purplecard Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Hallå. Multitablar 6 bord och "minar" 6 till på partypoker. PT,PAH,FREEPHG,PARTYPLANNER rullar konstant och det fungerar bra på min dator typ 2-3 timmar. Då börjar datorn bli seg och långsam. Tar tid att öppna bord tex. Då får jag starta om datorn och sen är min dator jättebra igen och fungerar ett par timmar till. Det är som om den måste nollställas eller nåt. Finns det nåt tips om vad som är fel med min burk. Min hårdvara är hyfsad. 1gig ramminne och amdathlon 3800 processor. Det kanske är någon enkel inställning menar jag eller så är det så att Partypoker slukar mycket kraft. Finns det fler som har samma problem? Tacksam för svar Citera
brainslicer Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Hallå. Multitablar 6 bord och "minar" 6 till på partypoker. PT,PAH,FREEPHG,PARTYPLANNER rullar konstant och det fungerar bra på min dator typ 2-3 timmar. Då börjar datorn bli seg och långsam. Tar tid att öppna bord tex. Då får jag starta om datorn och sen är min dator jättebra igen och fungerar ett par timmar till. Det är som om den måste nollställas eller nåt. Finns det nåt tips om vad som är fel med min burk. Min hårdvara är hyfsad. 1gig ramminne och amdathlon 3800 processor. Det kanske är någon enkel inställning menar jag eller så är det så att Partypoker slukar mycket kraft. Finns det fler som har samma problem? Tacksam för svar rekommenderas: uppdatera med 1gb till(särskilt om OS = Vista) fattigmans ramboost: kör RAMBooster och rensa minnet med jämna mellanrum Kan ju hända att nåt av proggen du kör har en liten minnesläcka som sakta men säkert fyller minnet(då kan ju RAMBooster vara till hjälp). Citera
Mr Zero Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Kör du "auto rate player"? Isåfall kan det bli trögt om du har mycket händer i databasen på samma spelare. Citera
purplecard Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 ja jag har på autorate players. Men ska man inte ha på det då? Ska man köra rateplayers nån gång ibland då? Citera
Mr Zero Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Du kan börja med att bocka för rutan "do not auto rate this player" på dig själv och se om det hjälper. Räcker inte det så kan du sluta att autorata spelare medan du spelar och se om det gör någon skillnad. Gör det det så kan du kolla PokerTrackers forum och se om du hittar någon lösning där. Citera
purplecard Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Tack för tipsen men det hjälpte inte. Jag får väl köpa ett nytt minne kanske. Jag är inte så bra på datorer så jag kan inte förstå hur minnet kan hålla i tre timmar. Enligt mig ska det då inte heller kunna hålla en kvart. Någon som kan förklara detta för mig? Citera
folder Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Skulle tro att det blir för många HH filer i din HH mapp så att PT tar lång tid på sig att scanna igenom alla filer. Prova att bara stänga ner Party import fönstret i PT och öppna det igen - då kopieras filerna till arkiv mappen och datorn borde bli snabbare igen. PS: Jag sitter på jobbet och har inte PT här så jag kan inte beskriva tydligare tryvärr. Hoppas du fattar ändå Citera
Fido Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Skulle tro att det blir för många HH filer i din HH mapp så att PT tar lång tid på sig att scanna igenom alla filer. Prova att bara stänga ner Party import fönstret i PT och öppna det igen - då kopieras filerna till arkiv mappen och datorn borde bli snabbare igen. PS: Jag sitter på jobbet och har inte PT här så jag kan inte beskriva tydligare tryvärr. Hoppas du fattar ändå ^What he said! Samma problem för mig nämligen. När du fyller upp katalogen med HH-filer så går det tyngre och tyngre. Att stänga/öppna PT för att flytta över filerna till annan katalog kan hjälpa! Dvs, det är inte datorn i sig som får problem, det är PT som måste gå igenom 2k händer för att läsa in 1, istället för att gå igenom 10 för att läsa in 1... Citera
purplecard Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Skulle tro att det blir för många HH filer i din HH mapp så att PT tar lång tid på sig att scanna igenom alla filer. Prova att bara stänga ner Party import fönstret i PT och öppna det igen - då kopieras filerna till arkiv mappen och datorn borde bli snabbare igen. PS: Jag sitter på jobbet och har inte PT här så jag kan inte beskriva tydligare tryvärr. Hoppas du fattar ändå Tack för tipset. Jag fattar och ska testa det. Citera
Recommended Posts