ebisumaru Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Allvarligt, anser ni att t. ex. Sklansky, Miller eller Gordon bara skriver crap? Eller har ni vissa enstaka favoriter, som ni undantar från "skräplistan"? Sklansky skriver mycket bra, Miller vet jag inte, Gordon absolut mestadels skräp. Citera
Staahla Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Kommer ihåg när jag som glad nybörjare gick till bibblan för att låna pokerböcker och tyckte att man lärde sig en massa vettigt. Jo, jag minns de glada dagarna då jag 1-tablade sngs till Sklanskys starthandstabell till FL FR. Citera
decoy Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Sklansky skriver mycket bra, Miller vet jag inte, Gordon absolut mestadels skräp. Kankse de flesta är dåliga, jag vet inte. Men du nämner här åtminstone en som du anser bra. Miller har skrivit åtminstone två böcker tillsammans med Sklansky; "Small Stakes Hold'em winning Big.." och "No Limit Hold'em". Sedan har vi Ciaffone och Brier: "Middle Limit Hold'em Poker". Skräp? Tycker den verkar vettig, många handanalyser? "Phil Gordon's Little Green Book". Är den såå usel? Rätt kul No-Limit bok. Kan avsluta med "Pot- and No-Limit Poker" av Ciaffone och Reuben. Verkar rekommenderas av många? Citera
ebisumaru Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Kankse de flesta är dåliga, jag vet inte. Men du nämner här åtminstone en som du anser bra. Miller har skrivit åtminstone två böcker tillsammans med Sklansky; "Small Stakes Hold'em winning Big.." och "No Limit Hold'em". Sedan har vi Ciaffone och Brier: "Middle Limit Hold'em Poker". Skräp? Tycker den verkar vettig, många handanalyser? "Phil Gordon's Little Green Book". Är den såå usel? Rätt kul No-Limit bok. Kan avsluta med "Pot- and No-Limit Poker" av Ciaffone och Reuben. Verkar rekommenderas av många? Gillade iofs inte Sklanskys NL-bok, kändes som många konstiga idéer. Den sistnämnda boken var länge sen jag läste och har den utlånad nu men vill minnas att den var riktigt bra. Finns såklart många böcker som är bra men också många som helst bör undvikas. Citera
jensan887 Postad 24 Mars , 2008 Rapport Postad 24 Mars , 2008 Jag måste bara säga att det finns några väldigt bra pokerböcker för nybörjare, men även för de som vill lära sig potodds osv. Keep on playing // jensan887 Citera
Recommended Posts