iamivar Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Detta kan mest vara en standardlinecheck, men skulle gärna vilja ha lite konstruktiv input ivf, då jag inte känner mig helt övertygad. Fi är inte speciellt bra, men inte helt dum i huvudet heller tror jag. Jag har dubblat upp honom två gånger, ena där han floppar topptvå med 97 mot min reraise pre med JJ, och en där han han blixtar en semikass bluff från mig med andrapar. Han lirar typ 45/20/2 eller något sådant, och ger alltså upp en hel del värde iaf. Prespelet är väl delvis tilt, men kan ju försvaras med skapligt med stackstorlekar och att fi inte är någon stjärna. Hur fungerar den här linjen? Jätteborderline eller vad har vi för alternativ? Notera att vi sitter 300bb+ djupt. Fi skriver "kk" i chatten innan han gör sin reraise. Påverkar det något? Party Poker No-Limit Hold'em, $50 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com saw flop|saw showdown BB ($28820.7) UTG ($7623.4) Hero ($15371.9) Button ($8051.25) SB ($20112.94) Preflop: Hero is MP with 9[], T[]. 1 fold, Hero raises to $200, 1 fold, SB raises to $900, BB calls $850, Hero calls $700. Flop: ($2700) J[], 7[], 2[] (3 players) SB bets $1500, BB folds, Hero raises to $3550, SB raises to $5750, Hero calls $15371.90 (All-In). Citera
Jerico Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Usch, skulle hellre vara OOP här på nåt skumt sätt (b3b-ai)... Antar att planen var att höja för att få ett gratiskort på turn (eftersom du höjer så lite). När han skriver KK och höjer tillbaka sådär mesigt känns det väl som läge att stoppa in och hoppas på att han hittar gråtfolden, men känns som att med din LAG-image och rätt kass fi att han kommer stoppa in iaf om han nu har KK (trots att du då hade fina set-odds pre)... Om jag skulle göra detta spel skulle jag gilla det mer än om du gör det om du förstår vad jag menar (image). Citera
Dead-Inside Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Ställer mig rätt neutral i frågan. Som Jerico säger är det väl mycket imagebaserat, sen tror jag du får rätt hög F.E. på en push där. Samtidigt känns det som en bättre FI kan läsa ditt spel för vad det är och göra en hjältesyn eftersom du försöker trycka ut honom ur potten. Skulle dock inte förvåna mig om han har set i J eller 7 när han säger KK i chatten? Citera
greywolf Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 syn flop. syna turn om det blir billigt eller om du träffar par/färg/stege. Verkar inte vara typen att leta anledningar att folda överpar. Så skulle jag spela i detta läge. Citera
sexyterran Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Jag tror jag vet vem killen är, och om det varit mot mej (och jag hade haft råd att torska 2-300 bbs) hade jag synat och sett vad som hände. Citera
Hagan Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Hade nog lirat handen liknande alternativt att bara slowa den o bara syna beroende på humör eller liknande. Om du ställer så har du ju ändå en viss FE som andra har sagt samt att om han synar med sitt förmodade överpar så har vi j en mängs outs. Citera
skalle88 Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Usch, skulle hellre vara OOP här på nåt skumt sätt (b3b-ai)... Antar att planen var att höja för att få ett gratiskort på turn (eftersom du höjer så lite). När han skriver KK och höjer tillbaka sådär mesigt känns det väl som läge att stoppa in och hoppas på att han hittar gråtfolden, men känns som att med din LAG-image och rätt kass fi att han kommer stoppa in iaf om han nu har KK (trots att du då hade fina set-odds pre)... Om jag skulle göra detta spel skulle jag gilla det mer än om du gör det om du förstår vad jag menar (image). Jag skulle hellre ha en LAGimage om jag gör detta spelet faktiskt. Bra tråd, jag ska inte försöka uttala mig om linjen eftersom jag inte är van vid dessa djup. Citera
Jerico Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 syn flop. syna turn om det blir billigt eller om du träffar par/färg/stege.Verkar inte vara typen att leta anledningar att folda överpar. Så skulle jag spela i detta läge. Tycker detta är bra råd med så djupa stackar, det finns deg bakom för implicita och när potten blir riktigt riktigt stor på turn/river blir det jobbigt att släppa för fi. Citera
iamivar Postad 23 September , 2007 Författare Rapport Postad 23 September , 2007 Känns som att man antingen får välja på den linje jag tog, eller den passiva i position som bland annant Jerico och greywolf föreslog. Mot just denna typ av spelare är det möjligt att den senare linjen hade varit "säkrare", då han säkerligen ger upp värde om jag skulle klonka. Mot en duktigare spelare så känns det dock tveksamt... Känns som att jag väldigt sällan bara synar in bakom med set med dessa stackar, och om färgen skulle träffa så tror jag inte att man får ut så väldigt mkt mer. Hans trebet känns ju onekligen svagt, så att inte pusha in på det ser jag som rätt mkt tjänstefel. Antingen spelar vi raise-allin eller syn-(syn, raise vid klonk), right? Någon som vill beta/raisa missade turns om tillfälle ges? Citera
Dead-Inside Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Om turn är blank är det nog ett bra tillfälle att betta men jag tror inte på en raise, hellre syn isf. Raisar vi blir det till att stoppa in stacken ändå utan att ha träffat och då är de ju bra mycke bättre att göra de på floppen. Citera
Eblinho Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 smekt vill veta resultat! Citera
iamivar Postad 24 September , 2007 Författare Rapport Postad 24 September , 2007 Fi stekte typ 3/4 av tiden innan han hittade folden. Han var på mig i chatten som fan om vilken hand jag hade, och när jag sa att jag defintivt inte slog KK så tog det honom ungefär två varv att ge bort sina ~250bb. Inte till mig dock Citera
mgps Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Fi stekte typ 3/4 av tiden innan han hittade folden. Han var på mig i chatten som fan om vilken hand jag hade, och när jag sa att jag defintivt inte slog KK så tog det honom ungefär två varv att ge bort sina ~250bb. Inte till mig dock Citera
Alexander_____ Postad 30 September , 2007 Rapport Postad 30 September , 2007 Om killen är fisk så känns det som att han lite för ofta kommer syna din raise och kanske syna ner alla gator om du får för dig att bluffa mer, det är ju inte bra. Så mot en fisk så synar jag bara flopp, checkar bakom turn om jag missar. Du kan ju inte riktigt förvänta dig en minraise så du kan få dega, vanligtvis kommer han ju syna och så har ni en stor pott på turn som han säkert inte ger upp. Mot en bra spelare så blir det såklart till att representera set hela vägen Citera
Recommended Posts