair of Kings) IfoolU said, "why are u so stpid?" wibmaster collected 7620 from main pot *** SUMMARY *** Total pot 7960 Main pot 7620. Side pot 340. | Rake 0 Board Seat 3: IfoolU (small blind) showed and lost with a pair of Kings Seat 6: wibmaster (big blind) showed and won (7960) with two pair, Kings and Tens Seat 8: Dallas Rob (button) showed and lost with high card Ace Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Mars , 2008 Rapport Share Postad 7 Mars , 2008 Dagboken arkiverad på TS begäran. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts