pejtrick Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Tjo! Nu är det äntligen dags för mig att försöka bygga ihop en liten fin rulle från $0 (igen). Har byggt rulle förut en gång, och den kom upp till 700 dollar, sen passade jag på att ta ut dom. Min ekonomi består i stort sett bara av studiebidrag, så jag tänkte att pokern skulle bli lite av min andra inkomst, eller åtminstone något att köpa roliga saker för. Har lirat NL Hold'em mest på "skoj" i 1-2 år nu, och anser att jag skulle kunna skrapa ihop pengar, bara jag inte blir så ivrig (som jag oftast tyvärr blir). Har lirat pokerstars och betways frirulle rätt friskt och vunnit ihop några dollar varje gång, men aldrig tillräckligt för att ha flyt att få ihop något "stort"! Har inte så stränga o många regler men att hålla mig på lägsta nivån på CG är väl en sak jag ska försöka hålla mig vid ett bra tag. Kommer nog bli rätt tråkig dagbok, men jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt hur det går för mig! Wish me GL! Citera
Censur Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Kommer du börja från 0 i ordets rätta bemärkelse eller ska du sätta in nåt belopp att bygga från? Ska själv börja om på ny kula i veckan. Startar med 200$ Lycka till iaf! Ska följa dina äventyr. Citera
pejtrick Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Tack! Ska börja på 0, dvs inte sätta in något överhuvudtaget. Känns som en lättnad när man känner att man bara gått plus utan att behöva räkna hur mycket man gått minus om man nu gular. Ligger ju alltid plus om man börjar med frirullar etc så att säga! Ska kika in i din tråd och följa dig också! Lycka till! Citera
pejtrick Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Vart är flytet? Gick åt skogen på frirullarna idag.. pushade QQ och en synar med AJ och floppar A. Därefter på en annan pushar jag AQ och blir synad av AT som floppar T. Ja, vad ska man säga? Frirullar... Är dock kvar i en fortfarande, får se om det blir några cent överhuvudtaget.. Citera
RiggadLina Postad 17 September , 2007 Rapport Postad 17 September , 2007 Det där är standardsituationer. Åker på sådana i MINST 75% av mina multis. Frirullar eller HögStek, spelar ingen roll (= Citera
pejtrick Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Vad är detta?! Allt är emot mig! Pushar 88 mot KT.. sure, 50-50-situation. Floppar triss så där har jag fett överläge. Det värsta är att han sätter en runner-runnerstege.. vad i h-vete?! Citera
strater Postad 17 September , 2007 Rapport Postad 17 September , 2007 om du kan lite poker så är det ju bättre å försöka regga för 0-50 gratis dollar än att lira freerolls ^^. finns en hel del om ja minns rätt från när jag började Citera
pejtrick Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Postad 22 September , 2007 Bankrullen ligger fortfarande på noll. Var 200 platser från ITM på Betways frirulle när jag får upp TT och pushar (jag var shortstacked). Får syn av A8, som självklart sätter ett A på turn. 4 outs kan man säga... KUL?!!! Citera
Maruzi Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Bankrullen ligger fortfarande på noll. Var 200 platser från ITM på Betways frirulle när jag får upp TT och pushar (jag var shortstacked).Får syn av A8, som självklart sätter ett A på turn. 4 outs kan man säga... KUL?!!! det är väl endå 3 outs ? Citera
pejtrick Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Postad 22 September , 2007 Haha, du har så rätt så Maruzi. Men man kan inte skylla på annat än att man är trött klockan 4 på natten :) Citera
Djens Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Intressanta handanalyser & filmer ifrån NL0 samt freerolls plz. Citera
Alow Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Roligt med en till dagbok där ni försöker bygga från noll. Själv lirar jag lite grann på everestpoker som ett sidoprojekt, där jag började med 0,00$ för nån dag sedan och har nu 27$, började med att lira gratis sngs, sedan tog jag steget upp till SNG 0,04$ buy in osv.... Helt klart värt att testa på! Lätt att komma ITM också, eftersom det endast är 10spelar tunering. Lycka till! Citera
hhenke Postad 22 September , 2007 Rapport Postad 22 September , 2007 Lycka till bror! Du vet vad du måste bli bättre på framförallt! Citera
pejtrick Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Postad 22 September , 2007 Tack allihop! Min "whine-tråd" fortsätter. Pushar A9 o får syn av JT, o han floppar T. Jamen det är väl klart, när ska jag få vinna med den bästa handen? Bahhhh.. Citera
pejtrick Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Postad 22 September , 2007 55 cent rikare! Jihoo! 22a plats på en $100 frirulle. Grinda lite 0,1$ SnG's nuså. Citera
pejtrick Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Postad 22 September , 2007 Rulle @ Pokerstars: $5.03 Det tar sig sa mordbrännarn! Citera
pejtrick Postad 25 September , 2007 Författare Rapport Postad 25 September , 2007 Lirade en frirulle på betway. 41a plats av 12000 pers.. nåja, inte sååå illa! Gissa hur mycket det var värt? 1 ynka dollar. Herregud! Citera
Recommended Posts