sorkenkk Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Det ösregnar ute och jag har inget paraply. Måste ta mig till busstationen i centrum för att åka med en buss därifrån kl 18.35. Det tar ~20 min att gå dit Kan åka med buss härifrån så att jag är där kl 18.33, men då är det inte säkert att jag hinner med den andra bussen. Missar jag bussen 18.35 så måste jag upp kl 5 imorgon (huge pain med min 03-13 dygnsrytm) och får lov att gå hem därifrån idag, i regnet. Tredje alternativet är taxi till busstationen, men tror inte det är så stort EV då det kostar en del för en microgrinder som mig. Så vilket alternativ har störst EV? 1. Gå till busstationen 20 min i regn utan paraply. Hinner med bussen 18.35 2. Ta bussen till busstationen och riskera att missa den andra bussen. Får även gå hem i regnet igen om jag missar den bussen. 3. Ta taxi in till busstationen som går på ett par hundra och choppa hål i min lilla microstakes-rulle. Citera
Chipleader_87 Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Hade nog chansat på bussen till busstationen. Citera
gregcadillac Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 2. Ta bussen till busstationen och riskera att missa den andra bussen. Får även gå hem i regnet igen om jag missar den bussen. Varför kan du inte ta bussen tillbaka, eller går den bara en gång åt varje håll på en dag? Låna paraply av en granne? Citera
DrRoland Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Alt 1, Frisk luft, lite motion och bra för psyket att vara ute i ösregn Citera
jaroiten Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 lol, att det ska vara så svårt, ettan. Citera
Waggho Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Ettan it is. Den lämnar klart mest sinnesro. Ingen stress pga det tighta bussbytet, inget dåligt samvete för pengaslöseri. Citera
urmy Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Gambler som man är född till så är ju alternativ två det enda rätta! Roll the dice! Citera
mr-flow Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Klart det är alt 1. Förstå hur skönt det kommer bli i sängen sen! Citera
RiggadLina Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 -Rom byggdes inte på en dag, tärningen är kastad och världen ligger klar. Det här är ett korståg Tralala! Cab! Citera
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Hehe, det blev faktiskt så att jag gick till busstationen. Märkte att jag inte hade några kontanter hemma så behövde komma iväg i tid så jag hann ta ut pengar då jag inte vågade chansa på att bussen tog kreditkort. Imorgon blir det att köpa ett paraply! Citera
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Varför kan du inte ta bussen tillbaka, eller går den bara en gång åt varje håll på en dag? Det går allt bussar tillbaka, men det tar 45 min att åka med den bussen då den tar massa konstiga omvägar. In till stan tar det däremot 16 min. Citera
gregcadillac Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 ___ Varför tycker du inte att han ska supa sig jävligt full först och sen ta taxin till Falkenberg för att övernatta på en parkbänk istället:lol: Citera
Recommended Posts