Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

minns att ja hade jäkligt mycket plus i just sb (helsjukt) på ett ok antal tusen händer iaf, (jämnade ju ut sig senare givetvis). du bör ju ge lite info om hur många händer/blinds/hur mycket av det är blindskostnader etc för att få lite feebback.

Postad

Jag hatar att kallsyna från blindsen mot stealers, gör det bara ibland om jag har någon anledning till det. Inte skoj att spela en marginal hand ur pos på floppen och om du inte träffar kommer du troligtvis få lägga dig om du inte kan få fi att folda genom att beta ut på floppen.

Vad har du för VPIP i blindsen? Kanske är lite för lös där.

Testa att tajta till dig lite i blindsen och 3-betta ofta när du spelar. Om spelaren som försöker steala har hög steal% kommer du ta ner potten ofta redan pre flop och gör du inte det har du åtminstone tagit kommando över potten så att du förhoppningsvis kan vinna den med ett CB på floppen även om du inte träffar något.

Postad
Jag hatar att kallsyna från blindsen mot stealers, gör det bara ibland om jag har någon anledning till det. Inte skoj att spela en marginal hand ur pos på floppen och om du inte träffar kommer du troligtvis få lägga dig om du inte kan få fi att folda genom att beta ut på floppen.

Vad har du för VPIP i blindsen? Kanske är lite för lös där.

Testa att tajta till dig lite i blindsen och 3-betta ofta när du spelar. Om spelaren som försöker steala har hög steal% kommer du ta ner potten ofta redan pre flop och gör du inte det har du åtminstone tagit kommando över potten så att du förhoppningsvis kan vinna den med ett CB på floppen även om du inte träffar något.

VPIP

BB 11%

SB 21%

Postad
Vet att det är vanligt att ligga minus i SB å BB men är detta normalt?

BB 1915$

SB 853$

BUTTON 1206$

1 1088$

2 1243$

3 960$

Vad gör man för att täppa till luckan?

hur många händer samt vilka levels?

tipset att syna färre händer ur pos. är bra!