Gå till innehåll

QQ i tidigt skede, tidig position


wildptr

Recommended Posts

[EDIT]: Det är texas holdem så klart :)

 

Förmodligen ganska standard men eftersom jag inte är en särskilt van turneringspelare så är jag ändå osäker. Jag sitter i tidig position med pocket damer.

 

UTG folds

UTG+1 synar 150

Jag synar 150 i ett cashgame är det en höjning, i sen pos hade jag höjt även här.

...

rundfold tom SB

...

BB raise to 450

UTG+1 folds

 

BB har 3300 i marker, jag har 3600 och potten är nu på 750. När det väl har kommit en flopp så är bordet väldigt synvilligt ner till rivern så jag vill nog egentligen inte ta en flopp då det är svårt att veta vart man står på rivern. Min spontana read på BB är att han försöker stjäla. Dessutom ska väl damer spelas aggressivt just på det här sättet för att trappa och förhoppningsvis kunna re-raisa (i det här fallet all in) och vinna utan en flopp även i turneringspel?

 

Synar jag så är det väl för att se till att inget överkort kommer på floppen innan jag commitar mig.

 

Syn eller push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen anledning att pusha med QQ så tidigt. Eller, ja, det beror ju på. På Svenska Spel ska man alltid pusha med denna hand i en turre, eftersom man lätt får syna av händer som KJ och T8. Men i en turnering med mer kompetent motstånd skulle jag ha tagit synen och sedan agerat utifrån brädan.

 

Edit: Jag skulle dock definitivt ha slagit om med QQ från början, och inte limpat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag långt ifrån en van turneringsspelare (mest SnG, cashgame ibland) men det känns rätt fel att överlimpa med QQ. Särskilt om du som du skriver är rädd för att bordet synar ändå fram till rivern.

 

 

Sen när du väl hamnat i läget med BB höjning så pusha och ta potten.

 

Varför pusha så tidigt ? Jag hade tagit synen och sedan spelat utifrån brädan,alternativt slagit om lite, men inte pusha.Är ju helt meningslöst att slänga bort en ganska så bra hand tidigt i en turnering. Tar man synen och får en bra flopp är de ju bara bomba på och hoppas BB överspelar ett toppar alternativt nått sjukt drag. Men limpa preflopp med QQ är ju att misshandla handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...