valborg Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Såg att 2+2 precis gett ut en ny bok. Sit 'n Go Strategy by Collin Moshman Någon som läst? Beställde en från adlibris nyss. Through extensive hand examples and accompanying theory you will learn to: Master expected value, tournament equity, and fundamental poker concepts, Distinguish between earning chips and earning money, Develop an ultra-aggressive late game strategy to steal all the chips when the blinds are high and your opponents are tightening their play, Play multiple tables, incorporate tracking software, and seize online-only edges, Exploit recreational players in your table selection and game-play strategy, and Maximize your sit ’n go profits by treating each game as a business investment. Whether you want extra income or a full-time sit ’n go career, Sit ‘N Go Strategy provides you with all the tools you need for ultimate success at the tables. Citera
stackbrat Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Såg att 2+2 precis gett ut en ny bok.Sit 'n Go Strategy by Collin Moshman Någon som läst? Beställde en från adlibris nyss. Through extensive hand examples and accompanying theory you will learn to: Master expected value, tournament equity, and fundamental poker concepts, Distinguish between earning chips and earning money, Develop an ultra-aggressive late game strategy to steal all the chips when the blinds are high and your opponents are tightening their play, Play multiple tables, incorporate tracking software, and seize online-only edges, Exploit recreational players in your table selection and game-play strategy, and Maximize your sit ’n go profits by treating each game as a business investment. Whether you want extra income or a full-time sit ’n go career, Sit ‘N Go Strategy provides you with all the tools you need for ultimate success at the tables. Den är säkert skitbra om du är breakeven/förlorande spelare på SnG:s. Problemet är att SnG spelet är i princip ett "solved game" all information du behöver finns att hämta på 2+2 forumet. Citera
Cyntax Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Det finns redan en tråd om boken. Du har alltså beställt den, vad vill du diskutera? Om den är bra? Säkert helt ok. Jag har också beställt den, ligger på posten. Ska bara hämta den... Good luck! Citera
valborg Postad 10 September , 2007 Författare Rapport Postad 10 September , 2007 Jag har också beställt den, ligger på posten. Ska bara hämta den... Du har alltså beställt den, vad vill du diskutera? Citera
BillyBobs Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Den är säkert skitbra om du är breakeven/förlorande spelare på SnG:s. Problemet är att SnG spelet är i princip ett "solved game" all information du behöver finns att hämta på 2+2 forumet. Vad menas med 'solved game'? Utveckla gärna... Citera
dekutree Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Vad menas med 'solved game'? Utveckla gärna... I slutskedet av en sng finns alltid ett korrekt beslut att ta huruvida man ska pusha/syna/folda avseende EV. Citera
Klyka Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Finns ju fortfarande en hel del intressanta diskussioner att grotta ned sig i när det gäller SnG. Att påstå nåt annat visar att man antingen inte förstått eller heter Legato. Citera
Cyntax Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Du har alltså beställt den, vad vill du diskutera?Jag har konstiga jobbtider. Jag vill diskutera öppettider för postens serviceställen. Sen tänkte jag att ... hey! Du svarade inte på min fråga! Citera
valborg Postad 10 September , 2007 Författare Rapport Postad 10 September , 2007 Jag har konstiga jobbtider. Jag vill diskutera öppettider för postens serviceställen. Sen tänkte jag att ... hey! Du svarade inte på min fråga! Jag var mest nyfiken på om någon som läst den kunde ge reflektioner. Jag skapade även tråden lite för att informera övriga forumsmedlemmar om boken, eftersom den verkade splajs ny då det på 2+2's hemsida står att man kan förhandsboka den. Jag tänkte inte igenom det hela så värst mycket innan jag gjorde det, utan liksom bara gjorde det. Citera
Max Cady Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Svar ja, den är bra... Jag var mest nyfiken på om någon som läst den kunde ge reflektioner.Jag skapade även tråden lite för att informera övriga forumsmedlemmar om boken, eftersom den verkade splajs ny då det på 2+2's hemsida står att man kan förhandsboka den. Jag tänkte inte igenom det hela så värst mycket innan jag gjorde det, utan liksom bara gjorde det. Vad är det mer du vill veta? Citera
eurythmech Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 I slutskedet av en sng finns alltid ett korrekt beslut att ta huruvida man ska pusha/syna/folda avseende EV. eh? Citera
Ripperkof Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Personligen tyckte jag den var ganska basic, med undantag för några få tips som fick mig att tänka i lite nya banor. Annars inget direkt nytt, och konstigt nog verkar han tycka att boken lämpar sig till alla, oavsett nivå. Citera
eurythmech Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 och konstigt nog verkar han tycka att boken lämpar sig till alla, oavsett nivå. Citera
BillyBobs Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 I slutskedet av en sng finns alltid ett korrekt beslut att ta huruvida man ska pusha/syna/folda avseende EV. iofs var det inte du som skrev om 'solved game' men om det är det som menas så håller jag med tidigare poster - det är ju ett befängt uttalande från nån som inte förstår hur denna form fungerar. I alla pokerhänder finns alltid ett korrekt beslut att ta huruvida man ska pusha/syna/folda avseende EV. Dumbass svar inlägg. Citera
dekutree Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Solved_game Citera
stackbrat Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Finns ju fortfarande en hel del intressanta diskussioner att grotta ned sig i när det gäller SnG. Att påstå nåt annat visar att man antingen inte förstått eller heter Legato. Har verkligen inte påstått annat? =) Är det någon här på forumet som inte håller med mig om det jag skrev (och inget annat än det jag skrev)? Citera
Klyka Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Har verkligen inte påstått annat? =) Jasså, du kände dig träffad? Fast, ja, på goda skäl. Vad menade du då? Citera
stackbrat Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Jasså, du kände dig träffad? Fast, ja, på goda skäl. Vad menade du då? Om du postar en hand i ett skede av en sng finns det allt som oftast ett korrekt svar på hur du skulle ha spelat den. Men om du inte förstod vad jag skrev vet jag inte riktigt hur jag ska förklara för dig så du förstår klyka. Varför har smarta människor en tendens att göra sig dummare än de är? Citera
eurythmech Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 $25+2 SnG Första handen 9-handat Startstack 1500 Blindar 10/20 UTG höjer till 60 HJ återhöjer till 160 Fold till oss på bb, vi har QQ Säg gärna att det finns ETT korrekt sätt att spela den. Citera
Recommended Posts