Gå till innehåll

Sverige - Montenegro. Vad i helvete gör dom i 93e minuten?


hampulito

Recommended Posts

Vad fan sysslar dom med? Sverige leder med 2-1 det är anonserat 2 minuters extratid, Svergie får en frispark 3 meter utanför straffområdet i 92a minuten.

Det är helt uppenbart att det är det sista som händer i matchen.

Så dom väljer att passa ner bollen till hörnflaggan.

Vad i helvete skjut era satans idioter!?

fan vad jag skulle villja vara reporter och fråga vad dom egentligen tänkte på.

 

Ok låt oss analysera spelet.

 

Frisparken delas ut i den 92a minuten 2 minuters tillägstid är anonserat frisparken slås i den 93e minuten.

Detta talar välldigt starkt för att detta är det sista som inträffar i matchen.

Det finns alltså i princip inga nackdelar med att skjuta.

 

A. Man missar mål, dommaren blåser av direkt eller när bollen är i luften efter utsparken.

 

B. Man träffar mål och dommaren blåser av när bollen befinner sig på halva plan igen.

 

C. Man gör mål och får ännu ett landslags mål räknat till sina meriter.

 

Grrrrrrrrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen var den att det var 4 min tillägg. du får hänga med lite mera va "experten"

 

Ok sorry men det spelar faktiskt ingen större roll det är ju självklart skott på mål nu passade dom ut den till sidan så tog montenegro bollen direkt. det hade garanterat gått längre tid om han bara dunkat bollen utanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mer förbannad på alla gamla rutinerade spelare som ska nötas varje träningsmatch. Nu såg jag inte denna match, men enligt den laguppställning jag sett spelade Petter Hansson, Anders Svensson, Daniel Andersson, samt att Andreas Johansson var med.

 

Varför tar man inte chansen att spela in yngre förmågor? (Visst Dusan spelade, samt Prica(Ung? vet ej ålder)).

 

Varför ska Petter och Anders S spela denna match? Låt Andreas Granqvist spela och komma in i det hela, Petter klarar sej utan en sådan match.

 

Varför ska Daniel Andersson spela? Han är väl skaplig, men det är väl ändå inte han som ska efterträda Linderoth, när Linderoth lägger ner är Daniel för gammal, låt t ex Sebastian Larsson spela, är man ordinarie i Birmingham kan man banne mej få spela en landskamp också, sådeså! Finns säkert andra också, kommer inte på någon nu...

 

Andreas Johansson är väl också bra gammal? Måste finns andra som kan få en chansen, han är ju ingen framtidsman direkt.

 

Som det är nu verkar det som att Herr Lagerbäck sorterar spelare efter ålder, äldst kommer först in i laget.

 

Nu vet jag inte omständigheterna inför just denna match, vilka som är tillgängliga osv... Men det ser ju lika ut inför varenda träningsmatch. Självklart ska dom spela ihop laget osv i matcher som den mot USA som förberedelse inför en viktig kvalmatch, men det känns bortkastat att spela 30åriga bänknötare framför unga spelare i matcher som den ikväll.

 

Sen har det väl alltid varit så under Lagerbäck, att det är "enkelt" att komma in i truppen, svårt att ta sej in i startelvan, men har man en gång tagit sej till startelvan är det fan OMÖJLIGT att ta sej ur...

 

Svennis tog ut Theo Walcott i VM-truppen, sånt gillar jag! :-)

 

Tack för ordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför blir du arg på spelarna? Tycker du att de ska tacka nej när de blir uttagna?

 

Haha, nä, men det är ju dom som är i vägen, då går min ilska ut över dom också. I grunden är det väl "men det är synd om honom om han ska bli petad när han varit med så längen, ungdomarna hinner ju spela i framtiden"- mentalitet jag är irriterad på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är väl hur Prica kan bli uttagen i truppen från början?

Sen dubbelbytet där Källström och Svensson går ut vet jag inte heller hur de resonerades lr om det var någon skada bakom.. Om ej skada, vad händer?

 

Vart e Marcus Berg!?

 

Prica är ju ett riktigt frågetecken. Vi har ju 4 forwards som är klasser bättre, så där kan jag hålla med om att testa yngre utväcklingsbara spelare. Kan ju tilläggas att Marcus Berg utgick i U21-landskampen mot tyskland med befarad hjärnskakning, annars skulle han anslutit till truppen. Men annars tycker jag inte det finns så många unga spelare som har potensialen att lyckas internationellt. Petter Andersson är den enda som jag kan tänka på, men han är på tok för ojämn ännu samt att jag hellre ser honom som innermitt. Toivonen, Oremo & Guterstam är ju ruskigt långt från en plats. Finns det några utlandsproffs som man inte har så bra koll på?

 

Källström och Svensson har ju själva (deras klubbar) bestämt att inte spela 90 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prica är ju ett riktigt frågetecken. Vi har ju 4 forwards som är klasser bättre, så där kan jag hålla med om att testa yngre utväcklingsbara spelare. Kan ju tilläggas att Marcus Berg utgick i U21-landskampen mot tyskland med befarad hjärnskakning, annars skulle han anslutit till truppen. Men annars tycker jag inte det finns så många unga spelare som har potensialen att lyckas internationellt. Petter Andersson är den enda som jag kan tänka på, men han är på tok för ojämn ännu samt att jag sellre ser honom som innermitt.

 

Källström och Svensson har ju själva (deras klubbar) bestämt att inte spela 90 minuter.

 

Angående Prica så är han precis som alla andra tysklands-proffs grymt överskattade hos Lagerbäck, har väl att göra med korta resor och billig öl vid studiebesök.. vad vet jag?

Prica skulle fått chansen för ett par år sen när han verkligen vräkte in mål, känns som att han är på väg ner.

 

Snacka om att vi har dålig återväxt på mittfältet!?

När man såg Djurics första halvlek kom man verkligen att tänka på en kalv på grönbete, å andra sidan är det inte schysst att slänga ut en kille som inte spelat på kanten mer än kanske någon match sen han var 12 (?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nä, men det är ju dom som är i vägen, då går min ilska ut över dom också. I grunden är det väl "men det är synd om honom om han ska bli petad när han varit med så längen, ungdomarna hinner ju spela i framtiden"- mentalitet jag är irriterad på.

 

Jag tror inte att Lagerbäck tänker "synd om"-tankar överhuvdtaget. Han verkar följa sin idé strikt, ta till exempel Zlatan/Chippen/Mellberg-historien eller behandlingen av Alexander Östlund.

 

Han tänker eventuellt mer i "mental status"-termer, som när hans och Tommy Söderbergs konversation blev "buggad" och de pratade om att de inte ville byta ut Allbäck för att det skulle knäcka honom. Det var under tävlingsmatch i och för sig och handlar mer om coachning, inte laguttagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att vi har dålig återväxt på mittfältet!?

När man såg Djurics första halvlek kom man verkligen att tänka på en kalv på grönbete, å andra sidan är det inte schysst att slänga ut en kille som inte spelat på kanten mer än kanske någon match sen han var 12 (?).

 

Jo, håller med. Men hans insats var ju 100 gånger bättre än tex Samuel Holmens insats mot Valencia i CL-kvalet. Han hade inte 1 rätt, och han ska vara en framtida stjärna. Höll på att börja gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Lagerbäck tänker "synd om"-tankar överhuvdtaget. Han verkar följa sin idé strikt, ta till exempel Zlatan/Chippen/Mellberg-historien eller behandlingen av Alexander Östlund.

 

Han tänker eventuellt mer i "mental status"-termer, som när hans och Tommy Söderbergs konversation blev "buggad" och de pratade om att de inte ville byta ut Allbäck för att det skulle knäcka honom. Det var under tävlingsmatch i och för sig och handlar mer om coachning, inte laguttagning.

 

Fast det exemplet går ju ut på att de tyckte synd om honom. Något sådant ska ju aldrig påverka deras val, tyvärr gör det det helt för mycket i dagens läge.

 

Hade det varit Anders Svensson som vart ute istället för Zlatan och co så kan jag inte tänka mig att han skulle blivit utkastad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det exemplet går ju ut på att de tyckte synd om honom. Något sådant ska ju aldrig påverka deras val, tyvärr gör det det helt för mycket i dagens läge.

 

Tror inte för en sekund på att det var för att dom tyckte synd om Mackan. Tror det är en grov misstolkning, tror mer att dom vill förbättra hans självförtroende. Och detta för att det i förlängningen kommer vara possitivt för landslaget, inte för Marcus som person, även om det är samma sak i detta fall. Som sagt, glöm aldrig dom implicita oddsen:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rade Prica levererar ju iaf i Danmark. Det är ju mer tveksamt vad Djuric gör i truppen med tanke på att han mer eller mindre inte blivit bättre senaste två åren. Djuric har spelat ett par matcher i år på kanten för Halmstad till och med. Det gick väl iofs inget vidare.

 

Jag utgår ifrån att Henok Goitom är närmare än Toivonen, Oremo & Guterstam men man vet ju aldrig med Lagerbäck. Goran Slavkovski i Inter eventuellt men eftersom jag aldrig sett honom spela kan jag ju knappast bedöma honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att Henok Goitom är närmare än Toivonen, Oremo & Guterstam men man vet ju aldrig med Lagerbäck. Goran Slavkovski i Inter eventuellt men eftersom jag aldrig sett honom spela kan jag ju knappast bedöma honom.

 

Goitom är en intressant spelare jag glömt, hur har hans säsong börjat? Slavkovski har väl spelat i något annat landslag och därav inte aktuell för Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...