Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar mestadels NL på svs 1/2 och 2,5/5 . Installerade för några dagar sedan poker tracker där man bland mycket annat kan se hur många BB man plussar per 100 händer. Min siffra där var inte så hög men ändå grön..:) Tänkte höra lite vad övriga här har för resultat där ?

Postad
ett litet tillägg kan ju vara att säga att en lowstakes short grinder betalar mellan 7-8bb/100 i rake. på SS är det ju dock halva siffran eftersom det bara är halva rejken men ändå

Tror inte det där stämmer, min rake ligger på ca 2ptbb/100 på svs 5/10 kr.

Postad
Man brukar väl säga för lowstakes att:

1-4: Marginell vinnare.

5-10: Solid vinnare.

11+: Krossar nivån.

Och då snackar jag PTBB, 1 PTBB=2 bb

Det som visas i PO är det PTBB eller? Poker Office visar BigBets / 100, antar att det är 2bb, rätt eller ?

Postad
Finns att söka massor av sådan här information på forumet. En hyfsad/bra spelare snittar 1-2bb/100.

1-2BB/100h är väl fan inget bra. Då rakar man ju 3-4ggr mer än man vinner!

ett litet tillägg kan ju vara att säga att en lowstakes short grinder betalar mellan 7-8bb/100 i rake. på SS är det ju dock halva siffran eftersom det bara är halva rejken men ändå

Jag har 6-7BB (BB alltså, inga jävla PT BB) /100händer i rake så jag håller med om den siffran.

Jo, men 2 PTBB = 4 BB.... han säger ju att det är halva siffran på svs, så det kan väl stämma, eller??

Sen Lirar Jerico väldigt tajt också enligt min mening så det är inte så konstigt om man rakar väldigt lite om man inte stoppar in pengar i potterna. Överhuvudtaget tycker jag ss 5/10 bord är rätt tajta. Det är klart det inte blir så mkt rake med snittpotter på 10-15BB.