Fudge Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Dag för ny dagbok, har inte gått ngt vidare under de andra och inte varit så lockande att låta de få som läst lyssna på massa gnäll. 22år, bor i Falkenberg, men planerar flytt snart.. Blir att ställa sakerna hos morsan nästa månad medan jag letar nytt i ngn stad i detta avlånga land. Eftersom resten av polarna börjat med HU spel och tipsade mig så gav jag det ett försök förra månaden och trivs riktigt bra! Känns som det finns mycke värde bara man har lite table selection. Fått en bra deal på Betsson och det är där jag håller till just nu! Spelar .25/.50 och lite .5/1 men meningen att jag ska ta steget helt dit snart om jag får upp rullen lite till. Har 1k$ på rullen samt 14k SEK på Betsson just nu, men kanske behöver ta ut lite lite ifall det blir flytt. Inte fått igång ngt sätt att få in händer hit men kanske ngn som vet hur? Tills jag löser det så kommer det mest postas resultat och olika tankegångar här! Citera
Fudge Postad 12 September , 2007 Författare Rapport Postad 12 September , 2007 Dagen slutade på ca +220$, riktigt nöjd med tanke på hur segt det gått senaste dagarna. Så nu är det bara att fortsätta uppåt! Kanske Köpenhamn imorn, upp tidigt och se om polaren frisknat till, isf bär det av! Skulle va riktigt kul att åka ner dit och få känns lite på den danska mentaliteten, hur kan man inte älska den!? Se lite mer WPT sen sängen.. Blir det Köpenhamn så blir det nog inge lir före torsdag, Resa, fotboll och öl imorn skulle jag gissa på! Natt! Citera
Fudge Postad 12 September , 2007 Författare Rapport Postad 12 September , 2007 Vaknade av ett mess som sa att Köpenhamnsresan är inställd, det och en fluga från helvetet höll på att tilta sönder mig i timmar! Va för trött för att ta mig upp och göra ngt åt den med.. Nu blir det en promenad och sen frulle, lär lira lite innan Sverige matchen är ikväll, se ifall det är ngt kul ställe som visar den på lite större skärm. Ngn som vet ungefär hur många inköp man ska plussa/dag på HU? Eller var jag kan få tag i mina stats utan PT.. -- Första sessionen för dagen igång, ligger halv inköp +, mer ska det blir! Hittade världens mest avtiltande video också, kommer att användas så fort jag känner tilten komma krypande! http://www.youtube.com/watch?v=le4FBuKEJ-Y Åker vi! Citera
Fudge Postad 12 September , 2007 Författare Rapport Postad 12 September , 2007 En session till hitills, höll på att tilta iväg ordentligt men kom på att kolla videon och de vände direkt! +108$ än så länge, lite frukt och vatten nuså kör vi sen igen. Antagligen blivit av med lägenheten nu, så flytt är inte långt borta! Känns bra.. Gäller det bara att hitta en lgh till mig själv också. -- +153$ tott för dagen, sista sessionen började rätt kasst mot en aggro spelare där blev sönder betad varje hand, varje gata och allt för dåliga träffar.. Men några matcher senare så va jag lite upp. Blir att grinda en polare nu och kolla Heroes, sen sängen och film, nya tag imorgon! Night! Citera
Fudge Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Inget lir igår, blev några öl med polare eftersom flytten är så gott som klar nu. Blivit några händer idag, imorn är det tåg till Karlstad och utgång där. Inge spelsugen idag men vill inte tappa för mycket, försöka spela så mycke de går och få in lite rb! Skönaste handen på länge kommer nedan, ligger +90 än så länge. ANTES/BLINDS Emelie9 posts blind ($0.25), mcollado2 posts blind ($0.50). PRE-FLOP Emelie9 bets $1.50, mcollado2 calls $1.25. FLOP [board cards: ,, ] mcollado2 bets $3, Emelie9 bets $9, mcollado2 calls $6. TURN [board cards: ,,, ] mcollado2 checks, Emelie9 checks. RIVER [board cards: ,,,, ] mcollado2 checks, Emelie9 bets $13, mcollado2 calls $13. SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] mcollado2 mucks cards [ , ] Emelie9 wins $46.50. Lite mer spel strax.. Later! Citera
kfluffie Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Är det du som är Emelie? Mvh, KF Citera
Fudge Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Är det du som är Emelie? Mvh, KF Japp Citera
hampulito Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Gl kul med lite hu cg kommer titta in då och då. Citera
Fudge Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Gl kul med lite hu cg kommer titta in då och då. Tyty.. Blivit rätt mycket spel idag, gick bra till sista timmen där allt balla och jag blev pissad på! Lite mer spel innan sängen, kanske få ett litet + iaf! Uppdaterar imorn.. Natt! Citera
Fudge Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Igår blev det 150 upp, rätt nöjd med tanke på hur spelet var! Idag har de gått riktigt tungt! Sjukt dåliga starthänder och träffarna har varit under all kritik.. Lite små tilt från och till, men svårt att hålla mig från de när de rinner iväg tyvärr. Bara .5/1 idag, känns bekvämt på den nivån än så länge så bara att hoppas på att rullen fortsätter uppåt! Ladda inför DIF - TFF nu, men mer spel efter! Riktigt viktig match och 3poäng skulle smaka mumma!! Later.. -- +232$ första sessionen efter 2lite större potter på slutet.. Matchen gick inte riktigt som önskat, 1poäng är bättre än ingen, även om de inte känns så just nu! Försöka få bort lite tilt ur kroppen sen spel.. +105$ till denna session, ok resultat för dagen men spelat lite halvkasst och haft lite mycke otur. Men ska ändå inte klaga på resultatet! Kanske bli lite mer spel strax.. Citera
Fudge Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 +415$ blev resultat igår.. Riktigt nöjd! Idag har spelet sätt ok ut, lite marginella syner och bluffar men fått betalt för de senare i matcherna ändå! Måste komma ihåg att börja lägga in lite händer här snart också, så jobbigt när jag inte har PT lr liknande bara, lite svårt att komma ihåg att spara HH´s direkt efter händerna. Runt 270+ än så länge idag och mer spel ska de bli..! Hängde på Pitchers i Karlstad förut, lite käk och Porto - Pool, vi drog oss i halvlek för att spelsuget tog över. Även kollat lgh idag, såg helt ok ut, trevliga tjejer som bodde där, får se hur de blir med de. Träna innebandy imorn, ångesten börjar bli riktigt stor, inte tagit ett löpsteg på evigheter och är rädd för att kroppen ska balla ur helt! Citera
Fudge Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 +~350$ igår, ligger runt ett halvt inköp + idag. Blir nog inge mer spel förän efter träningen idag. Om jag lever då.. Rullen ligger på nästan 4300$, länge sen den mådde så bra! Rejken på .5/1 är helt sinnes känns det som.. Kan rejka 50-100$/timme. Hade jag inte haft en bra deal hade det inte funkat att spela där. Ska bli riktigt kul med grind med massa folk ikväll, kan bli uppemot 6-7pers. Hur ska jag inte kunna hitta plusset då!? Ladda inför träningen nu! Ciao.. -- Inte mycke klonk i den här lägenheten tyvärr, back 5,5inköp.. Sjukaste sessionerna sen jag började med HU. Inte mycke att göra, tilta av lite och sen mer spel. Tog ut allt över 3k efter den här sessionen.. Får hoppas jag kan förbättra resultatet lite innan sängen iaf! De va den smekmånaden! Spelarna har varit uberkassa men inte vunnit en hand mot dem, förorat 7/8 HU matcher sen kl halv 11.. Bra spelat Simon! Dags att vända på de här!!! Citera
Fudge Postad 20 September , 2007 Författare Rapport Postad 20 September , 2007 Tog tillbaka 200 rätt snabbt igår men de va tydligen inte slut på förnedringen.. Slutade -600$, fortsatt på samma spår idag, -250$. En av mina största svagheter är min mentala styrka i pokern, och har därför börjat tvivla stort på mig själv om jag verkligen är vinnande på HU spel. Blir paus nu och nya tag om en stund.. Inte spelat 100% hela tiden kanske, men helt sjukt vad våldtagen jag blivit, men ikväll är det min tur! Kom och hata!! -- Nytt rekord nu, -1050$ på mindre än 24timmar.. Trodde jag hittat mitt spel men ack så fel jag verkade ha! Aldrig sett någon blivit så brutalt våldtagen av person efter person. Har inte haft en chans i spelet, trott att jag har haft egde på spelarna på .25/.50 och .5/1, men nu känns det mer som jag var running good i ca en månad. Mer spel efter en 2timmars avtiltande träning, sen spelledigt fram till söndag. Bara hoppas det kan vända uppåt lite ikväll.. Annars ser det riktigt mörkt ut! Vet att det kan komma rejäla svängningar i HU spel, men så här hade jag aldrig trott. Kanske bara jämnat ut sig för att jag haft turen emd mig innan, det får kvällen avgöra! Men pluset ska hittas! Ngt annat finns inte...!! Citera
Fudge Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 Inte blivit så mycke spel senaste dagarna pga av lite resor och mycke krångel med flytten. Nu ser det ut att vara löst och inflyttningen sker i centrala Karlstad under lördagen! Tog tillbaka lite av allt jag backade, slutade på ca -600 under de 24timmarna. Inge spel sen dess förutom en session nu som slutade på +170$. Tog ut allt över 3k$ igår(550$). För att kunna leva lite.. Blir att plocka ut allt över 3k$ om jag fortsätter plussa fram till den sista för att kunna hålla kvar de mesta av rejken på rullen. Nu blir det liten vattenpaus och sen mer lir.. -- Slutar dagen på +190$, inte riktigt hittat ngt flyt senaste dagarna men tänkte ändra på det imorn! Spelet har varit riktigt upp och ner.. Imorn blir det lir efter lunchen, sen tänkte jag lira tennis, mer lir, innebandy och sen några timmars natt grind! Om man kunde slippa jobba på ett tag ändå.. Vet inte riktigt hur jag ska agera på river här.. Han har inte spelat speciellt bra, har haft en otrolig tur men kan betala av med halvbra händer ibland. Men stoppar helst inte in hela degen utan riktigt bra. Bara syna lr trycka in? ANTES/BLINDS ViLLyNe posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP ViLLyNe calls $0.50, Emelie9 checks. FLOP [board cards: 2S,JC,QH ] Emelie9 checks, ViLLyNe checks. TURN [board cards: 2S,JC,QH,2C ] Emelie9 bets $1.50, ViLLyNe calls $1.50. RIVER [board cards: 2S,JC,QH,2C,5H ] Emelie9 bets $3, ViLLyNe bets $15, Emelie9 ?? Citera
Fudge Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Bra start idag, ca en timmes spel och +320$. Haft lite flyt men också otur i de lite större potterna.. Första handen han spelar, går inte att lägga va? Jag sitter på AKo ANTES/BLINDS folder85 posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP folder85 bets $1.50, Emelie9 bets $5, folder85 bets $66.15 and is all-in, Emelie9 ?? -- Här är min plan att ställa på river, men kommer ett lite små jobbigt kort. Borde höjt redan på turn men ville att han skulle få skjuta en gata till eftersom jag vet att han kan bluffa med vad som helst! Men minst syn? Min hand är AJs ANTES/BLINDS folder85 posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP folder85 calls $0.50, Emelie9 bets $2.50, folder85 calls $2.50. FLOP [board cards: ,, ] Emelie9 bets $4, folder85 bets $8, Emelie9 calls $4. TURN [board cards: ,,, ] Emelie9 checks, folder85 bets $17, Emelie9 calls $17. RIVER [board cards: ,,,, ] Emelie9 checks, folder85 bets $40, Emelie9 ?? -- Om händerna kunde se ut så här lite oftare:-) ANTES/BLINDS Emelie9 posts blind ($0.50), folder85 posts blind ($1). PRE-FLOP Emelie9 bets $2.50, folder85 calls $2. FLOP [board cards: ,, ] folder85 checks, Emelie9 bets $4, folder85 calls $4. TURN [board cards: ,,, ] folder85 checks, Emelie9 bets $9, folder85 calls $9. RIVER [board cards: ,,,, ] folder85 checks, Emelie9 bets $22, folder85 bets $90, Emelie9 bets $127.50 and is all-in, folder85 calls $54.60 and is all-in. SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] folder85 shows [ , ] Emelie9 wins $4.90, Emelie9 wins $320.20 Lite mer lir nu sen tennis! Citera
Fudge Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Andra sessionen gick ju bra.. -400$ på ca en timme. Kände att jag inte skulle satt mig ner men räknade inte med att bli pissad på av alla. Träna snart sen e de antagligen nya tag. Om jag kunde få en riktigt bra dag snart, vore ju inte helt fel! Later Citera
Fudge Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Postad 30 September , 2007 Inge spel förän idag, tyvärr skulle jag nog väntat ett tag till. -300$ på 30min.. Hittar absolut inge flyt i spelet, men spelar inge vidare heller och har lätt för att tilta just nu. Så dags för skärpning!! Tog ut ~400 nu och har 2k$ kvar på rullen. Självförtroendet e i botten men hoppas på ganska ok rb till veckan. Blir lite fotboll på tvn nu och sen kanske mer spel.. 2månader sen jag spelade ringgame nu så kanske grinda lite sånt ikväll! Inflyttad nu, bara skrivbord som fattas så ska de nog kunna bli en hel del spel denna månad.. Nu Juventus på tvn.. Citera
Fudge Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Skönt med ok start denna månad, +462$ än så länge. Blir nog lite mer spel strax.. Är detta ett bra spel? Hans bet på turn säger ju att han har en ganska stark hand men har svårt för att lägga JJ i ett sånt här läge HU. Suttit med Fi en stund och vet att han kan betala av och fastna i rätt kassa händer ibland. ANTES/BLINDS Ares_AA posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP Ares_AA bets $3, Emelie9 calls $2.50. FLOP [board cards: ,, ] Emelie9 checks, Ares_AA bets $6, Emelie9 bets $16, Ares_AA calls $10. TURN [board cards: ,,, ] Emelie9 checks, Ares_AA bets $22, Emelie9 bets $165.90 and is all-in, Ares_AA calls $41.60 and is all-in. RIVER [board cards: ,,,, ] -- Betar nästan jämt ut flopp här, rätt standard att göra det? ANTES/BLINDS Emelie9 posts blind ($0.50), tequila76 posts blind ($1). PRE-FLOP Emelie9 bets $2.50, tequila76 calls $2. FLOP [board cards: ,, ] tequila76 checks, Emelie9 bets $4, tequila76 calls $4. TURN [board cards: ,,, ] tequila76 checks, Emelie9 bets $9, tequila76 calls $9. RIVER [board cards: ,,,, ] tequila76 checks, Emelie9 bets $18, tequila76 calls $18. SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] tequila76 mucks cards [ , ] Emelie9 wins $67. -- Här var jag på tilt, hoppades han skulle kunna lägga ngt men är ändå riktigt dåligt spelat. Sen att jag fick syn och typ var favorit var lite oväntat men blev torsk ändå..! ANTES/BLINDS Emelie9 posts blind ($0.50), DasBaker posts blind ($1). PRE-FLOP Emelie9 bets $2.50, DasBaker bets $12, Emelie9 calls $10. FLOP [board cards: ,,TS ] DasBaker bets $23.75, Emelie9 bets $87.75 and is all-in, DasBaker calls $48.35 and is all-in. TURN [board cards: ,,TS, ] RIVER [board cards: ,,TS,, ] SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] DasBaker shows [ , ] Emelie9 wins $15.65, DasBaker wins $169.20. -- Bättre turn och river går knappast att önska sig.. ANTES/BLINDS Johngone posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP Johngone bets $4, Emelie9 calls $3.50. FLOP [board cards: ,, ] Emelie9 checks, Johngone checks. TURN [board cards: ,,, ] Emelie9 bets $7, Johngone bets $14, Emelie9 bets $24, Johngone calls $17. RIVER [board cards: ,,,, ] Emelie9 bets $111.80 and is all-in, Johngone calls $68.90 and is all-in. SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] Johngone shows [ , ] Emelie9 wins $42.90, Emelie9 wins $207.80. Lirat lite badminton idag, känns skönt att ha kommit igång med lite blandad träning! Besöka solariet lite oftare är nästa mål.. Även föröska ta mig till Ikea snarast. Nu blir det lite vätske paus och sen lir.. Citera
Fudge Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Idag lossnade det rejält.. Kändes inte som jag plussade så mycket medan jag spelade men fick ett dagsresultat på +743$.. Rekordplusset hitills i HU karriären. Om jag bara kunde hålla mig på gröna siffror några dagar till nu! Riktigt skön start på veckan/månaden! Nu blir det snart lite Heroes i sängen och sömn. Mer grind imorn, måste bara hitta ett ställe att utföra den på! Natt.. Citera
Fudge Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Mycke spel igår men gick inge vidare, låg -500 som mest men tog tillbaka det mesta. Satte mig nu i 20min innan de blir Ikea, första personen jag möter är helt galen och uberkass! Hade tur när jag dubbla mot honom, men skulle aldrig släppa den här handen mot honom.. Blev +94$ iaf. Ikea, styra upp lite saker, träna och sen lir ikväll! ANTES/BLINDS Bjoernen88 posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP Bjoernen88 calls $0.50, Emelie9 checks. FLOP [board cards: ,, ] Emelie9 bets $1.50, Bjoernen88 bets $34, Emelie9 bets $97.50 and is all-in, Bjoernen88 calls $65. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,,TC ] SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] Bjoernen88 shows [ , ] Emelie9 wins $199. Citera
boman Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Mycke spel igår men gick inge vidare, låg -500 som mest men tog tillbaka det mesta. Satte mig nu i 20min innan de blir Ikea, första personen jag möter är helt galen och uberkass! Hade tur när jag dubbla mot honom, men skulle aldrig släppa den här handen mot honom.. Blev +94$ iaf. Ikea, styra upp lite saker, träna och sen lir ikväll! ANTES/BLINDS Bjoernen88 posts blind ($0.50), Emelie9 posts blind ($1). PRE-FLOP Bjoernen88 calls $0.50, Emelie9 checks. FLOP [board cards: ,, ] Emelie9 bets $1.50, Bjoernen88 bets $34, Emelie9 bets $97.50 and is all-in, Bjoernen88 calls $65. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,,TC ] SHOWDOWN Emelie9 shows [ , ] Bjoernen88 shows [ , ] Emelie9 wins $199. snyggt spelat. Citera
Fudge Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 snyggt spelat.Det tycker jag absolut, TP är det inte en chans att jag lägger mot en spelare som han, oavsett kicker! Citera
Fudge Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Blev inte så mycke spel idag pga av allt runtomkring. Satte mig ner i ca en timme, spelet flöt inge vidare men händerna höll i de stora potterna. Plussade ~175$, fått en ganska bra start på månaden. Ryktas att rejken ska komma imorn med, ska få runt 1k$. Vet inte om det är mycke eller lite för HU spel men klagar inte. Skulle blivit mer spel men ordentligt tiltad eftersom min telefon är spårlöst borta!! Hade den när jag satt i polarens bil och rullade in på parkeringsplatsen, men nu är den borta, nästan 100 på att jag tog med mig den ur bilen när han åkte! Vet att jag lyfte upp den från sätet och klev ur bilen.. Han sover nu så kan inte kolla om den ligger kvar i bilen heller, pallar inte att tappa bort den! Inte länge sen jag tappade bort en mobil med nummer till alla jag känner! Ågren! Kommer den fram inatt/imorn så blir det att fira på ngt vis=) Film nu gissar jag.. Inhandlade datorbord samt stol idag, så så fort jag lyckas skruva ihop det så kan jag börja grinda i nya lyan, ska bli riktigt skönt! Natt! Citera
Fudge Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Inte blivit så mycke spel sista dagarna tyvärr, en resa till Gävle för att se DIF ta hem 3 säkra och lite sånt har satt stopp för lir. Blev mycke lir igår däremot, satte mig vid en spelare jag hade note på som bajskass, och det stämde ju, minst sagt. Han överpsleade så gott som varje hand, träffad lr inte.. Men efter 3timmar gav jag upp och lämnade ca 800$ fattigare=(. Blev utdragen i de 4största potterna jag spelat sen jag började med HU spel. Låg ca 1k$back när jag stack iväg och tränade, tog tillbaka 400 efter de, men riktigt tung dag! Svänger sjukt mycket i spelet just nu, och det tar hårt på psyket, inte vant mig vid HU spelet helt än! Men rejken kom idag, runt 1200$. Tog ut 3k sek och har därför 2500$ på rullen. Försöka leva lite småsnålt nu ett tag och försöka göra rullen lite stabilare! Så dumt att ta ut flera 100 dollars varje vecka som bara går till skit. Köpa en jacka idag och klippning imorn, sen får de bli lugnare! Kanske lite spel efter dusch och fika.. Annars blir det spel imorn hoppas jag! Citera
Recommended Posts