Gå till innehåll

NL100 - Twobarrel blir nedsynat av QQ


Recommended Posts

Hej, jag skulle bara vilja ha lite synpunkter på Fi's spel här.

 

Cosby satte sig just och det är en av hans första händer.

 

Att jag ändå gör ett move här berodde på att en kompis som satt med berättade att Cosby var en ganska stabil spelare.

 

Till handen:

 

1. Vad tycker ni om att syna flopp och turn med QQ på en sån här flopp mot okänd Fi? Jag undviker själv spelet och skulle tom överväga att tossa en hand som KT här på turn. Att han är OOP gör väl synerna lite tveksammare? Dock gör hans två bitches chansen att jag skulle ha KQ mindre sannolikt.

 

2. Rivern är ju ett mkt bra kort för mig, hade ni skjutit igen? Anledningen till att jag inte skjuter igen är att jag inte vet om Fi kan släppa KQ eller KJ tillräckligt ofta vilket är två händer som känns mkt sannolika.

 

---------------------------------------

NL $0.50/$1 Texas Hold'em

Table Fluorine 05 6-max (Real Money)

 

Seat 3 is the button

Total number of active players : 5

 

Seat 1: macee ( $193.21 )

Seat 2: Skalle88 ( $103.90 )

Seat 3: vanky ( $100.75 )

Seat 4: PamelaTiLt ( $126.50 )

Seat 5: billCosby ( $100 )

Seat 6: trevor194 ( $49.40 )

PamelaTiLt posts small blind [$0.50]

billCosby posts big blind [$1]

 

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ :6s:, :3s: ]

 

macee folds

Skalle88 raises to [$3.60]

vanky folds

PamelaTiLt folds

billCosby calls [$2.60]

 

** Dealing Flop ** [ :2c:, :Kc:, :6d: ]

billCosby checks

Skalle88 bets [$4.80]

billCosby calls [$4.80]

 

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

billCosby checks

Skalle88 bets [$12]

billCosby calls [$12]

 

** Dealing River ** [ :Ah: ]

billCosby checks

Skalle88 checks

 

** Showdown **

billCosby shows [ :Qh:, :Qc: ] a pair of Queens

Skalle88 mucks [ :6s:, :3s: ]

 

** Hand Conclusion **

billCosby wins $39.25 from main pot with a pair of Queens

************ Game 251669968 ends ************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt 2-barrel läge tycker jag, inget har förändrats sen floppen. Däremot skulle jag skjuta river igen när du väl kommit dit på det hä sättet.

 

EDIT: fold pre

 

Både ja och nej (enligt mig dvs). Det finns många PP som tar en syn på floppen och ett FD.

Samtidigt om jag skulle anta att Fi är duktig så är det inget vidare läge eftersom en stark Fi inte ofta tar syn med 88 här OOP.

 

Jag har inte spelat nl100 så länge utan harvade länge nivåer där man aldrig får nån att släppa KT på denna rivern. Hur funkar det på NL100? Hur många av 100 Fis kommer släppa KJ om vi bettar rivern här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de flesta lite vekare spelarna (gott om dem på lågnivå) släpper en halvtaskig kung på river mot ett stort bet om inte HEROs image suger fett. Däremot släpper de aldrig på denna turn, det enda du kan jaga bort är som sagt ett mellanpocket som tagit en dålig floppsyn.

 

Och eftersom jag inte bör anta att Fi är annat än stabil så bör jag inte anta att han synar flopp med 77 tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tycker också att ditt spel suger. Du gör din mediokra hand som har showdownvärde till en bluff.

 

Inte för att det skulle vara nåt slags facit, men Doyle Brunson skjuter gärna igen på turn om han parat en suited connector. Det är ett slags semibluff helt enkelt, antingen lägger motståndaren ner sin han eller så har du chans att tvåpara/trissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kanske det :-D men vilka är det i så fall? Verkar bara kunna vara samma som på floppen.

Det kanske räcker... (?)

 

Känner mig också vilsen här. Vore kul med en exempel-HD från preflop till river... (fast det kanske är för mycket begärt.)

 

Jo samma som på floppen + nåt upplockat set då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...