Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

kan man spela den här på nåt annat sätt?

***** Hand 437957815 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 september 2007 00:41:11

Adam 50 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (255.15)

Plats 2: steffs (200.00)

Plats 4: Piso (188.05)

Plats 5: tigertomas (37.20)

Plats 6: kontra42 (195.50)

Plats 7: Mattias!!! (327.85)

Plats 8: Nutte258 (76.50)

Plats 9: raza (194.90)

Plats 10: Multivan (78.49)

Mattias!!! lägg LM 0.50

steffs lägg SM 1.00

Nutte258 lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Kr, Es]

steffs [N/A, N/A]

Piso [N/A, N/A]

tigertomas [N/A, N/A]

kontra42 [N/A, N/A]

Mattias!!! [N/A, N/A]

Nutte258 [N/A, N/A]

raza [N/A, N/A]

Multivan [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

raza Lägg

Multivan Syna 1.00

Libido Höj till 6.00

steffs Syna 6.00

Piso Lägg

tigertomas Lägg

kontra42 Lägg

Mattias!!! Lägg

Nutte258 Syna 6.00

Multivan Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [10r, Knk, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

Nutte258 Passa

Multivan Passa

Libido Satsa 24.00

steffs Syna 24.00

Nutte258 Lägg

Multivan Lägg

*** Turn(Board): *** : [10r, Knk, 5h, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

Libido Satsa 70.00

steffs Syna 70.00

*** River(Board): *** : [10r, Knk, 5h, Dh, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

Libido Passa

steffs Satsa 51.00

Libido Höj till 102.00

steffs All-in 100.00

Postad

eh ja, hur tusan kan du checka river?? sen bettar jag nog inte 100% flopp på rättså torr bräda men det går ju det med.

*** Bet Runda 4 ***

Libido Satsa 102

steffs All-in 102

Postad
eh ja, hur tusan kan du checka river?? sen bettar jag nog inte 100% flopp på rättså torr bräda men det går ju det med.

*** Bet Runda 4 ***

Libido Satsa 102

steffs All-in 102

checka river för ja ville låta han bluffa

Postad

bluffa med vad? alla drag på flop satt/gav toppar på turn och han har synat 2x 100% flopp bet. iaf, checka river är ett stort, stort misstag. finns så extremt många händer (aj, kj, aq och liknande, tom saker som jt) som han kommer syna med (troligtvis, han nästan comittar sig själv på turn) men endast (antagligen, om han kan nåt om poker) checka bakom

Postad

Såna här floppar brukar jag låta bli att cb:a på. Att det är flera i potten, att två av korten är höga och att det finns ett drag gör att dels så kommer vi få svårt att få ut spelare ur potten och dels så är det stor risk att det finns händer som har oss slagna och som inte kommer att kasta.

De gånger jag väl c-bettar så brukar det vara ungefär 75% av potten. Funkar lika bra som 100%, fast till en lägre kostnad.

Postad

hah, efter att ha kikat i din dagbok förstår jag varför du postade ^^

edit: efter att ha kikat på lite andra hand histories blir jag bara förstummad, slowplayar alla ALLTID ALLT på den nivån på svs? du slowplayar iaf mindre än dom flesta tydligen men försök att generellt inte göra det alls (utom i undantagsfall i större potter eller riktigt speciella fall), ingen vits med det helt enkelt (exempelvis fick du nån nöt-färg som du checka i position på turn för att sedan betta 2x pot på på river...). fanns ju hur många tillfällen som helst där dom mer eller mindre kunde stackat av dig men du tappa knappt nåt, bara buga å bocka :P

Postad
hah, efter att ha kikat i din dagbok förstår jag varför du postade ^^

edit: efter att ha kikat på lite andra hand histories blir jag bara förstummad, slowplayar alla ALLTID ALLT på den nivån på svs? du slowplayar iaf mindre än dom flesta tydligen men försök att generellt inte göra det alls (utom i undantagsfall i större potter eller riktigt speciella fall), ingen vits med det helt enkelt (exempelvis fick du nån nöt-färg som du checka i position på turn för att sedan betta 2x pot på på river...). fanns ju hur många tillfällen som helst där dom mer eller mindre kunde stackat av dig men du tappa knappt nåt, bara buga å bocka :P

Absolut. Det man antagligen tjänar mest på, på denna nivån är att man nästan aldrig får mothugg av riktigt starka händer.

AA tex limpas å synas ofta hela vägen....först slowar dom, sen blir dom rädda att dom ligger under å synar bara rivern. Och har dom nötterna är dom rädda för att inte få visa upp dom å minibetar eller checkar bakom:-D.