Gå till innehåll

Förmögenhetsskatt?


Jimbolito

Recommended Posts

Väldigt stor förmögenhetsförskjutning tillsammans med slopandet av fastighetsskatten och sänkningen av a-kassan. Kanske är dags att investera i företag som säljer lyxprylar. Champagnekonsumptionen i Sverige har t ex gått upp ganska kraftigt under den senaste tiden.

 

Champagnens popularitet tog fart i och med år 2000. Vi har haft en borgerlig regering i ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Champagnens popularitet tog fart i och med år 2000.

 

2000 var ett dåligt år, konsumtionen gick ner 10% jämfört med året före. Den största ökningen skedde år 2007. Då ökade konsumtionen med 29% jämfört med föregående år. Fyra gånger har den procentuella ökningen varit under 10% under 2000-talet.

 

För de som undrar hur man kan ha siffror från 2007 redan så beror de på att man mäter mellan Jan och Mar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, folk måste lära sig att söka. Tog mig mindre än 1 minut att gå in på www.regeringen.se och söka på förmögenhetsskatt för att hitta denna.

http://www.regeringen.se/sb/d/9293/a/88641

 

Ja, att skriva detta inlägg tog längre tid.

 

Well, då kan vi ta bort hela OT- delen? Tror alla inlägg som görs här går att söka sig till. Jag gjorde en snabbkoll på google, men hitta inte vad jag sökte, vände mig hit då jag va säker på att det skulle finnas folk som hade svar på min fråga. Du hade kunnat lägga din energi på att göra nåt annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, då kan vi ta bort hela OT- delen? Tror alla inlägg som görs här går att söka sig till. Jag gjorde en snabbkoll på google, men hitta inte vad jag sökte, vände mig hit då jag va säker på att det skulle finnas folk som hade svar på min fråga. Du hade kunnat lägga din energi på att göra nåt annat..

 

Ja, men det är som sagt ett trubbigt sätt att hitta information (framför allt tar det lång tid), och så måste man stå ut med griniga jävlar som jag. Men men, det kanske finns pengar att tjäna på att googla åt folk då de inte verkar orka lära sig att leta själva. Fast då får man förstås biblotikariefacket efter sig eftersom man klampar in på deras område...

 

Hursomhelst, större delen av trådarna i OT är inte av karaktären "hitta info", utan mer diskussioner, quiz, paintaments och annat som är svårt att googla efter. Prova att googla "Eurys åsikter om Emo" och se om du hittar något matnyttigt, bara som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000 var ett dåligt år, konsumtionen gick ner 10% jämfört med året före. Den största ökningen skedde år 2007. Då ökade konsumtionen med 29% jämfört med föregående år. Fyra gånger har den procentuella ökningen varit under 10% under 2000-talet.

 

För de som undrar hur man kan ha siffror från 2007 redan så beror de på att man mäter mellan Jan och Mar.

 

 

Fakta: Champagneförsäljning

Försäljningen av champagne är en av Systembolagets verkliga bubblare. De senaste tio åren har inneburit en ökning på minst 150 procent. För 2006 räknar Systemet med att det gamla försäljningsrekordet från millennieskiftet ska ryka all världens väg: Siffror i 1 000-tals liter:

 

1996: 287

 

1997: 292

 

1998: 327

 

1999: 644

 

2000: 403

 

2001: 459

 

2002: 462

 

2003: 501

 

2004: 536

 

2005: 634

 

2006: cirka 713 (503 i faktisk försäljning till och med november plus fjolårets decemberförsäljning på 210)

 

Källa: Systembolaget (TT)

 

Så år 2000 var ett dåligt år? Försäljningnen gick ner? Vem hade kunnat ana det?? Jag skrev i och med år 2000. Alltså helt självklart såldes det mer Champagne år -99 än -00, men försäljningen är klart större än året innan millenieskiftet och -01 bara fortsätter det uppåt för att sedan plana ut. Men du har helt rätt, det är på senare tid som det verkligen har tagit fart. Vi får väl se om försäljningen för 2007 håller i sig (du redovisar siffror för ett kvartal).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...