Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska, om någon vecka, börja spelleda några polare i Earthdawn, ett fantasyrollspel som kanske kan påminna litegranna om Drakar och Demoner med det stora undantaget att det här faktiskt är underhållande. Eftersom vi är utspridda över landet, och några av oss har barn, så kommer vi att spela kvällstid och över Skype.

Till saken. Jag är ute efter lite skön stämningsmusik som jag kan spela upp för spelarna, eller bara ha som bakgrundssorl. I'm drawing a complete blank här och kan f*n inte komma på någon själv så jag hoppas på lite tips från eventuella f.d rollspelsnördar ;-)

Och ja, det är jättenördigt att sätta igång och spela rollspel igen i 30årsåldern men man måste ju bejaka barnet inom sig, right? :mrgreen:

Postad

Jag kanske är lite skadad, men har alltid förknippat tung gitarrock typ metallica med rollspel. Kan ju ha att göra med att somrarna spenderades i förpiken på föräldrarnas båt lyssnandes på dylikt medan man läste fantasyböcker.

Postad
Jag kanske är lite skadad, men har alltid förknippat tung gitarrock typ metallica med rollspel. Kan ju ha att göra med att somrarna spenderades i förpiken på föräldrarnas båt lyssnandes på dylikt medan man läste fantasyböcker.
Kanske skulle preciserat att jag mer tänkte mig musik som Xerxes rekommenderade :-P