Gå till innehåll

Ok med försäkring?


polar bear

Recommended Posts

Jag har lyssnat på er och tänkt färdigt....

 

Det måste vara så att om man söker (och får) försäkring efter man har tagit beslutet att syna allin så kan ingen annan bli drabbad och då är det ok.

(Förutom sidoeffekten att det möjligtvis saktar ner spelet)

 

Om man däremot vet att man får försäkring innan man synar allin då påverkas ju beslutet call/fold vilket jag inte tycker är ok. Då tas ju udden av mitt bust-hot bort av tredje part vilket inte är sporstligt.

 

Skönt, då vet jag vad jag tycker......tills nån säger nåt begåvat som motbevisar mig igen....

 

Hellmuth vet ju om redan i förväg att han får försäkring, eftersom han pissar bort pengar när han tar försäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hotet att bli utan pengar ingår ju i min skrämsel om jag sätter honom allin, jag vill ju inte att han skall få garantier om prispengar från railen då.

 

Jag vet inte, men jag tycker att inblandning utifrån är fel i en pott i en turre.

 

Får tänka ett varv till....

 

Självklart, men för att bli en bra spelare ska du inte vara rädd för att åka ut pga att du inte får lika mkt pengar som om du hade klarat en plats till.

 

Är det så orättvist då? Vem som helst kan väl försöka skaffa sig en försäkring om man är rädd för att bli utdragen?

Tänk också på att Hellmuth inte bryr sig särskilt mkt om pengarna här, det är ju braceletet han vill ha och därför tar han försäkringarna till pissiga odds bara för sin kära tv-tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...