Gå till innehåll

NL100 - Hur spela JJ på bästa sätt?


Recommended Posts

Jag har spelat tight eftersom jag inte fått så mkt kort under mina 9o händer vid bordet. Jag har dock 3bettat theworm en hel del eftersom han har höjt friskt i position och inte verkar vara jättestark.

 

Två händer innan tog jag en syn mot en PFR med 88 på flopp som innehöll ett K IP och handen gick till SD varpå jag vann potten.

 

Jag vill inte 3betta Fi efterosm jag då får spela en stor pott OOP och att jag är ganska sårbar för 4bets just nu. Så jag synar.

 

Floppen kommer ett överkort och jag har ofta bästa handen men samtidigt så känns det som att Fi ofta skjuta två skott med tanke på mitt spel med 88 och hans nuvarande situation som ser lite överaggressiv ut.

 

 

Så jag ser inte nåt bra sätt att spela handen på men det finns förmodligen mindre dåliga alternativ till min linje.

 

 

 

NL $0.50/$1 Texas Hold'em

Table Fluorine 02 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 5

 

Seat 1: Okkepoker ( $107.10 )

Seat 2: LayNpray ( $90.20 )

Seat 3: theworm ( $81.70 )

Seat 4: riceyyy ( $86.01 )

Seat 5: Skalle88 ( $118.20 )

Seat 6: MinDTrickS ( $102.85 )

 

Skalle88 posts small blind [$0.50]

MinDTrickS posts big blind [$1]

 

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ :Jh:, :Jd: ]

 

Okkepoker folds

LayNpray folds

theworm raises to [$3.50]

Skalle88 calls [$3]

MinDTrickS folds

 

** Dealing Flop ** [ :5c:, :3d:, :Kh: ]

Skalle88 checks

theworm bets [$5]

Skalle88 calls [$5]

 

** Dealing Turn ** [ :2d: ]

Skalle88 checks

theworm bets [$12]

Skalle88 folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om 3-beten pre.

 

Höj pre och hoppas han tror du är en tiltskalle och ställer med 88 eller ATo

Sen synar du och ber att han inte just denna gång har AA,KK,QQ och att om han har dem att du träffar en J och drar ut.

 

Om han känner att du pressar just honom när han raisar så kanske du får han att ställa med högst marginella händer och JJ är väl 4:e eller 5:e bästa starthanden?

 

PS: som spelat nu skulle jag nog ofta folda river här om jag inte har en read på motståndaren som en fullständig bluffgubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har typ 80 i stack på NL100 SH... Här spelar jag i princip för hela stacken med JJ. Trebet pre och syn push om inte fi är nit.

 

Du tycker inte det är lite av ett överspel?

På högre och lägre nivåer är det ett bra spel, men på NL100 är det ofta inte så smart att vilja spela om stackarna med JJ utan träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara in stacken som liten favorit eller stor dog. Så jag står över det faktiskt.

 

Jopp, läste det där innan, förstår inte grejjen. Han synar aldrig med något du leder stort över i princip. En <$50 (inköps) kille kan i regel gå all in med A10+, 55+ pre och då är det mer EV+ att gå allin än annars. Men det är pre, och inte på denna flopp :)

 

Ed: I övrigt, stor miss att inte 3betta, vilket leder till en jättesvag fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jopp, läste det där innan, förstår inte grejjen. Han synar aldrig med något du leder stort över i princip. En <$50 (inköps) kille kan i regel gå all in med A10+, 55+ pre och då är det mer EV+ att gå allin än annars. Men det är pre, och inte på denna flopp :)

 

Ed: I övrigt, stor miss att inte 3betta, vilket leder till en jättesvag fold.

 

Folden i sig är inte svag utan spelet som föranleder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker inte det är lite av ett överspel?

På högre och lägre nivåer är det ett bra spel, men på NL100 är det ofta inte så smart att vilja spela om stackarna med JJ utan träff.

 

Självklart är varje beslut situtationsbaserad, men här snackar vi om en Fi som kan vara trött på att Hero rerejsar gång på gång och kan ställa med en hand som vi är favoriter över, även om det kan vara en knapp sådan, typ AQ.

 

Han kanske även ställer med ett lägre par. Det enda som oroar oss är väl QQ+ och i och med att det är SH o med tanke på historiken spelarna emellan så känns det som att sannolikheten att han sitter på QQ+ är klart lägre än andra händer i den HD som han har, som då är bredare än normalt för en NL100-spelare med tanke på de psykiska effekterna av att ha blivit rerejsad några gånger i rad.

 

Vad jag försökte förmedla som huvudargument, var väl att när man får jättestarka starthänder SH och det man riskerar är typ 80 BB så ska man väl inte analysera sönder det utan spela det hårt.

 

Sen är det ju inte ens säkert att Fi rerejsar.

 

Och om vi har rerejsat Fi gång på gång med svagare händer, så är det ju detta vi har väntat på. En stark hand som vi rerejsar med i försök att få honom att, i tron att vi är svaga med anledning av flertalet rerejs, spela tillbaks mot oss med en hand som vi är favoriter över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...