Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dagsresultat - 30e December

Bankrulle:

Dollar: $1340

Kr: 8127 kr

December resultat

17/12 - $ = 13 kr = 376 Total($,kr); $70,5, 460 kr

18/12 - $ = xxx kr = 612 | Total($,kr); $93.8, 612 kr

19/12 - $ = 56 kr = 60 | Total($,kr); $47, 309 kr

20/12 - $ = 110 kr = 739 | Total($,kr); $3, 28 kr

21/12 - $ = 15 kr = 200 | Total($,kr); $24, 137 kr

22/12 - $ = xxx kr = 100 | Total($,kr); $15, 100 kr

23/12 - $ = 37 kr = xxx | Total($,kr); $37, 244 kr

24/12 - ingen poker pga Jul

25/12 - $ = xxx kr = 39 kr | Total($,kr); 6, 39 kr

26/12 - $ = - 12 kr = 198 kr | Total($,kr); 18, 118 kr

27/12 - ingen poker pga kusin

28/12 - $ = + 5.6 kr = 658 kr | Total($,kr); $106, 694 kr

29/12 - $ = + 50 kr = xxx | Total($,kr); $50, 326 kr

30/12 - ingen poker

Total resultat

$ = 385

Kr = 2536

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det var meningen att jag skulle spela en massa poker de två sista dagarna inför nyåret, men tyvärr blev det enbart två sessioner.

I går åkte jag och en vän hem till min kusin, som nyligen flyttat så det var första gången jag sov hos honom, och lirade lite Poker & Buzz. Pokern gick riktigt bra, vi spelade tyvärr inte för några pengar och första handen får jag :Qs::6s: och tog en syn från BB.. han jag åkte med raisade och en annan syn. Jag synade och floppade en monster. :Ks::Js::tr:. Jag check/raisade dem och det slutade med att alla hamnade all in. Ena hade triss i tior, den andra par i kungar och jag en jävla massa outs :mrgreen:. Turnade färgen och eftersom att vi inte spelade för några pengar och alla började bli uttråkade så tog vi snabbt slut på allt. Vi spelade fler omgångar men jag har lirat så jävla mycket poker att jag gick all in med 8-5 mot min kusins AQ som fick stå. Ajuste.. en rolig badbeat. Fick AA, floppar trissen på A-2-5 bräda. Såklart så hamnar jag all in mot Q5, turn 4 och river trea haha. Story of my Poker life :mrgreen:. Alla var chockade, men det var vardagsmat för mig:mrgreen:.

Vi drack även Hennesy/Henessy vilket otroligt nog var gott. Godare än whiskey som har en äcklig eftersmak. Säger bara det här; Henessy + chips = nöten.

I dag.. eller ja, blir väl IGÅR, så spelade vi en jävla massa PES och fyfan vad jag utklassade min kusin. Alltså det var pinsamt. Jag skojade ut honom i varje jävla match. Sedan valde jag Portugal mot hans Italien och förlorade på straffar. Hade vunnit fem matcher i rad och vi bokför ju våra resultat i en excel fil(vi båda är äckligt tävlingsinriktade), och han håller rekordet på 12 raka vinstmatcher(fråga inte ens:evil:). Efter Portugal matchen så vann jag ytligare 5-6 matcher vilket var ganska surt eftersom att jag då hade börjat nosa på rekordet. Till slut så började förlusterna bli pinsamma och han klonkade in en vinst med Italien mot min Brasilien (0-1 match). Så jag valde Sverige och vi spelade tre matcher innan jag drog. Notera samtliga resultat; 1-1(han vinner på straffar), 2-2(han vinner på straffar), 3-3(han vinner på straffar). sick Sick SICK

Så jag hade minst sagt en underhållande dag och kom hem vid 22-tiden idag/igår. Så det blev tyvärr ingen poker idag vilket betyder att min sista session 2007 var för någon dag sedan. Hade skrivit surt, men är faktiskt glad.

Ni som läser dagboken känner nog till att jag hoppat mellan NL25 och NL50. Det har gått bra på båda nivåer men ändå så lyckas jag donka när det går som bäst. På sistone så har jag otroligt nog donkat väldigt lite och de två senaste sessionerna som jag försökt mig på NL50 har varit bra sessioner. Även ifall jag knappt plussat på dem pga. diverse anledningar så känner jag att framtiden är ljus och kan med entusiasm, glädje och hopp säga att jag tror på 2008. 2008 är mitt år inom poker.

Det har varit mycket stabil Poker den här månaden och resultaten som visas i dagsresultat är med start 17e december. Så jag har ju plussat mycket mer. Kan säga att jag vid början av december låg på kanske 600 dollar. Har helt enkelt grindat mig fram till min rulle idag och ska förhoppningsvis fortsätta på samma väg ett bra tag framöver.

Jag är riktigt trött så kommer att lägga mig i sängen och titta på lite filmer. Imorgon ska jag vara med familjen fram till efter tolv snåret och efter det ska det firas med kusin, hans flickvän och en annan barndomsvän. Förhoppningsvis så blir 2008 ett bra åt fylld med glädje, skratt och det absolut viktigaste av allt; god hälsa.

Jag vet att jag kan låta lite smörig, men är en person som tackar gud varje dag för mig och min familjs hälsa. Må även ni må bra och imorgon medan jag grattar folket på PF så kommer nog lite mer smörigt text:oops:

Aja nu ska jag verkligen sova,

Mvh,

Pastan:mrgreen:

Postad

Pastan önskar alla på PF ett GOTT NYTT ÅR!!

istockphoto_3945837_bottle_champagne_saying_happy_new_year_2008.jpg

Jag hoppas att ni har en har en riktigt bra dag fylld med skumpa, fest, glädje och lite mer skumpa ;-). Förhoppningsvis så blir det nya året bättre än den förra och jag hade skrivit mer men sitter på min lilla kusins urkiga dator så måste avsluta texten fort :-P.

Själv ska jag fira nyår här sen tillbaka och fira resten av dagen med min andra kusin & co. Kommer bli grymt drag.

Vi hörs efter nyåret där jag även kommer att presentera 2008as mål.

Mvh,

Pastan

Postad
ROFLMAO :-P:lol:

:lol:

Sjuk kväll I tell ya. Kom hem och datorn var på så tänkte att jag skulle skriva något, men fyfan vad otydligt. Blir väl en av flera som skrivit på fyllan :-P:lol:

God fortsättning till alla :mrgreen:

Blir en sammanfattning av 2007 snart och sen nya mål inför 2008.

Postad

Sammanfattning & Nya Mål

Sammafattning av 2007

Depositade pengar för första gången runt februari då jag fick mitt VISA kort. Började som en dröm och kommer ihåg att jag i min första hand online fick fyrtal, tyvärr hade jag satt mig ner på ett limit bord så det var ganska tråkigt när jag blev check/synad ner fram till river.

Jag torskade mina första 50 kr, men insåg då hur lätt det var att vinna(trots att jag förlorade). La in ytligare 50 kr och vann upp till 900 kr. Dagen efter gick det upp till runt 3 tusen kr och efter det så tog jag ett skott som kostade mig hela rullen. Jag var förstörd och istället för att lägga in mer pengar så fortsatte jag slänga in 50 kr som jag spelade upp och senare torskade. Då bestämde jag mig för att lära mig mer om Poker så jag började läsa en massa böcker. Det roliga och intressanta i det hela var att jag läste ALLT förutom ”money management”-delen. Kul att jag skippade den när money management är A och O i Poker.

Efter ett tag började jag spela på expekt där jag la in minimum, 7 dollar. Det var ungefär vid mitten av mars som jag började bygga min rulle på riktigt. Jag la in 7 dollar och shortstackade min väg till 200 dollar. Satte mig alltså på NL20 bord och spelade upp dem där. Tyvärr hade jag ingen kontakt med riktiga proffs och jag visste inte om Poker.se, så jag var omringad av kompisar som alltid skottade. Så jag antog att det var rätt. Så jag tog ut 120 dollar ur rullen och kände mig som världens kung. Samma kväll så gulade jag 80 dollar på ett NL100 bord. Sedan spelade jag lite fram och tillbaka fram till typ mitten av April. Då började jag spela lite seriösare men jag köpte alltid in mig med 50bb. La in ungefär 200 kr och spelade upp dem till 800-900 dollar. Det gick någorlunda fort och vid slutet av maj ungefär så depositade en kompis 20 dollar som han trollade upp till 1500 dollar på två dagar. Det här gjorde mig lite svartis:oops: och jag ville också skotta. Jag åkte på sjukaste beatsen och gulade såklart allt. Helt förkrossad bestämde jag mig för att enbart satsa 2000 kr på Poker. Inget mer. Men jag hade inga pengar att spela med så då läste jag mycket om Poker. Otroligt nog så började jag aldrig hänga på 2+2 eller Pokerforum vilket hade varit äckligt nyttigt för mig. Då hade jag ju fått en massa bra tips ifrån folket här och kanske spelat på mycket högre nivåer än vad jag gör nu.

Aja fick ett jobb på McDonald’s och de slängde mig in i köket tillsammans med alla andra killar(franchise så ägarens dotter var chef där. Alla tjejer hade bra jobb medan vi killar fick skitjobben). Det värsta som hänt mig och det som fick mig att vilja lyckas inom Poker. Det enda jag kunde tänka på var Poker. Det enda jag snackade om var Poker. Jag hade läst så många böcker och lärt mig så himla mycket att jag bara ville börja spela igen. Efter att ha railat full tilt highstakes borden och sett de bästa rensa varandra med "sjuka kort"(jag var en total nit då) som 56s osv. så insåg jag att LAG was the shit. Nu kliade det i kroppen och jag ville bara dra igång igen. En dag så såg jag att ett brev hade ramlat in från Party Poker. Jag använder inte mitt msn-mail för att skicka e-post osv., så jag brukar inte läsa vad jag får. Men när man loggar in på MSN så står det ju de senaste breven man fått där. Otroligt nog så hade jag reggat mitt msn-mail på Party Poker.

En dag när jag stod och lagade hamburgare på jobbet så började jag tänka på olika sätt som jag kunde fixa fram pengar. Då kom jag på att Party Poker hade en "exklusive" free roll och att det var värt att kämpa mot miljoner andra människor för att få en någorlunda fin prispott. Jag kom hem samma dag, öppnade upp mailet och letade fram fri rullen. Den spelades dagen efter och otroligt nog så hade bara 100 pers reggat sig. Dagen efter spelade jag turneringen och tävlade mot 200+ andra människor. Det var min turnering. Började med att dubbla. Efter ungefär 20 minuter så flyttades jag till ett bord där en total maniac satt bredvid mig. Han gick all in hela tiden och vi båda hade stora stackar på 7K. Jag får AK suited och höjer, han ställer in och jag tar en syn. Han satt på K-5 och jag träffade ett A på floppen och otroligt nog så fick min hand hålla. Nu vart jag chipleader i turneringen och lekte min väg fram till heads up där fi ställde in i princip varannan hand. Jag fick 77 och synade hans all in men torskade mot hans floppade triss med A10. 927 dollar blev det och nu hade jag äntligen pengarna för att lira.

La in 200 kr på svenska spel för att lira 2krs. Torskade dem och provade med ytligare 200 kr, torskade dem med och la till slut 1K på 10krs där jag spelade ihop 400 kr. Sen började jag spela om igen på 2krs och vid mitten av sommaren om inte lite senare så hade jag spelat ihop runt 25 tusen kr på svenska spel och hade en rulle på runt 1,5-2K på party poker. Livet lekte och jag gjorde i princip vad jag ville med pengarna. Alltså jag hade ju tidigare tjänat pengar, det var så jag kunde slösa pengar på skit. Men i slutändan så gulade jag alltid mina pengar på sidorna och slösade allt jag hade. Nu var det annorlunda. Aja en riktigt lång historia short pga. jag inte orkar snacka om det så slutade det med att jag tog ut en stor del av pengarna och gulade resten. Jag var helt förkrossad, la mig i sängen och bara låg där i 2 timmar medan jag svettades som en gris. Hade torskat AA mot JJ all in preflop på ett riktigt högt bord och resten av cashen försvann pga. tilt.

Efter det här mådde jag pyton och visste inte vad jag skulle ta åt mig. Började hänga på riggat.se där jag kom i kontakt med flera spelare som levde på Poker. Fick värdefulla tips och i Cypern kom jag i kontakt med ett proffs som hade satt in 50 dollar på full tilt och under två år grindat upp dem till en fet rulle på NL200. AHA, there it was. Så skulle jag göra. La in 200 dollar som jag efter flera dagar tiltade bort. La in 14 dollar på expekt där jag kom långt i en turre och vann 600 dollar men slutade sen med gulning.

Sen vid Augusti hittade jag pokerforum och läste lite i dagböckerna. Jag blev inspirerad och bestämde mig för att deposit en sista gång och ge poker en sista chans, en ÄRLIG chans med money management och grejer.

La in 200 dollar efter någon månad eller två och idag sitter jag på 1300 dollar.

Det är inte mycket, det vore mer imponerande ifall en person skrev den här långa texten och avslutade med "idag sitter jag på 67K dollar", men jag har gått den hårda vägen. "Snabba pengar försvinner snabbt". Det här var en läxa som tog mig runt 9 månader att lära. Jag är mer än övertygad om att ifall jag började hänga på Pokerforum redan från början så hade jag spelat på mycket högre nivåer. För jag vet att jag har kapaciteten. Men jag hade ett stort ego, ingen skulle fan lära mig. Speciellt inte när mina polare skottade hela tiden. Jag ville helt enkelt inte lära mig fullt ut. Jag ville inte se den, enligt mig, bittra sanningen om att money management är det viktigaste i Poker och att det inte finns genvägar till framgång.

I dag är jag en mer konservativ person pga. det förflutna. Jag har inte samma stake idag som jag hade då. Men ändå så tycker jag att jag är en mycket Poker spelare nu. Varför?. För jag vill lära mig. Jag vill bli bra, jag vill bli bäst. Och jag har insett att inget i livet kommer enkelt, man måste kämpa för allt. Och jag har bestämt mig för att Poker är värt att kämpa för och ifall jag lyckas så kommer jag att se tillbaka på den här dagboken och le. Att se hur jag kämpade mig genom de lägsta nivåerna upp till de högsta.

Misslyckas jag och gular hela rullen så vet jag åtminstone att jag gav poker ett ärligt försök. Då finns det inte så mycket mer att jag göra åt saken.

Men jag ger mig inte lätt. Inte utan en fajt. Och det är därför som jag kommer att ha som mål att spela NL200-400 vid sommaren.

Idag har jag turen att jag är i kontakt med pokerspelare. Jag umgås inte längre med de som skottar(inte pga. pokern :-P, utan andra anledningar) och är i kontakt med en massa proffs. De hjälper mig, de är(verkar så iallafall:oops:) intresserade av vad som händer med min ”karriär” och det känns bra. De tror på mig och ger mig den typ av självförtroende som krävs för att lyckas. Jag behöver inte nämna några namn; men ni vet vilka ni är.

Så jag välkomnar 2008 med öppna armar och hoppas att den klonkas fett och att jag fortsätter att utveckla och förbättras som Pokerspelare.

Tusen tack alla ni som följt dagboken och kan säga att det är tack vare PF som jag lärt mig så otroligt mycket om poker. Även ifall många tycker att nivån är låg så finns det fortfarande vissa som skiner upp mörkret med sin visdom och talang. För tro det eller ej, även ifall det nästan bara är ”hatare” som svarar på trådarna, så finns det ”svampar” som mig som drar åt sig all kunskap som skrivs.

Jag ser fram emot att börja spela igen och hoppas att jag joinar upp resten av crewet nere på Thailand en dag. För jag är en livsnjutare. Jag vill leva fett. Vara en baller. Därför har jag bestämt mig för att plugga till Affärsjuris t eller advokat. Så efter sommaren, ifall jag inte tjänar fett på Poker, så kommer jag förhoppningsvis att börja plugga juridik.

Skrev jävligt mycket och många kanske tycker att texten är onödig. Men tänkte ge er en bättre inblick i min Poker karriär 2007.

Ha det bra, snart kommer målen 2008 som kommer att vara mycket kortare haha. Det lovar jag.

Postad

Sammanfattning & Nya Mål

Mål 2008

Poker

[ ] Spela stabil Poker

[ ] Whina mindre när jag dras ut

[ ] Acceptera att så länge pengarna åker in med bäst odds så kommer jag att vara vinnare i längden. / Sluta vara Resultatorienterad

[ ] Spela NL100 vid slutet av februari

[ ] Spela NL200 vid slutet av april

[ ] Spela NL400 vid början av augusti

[ ] Spela NL600 vid slutet av året

[ ] Vinna två turneringar

Vardagen

[ ] Köpa ett gymkort

[ ] Träna minst 5 ggr i veckan

[ ] Fixa en grym beach 2008 kropp

---

Det här är mina mål iår och förhoppningsvis så klarar jag av dem.

Jag kommer att posta det här på första sidan så att jag kan update när de klaras av.

Postad
Väldigt väl skriven sammanfattning+mål:)))

Önskar dig mina bästa lyckohälsningar:)

Gott nytt år också!

Kul att du tyckte det :mrgreen:

Tack så mycket!!

Gott nytt år och en god fortsättning till dig med:mrgreen:

Postad

Bra skrivet. Känner igen mig i många delar av din text, speciellt skottande polare :) hehe. En kompis och jag satte in 20$ var tror jag förra sommarn och efter ca 2 dagars spelade är jag stolt o glad att jag vunnit upp mig till 80. Så kommer jag hem till han så sitter han på NL400 HU med 100bb i stacken och "spelar ut" nån fransk grinder på ett inköp. Helt ofattbart man blev ju så avis , men sen så var det ju också han som förlora en 12000 pot med AA mot KK när K kom på river och knappt spelar någon nätpoker alls idag.

Aja var itne meningen att dra nån lång historia här o bana ut, hehe. Men du får lycka till med dina mål för 08 tror absolut du kan uppnå de så balanserad du verkar vara i dagsläget.

Postad
Bra skrivet. Känner igen mig i många delar av din text, speciellt skottande polare :) hehe. En kompis och jag satte in 20$ var tror jag förra sommarn och efter ca 2 dagars spelade är jag stolt o glad att jag vunnit upp mig till 80. Så kommer jag hem till han så sitter han på NL400 HU med 100bb i stacken och "spelar ut" nån fransk grinder på ett inköp. Helt ofattbart man blev ju så avis , men sen så var det ju också han som förlora en 12000 pot med AA mot KK när K kom på river och knappt spelar någon nätpoker alls idag.

Aja var itne meningen att dra nån lång historia här o bana ut, hehe. Men du får lycka till med dina mål för 08 tror absolut du kan uppnå de så balanserad du verkar vara i dagsläget.

Tack så mycket:mrgreen:

Ajdå :-(. Ja alltså utan money management har man ingenting. Visst kan man lyckas med skott då och då, men i längden förlorar man. Läste om en lirare här på forumet som låg runt 32 inköp bakåt. Så it's a tough life :-P.

Synd om din polare, kan förstå att han la av.

Nej nej det är bara kul när folk skriver i dagboken. Spelar ingen roll vad det handlar om, det är bara att skriva på :-P.

Tack så mycket för lyckoönskningarna. Jag hoppas också att jag kan uppnå dem. Har sett bra ut på sistone och som du säger så känner jag mig mer balanserad. Självförtroendet börjar komma tillbaka och med lite tur så lyckas jag klättra stabilt.

Pastan

Postad

Session 1 - Cash Game @ Svenska spel

Datum: 2a Januari-08

Blinds: 2krs

Start- och sluttid: 02:09 - 02:38

Antal H: 0.29H

Antal händer: 114

Antal bord: 3

Resultat: - 16.81 kr

Svenskaspel stängde ner borden alldeles nyss på grund av uppdatering. Vet inte ens vad jag ska skriva om sessionen. Fick aldrig chansen att komma igång. Sätter färg i en ohöjd pott, sparar en jävla massa pengar pga en tomte och sen var det bara att vänta in kort.

Får se hur jag gör. Blir möjligtvis lite HU på Everest om jag känner att jag orkar koncentrera mig fullt ut. Lirade ju inte igår pga nyårsafton:-P så jag känner mig utvilad.

Men men får se hur jag gör :). Hursomhelst så får ni ju reda på det. Rapporterar samtliga resultat här så inget kommer förbi er.

Ajuste; Har startat om Everest helt och hållet så nu är allt nytt. Känns skönt med tanke på att det är ett nytt år.

Det är svårt att backa stort när folk spelare såhär. Notera att jag satt på SB och completade. Regnbåge flopp, varför re raisar han inte mig för. Visst torskar jag 50 kr, men det kunde ju ha varit mer om han slagit om på flopp. På river så VB jag honom pga jag vill ha max betalt, vilken tur jag :-P. Årets första klonk? haha

BossMedia Game #555285020: Table Britta 56 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 01:30:26 - 2008/01/02

Seat 1: tobbe 84 ($263.46)

Seat 2: Dollarkung ($227.00)

Seat 3: Shahin89 ($433.01)

Seat 4: Sjölet ($205.44)

Seat 5: Jazzamor ($251.15)

Shahin89 posts the small blind of $1.00

Sjölet posts the big blind of $2.00

Dollarkung is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shahin89 7 of SpadesJack of Hearts

Jazzamor calls $2.00

tobbe 84 calls $2.00

Dollarkung folds

Shahin89 calls $2.00

Sjölet checks

*** FLOP *** Jack of Diamonds7 of Clubs8 of Hearts

Shahin89 bets $6.00

Sjölet folds

Jazzamor folds

tobbe 84 calls $6.00

*** TURN *** Jack of Diamonds7 of Clubs8 of Hearts4 of Clubs

Shahin89 bets $14.00

tobbe 84 calls $14.00

*** RIVER *** Jack of Diamonds7 of Clubs8 of Hearts4 of Clubs2 of Diamonds

Shahin89 bets $35.00

tobbe 84 calls $35.00

*** SUMMARY ***

Total pot $115.06 | Rake $2.94

Board: Jack of Diamonds7 of Clubs8 of Hearts4 of Clubs2 of Diamonds

tobbe 84 won ($115.06), showed 9 of Clubs10 of Spades

Dollarkung won ($0.00), mucks

Shahin89 won ($0.00), showed 7 of SpadesJack of Hearts

Postad
Haha mm det måste nästan känts som en vinst den där handen :). Inte höja på nötterna, kanske man skulle börja med......NOT

Alltså jag har suttit och kollat på handen ett x antal gånger och kan inte komma fram till varför han INTE höjde. Det finns ingen rimlig förklarning. Hur kan han INTE höja handen?

Ok vi säger att han bara synar ner till river pga han inte vill skrämma bort mig, men på river bör han väl höja :-P? Speciellt när jag slängt ut höjningar hela vägen till river. Vad var han rädd för liksom?

Men det är lungt för mig, de får fortsätta lira såhär :-P

Postad

Trevligt sätt 2008 har börjat på.

Igår stängde svenska spel av klinten mitt i min session.

Och nu stängde everest av och vägrar starta :). Precis när jag backat typ 20 dollar.

Trevligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är inte ens tiltad, normalt hade jag stemat nu. Nu har jag uninstall Everest och startat om igen. Ska kontakta support för det fanns några saftiga spelare på mina bord som jag nu går miste om!

Postad

oooooooooooooooooooh!!!!!!!!!!!!

Var minus typ 40 dollar och sätter mig precis ner åt vänster om en person med en stack på 370 dollar. En fransman med 370 dollar.

Så stängs allt av. Fyfan alltså. så äckligt och vidrigt. Inte tiltad, lite besviken att jag torskat 40 dollar , men men. Anmält mig till 10K garre 10+2 dollar. Let's klonka istället.

Postad
Trevligt sätt 2008 har börjat på.

Igår stängde svenska spel av klinten mitt i min session.

Och nu stängde everest av och vägrar starta :). Precis när jag backat typ 20 dollar.

för mig lägger internet av istället :evil:

Postad
för mig lägger internet av istället :evil:

Fyfan.. har för mig att den slocknade under en turre precis när du dubblat upp :(

-----

Inledande spel 2594411732.

cedricrem sitter vid 0 med 1.165.

Mandub32 sitter vid 1 med 725.

lucky_luke__ sitter vid 2 med 1.255.

s_b sitter vid 3 med 1.445.

Berrt2181 sitter vid 4 med 2.505.

Pacific07 sitter vid 6 med 2.585.

Paradisiak sitter vid 7 med 1.625.

hakim@83 sitter vid 8 med 3.270.

Dealern sitter vid 3.

Berrt2181 lägger en blind på 30.

Pacific07 lägger en blind på 60.

(s_b ges 4r 4h.)

Före floppen:

Paradisiak foldar.

hakim@83 foldar.

cedricrem foldar.

Mandub32 foldar.

lucky_luke__ höjer med 120.

s_b synar med 180.

Berrt2181 foldar.

Pacific07 foldar.

Floppen kommer upp

Qk 6r 4k.

lucky_luke__ satsar 300.

s_b går all-in med 1.265.

lucky_luke__ går all-in med 775.

190 skjuts över till s_b.

Kortvisning:

lucky_luke__ visar: 7k 3k

Qk 7k 6r 4k 3k

Dam högt

s_b visar: 4r 4h

4k 4r 4h Qk 6r

Triss i fyror

Turnkortet kommer upp 5h.

Riverkortet kommer upp 10r.

s_b visar: 4r 4h

4k 4r 4h Qk 10r

Triss i fyror

lucky_luke__ visar: 7k 3k

7k 6r 5h 4k 3k

Straight, Sju högt

lucky_luke__ vinner potten på (2.600).

----

Ligger runt 250 dollar bakåt. AA mot 82 osv osv. Har missat allt och de har satt allt. Efter den här sessionen blir det NL25 ett jävligt bra tag framöve

Postad

Session 2 - Cash game @ Everest Pokerl

Datum: 2a Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 20:55- 23:10

Antal H: 2.15H

Antal händer:814

Antal bord: 8

Resultat: - $304

Varför avslutade jag sessionen? För nu har jag bara 345 dollar inne på Everest Poker.

Jepp.

Är inte ens minsta tiltad, finns inte så mycket att göra åt saken. Jag spelar väldigt dåligt ooch de träffar i princip allt som går att träffa.

Ska skicka över lite mer pengar till Everest Poker och spela klart bonusen. Sen kanske jag bär av till b2b eller stannar kvar. Tycker om Everest, men när programet bara dog ut när jag satt på så softa bord.. fyfan.. det gjorde mig äckligt besviken.

Har typ 1K kvar i rullen nu. Jag kommer med all sannolikhet aldrig gå över 2K. Tror inte att det kommer hända.

Alltså jag spelar enligt reglerna och skit och blir rövknullad hela tiden. Sen ser man folk på forumet som skottar hela jävla tiden och bygger typ en stor rulle på någon dag eller två. Var också så förut, men känns som att jag blivit kastrerad. Jag vågar inte skotta längre, jag VILL INTE skotta.

Blir lite Svenskaspel nu.. går jag under 1K dollar så kommer jag nöta NL25 till bonusen är klar.

Hand 1

Kommentar: Pinsamt dåligt av mig. Jag vet ju att den här jävla tomten har mig slagen. Jag är på väg att trycka på fold. Ok kan säga såhär rättare sagt; jag svär vid allt, vid mitt liv, vid allt att det första jag tänkte på när han bettade ut full pott var-> AK. Det första jag tänkte. Notera att de enda händerna jag satte på honom var händer som han slår mig med, och ändå trycker jag syn. Jag satte honom på samtliga händer som slår mig. Alltså AK,AQ, A9. Ändå tar jag en syn.

EverestPoker Game #2593779319: Table Doha-33 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:08:35 - 2008/01/02

Seat 1: Raubsau ($35.80)

Seat 2: beach_all ($43.55)

Seat 3: Lemasi ($82.80)

Seat 4: pottebakker ($49.75)

Seat 5: sant140 ($60.63)

Seat 6: s_b ($53.50)

s_b posts the small blind of $0.25

Raubsau posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bAce of Spades Jack of Spades

beach_all calls $0.50

Lemasi folds

pottebakker raises to $2.25

sant140 folds

s_b calls $2.00

Raubsau calls $1.75

beach_all folds

*** FLOP *** 6 of DiamondsAce of Clubs9 of Hearts

s_b checks

Raubsau bets $7.25

pottebakker folds

s_b calls $7.25

*** TURN *** 6 of DiamondsAce of Clubs9 of Hearts5 of Clubs

s_b bets $21.75

Raubsau raises to $26.30 and is all-in

s_b calls $4.55

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Ace of SpadesJack of Spades

Raubsau shows Ace of DiamondsKing of Diamonds

*** RIVER *** 6 of DiamondsAce of Clubs9 of Hearts5 of ClubsKing of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 6 of DiamondsAce of Clubs9 of Hearts5 of ClubsKing of Clubs

Raubsau collects $71.35

Hand 2

Kommentar: Alltså jag är ju fan inte dum i jävla huvudet. På river vet jag att jag är slagen. Men jag hoppades så innerligt på A-8 eller något. Jag trodde ju att han hade satt draget, tog ändå en syn. Och fick se 2-8. En hand som man alltid ska syna med.

EverestPoker Game #2594228359: Table Doha-55 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:17:02 - 2008/01/02

Seat 1: marcopucci1 ($65.87)

Seat 2: s_b ($52.25)

Seat 3: pardoes ($57.50)

Seat 4: Gohanek1 ($52.30)

Seat 5: mala6 ($43.28)

Seat 6: MCiavelli ($50.00)

pardoes posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bAce of Hearts Ace of Clubs

Gohanek1 folds

mala6 folds

MCiavelli folds

marcopucci1 calls $0.50

s_b raises to $2.00

pardoes folds

marcopucci1 calls $1.50

*** FLOP *** 7 of Spades2 of Spades2 of Diamonds

s_b bets $3.50

marcopucci1 calls $3.50

*** TURN *** 7 of Spades2 of Spades2 of Diamonds4 of Clubs

s_b bets $8.00

marcopucci1 calls $8.00

*** RIVER *** 7 of Spades2 of Spades2 of Diamonds4 of Clubs8 of Spades

s_b checks

marcopucci1 bets $27.50

s_b calls $27.50

*** SHOW DOWN ***

marcopucci1 shows 8 of Clubs2 of Clubs

s_b mucks

s_b shows Ace of HeartsAce of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Spades2 of Spades2 of Diamonds4 of Clubs8 of Spades

marcopucci1 collects $79.50

Hand 3

Kommentar: Ännu en hand. Jag är som sagt inte dum i jävla huvudet. Eller jo kanske är det fan. När han tar en stor syn på turn som det faller en andra klöver så är det ju uppenbart att han också jagade färgen. Det jag inte visste var att spagetti ätande äcklet redan satt två par på floppen. Aja... ship it say holla antar jag.

EverestPoker Game #2594285544: Table Doha-55 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:25:49 - 2008/01/02

Seat 1: marcopucci1 ($86.37)

Seat 2: s_b ($49.25)

Seat 3: pardoes ($58.15)

Seat 4: Gohanek1 ($50.80)

Seat 5: PouiLastico ($50.10)

Seat 6: MCiavelli ($58.25)

pardoes posts the small blind of $0.25

Gohanek1 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b9 of Clubs 8 of Clubs

PouiLastico raises to $1.75

MCiavelli folds

marcopucci1 calls $1.75

s_b calls $1.75

pardoes folds

Gohanek1 folds

*** FLOP *** 10 of ClubsKing of Spades4 of Spades

PouiLastico checks

marcopucci1 checks

s_b checks

*** TURN *** 10 of ClubsKing of Spades4 of SpadesQueen of Clubs

PouiLastico bets $5.00

marcopucci1 calls $5.00

s_b calls $5.00

*** RIVER *** 10 of ClubsKing of Spades4 of SpadesQueen of Clubs3 of Clubs

PouiLastico bets $6.00

marcopucci1 raises to $12.00

s_b raises to $42.50 and is all-in

PouiLastico folds

marcopucci1 raises to $79.62 and is all-in

Uncalled bet of $37.12 returned to marcopucci1

*** SHOW DOWN ***

marcopucci1 shows King of Clubs4 of Clubs

s_b shows 9 of Clubs8 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 10 of ClubsKing of Spades4 of SpadesQueen of Clubs3 of Clubs

marcopucci1 collects $109.00

Hand 4

Kommentar: Ingen är aggressiv med drag på NL50. Därför sätter jag honom på överpar. På turn så CPar musen sig. Så fort jag skrev in ett nummer och bara rörde på musen så blev det till max. Så helt panikslagen checkar jag och tar en check/syn på river pga tredje rutern. Jepppppppppppppppppppp

EverestPoker Game #2594372017: Table Doha-55 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:39:11 - 2008/01/02

Seat 1: dtroquet ($45.75)

Seat 2: s_b ($48.75)

Seat 3: pardoes ($57.70)

Seat 4: Gohanek1 ($51.03)

Seat 5: PouiLastico ($19.17)

Seat 6: A3aan ($55.30)

pardoes posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bQueen of Spades 10 of Hearts

Gohanek1 folds

PouiLastico folds

A3aan raises to $1.75

dtroquet calls $1.75

s_b calls $1.50

pardoes folds

*** FLOP *** 7 of Diamonds10 of Spades4 of Diamonds

s_b checks

A3aan bets $4.00

dtroquet folds

s_b calls $4.00

*** TURN *** 7 of Diamonds10 of Spades4 of Diamonds10 of Clubs

s_b checks

A3aan checks

*** RIVER *** 7 of Diamonds10 of Spades4 of Diamonds10 of Clubs3 of Diamonds

s_b checks

A3aan bets $7.00

s_b raises to $18.00

A3aan calls $11.00

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Queen of Spades10 of Hearts

A3aan shows Jack of Diamonds8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Diamonds10 of Spades4 of Diamonds10 of Clubs3 of Diamonds

A3aan collects $47.30

Hand 5

Kommentar: Pinsam jag är. Tomte + mini raise pre + all in på turn efter en omslagning på flopp som han ändå synar = en hand som slår en äcklig smutsig 10a. Jag vet inte ens varför jag synar. Alltså jag vet att jag itne slår han här.

EverestPoker Game #2594156809: Table Doha-64 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:05:38 - 2008/01/02

Seat 1: vomvau ($46.43)

Seat 2: Nominoes ($35.28)

Seat 3: s_b ($49.25)

Seat 4: inzerillo ($24.65)

Seat 5: ostram ($48.78)

Seat 6: Rossem ($52.09)

inzerillo posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bQueen of Hearts 10 of Spades

ostram calls $0.50

Rossem folds

vomvau folds

Nominoes raises to $1.00

s_b calls $0.75

inzerillo folds

ostram calls $0.50

*** FLOP *** 9 of Diamonds2 of Clubs10 of Hearts

s_b checks

ostram checks

Nominoes bets $0.50

s_b raises to $4.00

ostram folds

Nominoes calls $3.50

*** TURN *** 9 of Diamonds2 of Clubs10 of Hearts5 of Spades

s_b bets $7.00

Nominoes raises to $30.28 and is all-in

s_b calls $23.28

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Queen of Hearts10 of Spades

Nominoes shows Queen of DiamondsQueen of Spades

*** RIVER *** 9 of Diamonds2 of Clubs10 of Hearts5 of Spades8 of Diamonds

Hand 6

Kommentar: SHIP SHIP SHIP

EverestPoker Game #2594214882: Table Doha-64 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:14:56 - 2008/01/02

Seat 1: Gohanek1 ($50.40)

Seat 2: Area515 ($42.75)

Seat 3: s_b ($51.60)

Seat 4: inzerillo ($25.75)

Seat 5: 15lala ($50.00)

Seat 6: Rossem ($118.57)

inzerillo posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bAce of Spades Ace of Hearts

Rossem folds

Gohanek1 folds

Area515 calls $0.50

s_b raises to $2.00

inzerillo calls $1.50

Area515 calls $1.50

*** FLOP *** 10 of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds

s_b bets $4.50

inzerillo raises to $9.00

Area515 folds

s_b raises to $33.00

inzerillo calls $14.75 and is all-in

Uncalled bet of $9.25 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b shows Ace of SpadesAce of Hearts

inzerillo shows 10 of Spades10 of Diamonds

*** TURN *** 10 of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds4 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds4 of Diamonds7 of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 10 of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds4 of Diamonds7 of Spades

inzerillo collects $51.50

Hand 7

Kommentar: Borde bara tagit en jävla syn. Men efter allt som hänt så vågar man inte. Sen foldar han också............................................................................YES!! YES! JAG VILL KÖPA ETT MOBIL ABBONEMANG; PLEASE SHIP!

EverestPoker Game #2594208912: Table Doha-62 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:13:59 - 2008/01/02

Seat 1: tristan76300 ($59.15)

Seat 2: Ramooon ($50.60)

Seat 3: Jbplap ($50.00)

Seat 4: davido1986 ($64.80)

Seat 5: Florian5488 ($15.30)

Seat 6: s_b ($48.00)

tristan76300 posts the small blind of $0.25

Ramooon posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_bJack of Clubs Jack of Spades

Jbplap folds

davido1986 raises to $1.75

Florian5488 folds

s_b calls $1.75

tristan76300 folds

Ramooon folds

*** FLOP *** 3 of DiamondsJack of Hearts8 of Diamonds

davido1986 checks

s_b bets $3.00

davido1986 raises to $13.00

s_b raises to $43.25

davido1986 folds

Uncalled bet of $30.25 returned to s_b

*** SHOW DOWN ***

s_b mucks

*** SUMMARY ***

Board: 3 of DiamondsJack of Hearts8 of Diamonds ]

s_b collects $28.75

Postad

Kanske verkar lite tiltad, men är inte det minsta tiltad :-P.

Bara lite besviken att jag inte verkar kunna slå NL50 som förut var det lättaste jag visste om.

EDIT: HAHAHHAHAHHAHAHHAHA 936 I HORRULLEN!!!!!!!!!!

HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

AHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

AHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHHHA

DET HÄR ÄR JU FAN HYSTERISKT KUL:D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är inte tiltad, lovar. Men alltså det här är ju fan hopplöst haha

Postad

Tjena Pastan, har läst lite i din tråd nu och du hade ju väldigt stora och positiva förhoppningar inför 2008. Trist att det börjar så illa... vad det beror på vet du säkert bäst själv, om det är dåligt spelat eller oflyt, eller en kombination?

Det känns som att du är lite desperat när du börjar prata om att byta sajt IGEN, nu B2B... ( den sajten skulle jag INTE välja men men... )

Mitt förslag är att du går tillbaka till den nivå där du från början faktiskt vann, och tar en sajt med gott om spelare på din nivå. Eller skottar. Alltså två alternativ:

1. Skotta. Chansa helt enkelt. Har du 1K$, kör 100$NL eller 200$NL tills du dubblar upp ett antal gånger eller gular. Var beredd på att gula bara, så gör det inte lika ont...

2. Börja grinda tokdisciplinerat på låg nivå igen, inget flashigt spel utan ABC-poker. Tråkigt, ja. Men oftast mest lönsamt. Sakta går det såklart...

Att ha drömmar är såklart bra, och kul. Men poker är inte rättvist. Tänk på att för varje lyckad spelare som 10-dubblar sin rulle på en månad finns det många fler som misslyckas, fastän de är lika bra spelare. Poker handlar en del om att ha flyt vid rätt tillfälle. Ta inte pokern för allvarligt. Bestäm dig för att ge pokern exempelvis 6 månader, lägg upp en plan, följ den, och utvärdera sen. Gular du din rulle, lägg ner skiten och börja plugga.

Lycka till. :-)

Postad
Tjena Pastan, har läst lite i din tråd nu och du hade ju väldigt stora och positiva förhoppningar inför 2008. Trist att det börjar så illa... vad det beror på vet du säkert bäst själv, om det är dåligt spelat eller oflyt, eller en kombination?

Det känns som att du är lite desperat när du börjar prata om att byta sajt IGEN, nu B2B... ( den sajten skulle jag INTE välja men men... )

Mitt förslag är att du går tillbaka till den nivå där du från början faktiskt vann, och tar en sajt med gott om spelare på din nivå. Eller skottar. Alltså två alternativ:

1. Skotta. Chansa helt enkelt. Har du 1K$, kör 100$NL eller 200$NL tills du dubblar upp ett antal gånger eller gular. Var beredd på att gula bara, så gör det inte lika ont...

2. Börja grinda tokdisciplinerat på låg nivå igen, inget flashigt spel utan ABC-poker. Tråkigt, ja. Men oftast mest lönsamt. Sakta går det såklart...

Att ha drömmar är såklart bra, och kul. Men poker är inte rättvist. Tänk på att för varje lyckad spelare som 10-dubblar sin rulle på en månad finns det många fler som misslyckas, fastän de är lika bra spelare. Poker handlar en del om att ha flyt vid rätt tillfälle. Ta inte pokern för allvarligt. Bestäm dig för att ge pokern exempelvis 6 månader, lägg upp en plan, följ den, och utvärdera sen. Gular du din rulle, lägg ner skiten och börja plugga.

Lycka till. :-)

Bra tips!

Ska faktiskt fundera på det. Kommer ju att plugga hursomhelst. Spelar ingen roll ifall jag blir miljonär på Poker, kommer läsa klart min utbildning.

Men ska tänka på det du säger. Sen angående att jag nämnde b2b så har det inget med att byta sida och göra. Utan funderar på att kanske signa upp mig för http://www.prostakers.com. Då måste man välja en av deras affliate sidor. Annars diggar jag Everest som fan. Så hoppas det förklarar varför jag funderar på att byta :-P

Sen jepps, måste tänka på det du säger. Men får se vad jag gör, måste tänka ut det noggrant.

Nu lirar jag en 300+30 kr turre på svenskaspel. Har 700 marker över avrage. Tappade lite mot triss men går helt okej så jag är nöjd. Ok nu medan jag skrev så spelade jag två händer och har nu 1600 över avrage. Får hoppas att jag klonkar hem den, 13K till vinnaren.

Aja får som sagt tänka ut. Vinner ju på Svenska spel så kanske rätt move är att flyta hit.. får se.. turre nu..

wish me luck

EDIT: När det gäller att spela ABC så gör jag verkligen det. Spelar bara ABC Poker. Ändå verkar det vara en pain in the ass att komma någon vart. Men men.. som sagt time will tell

• Skapa nytt...