Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Men sitter folk och foldar eller har någonting när dom synar när du c-betar med underpar efter att ha höjt preflop så är det naturligtvis så du ska spela.

Jo, och det är ju så det blir lite eftersom jag inte har för vana att visa mina kort, så blir det jobbigt för dem att floata mina underpar eftersom jag lika gärna kan ha överpar... Man blir helt enkelt mer svårläst med renare enklare linjer från start. Men som vanligt är det svårt att säga vad som är rätt eller fel i poker - går man plus får man vara glad ;-)

Postad
...så blir det jobbigt för dem att floata mina underpar eftersom jag lika gärna kan ha överpar...
Det finns ju bara så jäkla många fi vars analys går ut på att "ööhh... jag har xy och har floppat par... syn!" oavsett preflopspel eller brädans textur. Sen tänker dom likadant på turn och har man ändå tvåbarrelat får man ge upp river 1/4 stack fattigare eftersom man vet att idioten stackar av med bottenpar-no kicker.
Postad
Just det, hur gick förresten handeländet? OP har väl tröttnat och lämnat forumet :-)

Inte då :-D

Kul med lite diskussion kring handen iaf :-)

Ang. limpen med 33, raise på denna nivå är ingen ide. Folk slänger allt som oftast inte TP med en tvåa i kicker iaf.

Såhär slutade handen iaf:

kaustii All-In (17.63)

WojciechM Payback (11.85)

WojciechM shows: :9s: - :Qs: (a straight, queen high)

kaustii shows: :3c: - :3d: (three of a kind, threes)

WojciechM wins: EUR 46.91 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 2.45

Game ended 2007-09-18 16:32:37 GMT+01:00

Även om den såklart slutar såhär när jag väl orkar posta handen så var det inte whinet jag var ute efter. Det jag är ute efter är att kolla om det är OK att slänga denna? Jag multitablade (8 bord) när detta skedde, och jag var fokuserad på ett annat bord, så kollade en snabbis på detta bord, och såg att Fi toköverställde rivern. Kolalde min hand, och såg trissen. Syyyn.

Grejjen är den att jag ser detta som en jävligt dålig syn. Ingen hand som jag slår spelar såhär. Trissen höjer tidigare, färgdraget ger upp, tvåparet höjer, men inte all in direkt. NL20 på B2B är precis likadant jämt. Hade jag bara stannat upp och tänkt så hade jag lätt foldat denna. Eftersom Fi överställer rivern när jag varit aggro hela vägen fram btyder det att Fi har träffat någonting bra. Antingen trissen, eller stegen. Tvåparet överställer inte potten sådär. Det är bara nötterna som gör så.

Q9s är väl det enda som slår dig

Dagens klonk ;-)