Gå till innehåll

[LÅS MIG] - Gladiatorns pokerdagbok


gladiatorn

Recommended Posts

:h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:

 

Hej allesammans!

 

 

Namn: Gladiatorn

Ålder: xx (PM)

Intressen: Ishockey, poker

 

Kort om mig då! Är en hockey&poker-tokig grabb på xx (PM) år. (Hoppas att trots min ålder bli bemött som alla andra och slippa massa onödiga kommentarer.) Just nu pluggar jag EL-programet på gymnasiumet och tränar också väldigt mycket hockey.

 

Började spela poker för ca. 6 månader sen på farsans SvS-konto, med tillåtelse, självklart. Gick sedan över till att spela frirullar. Lyckades göra en liten klonk i en frirulle, jobbade upp den, cashade ut en del och torskade en del. Har nu $20 på iPoker som jag med lite mer seriöst spelande ska jobba upp till en stabil bankrulle. Jag har läst två pokerböcker; Spela som proffsen av Phil Helmuth Jr. och Poker för avancerade spelar av David Sklansky. (Fråga mig inte varför jag köpte en bok för avancerade spelare :lol:)

 

 

Jag har gjort upp en plan jag ska följa slaviskt för att lyckas;

 

Mål 1: Via endast $2-sng FR spela mig upp till $100 för att då börja spela $5-sng. [done]

 

Mål 2: Via endast $5-sng FR spela mig upp till $300 för att då börja spela $10-sng [ ]

 

Mål 3: Via endast $10-sng FR spela mig upp till $600 för att då börja spela $20-sng. [ ]

 

Mål 4: Via endast $20-sng FR spela mig upp till $1000 för att då ta vidare beslut. [ ]

 

Regler: Endast spela SnG FR, följa bankrullekraven, ej spela tiltad, trött eller hungrig.

 

 

Hoppas på lite intresse för dagboken iallfall! Självklart ligger fokusen i boken på poker, men tveka inte heller på att prata lite hockey och om övriga tankar kring livet! ;)

 

:h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:

 

Avklarade mål

27/9 Mål 1 avklarat! :)

 

PokerStars start: $60 (19/9 -07)

PokerStars rulle: $198

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det fortsätter gå dåligt.. Kan inte riktigt sätta fingret på vad jag gör fel. Har spelat SnG's på högre nivåer än detta med helt okej resultat, men nu, det går bara åt helvete. Torskar AK mot KJ, A5 mot A3, QQ mot JJ..

 

Får se om det kanske blir lite mer spel ikväll. Går ner i nivå till $1-sng, till jag iallfall skrapat ihop $20. Har $8 just nu. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till ! tror dock att du gular rullen innan du har nåt 5 dollars nivån . Men det är upp till dig att motbevisa det ;-)

 

 

Med svansen mellan benen får jag tyvärr ställa mig upp och erkänna att Maruzi trodde helt rätt, grattis ;). Lite drygt 28h tok det mig att gula mina $20 på iPoker.

 

Men gott folk, tro inte att min dagbok slutar här! Ack den som ger sig! Har en del pengar på moneybookers som jag spelade in på en annan iPoker site för någon månad sen och ska därifrån föra över pengar till PokerStars och ge mig på PF.nu bonusen på $50+$25. Sätter in $60 på PokerStars så jag kan köra på 30 inköpsregeln.

 

Fullföljer min plan med samma regler. Äventyret startar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är de bara förbereda sig på torsk för erat A-laget på onsdag :P

 

haha, vi får väl se! ;)

 

Tjenare, kul med en ny dagbok och att du börjar i stort sätt från skratch med $50. jag kommer följa ditt spelande med gott intresse. Lycka till!

 

Kul att se att min lilla dagis väcker intresse! :) Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, kom precis hem från jobbet så undrar lite smått blir det nå lir ikväll? själv ska man gymma sen blire ett par $22+2 o $33+3 =)

 

 

Sitter just nu inne i min åttonde och nionde SnG för kvällen. Ligger just +/- 0 med dessa inköp räknade.

 

Gymmade gjorde jag tidigare idag. Blev lite axlar, triceps och underarmar idag då jag är skadad i vänster lår.

 

Lycka till med liret och gymmet! Jag återkommer med kvällens resultat senare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu inne i min åttonde och nionde SnG för kvällen. Ligger just +/- 0 med dessa inköp räknade.

 

Gymmade gjorde jag tidigare idag. Blev lite axlar, triceps och underarmar idag då jag är skadad i vänster lår.

 

Lycka till med liret och gymmet! Jag återkommer med kvällens resultat senare. :D

blev inge gym då jag var alldels för trött, har precis ätit middag. och tänkte dra igång några sitngoes. väntar spänt på dina resultat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev inge gym då jag var alldels för trött, har precis ätit middag. och tänkte dra igång några sitngoes. väntar spänt på dina resultat =)

 

Haha okej! Ibland är man värd lite vila!

 

Jag presenterar stolt min första session jag går plus! :D+$29 slutade det hela med.

Jag började ganska dåligt och hamnade utanför pengarna i det första fyra, för att sedan spela upp mig och knipa några pengar platser.

 

Så här såg sessionen ut i ordning (måste ju bara visa min underbara hotstreak), spelar alltså $3-sng's:

 

SnG 1 - 8th

SnG 2 - 4th

SnG 3 - 8th

SnG 4 - 4th

SnG 5 - 1st

SnG 6 - 1st

SnG 7 - 4th

SnG 8 - 2nd

SnG 9 - 1st

SnG 10 - 2st

 

wiiie :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej! Ibland är man värd lite vila!

 

Jag presenterar stolt min första session jag går plus! :D+$29 slutade det hela med.

Jag började ganska dåligt och hamnade utanför pengarna i det första fyra, för att sedan spela upp mig och knipa några pengar platser.

 

Så här såg sessionen ut i ordning (måste ju bara visa min underbara hotstreak), spelar alltså $3-sng's:

 

SnG 1 - 8th

SnG 2 - 4th

SnG 3 - 8th

SnG 4 - 4th

SnG 5 - 1st

SnG 6 - 1st

SnG 7 - 4th

SnG 8 - 2nd

SnG 9 - 1st

SnG 10 - 2st

 

wiiie :D

Härligt, idag hade jag tuvärr en sådan dag där inget stämde. fick en riktigt stor bad beat när jag hade 55 emot ak. och bordet para sig som var högre än 55 då.

 

sen så gick allt fel. träffa jag tvåpar. hade andre set osv. men men det är bara en sån dag helt enkelt. förhoppningsvis går det bättre imorron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, idag hade jag tuvärr en sådan dag där inget stämde. fick en riktigt stor bad beat när jag hade 55 emot ak. och bordet para sig som var högre än 55 då.

 

sen så gick allt fel. träffa jag tvåpar. hade andre set osv. men men det är bara en sån dag helt enkelt. förhoppningsvis går det bättre imorron.

 

Alltid jobbigt med sånna dagar, men dom kommer dom också tyvärr. Förhoppningsvis är dom färre en de dagar det går bra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...