Opteron Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 om du vill bort från bartenderjobbet är mitt tips att du pluggar vidare istället..förmodligen är det även mycket roligare att jobba som bartender än att sitta och nöta låglimitpoker akta dig att se någon framtid i pokern för den har inte många år kvar Den har framtid men för mycket färre personer än tidigare, Alla riktigt bra tänkande spelare som kan hantera smärtan och slå semi-bra motsånd kommer fortfarande prospra. Folk som bara äter dålig fisk kommer definitivt få det svårare Citera
urmy Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Poker, Blackjack, roulette, sportsbetting är flugor som kommer att självdö innom 1-2 år.Folk kommer att inse banken har en edge och därför sluta spela. "640k ought to be enough for anybody." Bill Gates, Co–Founder and CEO of Microsoft, 1981 Vet inte hur länge BJ och roulette har funnits, men det har nog funnits nästan 50 år skulle jag tippa. Vad är det som säger att det tar slut om 1-2 år? Tror du itne folk fattar att de inte har edge? Varför tror du folk spelar bj på krogen? Har du någonsin tänkt tanken att kanske alla som spelar poker inte bara spelar för att vinna utan även för att det är kul? Skrämmande. Citera
kfluffie Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Du testa siten worldPX, de har väl ingen rake förresten? borde bli en rejäl hacka om du grindar 4 bord hela dagarna! De har sänkt RB:n nu till 75%. Mvh, KF Citera
ManOuchi Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Mitt tips är att du innan du börjar spela går till en psykolog och ber dem testa din psykiska stresstålighet. Är den hög: go for it! Är den medel, eller under medel, börja inte med poker... Jobbade som bartender så den lär vara hög Citera
ManOuchi Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 om du vill bort från bartenderjobbet är mitt tips att du pluggar vidare istället..förmodligen är det även mycket roligare att jobba som bartender än att sitta och nöta låglimitpoker akta dig att se någon framtid i pokern för den har inte många år kvar Säger vem? Citera
Djens Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Säger vem? Som de skrev ovan: Är du duktig spelare som tänker och spelar med väldigt lite tilt så kan du troligen leva på det livet ut. Har du tiltproblem / är marginellt vinnande så kommer du få det svårt. Citera
Steel Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Vet inte hur länge BJ och roulette har funnits, men det har nog funnits nästan 50 år skulle jag tippa. Vad är det som säger att det tar slut om 1-2 år? Tror du itne folk fattar att de inte har edge? Varför tror du folk spelar bj på krogen? Har du någonsin tänkt tanken att kanske alla som spelar poker inte bara spelar för att vinna utan även för att det är kul? Skrämmande. Hur kan man inte fatta att det är ironi ens efter att det har påpekats i tråden att det är ironi? Citera
sten666 Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 På nl100 ska det inte vara några problem att hålla ptbb/100 på 6 vilket ger 7476$ i månaden enligt dina beräkningar.Jag antar dock att du går upp till nl200 om du håller den winraten i en månad och då blir förtjänsten betydligt högre + eventuel rb. GL att sluta jobba är det bästa någonsin gjort. Tror inte många nl100 grinders klarar att hålla en ptbb på 6 i längden. Pedroboy snackade för övrigt om big blinds / 100 och inte big bets. Citera
Djens Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Tror inte många nl100 grinders klarar att hålla en ptbb på 6 i längden. Pedroboy snackade för övrigt om big blinds / 100 och inte big bets. driver du med mig? 6 ptbb/100 är ju t.om. lätt att hålla på 5/10. Citera
Sansrom Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 driver du med mig?6 ptbb/100 är ju t.om. lätt att hålla på 5/10. Nu är det du som driver. Citera
Pedroboy Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 driver du med mig?6 ptbb/100 är ju t.om. lätt att hålla på 5/10. I många 100k händer? Periodvis på 50k händer kanske det går men inte har du väl 6 PTBB på perioder över 200k händer? I perioder på 20K händer har man rätt ofta 6 PtBB eller 0 PtBB eller annat. Citera
Djens Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 I många 100k händer? Periodvis på 50k händer kanske det går men inte har du väl 6 PTBB på perioder över 200k händer?I perioder på 20K händer har man rätt ofta 6 PtBB eller 0 PtBB eller annat. 150k händer okej? I perioder på 20k händer brukar mina PTBB ligga uppåt 20-25 Citera
xlars Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 driver du med mig?6 ptbb/100 är ju t.om. lätt att hålla på 5/10. Beror väl på hur bra man är, tror bara de bästa ligger på ptbb6 eller över. Ligger själv på 5 men har haft över 6 på 130k händer det sjönk till 3,5 och sen upp till nuvarande 5. Om du stabilt ligger på 6 eller mer så missar du nog massa värde i att inte gå upp i nivå. Citera
martenmania Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Som läraren sa: Det här provet var så enkelt att alla borde ligga över medel... Citera
Hnk Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Vad är det för skillnad på ptbb/100 och den man ser i pokeroffice? Citera
wheelinho Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 150k händer okej? I perioder på 20k händer brukar mina PTBB ligga uppåt 20-25 Bildbevis my friend Citera
sturedenstore Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Poker, Blackjack, roulette, sportsbetting är flugor som kommer att självdö innom 1-2 år.Folk kommer att inse banken har en edge och därför sluta spela. "640k ought to be enough for anybody." Bill Gates, Co–Founder and CEO of Microsoft, 1981 Finns ju ingen logik i de där alls. Citera
Djens Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Bildbevis my friend och jag tänker inte visa mina stats för hela pf nej. Citera
Patfor Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Bildbevis my friend Har railat Djens fysiskt brevid honom, inga som helst anledningar att betvivla hans stats. Han sätter fi på rätt hand skrämmande ofta i PLO. Ska du bara spela mot RB och inte bonusar så kan du lika gärna spela på SvS som någon annan site. Hälften så hög rake som många andra siter vilket gör att det teoretiskt bör finnas pengar kvar längre på fiskarnas konton och dämed mer pengar att vinna om du är vinnande. På 2,5/5kr finns det rätt många bord öppna, speciellt SH. Rent moraliskt kan det dessutom kännas bättre att raken går till svenska staten (dvs oss medborgare) än några redan förmögna utländska investerare... Några tankar i all välmening, lycka till med ditt projekt! /Patfor Citera
thefman Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Överraskande att Djens kunde skriva så pass seriösa och ingående inlägg =) On topic: Fixar du inte nl100 med 30 buyin så kommer du ha svårt att leva på pokern. Fast har du ingen säkerhet what so ever så ska du nog inte tumma på inköpskraven. Börja med nl50 och sopa in 20k händer så att du kommer in i gamet. Citera
Djens Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 (dags för månadens första vettiga inlägg) ... Citera
Fors999 Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Är djens posts lika seriösa som hans avatar Citera
svint0 Postad 28 September , 2007 Rapport Postad 28 September , 2007 Vad är det för skillnad på ptbb/100 och den man ser i pokeroffice? Samma grej. Men för att förtydliga det hela så skriver folk PTBB/100, för att det är de som står i PT och inget omgjort? Citera
svenneke Postad 29 September , 2007 Rapport Postad 29 September , 2007 Hej! Du har fått medelande av mig! Citera
hersby Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Postad 2 Oktober , 2007 man kan äta/skita/sova poker men det år svårt att leva bara på poker villl du ha poker som ett jobb ? (5-10 timmar poker varje dag) tycker man poker är jättekul och vill lära sig allt och mycket mer. så blir det lättare på väggen till pokerjobb/pokerpro Så vackert Citera
Recommended Posts