YaaFaiman Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Inga direkta read eller ngt sånt kul på FI. Vad tycker ni om flop-spelet och hur spelar ni turn? Game #5531721294: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/09/13 - 17:30:57 (CET) Table "Isparta" Seat 3 is the button. Seat 1: Trivette ($177.75 in chips) Seat 2: _ILF_ ($225.70 in chips) Seat 3: mickeyo7 ($108.10 in chips) Seat 5: Zeca20 ($98 in chips) Seat 6: fishing_p ($102.70 in chips) Zeca20: posts small blind $0.50 fishing_p: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to _ILF_ Trivette: raises to $4 _ILF_: calls $4 mymaximus joins the table at seat #4 mickeyo7: folds Zeca20: folds fishing_p: folds ----- FLOP ----- Trivette: bets $7 _ILF_: raises to $26 Trivette: calls $19 ----- TURN ----- 7 of Diamonds4 of Hearts Trivette: bets $40 _ILF_?? Citera
Dead-Inside Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Färg, tvåpar, set. Kasta. Ed: Tror du möter för få drag här, som dessutom bettar ut turn, för att du ska vara EV+ med syn/ställ. Dessutom kan han tomtat QQ+ pre. Citera
brut Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Du fick det jobbigt där. Ska du syna måste du hoppas på (iprincip) att allt detta händer... river blankar+du får inget bet mot dig+du vinner handen(vilket är långt i från säkert). Sedan har du ingen read; enligt min mening talar det också för fold. Men samtidigt finns det många dragkombosar som kan spela så här. Jag skulle folda utan read och history. Edit: Utgick från att du foldar ett bett på blank river, men syn är interessant i ett sådant fall tycker jag. Man behöver nog räkna lite på kombosar också. Citera
Jerico Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Tror att det är ett väldigt litet misstag om ens ett misstag alls att bara mucka när han leder ut på flop om du inte sett honom göra det ofta. Citera
_zed_ Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Jag tror de flesta cbettar här tillräckligt ofta för att man inte ska folda floppen, men jag hade nog endast synat och hoppats på att Fi checkar turn. Som spelat nu tycker jag det är fold, ser ut som att han har en hyfsad hand som han försvarar mot drag. Tror du ligger efter väldigt ofta här. Citera
Recommended Posts