Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter han på drag här eller är det träffat två-par, triss, stege?

***** Hand 435892288 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 9 september 2007 23:22:12

David 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: pea72 (117.45)

Plats 2: Chief- (946.80)

Plats 3: Libido (982.30)

Plats 4: Jesper_82 (1013.40)

Plats 5: PerrraP (922.55)

Plats 6: Kviberg (967.50)

Plats 7: Larry_Hmm (1011.10)

Plats 8: Bucky (1275.55)

Plats 9: TheoryMan (427.50)

Plats 10: Ghost_Ace (840.55)

Libido lägg LM 2.50

Jesper_82 lägg SM 5.00

** Giv **

pea72 [N/A, N/A]

Chief- [N/A, N/A]

Libido [Er, Eh]

Jesper_82 [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

Kviberg [N/A, N/A]

Larry_Hmm [N/A, N/A]

Bucky [N/A, N/A]

TheoryMan [N/A, N/A]

Ghost_Ace [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PerrraP Lägg

Kviberg Lägg

Larry_Hmm Lägg

Bucky Lägg

TheoryMan Syna 5.00

Ghost_Ace Lägg

pea72 Lägg

Chief- Lägg

Libido Höj till 30.00

Jesper_82 Lägg

TheoryMan Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [5h, 6k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Libido Satsa 60.00

TheoryMan All-in 397.50

Libido ????

Postad
Fold, leder du så är det marginellt men oftast är du rätt mycket efter.

Det där stämmer ju helt enkelt inte. Mot ett vanligt drag (hoppas ni inte förutsätter kombodrag bara för att någon är villig att dega in) och andra överpar leder vi bra.

Postad

Ni som säger fold, spelar ni mkt på SvS 2.5/5?.. Jag har spelat mkt där och för mig är det oftast syn.

Händer han kan ha: Alla pocket utom 2or, 45,46,56,57,67,68,78,79, överkort med färgdrag av olika slag.

Står inte vår AA bra mot denna HD?

Att det kostar 30 pre säger inte så mkt, man kan få syn av iprincip vad som helst från en del spelare.

Postad
Ni som säger fold, spelar ni mkt på SvS 2.5/5?.. Jag har spelat mkt där och för mig är det oftast syn.

Händer han kan ha: Alla pocket utom 2or, 45,46,56,57,67,68,78,79, överkort med färgdrag av olika slag.

Står inte vår AA bra mot denna HD?

Att det kostar 30 pre säger inte så mkt, man kan få syn av iprincip vad som helst från en del spelare.

Såhär (se nedan) står vi oss mot din HD på fi givet att Jh9h e lika sannolik som notstege med holk till strightflush. Tycker inte direkt att dessa odds är ngt vidare, känns som att om man börjar vikta Hd:n lär det snarare inte va till vår fördel! Påstår inte enkelfold men heller inte tvärt om.

Text results appended to pokerstove.txt

162,360 games 0.016 secs 10,147,500 games/sec

Board: 6c 4h 5h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.657% 54.96% 01.69% 89241 2748.00 { AdAh }

Hand 1: 43.343% 41.65% 01.69% 67623 2748.00 { 22+, AhKh, AhQh, AhJh, AhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ah3h, Ah2h, KhQh, KhJh, KhTh, Kh9h, Kh8h, Kh7h, Kh6h, Kh3h, Kh2h, QhJh, QhTh, Qh9h, Qh8h, Qh7h, Qh6h, JhTh, Jh9h, Jh8h, Jh7h, Jh6h, Th9h, Th8h, Th7h, Th6h, 9h8h, 97s, 9h6h, 86s+, 76s, 65s, 54s, 97o, 86o+, 76o, 65o, 54o }

---

Postad

Varför få jag inga kommentarer på mina alternativa floppar :-)

Tycker inte direkt att dessa odds är ngt vidare, känns som att om man börjar vikta Hd:n lär det snarare inte va till vår fördel!

Den där HDn var väl optimistisk, men vi behöver å andra sidan inte i närheten av 56% för en syn. Du kan skala av bra mycket där och det är ändå syn.

eftersom du sitter på e:h: kan vi utesluta ex:h:-draget.

Eh?

Postad
Det där stämmer ju helt enkelt inte. Mot ett vanligt drag (hoppas ni inte förutsätter kombodrag bara för att någon är villig att dega in) och andra överpar leder vi bra.

Visst krossar vi HD med andra överpar men sen måste man se till spelet preflop och hur troligt det är att fi sitter på 88-KK efter att ha limpsynat vår raise. Utan read och stats så vill iaf jag utgå från att litet pocketpar eller suited connector är hundra gånger troligare än en hand som JJ.

Postad
Visst krossar vi HD med andra överpar men sen måste man se till spelet preflop och hur troligt det är att fi sitter på 88-KK efter att ha limpsynat vår raise. Utan read och stats så vill iaf jag utgå från att litet pocketpar eller suited connector är hundra gånger troligare än en hand som JJ.

Visst är JJ osannolikt men vi behöver inte den i Fi:s HD för att det ska vara syn.

Tänk såhär också: om du inte synar med AA här, vad ska du då syna med? Och om du ska syna ställ med dessa stackar och AA i hålet på någon bräda, vilken ska det vara om inte den här?

Postad
Visst är JJ osannolikt men vi behöver inte den i Fi:s HD för att det ska vara syn.

Tänk såhär också: om du inte synar med AA här, vad ska du då syna med? Och om du ska syna ställ med dessa stackar och AA i hålet på någon bräda, vilken ska det vara om inte den här?

Om fi gör detta med någon större frekvens får vi såklart anpassa vår syn-HD, jag antar att detta är första gången han gjort såhär.

Postad

Vi har ETT par....vi har 90 spänn i potten...killen satsar typ ytterligare 310 till eller nått.

Finns det syn här alltså???

Inte enligt mej...men det är f-n aldrig lätt att lägga AA, men ett mindre svårt läge är nog svårt att hitta. Fold.