Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Dagsresultat – 20e Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 4934 kr (+ 104 kr)

Everest Poker: $808 (- 170.41)

Pokerstars: $3 (- 11)

Full tilt: $24

Totalt

Dollar: $1617 (- $165)

Kr: 10285 kr (- 1064 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

2/1 - $ = $304 | Kr = 346 kr

3/1 - $ = $254 | Kr = 349 kr

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

5/1 - $ = Ingen poker men refund av Everest på 12 dollar | Kr = Inget spel

6/1 - $ = $26 | Kr = Inget spel

7/1 - $ = $184 | Kr = 763 kr

8/1 - $ = $16 | Kr = 115 kr

9/1 - $ = $266 | Kr = Inget spel

10/1 - $ = 371.71 | Kr = Inget spel

11/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

12/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

13/1 - $ = $39 | Kr = 952

14/1 - $ = $105 | Kr = Inget spel

15/1 - $ = $233 | Kr = Inget spel

16/1 - Ingen poker

17/1 - $ = $75.80 | Kr = Inget spel

18/1 - Ingen Poker

19/1 - $ = $27.90 | Kr = 860

20/1 - $ = $181.41 | Kr = 104 kr

Total resultat

$ = 250.7

Kr = 1114

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som ni läst så har jag tagit ut pengarna ifrån Everest. Verkligen tyvärr att det blev så iom att det fanns värde där, men det nya bonus sytemet tilltalar inte mig(trots att den borde göra det med tanke på att jag spelar mycket).

Just nu vet jag inte vart jag ska flytta då jag har flera olika ställen att välja bland;

- Full Tilt; Har 300 dollar kvar av bonusen fram till sjunde mars.

- Party Poker: 100 dollar reload bonus

- Tell Poker: Grym 50%rake deal som motsvarar Pokerhost 2K bonus (förutsatt att jag rejkar 4K).

- NoIQpoker; Tycker om iPoker nätverket skarpt, fått ett riktigt bra intryck av support, 600 dollar bonus + cashback (kommer väl lägga på en 100 dollar per månad som bäst antar jag)

- Pokerstars; Otroligt nog det enda stället jag plussat på CG bland samtliga utländska sidor.

- Unibet; 60% rake, enda nackdelen är att valutan är €. Min rulle kommer att minskas med 30%, men det kanske är bäst så. Raken är contributed så överdrivet mycket får jag inte, men fortfarande bra deal.

Vettefan vad jag ska ta för mig. De kommande dagarna (fram till då pengarna är på kontot) blir det uteslutande SvS. Ett alternativ är att spela på SvS fram till då jag har runt 20-30K. Då kan jag återvända till utländska sidor med en rulle bra nog för NL100.

Men men får betsämma mig sen.. om ni har åsikter så är det bara att säga till.

Just nu är jag helt vilse, känns dumt att jag tog ut alla mina penar igår, var ju så sjukt tiltad :-P

Länk till kommentar

Just nu är jag helt vilse, känns dumt att jag tog ut alla mina penar igår, var ju så sjukt tiltad

Hehehe... trist att det går knackigt, men så är det ju oftast. Visst, man hör historier om folk som bygger bankrulle i sjukt högt tempo, men det är ett lyckosamt fåtal, det lovar jag. De flesta har det nog ungefär som du.

Men jag måste säga att din dagbok är riktigt underhållande, kul läsning även när du tiltar och blir förbannad! Det är alla dessa humörsvängningar som är roliga att läsa, ena dagen är du på topp med siktet inställt på WSOP nästa dag toktiltad och tar ut hela rullen! :lol:

Oavsett hur det går så skriver du iaf underhållande, så skit samma om du inte blir nån ny Phil Ivey eller vad fan han heter! 8-)

GL.

Länk till kommentar

Hehehe... trist att det går knackigt, men så är det ju oftast. Visst, man hör historier om folk som bygger bankrulle i sjukt högt tempo, men det är ett lyckosamt fåtal, det lovar jag. De flesta har det nog ungefär som du.

Men jag måste säga att din dagbok är riktigt underhållande, kul läsning även när du tiltar och blir förbannad! Det är alla dessa humörsvängningar som är roliga att läsa, ena dagen är du på topp med siktet inställt på WSOP nästa dag toktiltad och tar ut hela rullen! :lol:

Oavsett hur det går så skriver du iaf underhållande, så skit samma om du inte blir nån ny Phil Ivey eller vad fan han heter! 8-)

GL.

Kul att du tycker om dagboken :-P

Svarade på det här men sen kom "sidan kan inte visas" fram vilket tog bort allt. Men hade skrivit att jag fortfarande har som mål att bli bra och tror att jag kommer uppnå målet. Det här är ju efter allt Poker, variansen som slår in och då backar man. När variansen slår till, eller ifall man hamnar i en downstreak så gäller det att hålla minst 90% av sin kapacitet och inte falla ner till 40-50%. För det då man verkligen börjar förlora pengar. Och jag känner att faller ner till 40-50%. Det här är pga jag fortfarande är för resultat orienterad. Ska försöka sätta stopp för det och alltid hålla en jämn nivå. Kommer bli svårt, men kommer nog att lära mig allt det här med tiden.

Tyvärr kan jag inte ljuga och säga att jag ska sluta tilta :-P. För det känns som en ganska omöjlig grej, mer omöjlig än att jag skriver "ska bli ordinarie på NL60K inom en vecka". Men jag ska försöka behärska mig och stänga av spelet när jag känner att tilten lurar runt hörnet :-P

Tack så mycket :-), detsamma!

----

Kollade nyss mina resultat på PO och PT och såg en ganska rolig grej. Jag har enbart plussat på Poker Stars och SvS. På den bärbara(den jag sitter på nu) har jag även plussat på Full Tilt, men på den stationära (när jag spelade upp till 10 bord+) så gick jag minus en hel del. Så det logiska vore ifall jag bytte till Poker Stars. Men gör jag logiska grejer? Klart inte..

Så därför lutar sig valet mot Stars, Full tilt eller NoiqPoker.

Ska hämta post från de som bor i kussens gamla hus, sen kommer jag att spela en hel del Poker. Minst 4-5 timmar Poker blir det. Känner jag mig i humör så blir det även en turnering.

Som jag sa så vill jag ha hela rullen på en sida så att jag slipper ha allt uppdelat. Om det går riktigt bra på SvS så stannar jag kvar till jag har 30K.. annars så väljer jag en annan sida.

Aja vi hörs sen

Länk till kommentar

Final table nu på en SvS turnering för 300 kr inköp.

Första priset vinner 6780 kr och jag är chip femma. Femte plats ger 1642 kr, men nöjer mig inte med det. Enda osm räknas nu är vinsten.

Turneringen heter 300.30SEK texas holdem no limit för er som vill kolla.

Sedan har jag en egen liten Live rapport här;

22:23: En person åkte ut AJ mot AQ, 9 kvar

22:25: Dubblade nyss och slog ut en person så 8 kvar, chip tvåa

22:27: En till utslagen så 7 kvar

22:34: En till åkte ut så 6 kvar

22:44: Dubblade nyss upp med AJ mot A5. chipetta..

22:44: En till person åkte ut så 5 kvar

22:56: En till åkte ut 4 kvar

22:57: AJ mot KK. AJ sätter runner urnenr stege så 3 kvar

22:59: En till åkte ut.. heads up nu'

FKDAJIÅOFDAFIJDASIJF

JÄVLA FITTA

HAMNAR ALL IN MOT HONOM MED A9 MOT KJ.. FLOPP 229.. X.. K.. SEN LYCAKS JAG VNDA. GÅR FÅRN 5 K TILL 26 K.. SEN HAMNAR VI ALL IN IGEN KJ MOT A2.. HAN VINNERdADsdADa.. fyfan trodde att jag hade vunnit när river skulle fala

så smutisgt

Länk till kommentar

+ 4380 kr

Jag kanske blir glad imorgon, vet inte nu. Nu brinner det inombords. Just nu vill jag rengöra min rumpa med 4380 kr.

Spelade turneringen riktigt bra igenom och får tur också såklart. Men låg hela tiden mellan plats 1-5 så det var stabilt.

Vi hamnar heads up och den här tomten jag möter kan verkligen inte spela heads up. Eftersom att det gått bra för mig HU så såg jag fram emot en fin kamp. Istället för att försöka spela ut mig höjde han så pass mycket att jag blev tvungen att commita 70% av min stack. Så jag väntade in, hamnade all in några gånger och till slut har jag 58K och han 51K. Han höjer till 12K, jag vet att han kan ha vad so mhelst här då när vi hamnat all in så har han haft skit. Jag ställer in, han synar med KJ.

Flopp: 2-2-9... jag spänner rumpan, vaden samtidigt som jag låtsas leka lugn och säger inombords; "Ingen K eller J, ingen k eller j".

Turn: 5... nu slappnade jag av.. han har 6 outs...12%.. det här kan vara it... 6,7tkr, 1K dollar.. ett steg närmare mitt mål om att vinna två turneringar. This is it....

River: K... jag fattade bara inte att det var sant.. den här liraren hade 2.5K på finalbordet när jag hade 25K.. han dubblade sig genom min 6-4 suit mot hans 55... och efter det fortsatte han monster dubbla.

Äckligt och vidrigt!

Det jag vann blir 679 dollar. Fan da.. ville köra en megakillah :-(

Länk till kommentar

Hmm? Fold fold fold?

Som det såg ut på final table så ville jag absolut inte raise :-P. Om du såg det flesta så såg du att folk inte tvekade på att syna/raise all in med halvdana händer. Det var verkligen ett galet final bord och jag visste att ifall jag kunde hitta en någorlunda fin hand så kunde jag slå ut någon då de ALLTID raisade stort. Stort nog för att commita sig själva...

Så jag väntade in.. fick aldrig bra händer men var ändå framme då och då.. till slut hittade jag ju AJ tror jag som höll upp mot hans a-6. Sen flöt det på. Planen var ju att jag skulle vara agressiv och plocka chips, men på det sättet som folk commitade sig själva så kunde jag helt enkelt inte göra något.

Men men.. såg du min A9 all in mot hans KJ? Säger bara en grej; VIDRIGT!

Länk till kommentar

Dagsresultat – 21a Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 4934 kr (+ 4233 kr)

Everest Poker: $808

Pokerstars: $3

Totalt

Dollar: $2274 (+ $657)

Kr: 14518 kr (+ 4233 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

16/1 - Ingen poker

18/1 - Ingen Poker

21/1 - $ = Inget spel | Kr = 4233 kr

Total resultat

$ = 250.7

Kr = 5347

Länk till kommentar

Hehe som det sett ut den här månaden så borde jag nog stryka "spela stabil poker" från mina mål :lol:.

Såg nyss att pengarna överförts till Neteller, så det enda som är kvar nu är att jag väljer grind destination. Party har en reload bonus som går ut imorgon, men som det ser ut just nu så ger jag Prima ett till försök:oops:.

Kommer att fortsätta spela på NL50 trots att jag nu har rulle för NL100. När jag känner att allt går bra så tar jag skott. Om inget drastiskt händer så kommer jag nog att nå mitt mål att spela på NL100 innan slutet av februari. Det som motiverar mig att spela vidare på NL50 är "Memorys" dagbok.

Synd bara det här med Everest, kommer garranterat att flytta tillbaka någon gång, but not yet. Aja vi det här laget vet ni nog att allt kan hända :-P. Så kan mycket väl flytta tillbaka till Everest för att ta skott på NL100. Men men... ska äta mat nu, hjälpa far med tapetering. Sen väljer jag vart jag ska lira.

Ha det gött,

Pastan8-)

Länk till kommentar

Dagsresultat – 22a Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 9167 kr

Tell Pker: $831.45 (+ $31.45)

Neteller: 8 dollar

Totalt

Dollar: $2305 (+ $31.45)

Kr: 14722 kr (+ 204 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

16/1 - Ingen poker

18/1 - Ingen Poker

22/1 - $ = $31.45 | Kr = inget spel

Total resultat

$ = 219.25

Kr = 5347

Blev tyvärr bara någon tio minuters spel idag pga. vi tapeterar vardagsrummet och köket. Var tvungen att hjälpa min far så fick bara med en tio minuter på Prima. Eftersom att det är just Prima så vågar jag inte ta skott på NL100 än :oops:. Kommer att ge Prima runt en vecka och får se hur det "works out". Just nu har jag ingen bråttom och kan tänka mig spela NL50 till jag har 2500. Kommer såklart att ta skott snart, men får se.

Funderar även på att grinda mig fram till Supernova elite på Pokerstars. Nu skrattar några och tänker "omöjligt". Men om jag spelar mycket Poker varje dag så kommer jag vid slutet av året att ha runt en miljon FPP. Och det är verkligen värt det då man få två inköp till flera stora turneringar, gratis inträde till WCOOP och får in FPP 5x så snabbare. Sjukt värt om man tänker efter. Men men.. no time att drömma :mrgreen:. Railade "hampulito" nyss och blev lite tårögd när jag såg Everest. Man saknar ju att spela där, men att grinda där i flera timmar fram till slutet av månaden för att få en 100 dollar bonus tilltalar mig inte. Om det skiter ner sig med Prima kan jag tänka mig satsa på februari månad, men det kommer nog inte hända.

Pokerstars har allt jag behöver, det enda som får mig att tveka är alla rakeback offers och bonusar.

Ser bara fram emot att hitta en sida jag kommer stanna på. Vet att det varit drygt för er läsare att följa "sido-byte"dramat som pågått ett bra tag, men jag vill hitta ett ställe jag är hundra procent nöjd med. Orkar inte vara "halvnöjd". Vet att Pokerstars passar mig perfekt med bra turneringar, CG osv.. men men. Får se..

Sedan funderar jag på att släppa en video av när jag spelar LAG på NL50/NL100. Tror att jag kan få mer feedback nu när jag tagit åt mig av alla tips.

Blir nog inget spel nu på kvällen, så god natt :-)

Pastan8-)

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Prima Poker

Datum: 23e Januari-08

Blinds: NL€40 / NL100

Start- och sluttid: 20:14 - 20:35

Antal H: 0.16H

Antal händer: 97

Antal bord: 3

Resultat: + $24.14

Ganska intressant att jag spelade lite euro :-P. NL40 euro är som Nl50 och det satt en riktig maniac som stackade av med topp par, oavsett kicker. Otroligt nog så drog han ut och satt med runt 100 euro på bordet. Så jag satte mig ner och tog mig upp till runt 43 men förlorade tyvärr potter jag normalt hade vunnit pga det gick för fort. Blev sitout och utbettad.

När det gäller NL100 så tycker jag att det gick helt okej. Spelade bara i en kvart men hann spela bort 25-30 dollar, samtidigt som jag spelade in 50 dollar sammanlagt så att jag gick plus. Spelade på två bord men kunde inte fortsätta pga jag mår illa. Tänkte att jag skulle dra igång nu och det kändes bra.. men ska ner och dricka lite te med min mor, sen får jag se hur jag gör.

Förmodligen så blir det Svenskaspel och lite 2krs. Går jag över 15K så blir det 5krs för hela slanten. Har inte mått bra de senaste dagarna pga förkylning eller vad det nu än är :-(

Men ska dricka te nu sen när/om jag mår bättre så kommer jag att fortsätta spela. De kommande dagarna åker min "gympolare/tränare" till sälen så det blir väldigt mycket poker de kommande dagarna. Kommer att försöka mig på fler MTTs.

Hörs snart

Länk till kommentar

Session 2 - Cash game @ Prima Poker

Datum: 23e Januari-08

Blinds: NL50 HU

Start- och sluttid: 22:52 - 23:04

Antal H: 0.12H

Antal händer: 69

Antal bord: 1

Resultat: + $57.09

Mötte en perfekt motståndare där jag fick en underbar image redan andra handen :-P. Har inte handen då PO inte sparat den, men jag höjer från knappen, han slår om och jag tar syn med J10 of. Flopp visar J.. jag synar bara hans flopp raise då det verkligen känns som att han har överpar. Går ändå all in på turn och han insta syn med AA.

Efter det hamnar vi all in, jag med Q-10 på 10 hög bräda och prickar Q på turn :-P. Vettefan vad han hade vilket var ganska syn.

Nu har PO otroligt nog inte fått med första handen som jag stackar av och sist handen där jag stackar honom totalt. Men såhär spelades den. Jag raise från knappen med QQ, han slår om till 5 dollar och jag synar bara. Flopp kommer ofarlig 2-3-3.. han raise, jag ställer direkt (båda har runt 80-90 dollar var) och han insta synar mig. Han hade 10-10 och jag tog hem allt.

Min chatt är tyvärr avstängd så jag väljer att inte lira till den är på igen. Skulle pissa och fick trycka på sitout knappen minst en miljon gånger så att han skulle förstå att jag skulle komma tillbaka.

Synd faktiskt, satt inne på bordet med 168 dollar:-(

Länk till kommentar

Dagsresultat – 23e Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 9167 kr

Tell Poker: $912.68 (+ $81.23)

Neteller: 8 dollar

Totalt

Dollar: $2386 (+ $81.23)

Kr: 15259 kr (+ 537 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

16/1 - Ingen poker

18/1 - Ingen Poker

22/1 - $ = $31.45 | Kr = inget spel

23/1 - $ = $81.23 | Kr = inget spel

Total resultat

$ = 138

Kr = 5347

Länk till kommentar

Grattis till turneringsvinsten hos Svs! trist bara att du torskade sista handen sådär... du verkar vara ganska bra på turneringar. Kör på! 8-)

Ty :mrgreen:

Aa det var trist. För att vara ärlig så var det inte 2,4tkr extra som fick mig att bli sur över förlusten, utan jag ville verkligen vinna :-(. Man känner ju sig som ett stolpskott, gått långt i många turneringar men når aldrig riktigt dit. Men det kommer :mrgreen:

Ja det verkar så. Om jag var lite mindre impulsiv och tiltbenägen så tror jag faktiskt att det hade gått ok om jag bara satsat på turneringar. Men har otroligt mycket kvar att lära mig, t.ex så vill jag bli bra på kval till större turneringar. Suger så hårt att det inte är sant. Tänker hela tiden; "kommer aldrig nå dit, kommer aldrig nå dit, kommer aldrig nå dit".. och det slutar såklart med att jag aldrig når dit :-P. Men ska spela kval till Expekt cruise imorgon, klarar jag av den så tror jag MINST på ITM. När jag menar kval till större turneringar så menar jag de med högst två platser tar sig vidare.

Vet inte om jag berättat det här förut; men spelade EPT kval på 5050poker. Låg etta ett bra tag, men åkte snöpligt ut på 11e plats :-(. Gjorde en fin syn med A5s mot en tiltad person med KJ som satte stege på turn. Sedan blev jag utdragen, och spiken i kistan kom när jag ställde in med K7 ch fick syn av q-6 som prickar färgen :-P.

Men det kommer.. Pastan kommer en dag att donka sig in EPT eller något liknande och vinna stort. Verkar ju vara en sån person.. allt är mörkt.. sen klonkar jag och solen skiner igen :-P

TY, blir förhoppningsvis fler och STÖRRE klonkar. Får bli en ny Megakillah:mrgreen:

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Svenskaspel

Datum: 24e Januari-08

Blinds: 5krs

Start- och sluttid: 17:13 - 19:00

Antal H: 1:47H

Antal händer: 584

Antal bord: 3 och 4

Resultat: - 2449

Ingen kul session :-P. Spelade väldigt aggressivt men hade dåligt omdöme om en spelare jag spelade mot. Allt tack vare kuksugare gametime + som vägrar fungera.

Satt en, iallafall vad jag tror, regular vid namnet popoffer. En spelare som alltid höjde från knappen. I början räckte det med att jag slog om på turn så la han sig. Jag satte honom på helt fel hand i en han där han träffat trissen :-P[Hand 1]. Men den handen är bra för min image.. sedan tog han hela min stack med 87 suited mot min AA. Där han täffar en tredje sjua på river.

Efter det stängde jag av. Inte kul att roska 2,4K kr.. men det är en del av "the game".. bara att acceptera. Tycker att jag spelade bra, men hade tyvärr oflyt.

Hur ska jag göra nu da? fortsätta på 5krs till jag gått ner till 10K, eller spela 1/2kr redan nu?

Hand 1

Kommentar: Vi hamnade till slut på samma fyra bord så det var roligt. Jag såg till att jag spelade många händer mot honom och lyckades trots det här ändå hitta hyffsade händer. Mitt preflop lir är ju skit, men tar en syn då tre andra är med i handen. Floppar hålstege och tidigaren är jag floatat honom så har han lagt sig på turn. På turn ser jag min chans att spela bort honom från A oavsett kickar(såklart inte A9 :P). På river slänger jag ut en ganska stor bett i en pott på ugnefär 520 kr och han synar såklart :-P. Han skrev efteråt "du är en hård man".. sista man vill höra från en kille haha.. vad tycker ni om mitt lir? Jag har floatat honom en hel del och tagit över bettanden på turn och såg det här som perfekt chans att även ifall han synade ner mig så fick han se att jag gjorde sånna spel med bluff.

BossMedia Game #579351474: Table Diana 33 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 18:33:36 - 2008/01/24

Seat 1: popoffer ($1176.12)

Seat 2: StaffanT ($283.17)

Seat 3: Shahin89 ($1013.94)

Seat 4: Bellouet ($405.44)

Seat 5: -Lefty- ($853.19)

Shahin89 posts the big blind of $5.00

StaffanT posts the small blind of $2.50

popoffer is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shahin89 5 of Clubs8 of Spades

Bellouet raises $20.00

-Lefty- folds

popoffer calls $20.00

StaffanT calls $20.00

Shahin89 calls $20.00

*** FLOP *** Ace of Spades6 of Clubs9 of Hearts

StaffanT checks

Shahin89 checks

Bellouet checks

popoffer bets $65.00

StaffanT folds

Shahin89 calls $65.00

Bellouet folds

*** TURN *** Ace of Spades6 of Clubs9 of Hearts9 of Diamonds

Shahin89 bets $155.00

popoffer calls $155.00

*** RIVER *** Ace of Spades6 of Clubs9 of Hearts9 of Diamonds2 of Hearts

Shahin89 bets $420.00

popoffer calls $420.00

popoffer won ($1345.00), showed 10 of Hearts9 of Spades

Hand 2

Kommentar: Jag är van med bett-pott knappen så mitt preflop spel har varit sådär. Den här betten är ju väl lite för svag. Jag hade gjort exakt samma spel som honom, men jag hade nog ställt in redan på turn. Han har sjukt många outs och ja, träffar sjuan på river. Tyvärr så satte jag honom på en hand som JJ-KK och att han trodde de var good.

BossMedia Game #579371494: Table Diana 28 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 18:53:43 - 2008/01/24

Seat 1: popoffer ($949.65)

Seat 2: leifi ($105.53)

Seat 3: Shahin89 ($1569.93)

Seat 4: talang ($992.50)

Seat 5: jimmex ($757.43)

leifi posts the small blind of $2.50

popoffer is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shahin89 Ace of SpadesAce of Diamonds

talang folds

jimmex calls $5.00

popoffer raises $25.00

leifi folds

Shahin89 raises $65.00

jimmex folds

popoffer calls $65.00

*** FLOP *** 6 of Spades10 of Hearts7 of Clubs

Shahin89 bets $100.00

popoffer calls $100.00

*** TURN *** 6 of Spades10 of Hearts7 of Clubs2 of Hearts

Shahin89 bets $300.00

popoffer calls $300.00

*** RIVER *** 6 of Spades10 of Hearts7 of Clubs2 of Hearts7 of Spades

Shahin89 bets $500.00

popoffer goes all-in with $484.65

*** SUMMARY ***

Total pot $1891.80 | Rake $15.00

Board: 6 of Spades10 of Hearts7 of Clubs2 of Hearts7 of Spades

popoffer won ($1891.80), showed 7 of Hearts8 of Hearts

leifi won ($0.00), mucks

Shahin89 won ($0.00), showed Ace of SpadesAce of Diamonds

talang won ($0.00), mucks

jimmex won ($0.00), mucks

Hand 3

Kommentar: Visste redan på flopp att han också jagade färgdraget :-(:cry:. Prickar färgen på turn och torskar såklart

BossMedia Game #579308724: Table Diana 28 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 17:53:29 - 2008/01/24

Seat 1: popoffer ($1000.00)

Seat 2: zice ($380.27)

Seat 3: Shahin89 ($997.71)

Seat 4: schneidarn ($1664.31)

Seat 5: SavanTas ($660.08)

zice posts the small blind of $2.50

SavanTas is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shahin89 Jack of Clubs6 of Clubs

schneidarn calls $5.00

SavanTas calls $5.00

zice calls $5.00

Shahin89 checks

*** FLOP *** 8 of Clubs2 of Clubs5 of Diamonds

zice bets $15.00

Shahin89 raises $45.00

schneidarn folds

SavanTas calls $45.00

zice folds

*** TURN *** 8 of Clubs2 of Clubs5 of Diamonds7 of Clubs

Shahin89 bets $90.00

SavanTas calls $90.00

*** RIVER *** 8 of Clubs2 of Clubs5 of Diamonds7 of Clubs10 of Hearts

Shahin89 bets $200.00

SavanTas raises $400.00

Shahin89 raises $630.00

SavanTas goes all-in with $520.08

*** SUMMARY ***

Total pot $1330.16 | Rake $15.00

Board: 8 of Clubs2 of Clubs5 of Diamonds7 of Clubs10 of Hearts

popoffer won ($0.00), showed [ER ER]

zice won ($0.00), mucks

Shahin89 won ($0.00), showed Jack of Clubs6 of Clubs

schneidarn won ($0.00), mucks

SavanTas won ($1330.16), showed Queen of Clubs9 of Clubs

Länk till kommentar

Hehe, popoffer torskade jag non tusing me KK mot AA första gången jag mötte honom så honom gillar vi inte. Tycker han är rätt jobbig att lira mot men det kanske är för att jag är för vek. 8-)

Var är det GT+ strular? Tro mig, jag hade Många problem med PT och SvS innan det började funka och PT ser fortfarande inte skillnad mellan HU, SH och FR. Vete katten va problemet är där men det är ju inget jag ska whina om här. :-)

Må Väl och lycka till.

Länk till kommentar

Hehe, popoffer torskade jag non tusing me KK mot AA första gången jag mötte honom så honom gillar vi inte. Tycker han är rätt jobbig att lira mot men det kanske är för att jag är för vek. 8-)

Var är det GT+ strular? Tro mig, jag hade Många problem med PT och SvS innan det började funka och PT ser fortfarande inte skillnad mellan HU, SH och FR. Vete katten va problemet är där men det är ju inget jag ska whina om här. :-)

Må Väl och lycka till.

Ajdå :-(

Ja han är helt okej faktiskt. Raisar alltid från kanppen oavsett hand och gör okej spel. Hade triss på flopp och han spelade tom med AJ så spela kan han :-P.

När jag trycker på bordet(som den hittar) så står det att den inte kan "locate target" eller något sånt skit. Då får jag inte upp borden :-(

Ähh så länge den bara visar stats är jag nöjd :-P

Ty och detsamma :mrgreen:

Länk till kommentar

Kollade i mitt Expekt konto nyss och hittade en 2K bonus för 150K fpp. Har räknat ut det och det kommer bli hård nötning, men jag tror att jag klarar av det.

Har iom dagens förlust en 2K rulle så har 40 inköp att leka med. Tog nyss ut alla pengar från Prima & SvS(har inget med dagens förlust att göra). Har mailat Expekt om rakegrejen, för att se om det är dealt eller contributed.

Är det dealt så hoppar jag på det här direkt och slutar inte försen bonusen är avklarad. Missar jag bonusen så har jag försökt åtminstone. Även om Pokerhost bonus kanske är bättre så är tyvärr primas NL50 för tight.

Så vänar in svar, sen slår jag till. Lämnar 200 kr på SvS för att slaska lite Omaha :mrgreen:. Kan inget om Omaha förutom reglerna, så det blir kul!

EDIT: Vart är det lättare att klara av bonusen? FR eller SH?

Länk till kommentar

Har Pokerhost fortfarande sin 2K$ bonus för 20K rakade händer ( dealt ) så fattar jag verkligen inte hur du kan välja Expekt... :shock:

Förklara gärna.

- På iPoker går spelen oftare. Så där kan jag börja spela med 10+ bord redan vid morgonen. Jag har sjukt mycket tid på mig så det här underlättar mycket.

- Sedan så fungerar Poker Office med Expekts miniview.

- Går att sitta på fler än 10 bord.

- Inte en massa nötiga Svenskar som foldar hela tiden, just pga Pokerhost bonusen :-P.

- Trivs bra med Expekt och iPoker. Men som jag skrev så kommer jag med all sannolikhet att byta tillbaka direkt efteråt. Och då väljer jag såklart TellPoker.. 2K bonusen på Pokerhost motsvarar 50% rakeback.. vilket jag har på Tell Poker. Så egentligen så är det smartare för mig att spela på tellpoker då jag får raken varje fredag. Så om jag backar, då får jag in deg direkt.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...