gregcadillac Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Hero 564 Fi 192 Hero Hero BB Fi SB (Knappen) Fi call Hero Raise till 4 Fi call Potten 8 Floppen Hero Bet 7 Fi Raise till 14 Hero call Potten 36 Turn Hero check Fi Bet 21 Hero call Potten 78 River BINGO! Hero? Vi sitter på nötterna och vill få ut så mycket som möjligt, men hur går vi till väga? Kom gärna med andra åsiker om handen om ni har några. Citera
RiggadLina Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Betta ut ? Du kan ju aldrig c/r, då jag har svårt att tro FI betalar av/betar ut annat än en Q här? Citera
jeneqvist Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 ser helst att du slår om turn redan men som spelat måste du väl låta honom bluffa igen. Känns som att leda ut här efter CC turn borde kunna få en hyffsad fi att se monster. Citera
Dead-Inside Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Vad har FI för hand och vad tror FI att vi har? Q5, Q6, stegdrag, 6X, QX? FI tror att vi har stegdrag (fiskigt att beta ut river) eller svagt par, sämre dam. Tror att check här kommer ge en bluff eller värdebet om FI har något, och i annat fall hade du inte fått en syn ändå. Citera
Pey Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Tycker definitivt du skulle repoppat turn, lägena blir inte så himla mkt bättre än det där i heads up tycker jag. Oavsett tror jag ett ganska saftigt bet nu är det bästa du kan göra av situationen. Har han en dam kanske han till och med reraisar dig om du har tur, och diverse lägre settade händer etc synar ju som minst. Checkar du får du det bettet från henne ändå men hon synar knappast din reraise då, och om hon checkar bakom blir både du och jag ledsna. Citera
spinky Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 checkraise turn, syna all in... din linje.. ultra push river.. Citera
jozoa Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Jag tror stenhårt på en C/R på river. Vad raisar FI flop och betar ut turn med? Har han luft eller något i stil med en 6a/5a så kommer han föga troligt att syna ett bet på river men däremot finns chansen att han skjuter tom på river än en gång. Har FI en Q så borde han värdebeta river, samma linje om han har 66/55 så checkar han aldrig bakom. Summa sumarum så det bara en Q (även en J, men det är svårt att sätta honom på en knekt) och mindre kåkar som FI synar ett bet på river med, men däremot betar ut alla dessa händer + sämre om vi checkar. Citera
Recommended Posts