Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Dagsresultat - 5e Januari

Bankrulle:

Dollar: $1346

Kr: 8646 kr

December resultat

1/1 - ingen poker

2/1 - $ = 304 kr = 346 Total($,kr); $456, 2312 kr

3/1 - $ = 254 kr = 349 Total($,kr); $308, 1980 kr

4/1 - $ = 120 kr = 37 Total($,kr); $124, 807 kr

5/1 - Ingen poker men refund av Everest på 12 dollar. + 12

Total resultat

$ = 86

Kr = 453

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hot Chick, Tillbaka till framtiden(rolig att se), Rocky 1&2, Sagan om ringen osv.

Verkligen topfilmer...not. =)

Senaste två skotten har jag ju tagit ut så fort jag dubblat rullen. Det jag funderar på att göra är att satsa på att plussa 1K eller gula helt. Jag kommer alltså att spela 1/2 till 200 dollar, 2/4 till 400 dollar, 3/6 till 600 dollar, sen åker 500 dollar och inte 600, in på 5/10 där jag "avslutar" resan. Plussar jag 1K så fine. Vad tycker ni?

Vore skitkul att följa. Kör några filmer på vägen också. 8-)

Länk till kommentar

Verkligen topfilmer...not. =)

Rocky 1&2 är topfilmer. Det kan du inte neka:shock:

Hot Chick är sjukt rolig, Sagan om ringen har jag aldrig sett och tillbaka till framtiden 2. Ja, den går att se.

Annars så vore det ju ögon orgasm ifall de en dag bestämmer sig för att visa Pulp Fiction, Lock, stock and 2 smoking barrels, guds stad, gudfadern trilogin & scarface. Där snackar vi klass filmer.

Ska snart se Le Haine och Reservoir Dogs, hört att de är riktigt bra.

Vore skitkul att följa. Kör några filmer på vägen också. 8-)

Faktiskt det vore ju kul...

får se, väntar först på uttagen innan jag vågar spela vidare där :oops:

Länk till kommentar

Annars så vore det ju ögon orgasm ifall de en dag bestämmer sig för att visa Pulp Fiction, Lock, stock and 2 smoking barrels, guds stad, gudfadern trilogin & scarface. Där snackar vi klass filmer.

Ska snart se Le Haine och Reservoir Dogs, hört att de är riktigt bra

Nu börjar vi snacka. Du radar praktiskt taget upp mina favoritfilmer. 8-)

Le Haine såg jag på en samhällslektion för nått år sedan i samband med några kravaller i Frankrike. Den var helt okej och skildrar utanförskapet och segregationen och vad det leder till rätt så bra. Blandar humoristiska inslag med allvarlighet på ett bra sätt. Dock var den inte "wow super" utan mer " fräckt men sätt in Reservoir Dogs nu" - om du förstår vad jag menar.

Reservoir Dogs är gryyym. Ganska kul att en film med så snusklåg budget som Reservoir Dogs hade piskar skiten ur 99% av dagens megabudgetfilmer.

Må Bra.

Länk till kommentar

Nu börjar vi snacka. Du radar praktiskt taget upp mina favoritfilmer. 8-)

Le Haine såg jag på en samhällslektion för nått år sedan i samband med några kravaller i Frankrike. Den var helt okej och skildrar utanförskapet och segregationen och vad det leder till rätt så bra. Blandar humoristiska inslag med allvarlighet på ett bra sätt. Dock var den inte "wow super" utan mer " fräckt men sätt in Reservoir Dogs nu" - om du förstår vad jag menar.

Reservoir Dogs är gryyym. Ganska kul att en film med så snusklåg budget som Reservoir Dogs hade piskar skiten ur 99% av dagens megabudgetfilmer.

Må Bra.

Ja, filmerna jag nämner är ju mästerverk och givna filmer i dvd-kollektionen. Själv har jag inspirerets av min systers sambo som har en jävla massa filmer(bland annat de jag nämnde).

Kommer nog att kolla på båda filmerna imorgon. Sedan till reservoir dogs... säger bara -> Tarantino. Vilket jävla geni. Han ser ut som galning och beter sig lite skumt. Men vilket jävla geni.

Tack så mycket, detsamma.

---

Lirar 24+2 dollar kval till 750K guarantee på Full Tilt. Bluffade ganska fint upp till runt 1900 i marker vilket var avrage ungefär när det här händer;

Som bäst är jag ju 50/50 känns det som. Är inte så rädd för de två andra pajaserna som bara tar en syn, men känns verkligen som att schufi har något som pocket knecktar eller damer. Varför tror jag det? Jo pga jag har spelat riktigt tight och aggressivt. Men det som får mig att tveka är att direkt ställer in. AK,AQ eller något liknande. Men Ifall jag foldar så har jag en någorlunda bra stack för att lyckas bygga, så det var nog en bra fold ändå. Vad tycker ni?

Full Tilt Poker Game #4762143563: Satellite to $750K Guarantee (32805485), Table 31 - 50/100 - No Limit Hold'em - 15:41:43 ET - 2008/01/06

Seat 1: 1eyeJ (1,605)

Seat 2: pokergrumple (3,080)

Seat 3: matador07 (675)

Seat 4: fiquetranquilo (1,875)

Seat 5: TawlerStacks (1,190)

Seat 6: KillaMons (1,140)

Seat 7: DAPPPER ONE (3,065)

Seat 8: fred870 (3,130)

Seat 9: Schufi (2,345)

fred870 posts the small blind of 50

Schufi posts the big blind of 100

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 8 of Hearts8 of Diamonds

1eyeJ has 15 seconds left to act

1eyeJ folds

pokergrumple folds

matador07 folds

fiquetranquilo raises to 250

TawlerStacks folds

KillaMons folds

DAPPPER ONE calls 250

fred870 calls 200

Schufi has 15 seconds left to act

Schufi raises to 2,345, and is all in

fiquetranquilo has 15 seconds left to act

fiquetranquilo has requested TIME

fiquetranquilo folds

DAPPPER ONE folds

fred870 folds

Uncalled bet of 2,095 returned to Schufi

Schufi mucks

Schufi wins the pot (1,000)

*** SUMMARY ***

Total pot 1,000 | Rake 0

Seat 1: 1eyeJ didn't bet (folded)

Seat 2: pokergrumple didn't bet (folded)

Seat 3: matador07 didn't bet (folded)

Seat 4: fiquetranquilo folded before the Flop

Seat 5: TawlerStacks didn't bet (folded)

Seat 6: KillaMons didn't bet (folded)

Seat 7: DAPPPER ONE (button) folded before the Flop

Seat 8: fred870 (small blind) folded before the Flop

Seat 9: Schufi (big blind) collected (1,000), mucked

Länk till kommentar

Fyfant vad fint jag "läste" det här. När han höjer 480 från tidigt position så vet jag att han sitter på något svagt. Som KQ eller liknande. Varför tror jag det? Jo för jag själv har märkt att jag raisar lite hårdare med svagare händer i tidig position. Den andra killens syn tar jag som en någorlunda svag han han tar syn för att se flopp med. Så jag bestämmer mig för att squeza här och jag vet att ifall jag får en syn så leder jag. Även ifall det är 50/50 så behöver jag den här uppdubblingen med tanke på blindsen.

Trodde föresten att jag förlorat när jag såg att han prickade kneckten :-P. Blev hyfsat rädd där. Kom igen nu full tilt... ONE TIME BABY.. ONE TIME!!!

Full Tilt Poker Game #4762282727: Satellite to $750K Guarantee (32805485), Table 31 - 80/160 - No Limit Hold'em - 15:53:10 ET - 2008/01/06

Seat 1: 1eyeJ (1,165)

Seat 2: pokergrumple (2,840)

Seat 3: matador07 (1,990)

Seat 4: fiquetranquilo (1,445)

Seat 5: thedonkfish (1,640)

Seat 6: KillaMons (2,400)

Seat 7: DAPPPER ONE (1,915)

Seat 8: fred870 (1,905)

Seat 9: Schufi (4,745)

matador07 posts the small blind of 80

fiquetranquilo posts the big blind of 160

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 8 of Spades8 of Clubs

thedonkfish has 15 seconds left to act

thedonkfish folds

KillaMons raises to 480

DAPPPER ONE calls 480

fred870 folds

Schufi folds

1eyeJ folds

pokergrumple folds

matador07 folds

fiquetranquilo raises to 1,445, and is all in

KillaMons has 15 seconds left to act

KillaMons raises to 2,400, and is all in

DAPPPER ONE calls 1,435, and is all in

KillaMons shows Ace of Hearts10 of Spades

DAPPPER ONE shows 10 of HeartsJack of Hearts

fiquetranquilo shows 8 of Spades8 of Clubs

Uncalled bet of 485 returned to KillaMons

*** FLOP *** 8 of Diamonds7 of DiamondsKing of Diamonds

*** TURN *** 8 of Diamonds7 of DiamondsKing of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 8 of Diamonds7 of DiamondsKing of DiamondsJack of Clubs3 of Hearts

KillaMons shows Ace King high

DAPPPER ONE shows a pair of Jacks

DAPPPER ONE wins the side pot (940) with a pair of Jacks

fiquetranquilo shows three of a kind, Eights

fiquetranquilo wins the main pot (4,415) with three of a kind, Eights

Handen efter ställer J10 liraren och jag tar en syn med AQ. 5515 nu, ligger på plats 21/156 med avrage på 3,2K

Länk till kommentar

Begick ett stort misstag nyss. Skulle höja A10 men gjorde inte det. En shortis ställer in och får syn av bb/chipleader som prickar in femma. Hade jag höjt så hade han definitivt foldat och jag hade vunnit mot shortisen. Potten låg kanske på ungefär 2K.

Folk ställer friskt nu då blinden höjs så kan knappt sno något :-(.

Editar här istället; Just nu 40 av 88. Har typ 40 marker över avrage. 38 får cash. Nu brake

Edit: Blindsen är riktigt våldsamma. 250/500, jag bb nu med 5K stack. Får hoppas på bra hand snart annars ser det inte så ljust ut. Go go go

Vad håller jag på med? Någon nisse lyckas dra ner mig till 4200 och säger att han hade kåk. Förstår inte ens VARFÖR jag höjer. Vet inte alltså. Vill sno blinds för att hamna på avrage igen. så ställer han in och jag ska trycka på fold men missuppfattar min stack och ser bara 2K så hoppa på att han sitter på pockets under A. Sen så sitter han såklart på pocket A. Förstår inte varför jag synar. Tiltad nu......

DSADASDASDSADADSADSADA.. hur kan jag spela bra sen facka allt såhär?

Full Tilt Poker Game #4762685293: Satellite to $750K Guarantee (32805485), Table 31 - 250/500 Ante 50 - No Limit Hold'em - 16:26:21 ET - 2008/01/06

Chip2Buster: pocket 5s so i had a full house

Seat 1: HoldemKorea (11,775)

Seat 2: Chip2Buster (9,177)

Seat 3: matador07 (5,235)

Seat 4: fiquetranquilo (4,230)

Seat 5: cachoublack (6,340)

Seat 6: Sequeek (5,050)

Seat 7: MARK590 (5,325)

Seat 8: fred870 (7,370)

Seat 9: Rogerafs (9,287)

HoldemKorea antes 50

Chip2Buster antes 50

matador07 antes 50

fiquetranquilo antes 50

cachoublack antes 50

Sequeek antes 50

MARK590 antes 50

fred870 antes 50

Rogerafs antes 50

Sequeek posts the small blind of 250

MARK590 posts the big blind of 500

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo [5s Ah]

fred870 folds

Rogerafs folds

HoldemKorea folds

Chip2Buster folds

matador07 folds

fiquetranquilo raises to 1,250

cachoublack has 15 seconds left to act

cachoublack folds

Sequeek has 15 seconds left to act

Sequeek raises to 5,000, and is all in

MARK590 folds

fiquetranquilo calls 2,930, and is all in

Sequeek shows [Ac As]

fiquetranquilo shows [5s Ah]

Uncalled bet of 820 returned to Sequeek

*** FLOP *** [4s Kd 6h]

*** TURN *** [4s Kd 6h] [4h]

*** RIVER *** [4s Kd 6h 4h] [7h]

Sequeek shows two pair, Aces and Fours

fiquetranquilo shows a pair of Fours

Sequeek wins the pot (9,310) with two pair, Aces and Fours

fiquetranquilo stands up

The blinds are now 300/600 with an ante of 75

Länk till kommentar

Dagsresultat - 6e Januari

Bankrulle:

Dollar: $1320

Kr: 8480 kr

December resultat

1/1 - ingen poker

6/1 - $ = 26 kr = xxx Total($,kr); $26, 166 kr

Total resultat

$ = 60

Kr = 287

Länk till kommentar

Spelare lite Everest HU pga Svenska Spel ligger nere.

Sätter mig vid ett bord där en engelsman har 140 dollar ungefär.

Efter 2 minuter spel skriver han; "sry..french people are free money" och gick på sitout. Fyfan vad tråkigt... de enda som vill spela är shortisar med 5-10 dollar.

Länk till kommentar

Kommer att gråta :cry: :cry:

Torskade runt 100 dollar till en urusel fransman med typ 300 dollar stack. Går in på det sen. Sen sätter sig en annan fransman ner och när min stack gått från 50 till 130 så stänger min dator av och han drar. Sen vägrar han att sätta sig vid bordet och en äcklig smuts shortstack fransman vägrar lämna bordet.:evil:

Ligger 20 dollar minus just nu för dagen :evil:

Länk till kommentar

Session 1 - Heads up @ Everest Poker

Datum: 7e Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 00.37 - 03.54

Antal H: 3.17H

Antal händer: 598

Antal bord: 2

Resultat: - $184

Så jävla vidrigt. De träffade allt som gick att träffa. När jag fick två par fick de stege/triss. Floppade jag två par så klonkade de högre två par på river.

Finns inte så mycket att göra åt saken. Mötte först en smutsig fransman med grymt stor stack och sjukaste flytet. Stackade av en gång med A5 på A-5-2 bräda mot hans 34 osv osv. Visste att smutset hade stege.

Spelade för okoncentrerat. Enda positiva med sessionen var när en person skrev "I know that you are a great player".

Annars så var det i min rumpa hela tiden. Var otroligt nog minus 20 dollar sen klonkade två motståndare hela tiden. Alltså jag lekte ut äckelskiten... till slut började de syna ner med typ lägsta par, A hög osv.

mina stats för dagen; 40.64/35.45/5.44.

Sätter två par på turn och hoppas innerligt att den här nollan har A9/Överpar. Alltså fyfan jag vet, jag har förlorat och det låter som att kallar honom nolla pga det. Det är inte det.. utan han var SÄMST.. Så jävla DÅLIG!!!!!!!!!!! Under de första händerna så sätter han runner runner färg som jag stacka av mot. Sedan vinner jag inte en enda fucking pott, utan jag har snott allt ifrån honom. sjukt

EverestPoker Game #2617408128: Table Algiers-4 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 02:54:33 - 2008/01/07

Seat 1: s_b ($79.13)

Seat 2: Alemacho3000 ($71.39)

s_b posts the small blind of $0.25

Alemacho3000 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b9 of Diamonds 2 of Diamonds

s_b raises to $1.50

Alemacho3000 calls $1.00

*** FLOP *** 9 of Clubs4 of Hearts7 of Spades

Alemacho3000 checks

s_b bets $2.20

Alemacho3000 raises to $4.40

s_b calls $2.20

*** TURN *** 9 of Clubs4 of Hearts7 of Spades2 of Spades

Alemacho3000 bets $11.80

s_b raises to $73.23 and is all-in

Alemacho3000 calls $53.69 and is all-in

Uncalled bet of $7.74 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

Alemacho3000 shows 4 of Clubs4 of Diamonds

s_b shows 9 of Diamonds2 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of Clubs4 of Hearts7 of Spades2 of Spades3 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 9 of Clubs4 of Hearts7 of Spades2 of Spades3 of Clubs

Alemacho3000 collects $141.78

Länk till kommentar

Session 2 - Cash game @ Svenskaspel

Datum: 7e Januari-08

Blinds: 2krs och 5krs

Start- och sluttid: xxx

Antal H: Högst 20 minuter

Antal händer: xxx

Antal bord: 3

Resultat: + 763 kr

Råkade klicka in att PT skulle mata in Everest HHs när jag lirade Svenskaspel så har inga stats :-(.

Jag spanade in några 5krs bord och satte mig ner vid ett med 100bb. Det är ju bara en hundring mer än det jag normalt spelar och bordet såg soft ut så jag gav det ett försök. Det började med att någon skrev; "Mr daave hade synat och hoppats på att träffa". Så det var ganska tydligt att Mr daave på bordet var firren, han limp/synade allt. Till slut fick jag AK på sb. Han limpade utg och jag höjde 25 kr. Han tog en syn och flopp kom Q-8-K. Jag rejsar 40 kr, han slår om till 120. Jag tar en syn. Nästa kort x, jag checkar han bettar 200 kr. Jag tänker lite och inser att enda sättet jag kommer få se en showdown är ifall jag ställer in. Jag tänkte efter lite och kände att jag hade ledningen. Så jag ställde in för yttligare 200 kr och han tänkte efter lite och tog en syn. River kommer kneckt och han muckar sin hand.

Sedan så plockade jag några potter värt upp mot 240 kr och 20 kr grindade jag ihop på 2krs.

Jag kommer inte att skotta någon mer, utan det jag gjorde idag var mest pga bordet såg bra ut och hade en plats ledig. Nu gick jag 763 kr plus och känns skit att jag inte få med dem på PT. Någon som vet hur man fixar sånt?

Fick även ett brev idag från Pacific där de bad om ursäkt för att de sa att jag inte kunde ta ut mina pengar. Ska mejla dem idag och försöka squeza ut en token eller något :mrgreen:

Tog igen 119 dollar idag och det kan bli ännu mer ifall jag lyckas klonka i 20K garre på Pacific. Sedan så får jag även mina 786 dollar ifrån Pacific idag på kvällen. Så på tisdag/onsdag kommer jag att spela av Everest Bonusen. Ska spela tajt som ett anus. Sedan så spelar jag in filmen under veckan för att försöka utveckla mitt spel.

8-)8-)8-)

Länk till kommentar

Dagsresultat - 7e Januari

Bankrulle:

Dollar: $1256

Kr: 8072 kr

December resultat

1/1 - ingen poker

7/1 - $ = 184 kr = 763 kr Total($,kr); $64, 408 kr

Total resultat

$ = 4

Kr = 26

Alltså jag blir själv förvirrad över mina resultat. Eftersom att det är en blandning mellan dollar & svenska kr så blir det helt fucked up. Så jag kommer att ändra upplägget helt och hållet.

Länk till kommentar

Alltså jag blir själv förvirrad över mina resultat. Eftersom att det är en blandning mellan dollar & svenska kr så blir det helt fucked up. Så jag kommer att ändra upplägget helt och hållet.

Låter som en bra idé, förstår aldrig hur mycket du vinner/förlorar utan jag har enbart de gröna och röda färgerna att tacka.;-)

Trevlig dagbok förresten, en av få jag försöker kika in och läsa regelbundet då du för det första lirar på Everest och för det andra skriver väldigt intressant.:-)

Jag hoppas på fortsatt trevlig läsning, lycka till!:-D

Länk till kommentar

Låter som en bra idé, förstår aldrig hur mycket du vinner/förlorar utan jag har enbart de gröna och röda färgerna att tacka.;-)

Trevlig dagbok förresten, en av få jag försöker kika in och läsa regelbundet då du för det första lirar på Everest och för det andra skriver väldigt intressant.:-)

Jag hoppas på fortsatt trevlig läsning, lycka till!:-D

Haha insåg problemet redan efter andra uppdateringsdagen, men lät det fortsätta. Nu känns det som ett bra tillfälle att fixa till det när t.o.m JAG blir förvirrad :-P.

Tack så mycket! Alltid trevligt när folk skriver gott om dagboken och jag kommer verkligen göra mitt bästa för att hålla igång intresset. Hoppas ju på att man kan följa samma väg som dig, men får först hitta stabilitet i mitt spel:-(. Vet att jag slår NL50 utan problem, men stör mig sjukt mycket på att så fort jag stackar av någon så stackas jag av 2-3 händer efteråt. Så det sitter nog mest i huvudet på mig vilket gör mig till en sämre spelare än vad jag egentligen är.

Vet inte om det beror på att spelet på utländska sidor skiljer sig 180 grader ifrån Svenska Spel. Men men.. I'll get there :mrgreen:

Än en gång tack så mycket! Värmer verkligen när folk uppskattar det man skriver. Kan även säga att jag alltid läser din dagbok, har märkt att även du tycker om att ge långa och utförliga svar :-P. Har alltid undrat ifall folk verkligen orkar läsa igenom allt det jag skriver. Svaret på den frågan finns i din och alla andra som kommenterat dagbokens post:-)

Ty och detsamma!

Länk till kommentar

+ 115 kr

Stejkade en polare med 200 kr på SVS. Dealen var att han på 1krs skulle spela upp pengarna till ett tusen kronor, sedan så splittade vi pengarna 50/50. Notera att vi splittar på allt, inte enbart vinsten. Jag vet att det inte är världens bästa deal men jag vill inte tjäna pengar på mina egna kompisar.

Han spelade upp pengarna till 630 kr på ett bord IDAG och sa att han gärna vill bryta dealen då har för tillfället inte har några pengar och behöver pengarna för en middag han ska ha med en gammal klass kamrat.

Eftersom att vi är kompisar så gick jag med på det. Alltså plussar jag 115 kr.

Att stejka honom är som att få oddsen 100x pengar på att Brasilien vinner mot San Marino. Han spelade ofta på sviten förut och har vunnit flera turneringar. Tyvärr så la han av med poker pga diverse anledningar och är för tillfället arbetslös. Den här killen kan lyckas stort ifall han satsar. Han har pengar på gång, stora pengar, nej inte illegalt :mrgreen:, som han förhoppningsvis investerar på rätt sätt.

Kan demonstrera en beat som satte spiken i kistan för honom;

På sviten, vet inte blinds men båda sitter med stackar på 4500.

Han får :Td::Tc:. Han raise, en annan lirare re-raise och min polare tar en syn. Floppen kommer :Th::4h::4c:. Min polare raise, den andra re raise och han ställer in. Han får en insta syn av fi som visar :Ah::Kh:.

Turn kommer :4d:. River :4s:. Efter det här tog han en lång rast och hans flickvän tyckte inte om att han var och spelade hela tiden. Sedan så fanns det andra anledningar men de tar jag inte upp(han gulade inte, hamnade inte i trubbel eller något):-P

--

Såg förövrigt Le Haine idag. Helvete vad bra:shock:. Helt jävla grym. Blir lite reserverade hundar nu.

GN

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Everest Poker

Datum: 8e Januari-08

Start- och sluttid: 22.10 - 00:00

Antal H: 1.50H

Antal händer: 796

Antal bord: 8

Resultat: + $16

Dagens stats; 17/10/1.3.

Det är ganska vekt och tyvärr har jag enbart förlorat pengar från SB och BB. Borde jag sluta raisa händer därifrån? Raisar enbart med 88+, AJ+, KQ. Kanske borde dra ner till AQ+, TT+?

När det gäller mina stats, funderar på om det är värt att utöka min 4 bet range. Nu gör jag bara det med JJ+ och AK. Kanske bör introducera fler händer och kanske tom gör det med SC från knappen osv? För jag känner att jag inte får betalt för något, kan ha något med den senaste perioden på Everest att göra. Vad tycks?

Everest bonus

Pokerforum 200 dollar bonus. Summa; $200

1530.02 / 2000

Inleder med att spela stabilt och bra. Tyvärr var det otroligt kortdött, nästan så att jag vågar klaga på att mitt konto är riggat :lol:. Jag prickar inte ett skit förutom fyrtal en gång. Men liksom, jag byter ut ett fyrtal mot flera bra händer varje dag i veckan.

Tyvärr så spelar jag inte bra nog för att vara nöjd. Visst går jag plus, men jag gör alldeles för många hjälte synar osv. Enda bra var att jag var "duktig" nog att undvika flera potentiella avstackningar.

Sedan så fick jag stacka av en enda fisk. Inga fler, så jävla vidrigt. Fanns det fiskkar inne som uber slaskade lyckades jag alltid få bajs kort som 83, 73, 72 osv. medan resten fick bra nog kort för att stacka av dem.

Tänkte även börja med "Hur borde Pastan agera", där jag lägger upp en intressant hand ni kan diskutera osv.

Det här bli även sista postdagen med cp resultat/struktur. Kommer att börja posta fler pinsamma händer och även lägga upp HHs som kan skapa diskussioner. Så som jag postar kan jag lika gärna lägga ner dagboken. För syftet med det här är ju att UTVECKLAS. Inte för att skryta, försöka få beröm eller visa upp mina resultat. Jag vill utvecklas som Pokerspelare och samtidigt kunna ha mina resultat nerskrivna på svart och vitt.

Hur borde Pastan agera?

EverestPoker Game #2626739167: Table Doha-50 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:10:47 - 2008/01/08

Seat 1: billardo ($58.09)

Seat 2: Sonny_Alba ($10.47)

Seat 3: -WilliamB- ($52.23)

Seat 4: kraja ($22.56)

Seat 5: s_b ($48.50)

Seat 6: nikser ($66.70)

Sonny_Alba posts the small blind of $0.25

-WilliamB- posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bAce of Diamonds King of Clubs

kraja folds

s_b raises to $1.75

nikser calls $1.75

billardo folds

Sonny_Alba calls $1.50

-WilliamB- folds

*** FLOP *** 8 of ClubsAce of Clubs7 of Hearts

Sonny_Alba checks

s_b bets $4.00

nikser calls $4.00

Sonny_Alba folds

*** TURN *** 8 of ClubsAce of Clubs7 of Hearts5 of Hearts

s_b bets $11.00

nikser raises to $22.00

s_b ?????

Hand 1

Kommentar: T.o.m när jag leder överlägset pre så måste folk floppa bra.

EverestPoker Game #2626444115: Table Doha-25 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:29:02 - 2008/01/08

Seat 1: mater_olive ($15.25)

Seat 2: Zarathus7ra ($121.00)

Seat 3: Doudoune57 ($38.25)

Seat 4: Leguillou ($58.85)

Seat 5: pardoes ($58.75)

Seat 6: s_b ($66.30)

Leguillou posts the small blind of $0.25

pardoes posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bKing of Clubs King of Diamonds

s_b raises to $1.75

mater_olive calls $1.75

Zarathus7ra folds

Doudoune57 calls $1.75

Leguillou raises to $58.85 and is all-in

pardoes folds

s_b raises to $66.30 and is all-in

mater_olive folds

Doudoune57 folds

Uncalled bet of $7.45 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

Leguillou shows 4 of Diamonds6 of Clubs

s_b shows King of ClubsKing of Diamonds

*** FLOP *** 2 of Diamonds5 of Hearts4 of Hearts

*** TURN *** 2 of Diamonds5 of Hearts4 of Hearts2 of Clubs

*** RIVER *** 2 of Diamonds5 of Hearts4 of Hearts2 of Clubs9 of Diamonds

Hand 2

Kommentar: Hade jag raisat pott så hade jag ändå put honom all in. Var det här rätt spelat eller borde jag enbart ha synat på flopp?

EverestPoker Game #2626980558: Table Doha-3 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:47:48 - 2008/01/08

Seat 1: Rossem ($198.45)

Seat 2: bestvava ($12.45)

Seat 3: kikido ($19.80)

Seat 4: playgrunnd ($50.00)

Seat 5: AnatolGogol ($23.27)

Seat 6: s_b ($49.25)

Rossem posts the small blind of $0.25

bestvava posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bAce of Diamonds Ace of Spades

kikido raises to $1.75

playgrunnd raises to $6.00

AnatolGogol folds

s_b calls $6.00

Rossem folds

bestvava folds

kikido folds

*** FLOP *** 7 of DiamondsQueen of Clubs5 of Diamonds

playgrunnd bets $11.00

s_b raises to $43.25 and is all-in

playgrunnd folds

Uncalled bet of $32.25 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b mucks

Hand 3

Kommentar: Det går nog inte att spela sämre än det här :lol:. Det här spelet är väl i längden ev-. Men var någorlunda tiltad efter att jag gjort en stor crai syn och ville bara ha så mycket betalt som det gick att få. Det här var inte bra spelat. Nu har jag tur att han är en total pajas, men men..

EverestPoker Game #2627012264: Table Doha-22 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 22:52:58 - 2008/01/08

Seat 1: Ric.83 ($49.60)

Seat 2: s_b ($48.50)

Seat 3: kyzersauzet ($135.33)

Seat 4: meddie ($50.00)

Seat 5: Zauberstab ($60.22)

Seat 6: Figool ($87.05)

kyzersauzet posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b6 of Diamonds 6 of Hearts

Zauberstab calls $0.50

Figool folds

Ric.83 folds

s_b calls $0.25

kyzersauzet checks

*** FLOP *** King of Hearts6 of Spades6 of Clubs

s_b checks

kyzersauzet bets $1.50

Zauberstab folds

s_b calls $1.50

*** TURN *** King of Hearts6 of Spades6 of ClubsQueen of Clubs

s_b checks

kyzersauzet bets $4.50

s_b calls $4.50

*** RIVER *** King of Hearts6 of Spades6 of ClubsQueen of ClubsAce of Diamonds

s_b bets $7.00

kyzersauzet raises to $14.00

s_b raises to $42.00 and is all-in

kyzersauzet calls $28.00

*** SHOW DOWN ***

s_b shows 6 of Diamonds6 of Hearts

kyzersauzet shows King of Diamonds5 of Spades

Hand 4

Kommentar: Jag vinner aldrig preflop all ins.

EverestPoker Game #2626587803: Table Doha-50 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:49:06 - 2008/01/08

Seat 1: billardo ($49.42)

Seat 2: Sonny_Alba ($13.77)

Seat 3: -WilliamB- ($59.00)

Seat 4: kraja ($14.38)

Seat 5: s_b ($60.33)

Seat 6: nikser ($63.15)

nikser posts the small blind of $0.25

billardo posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bKing of Diamonds Ace of Clubs

Sonny_Alba calls $0.50

-WilliamB- folds

kraja raises to $1.75

s_b raises to $6.50

nikser folds

billardo folds

Sonny_Alba folds

kraja raises to $14.38 and is all-in

s_b calls $7.88

*** SHOW DOWN ***

kraja shows 10 of Diamonds10 of Hearts

s_b shows King of DiamondsAce of Clubs

*** FLOP *** 2 of Hearts6 of ClubsAce of Spades

*** TURN *** 2 of Hearts6 of ClubsAce of Spades10 of Spades

*** RIVER *** 2 of Hearts6 of ClubsAce of Spades10 of Spades5 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 2 of Hearts6 of ClubsAce of Spades10 of Spades5 of Clubs

kraja collects $28.51

Hand 5

Kommentar: Som sagt.. det går absolut inte!

EverestPoker Game #2626409367: Table Doha-83 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:24:09 - 2008/01/08

Seat 1: s_b ($50.00)

Seat 2: wan1 ($48.50)

Seat 3: 123MATINAS ($12.53)

Seat 4: pochu ($71.60)

Seat 5: sant140 ($102.15)

Seat 6: Area515 ($16.00)

123MATINAS posts the small blind of $0.25

pochu posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bKing of Spades Ace of Hearts

sant140 folds

Area515 calls $0.50

s_b raises to $2.25

wan1 calls $2.25

123MATINAS raises to $12.50

pochu folds

Area515 folds

s_b raises to $50.00 and is all-in

wan1 folds

123MATINAS calls $0.03 and is all-in

Uncalled bet of $37.47 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

123MATINAS shows Jack of DiamondsAce of Spades

s_b shows King of SpadesAce of Hearts

*** FLOP *** 5 of SpadesAce of Diamonds3 of Hearts

*** TURN *** 5 of SpadesAce of Diamonds3 of HeartsJack of Hearts

*** RIVER *** 5 of SpadesAce of Diamonds3 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 5 of SpadesAce of Diamonds3 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

123MATINAS collects $26.91

Länk till kommentar

Dagsresultat - 8e Januari

Bankrulle:

Dollar: $1280

Kr: 8289 kr

December resultat

1/1 - ingen poker

7/1 - $ = 184 kr = 763 kr Total($,kr); $64, 408 kr

8/1 - $ = 16 kr = 115 kr Total($,kr); $24, 217 kr

Total resultat

$ = 20

Kr = 191

Sista dagen av CP resultat. Imorgon blir det något nytt.

Länk till kommentar

Jag kan ALDRIG vinna en All in pre flop. Aldrig!!!!!!!!!!!!!

Det finns bara inte... hade tänkt försöka kvala mig till en qualifier till EPT. Men kommer nog bara ta ut ut mina pengar från Pokerstars. Så jävla vidrigt..

- 22

PokerStars Game #14434471634: Tournament #72648496, $20+$2 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2008/01/09 - 12:54:36 (ET)

Table '72648496 97' 9-max Seat #5 is the button

Seat 2: IfoolU (4110 in chips)

Seat 3: eidur888 (5045 in chips)

Seat 4: 99Maxx (2950 in chips)

Seat 5: Knekk (1570 in chips)

Seat 6: lucas44 (2910 in chips)

Seat 7: Krusty Klink (6920 in chips)

Seat 8: carlscards (7890 in chips)

Seat 9: kaiuwe2211 (7735 in chips)

lucas44: posts small blind 50

Krusty Klink: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of SpadesKing of Hearts

carlscards: folds

kaiuwe2211: folds

IfoolU: raises 200 to 300

eidur888: raises 800 to 1100

99Maxx: folds

Knekk: folds

lucas44: folds

kckbubba is connected

Krusty Klink: folds

IfoolU: raises 3010 to 4110 and is all-in

eidur888: calls 3010

*** FLOP *** 8 of ClubsQueen of Clubs3 of Clubs

*** TURN *** 8 of ClubsQueen of Clubs3 of ClubsQueen of Hearts

*** RIVER *** 8 of ClubsQueen of Clubs3 of ClubsQueen of Hearts5 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows King of SpadesKing of Hearts (two pair, Kings and Queens)

eidur888: shows Ace of HeartsQueen of Spades (three of a kind, Queens)

eidur888 collected 8370 from pot

Länk till kommentar

Jag kommer aldrig någonsin plussa på Everest..

seriöst spelar en session nu är bara ledsen :(

på fysiska grejer så kan man göra något åt saken. här är jag chanslös..sätter jagn ågot får jag ingen action.. blir hela tiden utdragen.. seriöst är inte sur.. bara ledsen..

kanske 170 dollar minus..

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Everest Poker

Datum: 9e Januari-08

Start- och sluttid: 21.15 - 23:20

Antal H: 2.05H

Antal händer: 954

Antal bord: 8

Resultat: - $244

Everest bonus

Pokerforum 200 dollar bonus. Summa; $200

1814.02 / 2000

Jag skrev en lång text sen dog datorn mitt i allt! Livs motrigg..

Snart ska jag skriva en text om varför allt gick dåligt.. vill bara skriva in det här så smuts skitet inte försvinner

NOTERA!!! De händer som jag otroligt nog vann något på, det är de enda vinsterna över 5 dollar. BOKSTAVLIGT TALAT.

Resten av förlusterna(som jag inte lagt upp) kommer ifrån när folk C/R mina C/B.

Hand 1

Kommentar: Jag vet att jag förlorat pre.. det är så uppenbart.. ingen 4 bettar på NL50 utan stål.. men hans pottbett gör att chansen för AK finns där.. så jag ställer in och han insta synar...

EverestPoker Game #2631597598: Table Doha-0 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:26:05 - 2008/01/09

Seat 1: Dutcher ($50.95)

Seat 2: pernod26 ($55.25)

Seat 3: herro ($118.65)

Seat 4: s_b ($51.05)

Seat 5: tommy2times ($65.05)

Seat 6: Courtmonster ($67.55)

herro posts the small blind of $0.25

s_b posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:Jc::Js:]

tommy2times folds

Courtmonster raises to $1.75

Dutcher folds

pernod26 raises to $6.00

herro folds

s_b calls $5.50

Courtmonster calls $4.25

*** FLOP *** [:8s::5h::2d:]

s_b checks

Courtmonster checks

pernod26 bets $18.25

s_b raises to $45.05 and is all-in

Courtmonster folds

pernod26 calls $26.80

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [:Jc::Js:]

pernod26 shows [:Qh::Qd:]

*** TURN *** [8s 5h 2d] [:Qc:]

*** RIVER *** [8s 5h 2d Qc] [:As:]

*** SUMMARY ***

Board: [8s 5h 2d Qc As]

pernod26 collects $105.35

Hand 2

Kommentar: Det är klart att jag ska missa mina outs

EverestPoker Game #2631709832: Table Doha-0 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:41:53 - 2008/01/09

Seat 1: granpepin ($10.90)

Seat 2: Figool ($50.00)

Seat 3: herro ($69.55)

Seat 4: s_b ($53.00)

Seat 5: tommy2times ($141.40)

Seat 6: Courtmonster ($56.30)

Courtmonster posts the small blind of $0.25

granpepin posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:9h::7h:]

herro calls $0.50

s_b calls $0.50

tommy2times folds

Courtmonster calls $0.25

granpepin checks

*** FLOP *** [:9d::2h::Th:]

Courtmonster checks

granpepin bets $2.00

herro calls $2.00

s_b raises to $10.00

Courtmonster folds

granpepin raises to $10.40 and is all-in

herro calls $8.40

s_b calls $0.40

*** TURN *** [9d 2h Th] [:Kc:]

herro checks

s_b checks

*** RIVER *** [9d 2h Th Kc] [:Js:]

herro bets $33.20

s_b folds

Uncalled bet of $33.20 returned to herro

*** SHOW DOWN ***

herro shows [Qc Jh]

granpepin shows [2d Ts]

Hand 3

Kommentar: Efter det här som jag började förlora.. den här handen beskriver min dag perfekt.... 18 outs..72% chans att jag sätter

EverestPoker Game #2631158814: Table Doha-42 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:23:23 - 2008/01/09

Seat 1: OFWINE ($55.75)

Seat 2: Iiiiigor ($70.90)

Seat 3: aspire3000 ($12.65)

Seat 4: s_b ($49.25)

Seat 5: Rossem ($71.05)

Seat 6: duke99 ($63.05)

Iiiiigor posts the small blind of $0.25

aspire3000 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:Js::Ts:]

s_b raises to $1.75

Rossem folds

duke99 folds

OFWINE folds

Iiiiigor folds

aspire3000 calls $1.25

*** FLOP *** [:7s::8s::Qc:]

aspire3000 bets $1.50

s_b raises to $47.50 and is all-in

aspire3000 calls $9.40 and is all-in

Uncalled bet of $36.60 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

aspire3000 shows [:7h::As:]

s_b shows [:Js::Ts:]

*** TURN *** [7s 8s Qc] [:Qh:]

*** RIVER *** [7s 8s Qc Qh] [:Ah:]

*** SUMMARY ***

Board: [7s 8s Qc Qh Ah]

aspire3000 collects $24.30

Hand 4

Kommentar: Jag VISSTE att jag skulle förlora.. jag tvekade inte ens.. därför jag bara synar.. för jag VET att jag kommer förlora!

EverestPoker Game #2631338816: Table Doha-42 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:49:26 - 2008/01/09

Seat 1: OFWINE ($60.30)

Seat 2: Iiiiigor ($37.40)

Seat 3: narcis41 ($27.90)

Seat 4: s_b ($50.30)

Seat 5: Rossem ($116.30)

Seat 6: jeeerooomme ($22.95)

OFWINE posts the small blind of $0.25

Iiiiigor posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:Jc::Qd:]

narcis41 calls $0.50

s_b calls $0.50

Rossem calls $0.50

jeeerooomme calls $0.50

OFWINE folds

Iiiiigor checks

*** FLOP *** [:Ts::Qh::Qs:]

Iiiiigor checks

narcis41 checks

s_b checks

Rossem checks

jeeerooomme bets $2.75

Iiiiigor folds

narcis41 folds

s_b calls $2.75

Rossem folds

*** TURN *** [Ts Qh Qs] [:6s:]

s_b checks

jeeerooomme bets $2.75

s_b calls $2.75

*** RIVER *** [Ts Qh Qs 6s] [:4s:]

s_b checks

jeeerooomme checks

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Jc Qd]

jeeerooomme shows [:9s::2s:]

*** SUMMARY ***

Board: [Ts Qh Qs 6s 4s]

jeeerooomme collects $13.10

Hand 5

Kommentar: Hans dumma pottbett på river gör att jag misstänker missad färg och gör en crai/hjältesyn.

EverestPoker Game #2631240359: Table Doha-40 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:35:14 - 2008/01/09

Seat 1: JokerPoker75 ($61.30)

Seat 2: Paddywizzle ($34.93)

Seat 3: davido1986 ($66.99)

Seat 4: lamobylette ($65.15)

Seat 6: s_b ($48.25)

davido1986 posts the small blind of $0.25

lamobylette posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:7h::7d:]

s_b raises to $1.75

JokerPoker75 folds

Paddywizzle folds

davido1986 calls $1.50

lamobylette folds

*** FLOP *** [3h 5s 9h]

davido1986 checks

s_b bets $3.00

davido1986 calls $3.00

*** TURN *** [:3h::5s: v9h:] [:Ad:]

davido1986 checks

s_b checks

*** RIVER *** [3h 5s 9h Ad] [:2s:]

davido1986 bets $10.00

s_b calls $10.00

*** SHOW DOWN ***

davido1986 shows [:5c::5d:]

s_b mucks

s_b shows [7h 7d]

*** SUMMARY ***

Board: [3h 5s 9h Ad 2s]

davido1986 collects $28.50

Hand 6

Kommentar: My daaaaaaaaaaay!!!

EverestPoker Game #2631220992: Table Doha-40 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:32:24 - 2008/01/09

Seat 1: JokerPoker75 ($61.55)

Seat 2: Paddywizzle ($35.83)

Seat 3: davido1986 ($65.99)

Seat 4: lamobylette ($50.45)

Seat 5: Dutcher ($49.50)

Seat 6: s_b ($53.50)

Dutcher posts the small blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[:Jc::Kh:]

JokerPoker75 folds

Paddywizzle calls $0.50

davido1986 folds

lamobylette calls $0.50

Dutcher folds

s_b checks

*** FLOP *** [:Qh::Ts::Qc:]

s_b checks

Paddywizzle checks

lamobylette checks

*** TURN *** [Qh Ts Qc] [:Ac:]

s_b bets $1.75

Paddywizzle calls $1.75

lamobylette calls $1.75

*** RIVER *** [Qh Ts Qc Ac] [:3s:]

s_b bets $4.00

Paddywizzle folds

lamobylette raises to $12.00

s_b calls $8.00

*** SHOW DOWN ***

lamobylette shows [:Tc::Qd:]

s_b mucks

s_b shows [Jc Kh]

*** SUMMARY ***

Board: [Qh Ts Qc Ac 3s]

lamobylette collects $29.45

Hand 7

Kommentar: Vek fold? Eller IS IT MY DAYY??

EverestPoker Game #2631186515: Table Doha-14 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:27:24 - 2008/01/09

Seat 1: mEnEsBaTTo ($36.27)

Seat 2: PorrenTorren ($59.02)

Seat 3: KingofRazz ($84.34)

Seat 4: Spliffa95 ($55.50)

Seat 5: TRBNGR ($49.63)

Seat 6: s_b ($48.75)

mEnEsBaTTo posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Jh Kh]

PorrenTorren raises to $1.75

KingofRazz folds

Spliffa95 folds

TRBNGR folds

s_b calls $1.50

mEnEsBaTTo calls $1.25

*** FLOP *** [9d 9h Jd]

s_b checks

mEnEsBaTTo checks

PorrenTorren bets $4.00

s_b calls $4.00

mEnEsBaTTo raises to $8.00

PorrenTorren folds

s_b folds

Uncalled bet of $4.00 returned to mEnEsBaTTo

*** SHOW DOWN ***

mEnEsBaTTo mucks

*** SUMMARY ***

Board: [9d 9h Jd ]

mEnEsBaTTo collects $16.40

Hand 8

Kommentar:

EverestPoker Game #2631482654: Table Doha-60 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:09:55 - 2008/01/09

Seat 1: jknas ($40.50)

Seat 2: gaiaguso ($45.39)

Seat 3: s_b ($49.25)

Seat 4: Orzo ($49.50)

Seat 5: Papsoufou ($37.04)

Seat 6: tagada-AS ($38.60)

Orzo posts the small blind of $0.25

Papsoufou posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Th Jh]

tagada-AS folds

gaiaguso calls $0.50

s_b raises to $2.25

Orzo folds

Papsoufou calls $1.75

gaiaguso calls $1.75

*** FLOP *** [7c 2d Ts]

Papsoufou checks

gaiaguso checks

s_b bets $4.00

Papsoufou folds

gaiaguso calls $4.00

*** TURN *** [7c 2d Ts] [5s]

gaiaguso checks

s_b bets $11.00

gaiaguso calls $11.00

*** RIVER *** [7c 2d Ts 5s] [Kd]

gaiaguso checks

s_b checks

*** SHOW DOWN ***

gaiaguso shows [Qc Qh]

s_b shows [Th Jh]

*** SUMMARY ***

Board: [7c 2d Ts 5s Kd]

gaiaguso collects $35.15

Hand 9

Kommentar: Hans smooth call på flopp avslöjar hans hand helt och hållet.. han har AA-KK.. jag tvekar inte ens på det

EverestPoker Game #2631291029: Table Doha-50 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:42:37 - 2008/01/09

Seat 1: jasperdgg ($66.65)

Seat 2: DennyHeack ($58.45)

Seat 3: Swiertjuh ($78.65)

Seat 5: pardoes ($92.86)

Seat 6: s_b ($49.25)

Swiertjuh posts the small blind of $0.25

pardoes posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Qh Qs]

s_b raises to $1.75

jasperdgg raises to $6.00

DennyHeack folds

Swiertjuh folds

pardoes folds

s_b calls $4.25

*** FLOP *** [2s 2h Jc]

s_b bets $11.00

jasperdgg calls $11.00

*** TURN *** [2s 2h Jc] [7d]

s_b bets $32.25 and is all-in

jasperdgg calls $32.25

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Qh Qs]

jasperdgg shows [Ac As]

*** RIVER *** [2s 2h Jc 7d] [Ah]

*** SUMMARY ***

Board: [2s 2h Jc 7d Ah]

jasperdgg collects $97.25

Hand 10

Kommentar: Ska jag räkna upp mina outs?

EverestPoker Game #2631736417: Table Doha-50 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:45:39 - 2008/01/09

Seat 1: 123MATINAS ($7.40)

Seat 2: DennyHeack ($85.80)

Seat 4: granpepin ($19.47)

Seat 5: pardoes ($111.04)

Seat 6: s_b ($49.75)

123MATINAS posts the small blind of $0.25

DennyHeack posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Td Qd]

granpepin folds

pardoes folds

s_b raises to $1.75

123MATINAS calls $1.50

DennyHeack folds

*** FLOP *** [3h 4d 5d]

123MATINAS bets $5.65 and is all-in

s_b calls $5.65

*** SHOW DOWN ***

123MATINAS shows [Ad 3s]

s_b shows [Td Qd]

*** TURN *** [3h 4d 5d] [2s]

*** RIVER *** [3h 4d 5d 2s] [2h]

*** SUMMARY ***

Hand 11

Kommentar: Ship it say holllaaa

EverestPoker Game #2631763495: Table Doha-84 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:49:32 - 2008/01/09

Seat 1: freestyler_1 ($49.52)

Seat 2: crazyteddy1 ($66.05)

Seat 3: boergelcut ($49.00)

Seat 4: winnie_bola ($5.15)

Seat 5: s_b ($57.90)

Seat 6: Arndi ($28.65)

boergelcut posts the small blind of $0.25

winnie_bola posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Kh Jh]

s_b raises to $1.75

Arndi folds

freestyler_1 folds

crazyteddy1 calls $1.75

boergelcut folds

winnie_bola folds

*** FLOP *** [4h Ah Qc]

s_b bets $3.40

crazyteddy1 calls $3.40

*** TURN *** [4h Ah Qc] [As]

s_b checks

crazyteddy1 bets $2.25

s_b calls $2.25

*** RIVER *** [4h Ah Qc As] [7s]

s_b checks

crazyteddy1 checks

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Kh Jh]

crazyteddy1 shows [Kd Qh]

*** SUMMARY ***

Board: [4h Ah Qc As 7s]

crazyteddy1 collects $14.80

Hand 12

Kommentar: Här slår jag i princip inget

EverestPoker Game #2631770074: Table Doha-30 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:50:28 - 2008/01/09

Seat 1: Liaucous ($24.00)

Seat 2: Guigzzzzz ($19.45)

Seat 3: OrcPlayer ($60.95)

Seat 4: s_b ($50.00)

Seat 5: WitteCondor ($11.90)

Seat 6: stealin222 ($45.00)

Guigzzzzz posts the small blind of $0.25

OrcPlayer posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Jh Kc]

s_b raises to $1.75

WitteCondor folds

stealin222 folds

Liaucous calls $1.75

Guigzzzzz calls $1.50

OrcPlayer folds

*** FLOP *** [Th Js Td]

Guigzzzzz checks

s_b bets $4.00

Liaucous calls $4.00

Guigzzzzz folds

*** TURN *** [Th Js Td] [3d]

s_b checks

Liaucous bets $4.50

s_b calls $4.50

*** RIVER *** [Th Js Td 3d] [Qc]

s_b checks

Liaucous bets $7.00

s_b folds

Uncalled bet of $7.00 returned to Liaucous

*** SHOW DOWN ***

Liaucous mucks

*** SUMMARY ***

Board: [Th Js Td 3d Qc]

Liaucous collects $21.65

Hand 13

Kommentar: Hans internet dör vilket sparar mig några dollar

EverestPoker Game #2631684978: Table Doha-2 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:38:22 - 2008/01/09

Seat 1: koekie001 ($22.50)

Seat 2: s_b ($82.92)

Seat 3: copoiro ($23.95)

Seat 4: Rossem ($43.65)

Seat 5: jillisg1986 ($99.65)

Seat 6: titi1605 ($69.27)

titi1605 posts the small blind of $0.25

koekie001 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Kd Kc]

s_b raises to $1.75

copoiro folds

Rossem folds

jillisg1986 folds

titi1605 calls $1.50

koekie001 folds

*** FLOP *** [5h 6d 2s]

titi1605 bets $4.00

s_b raises to $16.00

titi1605 calls $12.00

*** TURN *** [5h 6d 2s] [9s]

titi1605 bets $36.00

s_b raises to $65.17 and is all-in

titi1605 checks

Uncalled bet of $29.17 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

titi1605 shows [9h 9c]

s_b shows [Kd Kc]

*** RIVER *** [5h 6d 2s 9s] [Qh]

*** SUMMARY ***

Board: [5h 6d 2s 9s Qh]

titi1605 collects $105.00

Hand 14

Kommentar: I suck

EverestPoker Game #2631426737: Table Doha-2 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:02:04 - 2008/01/09

Seat 1: lapote ($10.50)

Seat 2: s_b ($89.75)

Seat 3: jknas ($41.60)

Seat 4: Rossem ($48.50)

Seat 5: jillisg1986 ($100.00)

Seat 6: titi1605 ($8.74)

titi1605 posts the small blind of $0.25

lapote posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Ac Qs]

s_b raises to $1.75

jknas folds

Rossem folds

jillisg1986 folds

titi1605 calls $1.50

lapote raises to $10.50 and is all-in

s_b calls $8.75

titi1605 calls $6.99 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

titi1605 shows [8s Tc]

lapote shows [Qh Qd]

s_b shows [Ac Qs]

*** FLOP *** [6s 7d 3c]

*** TURN *** [6s 7d 3c] [9d]

*** RIVER *** [6s 7d 3c 9d] [As]

*** SUMMARY ***

Board: [6s 7d 3c 9d As]

titi1605 collects $24.92

s_b collects $3.37

Hand 15

Kommentar: Oj något sitter?

EverestPoker Game #2631309960: Table Doha-14 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:45:20 - 2008/01/09

Seat 1: mEnEsBaTTo ($10.13)

Seat 2: FreeJet ($43.56)

Seat 3: KingofRazz ($76.59)

Seat 4: Spliffa95 ($106.25)

Seat 5: TRBNGR ($49.48)

Seat 6: s_b ($49.60)

TRBNGR posts the small blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[8c 4c]

mEnEsBaTTo calls $0.50

FreeJet folds

KingofRazz folds

Spliffa95 folds

TRBNGR calls $0.25

s_b checks

*** FLOP *** [Qh 7c 6c]

TRBNGR checks

s_b bets $1.50

mEnEsBaTTo folds

TRBNGR calls $1.50

*** TURN *** [Qh 7c 6c] [8h]

TRBNGR checks

s_b bets $3.00

TRBNGR raises to $11.50

s_b calls $8.50

*** RIVER *** [Qh 7c 6c 8h] [2c]

TRBNGR bets $12.50

s_b raises to $36.10 and is all-in

TRBNGR folds

Uncalled bet of $23.60 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b mucks

*** SUMMARY ***

Board: [Qh 7c 6c 8h 2c]

s_b collects $49.90

Hand 16

Kommentar: Vad är rätt här? Att bara ta en syn? Well jag vågar inte.. jag blir bara utdragen då

EverestPoker Game #2631426735: Table Doha-35 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:02:04 - 2008/01/09

Seat 1: egleh_sol ($101.35)

Seat 3: s_b ($48.75)

egleh_sol posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[7c 7d]

s_b raises to $1.50

egleh_sol raises to $5.50

s_b calls $4.00

*** FLOP *** [7s 6d Jc]

egleh_sol bets $7.00

s_b raises to $22.00

egleh_sol folds

Uncalled bet of $15.00 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b mucks

*** SUMMARY ***

Board: [7s 6d Jc ]

s_b collects $24.00

Hand 17

Kommentar: OJ JAG PLUSSAR FÖR FÖRSTA GÅNGEN? Jag tar bara syn..

EverestPoker Game #2631546056: Table Doha-60 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:18:48 - 2008/01/09

Seat 1: jknas ($38.50)

Seat 3: s_b ($50.00)

Seat 4: Orzo ($26.50)

Seat 5: Papsoufou ($37.14)

Seat 6: Dutcher ($50.00)

Orzo posts the big blind of $0.50

Dutcher posts $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Jc Qh]

Papsoufou folds

Dutcher checks

jknas folds

s_b calls $0.25

Orzo checks

*** FLOP *** [4d Jd 5s]

s_b bets $1.50

Orzo calls $1.50

Dutcher folds

*** TURN *** [4d Jd 5s] [2c]

s_b bets $4.00

Orzo calls $4.00

*** RIVER *** [4d Jd 5s 2c] [4s]

s_b bets $10.00

Orzo calls $10.00

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Jc Qh]

Orzo mucks

Orzo shows [6s Js]

*** SUMMARY ***

Board: [4d Jd 5s 2c 4s]

s_b collects $30.90

Hand 18

Kommentar: Ska jag checka turn? Och riskera att han sätter triss på river?

EverestPoker Game #2631670923: Table Doha-23 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:36:24 - 2008/01/09

Seat 1: DaCosta78 ($58.85)

Seat 2: stbkl ($45.75)

Seat 3: granpepin ($17.05)

Seat 4: s_b ($49.75)

Seat 5: Rebuzz ($30.00)

Seat 6: server5 ($48.93)

granpepin posts the small blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Ac Kh]

Rebuzz folds

server5 folds

DaCosta78 folds

stbkl raises to $1.75

granpepin folds

s_b raises to $5.50

stbkl calls $3.75

*** FLOP *** [4d 3c Kd]

s_b bets $8.00

stbkl calls $8.00

*** TURN *** [4d 3c Kd] [As]

s_b bets $19.00

stbkl folds

Uncalled bet of $19.00 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b mucks

*** SUMMARY ***

Board: [4d 3c Kd As ]

s_b collects $25.90

Hand 19

Kommentar: Jag har blivit så utdragen hela dagen att kolla hur dåligt jag spelar den här handen...

EverestPoker Game #2631650469: Table Doha-79 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:33:32 - 2008/01/09

Seat 1: s_b ($52.79)

Seat 2: attaques ($51.45)

Seat 3: olegg4 ($54.04)

Seat 4: zerbino ($52.80)

Seat 5: assid ($39.36)

Seat 6: Leonardo1971 ($46.75)

assid posts the small blind of $0.25

Leonardo1971 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Kc Kh]

s_b raises to $1.75

attaques folds

olegg4 folds

zerbino folds

assid folds

Leonardo1971 calls $1.25

*** FLOP *** [Qc 7h 6s]

Leonardo1971 checks

s_b bets $3.00

Leonardo1971 raises to $6.00

s_b calls $3.00

*** TURN *** [Qc 7h 6s] [8d]

Leonardo1971 bets $15.75

s_b calls $15.75

*** RIVER *** [Qc 7h 6s 8d] [As]

Leonardo1971 checks

s_b checks

*** SHOW DOWN ***

Leonardo1971 shows [Qh Kd]

s_b shows [Kc Kh]

*** SUMMARY ***

Board: [Qc 7h 6s 8d As]

s_b collects $44.90

Hand 20

Kommentar: OMG JAG VINNER EN HAND?

EverestPoker Game #2631198382: Table Doha-2 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:29:08 - 2008/01/09

Seat 1: pott7 ($98.75)

Seat 2: s_b ($49.25)

Seat 3: jknas ($37.60)

Seat 4: Rossem ($51.20)

Seat 5: jillisg1986 ($95.10)

Seat 6: Spliffa95 ($64.45)

jillisg1986 posts the small blind of $0.25

Spliffa95 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Ks Ah]

pott7 calls $0.50

s_b raises to $2.25

jknas folds

Rossem folds

jillisg1986 folds

Spliffa95 folds

pott7 calls $1.75

*** FLOP *** [Qh Ac 7s]

pott7 checks

s_b bets $4.00

pott7 calls $4.00

*** TURN *** [Qh Ac 7s] [8d]

pott7 checks

s_b bets $8.00

pott7 calls $8.00

*** RIVER *** [Qh Ac 7s 8d] [2h]

pott7 checks

s_b bets $17.00

pott7 calls $17.00

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Ks Ah]

pott7 mucks

pott7 shows [As 3s]

*** SUMMARY ***

Board: [Qh Ac 7s 8d 2h]

s_b collects $60.25

Hand 21

Kommentar:

EverestPoker Game #2631406194: Table Doha-2 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:59:05 - 2008/01/09

Seat 1: stehcafe ($23.80)

Seat 2: s_b ($64.95)

Seat 3: jknas ($39.80)

Seat 4: Rossem ($49.25)

Seat 6: titi1605 ($12.29)

jknas posts the big blind of $0.50

titi1605 posts $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b[Th Td]

Rossem folds

titi1605 checks

stehcafe calls $0.50

s_b raises to $2.50

jknas folds

titi1605 calls $2.00

stehcafe calls $2.00

*** FLOP *** [Ts Kc Qh]

s_b bets $6.00

titi1605 folds

stehcafe calls $6.00

*** TURN *** [Ts Kc Qh] [6d]

s_b bets $19.00

stehcafe calls $15.30 and is all-in

Uncalled bet of $3.70 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b shows [Th Td]

stehcafe shows [Kh 4h]

*** RIVER *** [Ts Kc Qh 6d] [8c]

*** SUMMARY ***

Board: [Ts Kc Qh 6d 8c]

s_b collects $48.60

Länk till kommentar

vet ni vad.. jag ska bespara er från en massa whine och bara kopiera in det här;

"Jag är så irriterad och sur att jag kan försöka beskriva det såhär.> Om jag spelar fotboll mot min 10-åriga kusin och vi spelar bäst av 5. Och hon vinner 2 matcher.. då blir jag INTE ledsen eller sur. För jag vet att jag i slutet kommer vinna. Det är lite som dagens session… men skillnaden är att jag VET att jag INTE kommer vinna..

Träffar jag något foldar folk utan att BLINKA. OCH JAG SPELAR ALLA MINA HÄNDER LIKADANT.. DRAG/PAR/STÅL/TOM/BAJS/KISS.. ALLT LIKADANT.. DE KAN INTE LÄSA AV MIG, DE ÄR INTE BRA NOG FÖR ATT ”LÄSA” AV… DET ÄR B ARA SÅ… till slut checkar jag bara allt.. jag spelar passivt. för det är det enda spelet jag kommer någontans med..."

Jag är bara så trött.. ska göra en massa armhävningar nu då det fungerade sist (tack kaffedopp för tipset). Men seriöst ingen förstår min situation.. jag är bara ledsen just nu.. tårögd.. klump i halsen. Jag orkar inte ens förklara varför för jag vill inte läsa folks svar på whinet.

Jag vet att ni redan tänker; "gud vad han whinar.. han förlorar och whinar". men ni vet bara inte.. ni förstår inte vad jag går igenom just nu..

Länk till kommentar

Jag vet att ni redan tänker; "gud vad han whinar.. han förlorar och whinar". men ni vet bara inte.. ni förstår inte vad jag går igenom just nu..

Där tror jag du har fel... jag är säker på att många här inne upplevt precis samma sak som du. Det enda jag kan säga är: Vänj dig eller lägg ner pokern!

Mår du dåligt av att spela? Påverkas ditt dagliga humör av pokern? Känns det som att du är otursförföljd? Då tycker jag, helt ärligt, att du ska fundera på att göra något annat.

Och detta är inget negativt menat eller kritik mot dig. Jag tycker tvärtom att du verkar vara en ganska klok person, så varför låta pokern ta så mycket energi? Poker är ett SPEL, och med lite oflyt kan du ha långa, långa svackor, och du kommer att ha det!

Jag har personligen slutat spela cashgame för spelglädjen är borta och det är helt enkelt inte värt all tid och energi för den lilla avkastning det ger. Under tre år tjänade jag hyfsade pengar, men idag är det inte lika lätt.

Ta pokern på MINDRE ALLVARL! Om du mår psykiskt dåligt efter en session, då är något fel anser jag. Visst kan man vara lite smått förbannad, men om man verkligen mår piss så är det dags att ta sig en funderare.

Bara mina tankar. Lycka till!

Länk till kommentar

• Skapa nytt...