gladiatorn Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Vad skrev du i mejlet till Tell Poker? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 31 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Vad skrev du i mejlet till Tell Poker? Haha något i stil med: "Jag kan lika gärna anmäla er för våldtäckt då jag blir rövknullad i samtliga händer." Sedan fortsatte det så. Jag var aldrig otrevlig direkt mot dem och var väldigt noga med att beskriva att jag är en person som kommer grinda mycket och som de kan tjäna pengar på. Och att det var smart ifall de tog bort anti-vinst riggen . Underligt vilka saker man gör när huvudet steamar. Här är brevet jag fick tillbaka Hej Shahin, Jag förstår att du blir tiltad och känner dej orättvist behandlad då du blir utdragen gång på gång. JAG KAN GARANTERA att det inte finns någon rigg över huvudtaget. Det är bara en skröna som vandrar runt bland spelare då det går dåligt. Jag hoppas innerligt att din badbeat släpper snarast. Vi ser gärna att du spelar vidare hos oss. Lycka till vid borden! Vänligen Jonas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Usch, jävligt trista händer... och lite tiltspel också... jag vet EXAKT hur det känns, har precis som du många gånger frågat mig själv: "Hur faan är detta möjligt???" Men sanningen är, dessvärre, att ALLT är möjligt i poker. Du kan ha veckor och månader av badstreaks. Det är ju just detta som avgör många pokerspelares framtid: En del fixar det inte, går upp på högre nivåer för det klassiska försöket att vinna tillbaka allt fort, då är det gonatt! Tycker du gör helt rätt i att gå ner i nivå, hitta självförtroendet igen och komma tillbaka. Ironiskt nog så är dessa perioder oftast de mest lärorika, tillslut rycker man bara på axlarna när man blir utdragen för 10:e gången... man blir avtrubbad och inser att poker inte är ett rent skicklighetsspel. Se bara till att fortsätta att sköta ditt moneymanagement! Lycka till, ge inte upp! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 31 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Usch, jävligt trista händer... och lite tiltspel också... jag vet EXAKT hur det känns, har precis som du många gånger frågat mig själv: "Hur faan är detta möjligt???" Men sanningen är, dessvärre, att ALLT är möjligt i poker. Du kan ha veckor och månader av badstreaks. Det är ju just detta som avgör många pokerspelares framtid: En del fixar det inte, går upp på högre nivåer för det klassiska försöket att vinna tillbaka allt fort, då är det gonatt! Tycker du gör helt rätt i att gå ner i nivå, hitta självförtroendet igen och komma tillbaka. Ironiskt nog så är dessa perioder oftast de mest lärorika, tillslut rycker man bara på axlarna när man blir utdragen för 10:e gången... man blir avtrubbad och inser att poker inte är ett rent skicklighetsspel. Se bara till att fortsätta att sköta ditt moneymanagement! Lycka till, ge inte upp! Ja om det här var för några månader sedan så hade jag förlorat halva stacken på NL400 och resten på NL1K. Men jag har nu bestämt mig för att rullen jag har nu är det sista jag investerar i Poker. För jag har en stor nog rulle för att kunna avancera. Eftersom att jag lovat mig själv att inte bryta mot reglerna så har jag inget annat val än att kliva ner och kämpa mig uppåt Tack så mycket för lyckoönskningen, nej nej jag är snart tillbaka igen. ---- Nu en fråga till de som läser dagboken. Jag har två olika vägar som jag kan köra på men vettefan vilken jag ska välja; Rulle: 931 dollar Rakeback: 65 dollar Slantar på övriga sidor: 16 dollar Sammanlagt: 1012 Alternativ 1 19.30 börjar en 8K guarantee för 20+2 dollar. Det är en freezeout vilket betyder att folk inte kan köpa in sig hela tiden. Sedan börjar även min favorit turnering 15 K daily på Pokerstars för 10+1 dollar, vilket även den är en freezeout. Den här börjar klockan 19.00 Sammanlagt 33 dollar, för en vinst chans på flera tusen dollar. Då kommer rullen ligger på 979. Alternativ 2 Jag struntar i att spela något alls och åker till Italien. Ser Zlatan & co sparka boll. Njuta lite av staden, maten och fotbollen. Sedan kommer tillbaka med nya och fräscha tag med en bankrulle för NL50. Och sedan börja om med nya fräscha tag på samma/ny sida. Vad tycks? Notera att jag inte är tiltad längre och kan spela turneringarna bra Over and out, Pastan8-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TomtarnasKonung Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Ja om det här var för några månader sedan så hade jag förlorat halva stacken på NL400 och resten på NL1K. Men jag har nu bestämt mig för att rullen jag har nu är det sista jag investerar i Poker. För jag har en stor nog rulle för att kunna avancera. Eftersom att jag lovat mig själv att inte bryta mot reglerna så har jag inget annat val än att kliva ner och kämpa mig uppåt Tack så mycket för lyckoönskningen, nej nej jag är snart tillbaka igen. ---- Nu en fråga till de som läser dagboken. Jag har två olika vägar som jag kan köra på men vettefan vilken jag ska välja; Rulle: 931 dollar Rakeback: 65 dollar Slantar på övriga sidor: 16 dollar Sammanlagt: 1012 Alternativ 1 19.30 börjar en 8K guarantee för 20+2 dollar. Det är en freezeout vilket betyder att folk inte kan köpa in sig hela tiden. Sedan börjar även min favorit turnering 15 K daily på Pokerstars för 10+1 dollar, vilket även den är en freezeout. Den här börjar klockan 19.00 Sammanlagt 33 dollar, för en vinst chans på flera tusen dollar. Då kommer rullen ligger på 979. Alternativ 2 Jag struntar i att spela något alls och åker till Italien. Ser Zlatan & co sparka boll. Njuta lite av staden, maten och fotbollen. Sedan kommer tillbaka med nya och fräscha tag med en bankrulle för NL50. Och sedan börja om med nya fräscha tag på samma/ny sida. Vad tycks? Notera att jag inte är tiltad längre och kan spela turneringarna bra Over and out, Pastan8-) Du kan ju inte fråga oss som läsare, du måste ju själv kunna avgöra det där. Dock verkar du ju ändå vara riktigt trött på poker "Men jag har nu bestämt mig för att rullen jag har nu är det sista jag investerar i Poker." Så en paus är nog alltid bra dock, men ahh du måste bestäma sj. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Spela bara om du verkligen HAR LUST. Kommer du bli ännu mer förbannad om du ryker ur turneringen och dina 33$ är borta? Jag skulle nog säga att en paus är det vettigaste, men som sagt, bara du kan svara på den frågan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 31 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Du kan ju inte fråga oss som läsare, du måste ju själv kunna avgöra det där.Dock verkar du ju ändå vara riktigt trött på poker "Men jag har nu bestämt mig för att rullen jag har nu är det sista jag investerar i Poker." Så en paus är nog alltid bra dock, men ahh du måste bestäma sj. Ja du har rätt. Det är verkligen upp till mig själv. Får se hur jag känner mig, sen utgår jag ifrån det. När det gäller om att vara trött på Poker så kan jag snabbt säga att jag inte är det. Tvärtom, jag har aldrig tyckt om att spela poker lika mycket som idag(inte just idag men du förstår:-P). Förut lirade jag 1.30H högst per session och det blev en två sessioner per dag. Idag kan jag sitta och lira poker i flera flera timmar utan att känna; "Det börjar bli för mycket". När det gäller turneringar så kommer jag att fundera över det. Jag klonkar alltid turneringar när det är som värst, kanske samma händer nu? Hursomhelst kan jag säga att jag verkligen tycker om Poker, inte bara pga pengarna, det ser jag som ett sätt att hålla resultat. Utan det är så mycket mer bakom det. Enda anledningen som jag skriver; "Nee kommer fan sluta med Poker", det är för att jag är så tävlingsinriktad att det svider när det går dåligt. Jag ska göra mitt bästa för att förbättra mig och kommer snart att spela in en video av när jag lirar NL25 & NL50. Två bord så att ni inte blir uttråkade där jag kan förklara allt jag gör och tänker. Då kommer jag att utvecklas som spelare då jag hör mig själv förklarar varför jag gör vissa moves + så kan ni kritisera mig fritt och säga vad ni tycker. Aja 50m kvar till 15K daily(lirar nog inte den här) och 1.2H kvar till 8K som verkar vara en sweet turre. Aja, hursomhelst hoppas jag att det går bra. Det enda som jag tänker på nu är ifall jag ska byta sida eller stanna kvar. Det har inget med oflytet att göra, utan jag känner verkligen att jag är beroende av att få se den andra personens kort när han muckar. Ibland kan jag syna ner dåliga kort bara för att få en känsla över hur en person spelar&agerar på olika situationer. Jag känner mig nästan beroende av det och vet ju att iPoker erbjuder den "tjänsten". Samma med Pokerstars och Full Tilt. T.ex höjer jag stort och en person synar så muckas ju hans hand. Då vet jag aldrig vad han synar med? Jag kan lika gärna ha sucked out, eller vunnit med högre kicker. Då vet jag iallafall vad en person är kapabel till, vilka händer han kan tänka sig syna ner mig med. På så sätt tjänar jag pengar. Det har jag faktiskt tänkt på ganska mycket de senaste dagarna på Prima och jag känner att jag förlorar mycket på att inte veta vad en person sitter med Aja får se hur jag gör... Turre eller paus.. den som lever får veta.. oj inte rätt tillfälle att skriva det när jag åker flygplan om några dagar Over and out Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Håller med ovanstående talare, låter som en paus är bäst. Passa på att njuta av lite ledighet. Och kom tillbaka med ny energi. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 31 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Det blev 22 dollar turneringen då jag kände att jag var riktigt sugen på den. Men det är sista Poker som jag lirar fram till då jag är tillbaka ifrån Italien. Just nu är det brejk och jag är nere på 950 med blinds på 50/100. Behöver ett mirakel i andra ord lol. Det såg bra ut till en bluff misslyckades, eller han rättare sagt donk synade mg och jag var tvungen att checka och folda på river. Efter det höjde jag med KQ och fick ingen bra resultat. Innan det här fick jag 5-5 och jag hade redan fått 4 pockets utan triss-klonk. Så min första instinkt var att syna höjningen (dubblade blindsen bara till 200). Floppen ger mig triss, den andra två par och den tredje högsta paret. Så jag hade tagit hem en fin fin pott på 4500. Men men.. nu drar turneringen och oj.. AA vs AK vs KJ direkt Wish me luck.' Edit: Åkte ut på 158e plats. Jävla kuksugarhorungsfitta så var jag tvungen att ställa med AJ och fick syn av A-10. Flopp A-4-10. Vad annars . Standard ** Game ID 1696513455 starting - 2007-10-31 20:39:59** $8k Guarantee[1243467]:Table 3 [Hold em] (150.00|300.00 No Limit - MTT) Real Money - Bootie84 sitting in seat 1 with $6905.00 - Din_Stalker sitting in seat 2 with $2755.00 - emdess sitting in seat 3 with $8350.00 - IfoolU sitting in seat 4 with $845.00 - djvmc sitting in seat 5 with $2402.50 - firstslope sitting in seat 6 with $2115.00 - doamilkman sitting in seat 8 with $6842.50 - easychamp sitting in seat 9 with $2992.60 - nevc1 sitting in seat 10 with $6105.00 [Dealer] Bootie84 posted the small blind - $75.00 Din_Stalker posted the big blind - $150.00 ** Dealing card to IfoolU: , emdess raised - $600.00 IfoolU went all-in - $845.00 djvmc folded firstslope folded doamilkman folded easychamp folded nevc1 folded Bootie84 folded Din_Stalker folded emdess called - $845.00 emdess shows: , ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: emdess wins $2005.00 from the main pot End of game 1696513455 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 31 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Pastan goes on brake Jag går på en brejk och samtidigt hade jag tänkt att sammanfatta Oktober men efter den senaste tidens resultat så orkar jag inte. Såhär mycket kan säga; Det gick perfekt på Pokerstars fram till då jag bytte till Prima. Då började allt falla samman och på mindre än tre dagar har jag förlorat 500 dollar på NL50. 10 inköp. Rulle: 990 dollar (Inklusive Rakeback & Slanten på Pokerstars) Jag skickade alldeles nyss ett mail till Tell Poker där jag förklarade för dem att jag jättegärna vill att de räknas ut min rakeback nu då jag levt i ett levande helvete de senaste tre dagarna. För det är rätt beskrivning till den senaste veckan. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag känner mig så himla besviken att jag tappat så mycket pengar. Men å andra sidan så känns det som jag inte kunde göra så mycket åt saken. Att gå ifrån en riktigt stabil NL50 rulle till NL25 ger mig huvudvärk, men jag får inte låta mitt ego komma i vägen. Det här är priset jag betalar för Poker och förhoppningsvis så kommer det att ta en lång tid innan jag hamnar i en liknande spiral. Det kanske blir som "Kongas" beskrev. Jag kanske droppar ännu lägre ner till NL10 och bara nötgrindar till det är över. Men tänk om det går över och jag nöter bort all lycka . Nu är man lite sådär småfeg. Sedan så hade Kongas även 1.2 /100.. jag har STOR minus.. jag är inte ens brake even.. så himla tragiskt. Hursomhelst så tar jag en rast från Pokern från och med nu fram till den sjätte november. Jag kommer fortfarande att vara aktiv på forumet och tänkte att jag kunde posta lite intressanta bilder som när jag satt på final bordet av Ayianapa.nu tävlingen eller lite bilder av min hund som går alla på nerverna. Fyfan just nu känns allt skit, jag vet inte hur jag ska sluta tänka på hur jag droppat i nivå . Hur kan det ha gått såhär dåligt.. Aja jag vill tacka alla som följt denna dagbok och hoppas att jag efter min semester lyckas plussa så att ni får något trevligt att läsa om. När det gäller videos så undrar jag; Är någon här intresserad av att kolla på dem? För annars så kommer jag skita i att spela in dem? Aja, kommer några bilder inom kort8-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2007 Pastan @ Ayianapa.nu final bord (jag är han med svart hår & vit tröja) Första bordet på turren Deep in i turren och man var väl inte så ödmjuk:oops: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2007 En hand jag glömde posta tillsamans med de andra utdragningarna. Den här ryska fisken, som säkert rensats av någon lycklig grinder prickade allt mot mig. Så när trean kom så tänkte jag lite, trots att jag var tiltad så tänkte jag otroligtn nog. Och kom fram till att han satt på A3, om det så minst trissen med trean. Om inte fyrtal vilket inte hade varit något konstigt. Han spel var så jävla typisk fisk lir att jag insåg att hans små 50 cent bet var ett försök att fiska. Så jag checkar på river och självklart så sitter han på rivrad kåk. ** Game ID 1695932345 starting - 2007-10-31 15:16:24** Bayu [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - stevieval sitting in seat 1 with $59.29 - stasik22 sitting in seat 2 with $241.58 - peppe74 sitting in seat 3 with $22.65 - AggrDonk sitting in seat 4 with $50.23 - EssiRockinen sitting in seat 5 with $17.52 - IfoolU sitting in seat 6 with $53.65 [Dealer] stevieval posted the small blind - $0.25 stasik22 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to IfoolU: , peppe74 folded AggrDonk folded IfoolU raised - $2.00 stevieval folded stasik22 called - $2.00 ** Dealing the flop: , , stasik22 bet - $0.50 IfoolU raised - $2.87 stasik22 called - $2.87 ** Dealing the turn: stasik22 bet - $1.50 IfoolU raised - $7.24 stasik22 called - $7.24 ** Dealing the river: stasik22 checked IfoolU checked stasik22 shows: , IfoolU mucks: stasik22 wins $23.25 from the main pot End of game 1695932345 Sedan kan jag även säga att jag kommit på en ganska bra plan inför min comeback. När jag är tillbaka från Italien så kommer jag att testa en session NL50. Går det rakt åt helvete så kommer jag att sluta spela för dagen, sedan börja spela gratis sitngos på Everest & Simbapoker, samtidigt som jag spelar nordic free roll och martins poker free roll. Allt för att bli av med tilten. Jag tänker inte tilta bort min rulle så om free roll är vad som krävs för att hitta tillbaka så är jag villig att göra det. När det gäller sidobyte så kommer jag att stanna kvar på Tellpoker. Jag har rejkat in 71 dollar som kommer in på kontot om någon dag och sammanlagt ligger bonusen på 119.95 dollar. Så jag tjänar på att stanna kvar. Inspirerades av "Kausti" på forumet som grindade ihop en stor rulle på bara NL20 tack vare att bonus&rakeback som droppade in då och då. Så jag stannar kvar Sedan kommer jag att ha kvar 16 dollar på stars som jag ska bygga upp. Omöjligt? Nej jag kommer klara det. Kommer ihåg när jag gick ifrån 1 dollar till 300 dollar på bara heads up sitngos. Så fort jag vann så gick jag upp på högre nivå, det var kul. Sedan kommer Aftonbladet att ha turneringar där de lägger till 2K dollar, för en buy in på 1 dollar. Sjukt värt. Rulle information: [EDIT: Förändrad 02/11-07] Neteller: 0 dollar Tellpoker: 709.95 dollar TitanPoker: 300 dollar Pokerstars: 16 dollar Rakeback: 71.7 dollar Bonus: 239 / 1000 Sammanlagt: 1097.65 dollar. Jag withdraw 200 dollar ifrån Tellpoker som efter resan ska sättas in i Titan Poker. Anledningen till att jag gör det är pga de gratis 100 dollar som man får som PF medlem. Titan accountet kommer att användas som en del av rullen. Så jag har inte bestämt mig än ifall det accountet ska användas som turneringsrulle eller ifall jag även kommer spela CG där. Det lutar sig mot turneringsrulle, det betyder då att Tell Poker kontot ENBART kommer användas för CG och titan för turneringar. Ill be back Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2007 Stasik22 posts Blind [$0.25]Peppe74 posts Blind [$0.5] AggrDonk Folds EssiRockinen Raises [$1.43] IfoolU Folds Stevieval Calls [$1.43] Stasik22 Raises [$2.11] Peppe74 Folds EssiRockinen Calls [$0.93] Stevieval Calls [$0.93] Dealing flop: 2hQh7d Stasik22 Bets [$2.5] EssiRockinen Raises [$5.0] Stevieval Folds Stasik22 Calls [$2.5] Dealing turn: 5d Stasik22 Bets [$10.58] EssiRockinen goes All-in [$10.44] Dealing river: Tc Stasik22 shows Ks4d (King High) EssiRockinen shows 4sKc (King High) Stasik22 wins $0.47 EssiRockinen wins $0.47 Rake: $1.92 Går igenom mina sessioner för att se vad jag gör för fel. Hittar inga fel förutom att jag floatar för mycket mot fisken vilket är värdelöst. Hursomhelst hittade jag den här handen och blir illamående när jag ser den. För jag vet att någon lycklig grinder vunnit allt . Var jag smart så hade jag gått ut ur andra borden och satsat på den här. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 6 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 November , 2007 Tillbaka från Italien! Det var en riktigt, riktigt, RIKTIGT grym resa som är värd att skriva om. Just nu är jag sjukt trött och gjorde nyss min deposit på Titan Poker så att pengarn är på kontot inom en dag eller två. Kan sammanfatta min resa såhär: 1 liters öl glas, "3-stjärnig" hotell, en dag ute med en tvättäkta Juventus-ultra, Zlatan sei un zingaro och äggkastning på Inters spelarbuss. Stay tooned för mer. Godnatt så länge! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2007 -22 Fick ett fint välkomnande till Pokern igen. Kom på 51a plats vilket betyder att jag missade ITM med en plats . Blir lite CG nu Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2007 Session 2 - Cash game Datum: 7e november-07 Blinds: NL50 Start- och sluttid: ?????????? Antal H: 1H Antal bord: 4 Resultat: 93 dollar minus Bankrulle: Pokerstars: 16 dollar Titanpoker: 278 dollar Tellpoker: 802,5 dollar Rakeback: 71 dollar Bonus: 239 / 1000 Total: 1167.5 ÄNTLIGEN så får jag plussa på Prima. Spelade stabilt och prickade äntligen mina outs. Gjorde inga tiltmoves så det gick bra för en gångs skull. Den här rasten har verkligen varit bra för mig och jag hoppas innerligt att downstreaken är över. Det kunde har slutat mycket bättre men förlorade en ganska stor pott där han satte högre kåk och en annan där jag missuppfattade spelet helt och fick för mig att jag ledde med två damer ute på bordet (han checkade flopp och river kommer ännu en dam, så jag såg det som en bra chansning). Förutom de här två händerna så är jag nöjd över mitt spel och hoppas att jag kan fortsätta på den här positiva vägen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2007 Bankrulle: Pokerstars: 16 dollar Titanpoker: 553 dollar Tellpoker: 734 dollar Rakeback: 71 dollar Bonus: 239 / 1000 Total: 1374 Kom nyss fyra i en turnering. Orkar inte berätta om den då jag kunde ha undvikit en situation och tagit mig längre. Fick 291 dollar för besväret(15 dollar buy in) och därmed fick min rulle en liten boost. Är riktigt besviken, nästan så att jag är tiltad. Gick all in med bara högsta par och torskade. En lirare som var Shortis nästa hela finalbordet kom andra och fick därmed 750 dollar. FYFAN VAD SUR JAG BLIR. Herregud... Aja fick bland annat ett samtal av Titan Poker där de önskade mig lycka till och gav mig lite information. Lät nice... Han min polare Rickard(Majskolven som tidigare hade dagbok här) har även han torskat en hel del på Prima sedan han bytte dit och det är riktigt skumt, för båda har ju varit vinnande spelare på andra sidor. Sen kommer man hit och blir rumpnissad. Aja ska låta rullen vara kvar i Tellpoker till jag fått min rakeback. Sen flyttar jag ut därifrån. Det är riktigt synd för det finns bra värde på Prima, men jag har märkt att JAG är beroende av att få se vad spelaren muckar. Alltså när jag inte kan se deras muckade hand så har jag absolut ingen read på dem. Jag vet inte vart deras range ligger och vill jag få reda på det kostar det mig många dollars. Hamnar jag all in pre med en nisse och vinner så får jag ju ALDRIG veta vad de har, då vet jag inte vilka händer jag ska push&fold med. Aja 500 dollar blir kvar på Titanpoker och resten åker antigen in på Full Tilt eller tillbaka på Pokerstars. Over and out, Pastan8-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 8 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2007 + 70 dollar Spelade en 6K guarantee freezeout för 20 dollar. Kom på tionde plats och fick 91 dollar för besväret. Några händer innan tappade jag mycket pengar då jag synar en allin med A9 mot hans A7. Såklart så sätter han sjuan och jag går ner till 2300 i marker med blinds på 2500/5000. UTG "ställer" jag med JJ, en annan ställer, den tredje syn och till min stora förvåna synar en fjärde person. Flopp 6-A-J. Ding ding ding!!!!!! Check-check river en kung och en av dem ställer, den andra synar. River x. Jag har triss i kneckt. Han som ställer efter mig har triss i A Han som bara synade har 9-9 och den fjärde har q-10 för stege... SICK Aja nu ligger Titanpoker rullen på 623 dollar. Hyffsat. Rulle: 1444 :mrgreen: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 8 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2007 Fulltilt Poker La in 740 dollar på Full tilt poker och därmed så kommer jag att spela CG på FT samtidigt som jag spelar mixat MTT och CG på Titanpoker. Jag spelade tre CG bord och gick sammanlagt minus 45 cent tack vare en hand där jag blir check/rejsad på floppen. Annars så vart jag mycket nöjd över klienten. Såg riktigt bra ut. Rulle: Titanpoker: 623.80 Fulltiltpoker: 739.55 Pokerstars: 16 Rakeback: 91 Totalt: 1470 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 9 November , 2007 Rapport Share Postad 9 November , 2007 Skönaste dagboken ever Snart ses vi på 10/20. GL! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2007 Skönaste dagboken ever Snart ses vi på 10/20. GL! Levling? Annars tusen tack och ja det hoppas TY och GL själv Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2007 Bankrulle: Titanpoker: 583 dollar (-40 dollar) Neteller: 49.50 Tellpoker: 0 dollar (-22 dollar) Rakeback: 20 dollar Pokerstars: 16 dollar Full tilt: 832.95 (+ 93,4) Full tilt bonus 11.20 Total: 1522 40 dollar rakt ner i toaletten tack vare kval till 75K. 8 dollar buy in. Första inköp ryker floppad tvåpar där han senare träffar set. Sen en all in på flopp där fi sätter sin en-outare för straight flush, set över set och de sista gick åt då jag buy in igen och sen addon. Det var stor värde i turren och jag åkte ut senare på ett olyckligt sätt, men finns inte mycket att göra åt saken. Sedan på Tell Poker så fick jag 71 dollar rakeback för veckans spel och 22 dollar gick åt en 8K garre med 404 pers. Jag sätter triss med fyran och potten blev riktigt stor då runt 4-5 pers var med i den fram till turn där jag och en som täcker mig tar kommandot. River ett A och jag ställer, han instasyn och visar mig QQ. Bara att stacka av. Sedan så blev det lite cashgame där det gick riktigt bra. Jag var uppe på lite över tre inköp och spelade riktigt bra. Sedan fick jag lite oflyt där jag stackar av KK mot AA (tyckte att jag kunde kommit undan den här situationen då den var konstigt spelad). Men men... lite tråkigt att jag lyckades förlora så mycket på en dum kval, men som försvar kan jag skriva att jag trodde turneringen var en freezeout, vilket den inte var Kan tillägga att jag trivs som fan på Full Tilt och med tanke på att jag har en 600 dollar bonus att klara av och en någorlunda generös rakeback på 27% så är jag riktigt nöjd. Jag kommer inte att byta site någon mer, det här är slutdestinationen. OM någon sida(inte Prima) kommer med ett superbonus (som Expekts 5K bonus förut) så kommer jag att hoppa på det för stunden. Men jag har ingen bråttom så tills dess är jag kvar på Full Tilt. Hand 1 Kommentar: Ingen svår läggning egentligen. Men han spelade den snyggt. När han bara synar mig så väntar han in lite innan han syn. Sen när jag bettar ut på flopp och han re raise mig så vet jag egentligen inte vad jag ska tycka/tänka. Min första instinkt är fold fort som fan. Sen tänker jag lite och kommer fram till att jag re-raise honom. Då sätter han mig QQ-AA eller AK med tanke på hur jag spelat på bordet. När han re raise mig så visar han ingen rädsla, och med tanke på att jag vet att han vet att jag sitter på något bra så var det en dålig all in. Men sen kom de här tankarna; Han kunde lika gärna synat mig med en hand som AQ suited preflop och inte kunnat släppa dem. Men jag tänkte även på att han lika gärna kan spela samma spel med QQ för floppad triss. Men med tanke på hur bordet såg ut så måste han ha varit riktigt säker på att jag satt på antigen KK eller AA för att få betalt(därav hade han inte re-raise(tänker då på vilken nivå jag lirar på)). Jag visste att jag skulle förlora handen men ändå så går jag all in då jag till slut fäster mig vid; Han kan lika gärna sätta mig på AK och att min bett efter flopp var en simpel C/B. Så han re-raise med tanken; Jag har högsta paret. Alltså AQ. Aja blev mycket tankar. Dåligt spelat som fan av mig.. men jag skyller allt på Prima.. måste börja följa mina instinker som förut. Full Tilt Poker Game #4119756358: Table Ibizo (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 15:07:58 ET - 2007/11/09Seat 1: Moneypulation ($61.75) Seat 2: Fishyfishfishfi ($14.85) Seat 3: fiquetranquilo ($67.80) Seat 4: dianaw225 ($9.20) Seat 5: smoking oli ($59.25) Seat 6: algasmo ($58.05) Fishyfishfishfi posts the small blind of $0.25 fiquetranquilo posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo dianaw225 folds smoking oli folds algasmo raises to $1.75 Moneypulation folds Fishyfishfishfi folds fiquetranquilo raises to $5.50 algasmo has 15 seconds left to act algasmo calls $3.75 *** FLOP *** fiquetranquilo bets $9 algasmo raises to $24 fiquetranquilo has 15 seconds left to act fiquetranquilo raises to $62.30, and is all in algasmo calls $28.55, and is all in fiquetranquilo shows algasmo shows Uncalled bet of $9.75 returned to fiquetranquilo *** TURN *** *** RIVER *** fiquetranquilo shows a pair of Kings algasmo shows a pair of Aces algasmo wins the pot ($113.35) with a pair of Aces Hand 2 Kommentar: Standard push? Är i position så tar en syn. Floppar en monster och stackar av honom. Full Tilt Poker Game #4119372091: Table Divine (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 14:20:15 ET - 2007/11/09Seat 1: pokerbeeeyach ($50) Seat 2: ksol4 ($51.20) Seat 3: fiquetranquilo ($49.25) Seat 4: OliveStech ($54.90) Seat 5: youse7 ($49.50) Seat 6: swen1025 ($87.55) youse7 posts the small blind of $0.25 swen1025 posts the big blind of $0.50 5 seconds left to act The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo ksol4 folds fiquetranquilo has 15 seconds left to act fiquetranquilo raises to $1.75 OliveStech folds youse7 folds youse7 stands up swen1025 raises to $5.50 fiquetranquilo has 15 seconds left to act fiquetranquilo calls $3.75 *** FLOP *** swen1025 bets $7 fiquetranquilo raises to $20 swen1025 raises to $71.25 fiquetranquilo calls $23.75, and is all in swen1025 shows fiquetranquilo shows Tango Pete sits down Uncalled bet of $27.50 returned to swen1025 *** TURN *** Tango Pete adds $50 *** RIVER *** swen1025 shows a pair of Aces fiquetranquilo shows two pair, Queens and Jacks fiquetranquilo wins the pot ($95.75) with two pair, Queens and Jacks *** SUMMARY *** Total pot $98.75 | Rake $3 Board: Seat 1: pokerbeeeyach is sitting out Seat 2: ksol4 didnt bet (folded) Seat 3: fiquetranquilo showed and won ($95.75) with two pair, Queens and Jacks Seat 4: OliveStech (button) didnt bet (folded) Seat 5: youse7 (small blind) folded before the Flop Seat 6: swen1025 (big blind) showed and lost with a pair of Aces Hand 3 Kommentar: Är i position så tar en syn. Floppen är låg så jag tjänar mig säker och när han checkar på turn så vet jag att jag har handen. Men jag väljer att checka för att hålla potten nere beroende på river kortet. På river checkar han esset så bettar 15 dollar så att jag kan få lite betalt för en hand som TT eller JJ. Vad är korrekt spel här? Omslagning på flopp? Eller bett på turn då han ändå verkar vara villig att syna? Full Tilt Poker Game #4119515446: Table Pagosa (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 14:38:11 ET - 2007/11/09Seat 1: fiquetranquilo ($80.85) Seat 2: canikickit ($117.15) Seat 3: rcm9 ($22.80) Seat 4: TerrorTommy ($45.25) Seat 5: freekster666 ($69.15) Seat 6: mspokerpro ($33.80) TerrorTommy posts the small blind of $0.25 freekster666 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo mspokerpro folds fiquetranquilo raises to $1.75 canikickit folds rcm9 folds TerrorTommy folds freekster666 raises to $5.70 fiquetranquilo calls $3.95 *** FLOP *** freekster666 bets $8 fiquetranquilo calls $8 *** TURN *** freekster666 checks fiquetranquilo checks *** RIVER *** freekster666 checks fiquetranquilo bets $15 freekster666 calls $15 *** SHOW DOWN *** fiquetranquilo shows a pair of Queens freekster666 mucks g blind) mucked - a pair of Jacks fiquetranquilo wins the pot ($54.80) with a pair of Queens Hand 4 Kommentar: Dagens sämst spelade hand och jag väljer att checka för att hålla potten låg då jag är ur position. Men om han har en hand som AK eller KQ så kan jag räkna med att få få in degen på flopp, men vill jag verkligen det? Hursomhelst så kommer ett A och båda checkar sedan kommer ETT TILL A. Nu har jag stege men chansen finns fortfarande att han sitter på kåk. Jag vet ju att chansen är riktigt liten och här kan jag ju få bra betalt för min hand men väljer att enbart syna. Riktigt svagt.. men vad är rätt move här da? Ska jag slå om redan på floppen? Vi säger nu att jag synat, ska jag slå om turn? Full Tilt Poker Game #4119902543: Table Pagosa (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 15:25:09 ET - 2007/11/09Seat 1: fiquetranquilo ($88.40) Seat 2: canikickit ($124.40) Seat 3: HN78 ($50.95) Seat 4: deep fried aces ($34.90) Seat 5: freekster666 ($53.75) Seat 6: mspokerpro ($36.55) mspokerpro posts the small blind of $0.25 fiquetranquilo posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to fiquetranquilo canikickit folds HN78 folds deep fried aces folds freekster666 raises to $1.90 mspokerpro folds fiquetranquilo calls $1.40 *** FLOP *** fiquetranquilo checks freekster666 bets $2.75 fiquetranquilo calls $2.75 *** TURN *** fiquetranquilo checks freekster666 checks *** RIVER *** King of HeartsAce of DiamondsAce of Spades fiquetranquilo checks freekster666 bets $6 fiquetranquilo calls $6 *** SHOW DOWN *** freekster666 shows 9 of DiamondsAce of Clubs three of a kind, Aces fiquetranquilo shows Jack of Clubs10 of Clubs a straight, Ace high fiquetranquilo wins the pot ($20.50) with a straight, Ace high Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 9 November , 2007 Rapport Share Postad 9 November , 2007 Jag har funderat att spela på Fulltilt flera gånger, men aldrig blivit av.. skriv gärna en "recensíon" om sidan, hur du upplever motståndet, klienten, trafiken osv. Mvh E. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pastafazool Postad 9 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2007 Jag har funderat att spela på Fulltilt flera gånger, men aldrig blivit av.. skriv gärna en "recensíon" om sidan, hur du upplever motståndet, klienten, trafiken osv. Mvh E. Det finns ju en ganska bra recension av FT på Poker.se, men jag antar att du vill ha en mer "mänsklig" recension . Så ja det kan jag självklart göra, så fort jag spelat klart min turnering så kan jag skriva lite om Full Tilt. Sedan om turneringen jag spelar nu. Först handen får jag AK och instaställer. Det är Ipoker så man får syn av händer som AJ och AQ. Såklart så synar SB med AJ och jag dubblar direkt. Sedan spelar jag AQ och tappar ner till 2700. Men det är lungt. Förhoppningsvis så tar jag hem skitet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanski Postad 10 November , 2007 Rapport Share Postad 10 November , 2007 Ja det är surt att spela MTT:s... jag har inte tålamodet att spela kanonpoker i timmar för att sen åka ut snöpligt... Däremot har cashgamet gått fint inatt, 250$ rikare! Ser fram emot Fulltilt recension! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts