fish4hire Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 fi verkar ganska tajt men har egentligen inga reads på honom. ***** Hand 455318748 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 september 2007 12:58:01 Adam 4 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: classic1 (103.30) Plats 2: Anna.. (204.68) Plats 3: Nonames (155.08) Plats 4: HERO (361.97) Plats 5: Bbrum (199.00) Plats 6: Sc0re101 (89.05) Plats 7: maninblack (39.00) Plats 8: MrBigStack (202.85) Plats 9: FMAFMA (154.85) Plats 10: otemachi (180.50) Nonames lägg LM 0.50 HERO lägg SM 1.00 ** Giv ** Anna.. [N/A, N/A] Nonames [N/A, N/A] HERO [, ][/b] Bbrum [N/A, N/A] Sc0re101 [N/A, N/A] maninblack [N/A, N/A] MrBigStack [N/A, N/A] FMAFMA [N/A, N/A] otemachi [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Bbrum Lägg Sc0re101 Lägg maninblack Lägg MrBigStack Syna 1.00 FMAFMA Syna 1.00 otemachi Lägg Anna.. Lägg Nonames Syna 1.00 HERO Passa *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Nonames Passa HERO Satsa 4.00 MrBigStack Höj till 12.00 FMAFMA Syna 12.00 Nonames Lägg HERO Höj till 42.00 är det ok att höja tillbaka här eller bör jag ta den säkrare vägen och bara syna? vad gör jag om jag missar turn? eller om fi höjer tillbaka? Citera
LilleKatt Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Om du missar turn och han höjer på rivern skulle jag kontrahöja/syna. Du har mycket goda chanser att förbättra din hand. Du har 17 outs, alltså var 1,8:e kort får du ett bra kort. Det är grymmt stor chans för förbättring. Pottoddsen är också fina, och förvänta dig att han klämmer ut en hel del mer. Så absolut! Kontrahöj eller syna utan tvekan Edit: Han kan ha ett par i ess med bra kicker eller två par och kör aggresivt med det, eller så har han hålfärg med bättre kort. Så 9 av korten kan vara falska. Men jag skulle gå med iallafall Citera
Dead-Inside Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Om han inte är tight + Aggresiv så är det alltid rätt att höja då du vill ha deg i potten. Egentligen oavsett så länge du blir raisad blir de svårt för du är nästan committad på turn, och du vill inte släppa turn om du missar heller. Så om du vet att han inte kommer reraisa dig är det chill, annars skulle jag nog förespråka en mjäkigare raise då du vill bygga pott men inte vara för aggro. Så raise om du inte tror att killen kommer reraisa dig speciellt ofta, annars syn, imo. Citera
riverwild Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Hmm svårt läge med den dåliga positionen skulle jag välja att folda eller syna varannan gång. Hur gjorde du? Ställde du? Citera
LuckyStar5.1 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Skulle kontrahöjja pott här, antingen vinner du potten eller så ger du ett beslut till FI för en all in vilket det blir på turn... Om du synar och träffar så kan det vara svårt att få betalt... Citera
FiSherman63 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Om du missar turn och han höjer på rivern skulle jag kontrahöja/syna. Du har mycket goda chanser att förbättra din hand. Du har 17 outs, alltså var 1,8:e kort får du ett bra kort. Det är grymmt stor chans för förbättring. Pottoddsen är också fina, och förvänta dig att han klämmer ut en hel del mer. Så absolut! Kontrahöj eller syna utan tvekan Edit: Han kan ha ett par i ess med bra kicker eller två par och kör aggresivt med det, eller så har han hålfärg med bättre kort. Så 9 av korten kan vara falska. Men jag skulle gå med iallafall Va? Troll? Citera
_zed_ Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Jag hade nog höjt rejält och fortsatt betta oavsett turn. Citera
_zed_ Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Om du missar turn och han höjer på rivern skulle jag kontrahöja/syna. Du har mycket goda chanser att förbättra din hand. Du har 17 outs, alltså var 1,8:e kort får du ett bra kort. Det är grymmt stor chans för förbättring. Pottoddsen är också fina, och förvänta dig att han klämmer ut en hel del mer. Så absolut! Kontrahöj eller syna utan tvekan Edit: Han kan ha ett par i ess med bra kicker eller två par och kör aggresivt med det, eller så har han hålfärg med bättre kort. Så 9 av korten kan vara falska. Men jag skulle gå med iallafall Va? Troll? Känns så va? Citera
_zed_ Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Hmm svårt läge med den dåliga positionen skulle jag välja att folda eller syna varannan gång. Hur gjorde du? Ställde du? fold finns inte här. EDIT: inte ställ heller. Citera
skalle88 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 4betta inte floppen i onödan, resten spelar sig själv. Citera
Tottyville Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Hmm svårt läge med den dåliga positionen skulle jag välja att folda eller syna varannan gång. Hur gjorde du? Ställde du? Ett av dina beslut är fel 100 gånger av 100. Citera
freso Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Fi limpar in, så att han har 77 är ju hyffsat troligt. Men du har en till fi som synar hans höjning... suspekt. Finns nog risk för at en av dina två fi också har drag. Men med 3 pers i potten skulle jag nog tagit den passiva vägen, så får du fina potodds också. Speciellt med tanke på att du och huvudfi har djupa stackar. Citera
_zed_ Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Fi limpar in, så att han har 77 är ju hyffsat troligt. Men du har en till fi som synar hans höjning... suspekt. Finns nog risk för at en av dina två fi också har drag. Men med 3 pers i potten skulle jag nog tagit den passiva vägen, så får du fina potodds också. Speciellt med tanke på att du och huvudfi har djupa stackar. Jag var lite inne på det - men det är väl i så fall endast för att vi är uppe mot 2 Fi varav en kallsynar den andres raise? 4betta inte floppen i onödan, resten spelar sig själv. Menar du 3betta? Du vill alltså hellre syna floppen? Citera
skalle88 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Menar du 3betta? Du vill alltså hellre syna floppen? Vi bettar, Fi3bettar, vi 4bettar? Jag med tanke på en synare emellan (om vi vet att Fi2 synar för mkt är väl 4bettet att föredra iofs) och sen är jag lite pokerchamps skadad där folk inte raisar med AJ eller drag här utan bara synar och raisar set/tvåpar. Men jag tar gärna ett "frikort" på turn som standard. Vad som talar för 4bettet(?) är om Fi eller Fi2 har ett dominerande FLdraw, inforaisar mkt eller raisar mer margienlla händer här. Dock tror jag att vi har skapliga implicita odds mot ett tvåpar eller set om vi träffar turn både med flushen och självklart stegen. Citera
ampixo Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 Vi bettar, Fi3bettar, vi 4bettar? 1 3 4? Vad hände med 2an? Citera
skalle88 Postad 26 September , 2007 Rapport Postad 26 September , 2007 1 3 4? Vad hände med 2an? vetefan? Citera
_zed_ Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Menar du 3betta? Du vill alltså hellre syna floppen? Vi bettar, Fi3bettar, vi 4bettar? Vi bettar, Fi raisar, vi 3bettar... tror jag det ska vara va? (snillen spekulerar) Jag med tanke på en synare emellan (om vi vet att Fi2 synar för mkt är väl 4bettet att föredra iofs) och sen är jag lite pokerchamps skadad där folk inte raisar med AJ eller drag här utan bara synar och raisar set/tvåpar. Men jag tar gärna ett "frikort" på turn som standard. Vad som talar för 4bettet(?) är om Fi eller Fi2 har ett dominerande FLdraw, inforaisar mkt eller raisar mer margienlla händer här. Dock tror jag att vi har skapliga implicita odds mot ett tvåpar eller set om vi träffar turn både med flushen och självklart stegen. Jag kan nog tycka att syn kan vara rätt här, men det är just p.g.a. att någon av Fi kan ha ett dominerande färgdrag, vilket jag alltså tvärt emot dig tycker talar för syn. Varför vill vi trycka in massa pengar om vi endast har outs för stegen? Citera
DocLame Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Med runt 100*BB i effektiv stack hade jag auto-höjt och inte haft något emot att hamna all in på flopp. När man som nu sitter mycket djupare skulle jag nog i och för sig höja ändå, även om AhXh finns där i tankarna... Men vi har ju ändå två stabila nöt-outs att luta oss emot. Citera
DrRoland Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Förstår inte varför du vill committa dig i limpad pott när du har som bäst 50-50. vad gör jag om fi höjer tillbaka? Försöker få in alla pengarna, helst i en trevägsvägspott Citera
skalle88 Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag kan nog tycka att syn kan vara rätt här, men det är just p.g.a. att någon av Fi kan ha ett dominerande färgdrag, vilket jag alltså tvärt emot dig tycker talar för syn. Varför vill vi trycka in massa pengar om vi endast har outs för stegen? Jag tänkte att en större raise skulle få Fi med dominerande FLdrag att bli tvungen att slänga sin hand. Citera
grebgokz Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jag tänkte att en större raise skulle få Fi med dominerande FLdrag att bli tvungen att slänga sin hand. Om målet är att få ett färgdrag att folda så skulle nog en all-in vara att föredra. Vi har som sämst 8 outs och som bäst 15 outs. Om vi har 15 outs är vi ju favorit. 8 outs är ju inte dåligt heller på två kort Ofta ställer jag här mot två motståndare och hoppas på att ta hem potten direkt och om jag inte gör det tror jag på att jag är favorit att ta hem det ialla fall. Citera
Fido Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Om målet är att få ett färgdrag att folda så skulle nog en all-in vara att föredra. Helt klart, säger sig självt? Nackdelen är ju om färgdrag/andra händer synar. Ahxh t.ex, då ligger vi inte så trevligt till. Vi har som sämst 8 outs och som bäst 15 outs. Om vi har 15 outs är vi ju favorit. 8 outs är ju inte dåligt heller på två kort Nej, nej och nej. Vi har som sämst typ 3 nötouts. KhQh snor både knekten och alla hjärter. Som bäst har vi dock 15 outs, 9 färg + 6 för stege. MEN, det är ett stort MEN. Även om vi har 15 outs är det långt ifrån säkert att vi är favoriter. Vad tänkte du att du var favorit mot? Möter vi AT/A7 ligger vi efter (knappt), möter vi 77/TT/AA så ligger vi ganska rejält efter. Mot T7 så leder vi faktiskt. Men mot en FI som spelar tillbaka hårt, leder vi verkligen då? Vad ska FI ha som inte är tvåpar, set eller färgdrag? Vilken HD sätter du FI på för att säga att våra 15 outs gör oss till favoriter? Visst, vi ligger sällan tokefter, vi har ju alltid någon nötout. Men samtidigt kommer vi aldrig att leda stort heller. Det absolut enda vi har som vi dominerar är 5h6h. Ofta ställer jag här mot två motståndare och hoppas på att ta hem potten direkt och om jag inte gör det tror jag på att jag är favorit att ta hem det ialla fall. Jupp, så du ställer drygt 200bb i en pott där du som bäst kommer att ha en 50-50, och med osann tur kanske får syn av en 65-35... men där du i 95 % av fallen bör bli synad av en hand som har ~60 % att slå dig. Bra spel. Citera
Fido Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Nonames Passa HERO Satsa 4.00 MrBigStack Höj till 12.00 FMAFMA Syna 12.00 Nonames Lägg HERO Höj till 42.00 är det ok att höja tillbaka här eller bör jag ta den säkrare vägen och bara syna? vad gör jag om jag missar turn? eller om fi höjer tillbaka? Jag tycker du gör rätt som höjer tillbaka. Du sitter på en riktigt stark hand med massor av outs, in med mer pengar så att du kan ta rejält betalt om du träffar. Du kommer förmodligen ofta att kunna ta fint betalt av alla möjliga händer. Mot två (eventuella) syner så får du dessutom fina odds. Missad turn skulle jag panga på ändå och hoppas på att FI inte heller förbättrar. Dock är det läge att se upp, beroende på read, risken är ju överhänganda att FI har minst tvåpar, förmodat set, om han synar din raise. Får du en raise tillbaka är det läge att omvärdera. Möter du tvåpar/set/färgdrag så ligger du ju faktiskt efter eller rejält efter. Så om FI höjer dig tillbaka här är läget klart lurigare. Iofs är det lätt att sitta och snacka såhär efteråt med Pokerstove till hjälp. Citera
hersby Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Hmm svårt läge med den dåliga positionen skulle jag välja att folda eller syna varannan gång. Hur gjorde du? Ställde du? Mina ögon blöder. Citera
hersby Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Ju mer deg jag får in på den floppen, desto gladare blir jag. Gör ju inte så mkt om vi vinner handen direkt heller. Det är typ det som är roligt med nolimit holdem, dega med en miljard outs. Citera
Recommended Posts