gregcadillac Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 EDIT: Bortse från den inte alltför informativa rubriken, var tvungen och skriva något där för att granska inlägget och sen glömde jag ändra det. NL100 Shorthanded 5-max. HERO, SB 100 Fi, Knappen 85 Hand UTG limp CU call Fi Knappen call Hero Höjer till 6 BB Fold UTG Fold CU Fold Fi Knappen call Potten 15 Flopp Brädan passar ganska bra ihop med Fi:s spel preflop, 66, 77, 67 och 89 är bara ett par händer som stämmer bra överens med Fi:s spel preflop. Hero Bet 10 Fi Raise till 20 Hero call 10 Potten 55 Turn Hero Check Fi Bet 20 Hero? Synar vi kommer potten vara på 92 och den effektiva stacken på 39. Är det rätt att redan nu se sig slagen eller ska vi syna 20 ur position och se river? Och i så fall vad har vi för plan inför river? Hade vi kunnat göra något på något annat sätt i handen, som hade varit bättre? Citera
TheMooSe Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 EDIT: Bortse från den inte alltför informativa rubriken, var tvungen och skriva något där för att granska inlägget och sen glömde jag ändra det. NL100 Shorthanded 5-max. HERO, SB 100 Fi, Knappen 85 Hand UTG limp CU call Fi Knappen call Hero Höjer till 6 BB Fold UTG Fold CU Fold Fi Knappen call Potten 15 Flopp Brädan passar ganska bra ihop med Fi:s spel preflop, 66, 77, 67 och 89 är bara ett par händer som stämmer bra överens med Fi:s spel preflop. Hero Bet 10 Fi Raise till 20 Hero call 10 Potten 55 Turn Hero Check Fi Bet 20 Hero? Synar vi kommer potten vara på 92 och den effektiva stacken på 39. Är det rätt att redan nu se sig slagen eller ska vi syna 20 ur position och se river? Och i så fall vad har vi för plan inför river? Hade vi kunnat göra något på något annat sätt i handen, som hade varit bättre? Readen på killen spelar ju ganska stor roll här tycker jag, är han tajt eller loose? om tajt är det ju lite jobbigare för då kan han lätt ha overpockets som AA KK QQ eller rent utav TT, tror han lilla raise på flopp indikerar på att inte har sett, men det är ju möjligt att han slowspelar dem lite, eftersom han bara bettar ut 20 i 55 potten på turn. Om han va looose så skulle ja sätta han på tex AT möjligtvis eller en T, mycket möjligt att han reraisa dig för att du skulle slänga din han eller att han satte dig på AK AQ liknanade för han ville vinna potten där. Antingen ville väll han hålla ner potten lite genom att betta 20 på turn eller så vill han få dig att reraisa. Kanske vart lite luddigt nu men hoppas mina teorier hjälpte något? Jag tycker du ska ställa på turn han har så lite kvar och hans bet är ju inte direkt skrämmande? Citera
_zed_ Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Svårt läge, och förstås är det mycket read som avgör. Helt utan read synar jag nog turn och checkar river. Finns ingen anledning att bygga pott här tycker jag. Blankar river synar jag nog även ett bet där. Finns ju många händer han kan ha här, och visst är du slagen av 76, 66, 77, 98 - men han kan nog lika gärna ha A6, A7, AT, 87, T9, JT. Att räkna in TT+ i hans HD känns fel och skulle det visa sig stämma är det bara att sätta en tomtenote på honom sen. Citera
Park Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Att syna turn är i mitt tycke detsamma som att gå all in (du kan ändå aldrig lägga river med de oddsen). Således skulle jag, givet att jag tänker syna, ställa turn. Om det är korrekt att syna (gå all-in) är väldigt svårbedömt utan read. Citera
Recommended Posts