gurravasa Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 SB är 53/19/1 över 180 händer, noteringar jag har är att han betar BP IP på flop i limpad pf-pot samt att han donka BP på A-flop. BB har jag bara 30 händer på med 67/23/0,8 stats och enda noteringen att han donkade river när han träffade A. Så cappa floppen eller vänta och höja en brick på turn? Svenska Spel Limit Holdem Ring game Limit: SEK 20/$40 5 players Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with qs ac Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls. Flop: qh 3h 2c (6SB, 3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB raises, BB 3-bets, Hero ? BTW: vilken konverter med vilken inställning ger snyggast HH:s i detta forum? Citera
gurravasa Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Postad 13 September , 2007 Hallåååååå 98 visningar och inte ett enda svar? Citera
heltok Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 ptja, beror väl på hur aggro motståndarna. alternativen jag ser är att cappa direkt eller vänta till turn och raisa där om du tror han spelar färgdragen så. väldigt litet sampel men båda verkar fiskpassiva så jag cappar nog floppen direkt. Citera
Flesh2Flesh Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 SB är 53/19/1 över 180 händer, noteringar jag har är att han betar BP IP på flop i limpad pf-pot samt att han donka BP på A-flop. BB har jag bara 30 händer på med 67/23/0,8 stats och enda noteringen att han donkade river när han träffade A. Så cappa floppen eller vänta och höja en brick på turn? Svenska Spel Limit Holdem Ring game Limit: SEK 20/$40 5 players Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with qs ac Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls. Flop: qh 3h 2c (6SB, 3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB raises, BB 3-bets, Hero ? BTW: vilken konverter med vilken inställning ger snyggast HH:s i detta forum? Vad står IP för förresten? Jag cappar nog flopp och väntar på vad som händer på turn. Har inte spelat på länge på SS men det verkar fiskigt så jag släpper nog inte den... Citera
gurravasa Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Postad 13 September , 2007 IP=In Position Japp SS är fiskigt och jag håller med om att cappa floppen. Citera
GiLLo Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 SB är 53/19/1 över 180 händer, noteringar jag har är att han betar BP IP på flop i limpad pf-pot samt att han donka BP på A-flop. BB har jag bara 30 händer på med 67/23/0,8 stats och enda noteringen att han donkade river när han träffade A. Så cappa floppen eller vänta och höja en brick på turn? Svenska Spel Limit Holdem Ring game Limit: SEK 20/$40 5 players Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with qs ac Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls. Flop: qh 3h 2c (6SB, 3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB raises, BB 3-bets, Hero ? BTW: vilken konverter med vilken inställning ger snyggast HH:s i detta forum? Cappa flopp, led på turn. blir det raise på turn -> check/syna ner om du inte förbättrar. Galet vanligt att SS-spelarna lirar färgdraget benhårt. Make'em pay. Citera
david Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Jag hade oxo cappat flop och sen synat ner UI. Nu är det iof blindsen vi möter vilket i princip betyder att vi kan möta vilka konstiga händer som helst, men BB verkar lös så ovan gäller för mig. Citera
gdaily Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Svårt. Det lär ju bli action på turn med. Jag hade nog väntat (med förhoppningen att small blind som checkraisat floppen ska cappa floppen i stället för mig. Citera
Recommended Posts