stackbrat Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 $25+2 SnG Första handen 9-handat Startstack 1500 Blindar 10/20 UTG höjer till 60 HJ återhöjer till 160 Fold till oss på bb, vi har QQ EDIT: Fold btw? Säg gärna att det finns ETT korrekt sätt att spela den. Haha, jag ger mig, menade inte att förminska formatet "sng" till något det inte är. Jag citerade faktiskt mest det jag läst på 2+2 av spelare som knäckt SnG under en längre period. Menar du att det inte går med att ge ett korrekt svar allt som oftast om man utgår från ett vakum och ger FI en HR o räknar med ICM o alla div. verktyg ni SnG nissar använder er av? Citera
dekutree Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 $25+2 SnG Första handen 9-handat Startstack 1500 Blindar 10/20 UTG höjer till 60 HJ återhöjer till 160 Fold till oss på bb, vi har QQ Säg gärna att det finns ETT korrekt sätt att spela den. När man pratar om solved game pratar man inte om spelet med djupa stackar där du har implicita osv, som jag även nämnde i min post. Sen att det kan finnas situationer även i slutskedet som är diskutabla kan man såklart inte komma ifrån, men de mesta beslut går att räkna ut, som du säkert själv också inser. Citera
Gahlster Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 $25+2 SnG Första handen 9-handat Startstack 1500 Blindar 10/20 UTG höjer till 60 HJ återhöjer till 160 Fold till oss på bb, vi har QQ Säg gärna att det finns ETT korrekt sätt att spela den. HJ är en okänd förkortning för mig, nån som kan hjälpa? Citera
Hox Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 HJ är en okänd förkortning för mig, nån som kan hjälpa? HiJack Citera
eurythmech Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 När SnG-spelet når pushbotstadiet så är det mycket mer lättanalyserat, ja. Men våra beslut hänger ju fortfarande på vår förmåga att bedöma motståndarnas hd. Hijack är positionen före Cutoff, btw. Citera
Gahlster Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Hijack är positionen före Cutoff, btw. ty Citera
zizacon Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Boken är säkert bra om du är jättenybörjare eller som dasspapper i övrigt har den blivit rätt sågad på två plus två. Hans pushtables är också ganska märkliga. Vilket annars naturligtvis är användbart i sngs för nybörjare. Ingenting om ICM i princip, vilket är som att försöka ta körkort utan bil. Allvarligt talat så är ICM d.v.s när blindsen är så höga så du har kring 10bb det i särklass viktigaste i sngs. en bättre investering är i så fall sng powertools och ett medlemskap i sngicons eller cardrunners. Jag hade hellre sett en bok i stil med math of poker, mer inriktad mot tableller och " om hur saker och ting ändras beroende på olika faktorer i mer marginella fall" och mkt mer om att sätta folk på handranges och sålla, chansen att han har ett ess är minimal på floppen eftersom han inte höjde pre.. osv, vanliga mönster, spel med limpers sent och sånt. stop and goes.. För nybörjarna känns det centralt att åtminstone förklara måste all in'sen ev mässigt i tabeller och mot olika handranges. Citera
Gäst Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Boken är säkert bra om du är jättenybörjare eller som dasspapper i övrigt har den blivit rätt sågad på två plus två. Hans pushtables är också ganska märkliga. Vilket annars naturligtvis är användbart i sngs för nybörjare. Ingenting om ICM i princip, vilket är som att försöka ta körkort utan bil. Allvarligt talat så är ICM d.v.s när blindsen är så höga så du har kring 10bb det i särklass viktigaste i sngs. en bättre investering är i så fall sng powertools och ett medlemskap i sngicons eller cardrunners. Har inte läst boken med QFT ändå. Iofs verkar det ju vara en trend att utelämna ICM i SnG-böcker. Citera
Recommended Posts