Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur skulle ni ha spelat på rivern i följande situation? (nl 2/4 dollar):

Två motspelare får in hög stege på turn samtidigt som jag får in esshög färg. En av dem bettar 200 men jag återhöjer givetvis inte. På rivern var jag först i tur och bettade 150 för att de inte skulle bli misstänksamma och för att få syn av båda. Jag resonerade som så att om den ene synar 200 och den andre lägger sig så har jag ju tjänat 100 mindre. I detta fallet direktsynade båda och jag vann en rejäl pott. Men frågan är om jag inte skulle ha checkat istället i hopp om att någon av dem skulle betta så att jag skulle kunna dubbla hans bet eller t o m gå all in? Hur stor är chansen för att någon ska betta för stege på river mot två andra trots att det ligger tre hjärter på bordet? Själv skulle jag vara mycket tveksam till att syna 200 med hög stege mot två andra i det läget men å andra sidan finns ju även chansen att någon bluffar för att undvika splitpot. Jag undrar alltså hur ni brukar spela i sådana situationer och hur ni resonerar?